Ga naar inhoud

Motiva?!


Aanbevolen berichten

Hi allemaal!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. 
Vanmiddag ben ik op consult geweest bij dr. Karim van Aklinieken (Amstelveen). Wat een lieve man is dit! Ik voelde me gelijk ontzettend op me gemak. Ik ben hiervoor bij Mediconsult in Haarlem geweest. Ook hier vond ik de medewerkers echt ontzettend lief en aardig, alleen had ik niet 100% goed gevoel bij de PC. Ze kwam heel kundig over hoor, maar denk dat het ook een kwestie van gevoel is. Kan verder ook niks over haar vinden (dr. Oostveen heet ze). Zij raadde mij trouwens 200/250cc (rond) aan van Mentor.

Nu heb ik me de afgelopen weken heel veel ingelezen en ben ik ontzettend enthousiast geworden over de Motiva Ergonomix implantaten. Alle ''borstfoto's'' van vrouwen met deze implantaten vind ik super mooi en natuurlijk. Voornamelijk omdat het een soort middenweg is tussen rond - en anatomisch. Ik wil echt het meest natuurlijke resultaat.
Dussss, ik was(ben) eigenlijk vrijwel zeker dat ik deze implantaten wil. Vervolgens gekeken naar waar ze deze gebruiken en toen kwam ik bij A klinieken. Ik heb voor de zekerheid nog gebeld of dr. Karim wel Motiva gebruikt maar dit was geen probleem zeiden ze. Vanmiddag dus op consult geweest bij dr. Karim. En hier komt het dus: hij was niet heel enthousiast over Motiva. Hij zei dat ze nog maar kort op de markt zijn en de lange termijn ''gevolgen'' nog niet bekend zijn. Hij was heel eerlijk en zei dat hij het gewoon niet wist wat hij van de implantaten moet vinden en hij ze dus ook nog nooit gebruikt heeft.  Ik noemde vervolgens de voordelen van de ergonomix (zachter, bewegen natuurlijker mee als je op je rug ligt), waarop hij zei dat je dit met ronde modellen van bijv. Nagor ook hebt, en hij niet gelooft dat je dit bij de Ergonomix veel meer hebt dan bij de ''gewone'' ronde modellen. Volgens hem heeft Motiva een hele slimme (en agressieve) marketingstrategie. Hij zei dat hij mij met alle liefde wil opereren en als ik deze implantaten wil hij dat doet, en hij eigenlijk ook wel ''benieuwd'' is naar het resultaat. Maar zoals hij zei '' ik kan je niet overtuigen om de Motiva te nemen omdat ik het niet weet''.

Maar okee... wat moet ik hier nu mee?!? Ik was er zo van overtuigd dat ik de Motiva Ergonomix wilde, en nu eigenlijk wel een soort van teleurgesteld. Aan de ene kant denk ik, tsja misschien moet ik het risico niet nemen en voor de langer gebruikte Mentor of Nagor gaan? Aan de andere kant weet ik hoe (oudere ;-) ) chirurgen zijn (ik werk in een ziekenhuis) en vaak zijn ze wel een beetje ''eenkennig'' wat betreft merken. Als ze eenmaal met een bepaald merk werken wijken ze daar liever niet meer vanaf. Hij zei ook eerlijk dat hij altijd sceptisch is over ''nieuwe'' producten, dus dat hij het ook aan hem kon liggen.

 

Nu vertrouw ik hem 100% wat betreft de operatie.. Had een heel goed gevoel bij hem (soort vaderfiguur?! haha) en vind het ook fijn dat het niet al te ver weg is voor in het geval van complicaties. Alleen twijfel ik nu over de soort prothese!

Wat raden jullie mij aan!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel tevreden over Motiva. Het is wat nieuwer als Mentor inderdaad maar naar mijn idee niet minder slecht anders zouden andere artsen zoals Verdonck, Fresow, Nio, etc deze niet gebruiken. Motiva is in Zweden enzo heel erg populair. 

 

Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Persoonlijk heb ik namelijk helemaal niks met Sebbin, Nagor, en dergelijke. 

 

De meesten werken inderdaad altijd met dezelfde merken. Verdonck gaf mij aan dat hij altijd werkte met Mentor en Sebbin. Zijn veel merken die voorbij komen en niks trok zijn aandacht alleen Motiva. Uiteindelijk werkt hij hier nu ook mee. En meer als de helft van zijn operaties zijn met Mentor. Bij Faceland ook volgens mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gister ook Motiva gekregen. Op mijn consult bij Dokter Bauland via faceland (geopereerd door fresow) kon ik kiezen tussen Mentor, Motiva en Natrelle. Het klopt inderdaad dat Motiva nu pas 7 jaar op de markt is, maar een Mentor prothese heeft 20 jaar geleden zijn keurmerk gehad en is dus nooit meer aangepast daarna. Motiva heeft dus verbeteringen van deze tijd die mentor nog niet heeft en dat sprak mij het meeste aan. Wat mij ook overtuigde is dat ik volgens Bauland geen verkeerde keuze kon maken omdat ze alle 3 heel goed zijn, maar dat zijn persoonlijke voorkeur naar Motiva gaat en dat de consulente (die zelf haar borsten had laten doen) nu ook liever Motiva had gehad. Hoop je hiermee een beetje te kunnen helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Ik voel me eigenlijk het beste bij Motiva. Ik zag inderdaad dat ze in Zweden Motiva veel gebruiken! Over Nagor heb ik nog weinig gelezen en juist het natuurlijke aan Motiva trekt mij aan. Ik denk dat als ik voor een andere ga spijt ga krijgen. Duss ik ga vandaag bellen en dan wordt 11 december mijn dag :-) Tijdens het consult heb ik een 3D gekregen en het is zooo mooi!! Kan niet wachten hihi. Ik ga eens kijken of ik die foto's hier kan toevoegen. Ik begreep dat er een topic is voor vrouwen die in december worden geopereerd? Hoe kan ik daar bij?

xxx
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.