Ga naar inhoud

Even voorstellen - newbie op het bv-front


MaximeA

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Ik zal me hier even in het kort voorstellen. Ik ben Maxime, 28, en twijfel eigenlijk al zo lang als ik me kan herinneren over of ik al dan niet een borstvergroting zou willen laten doen.

 

Op dit moment heb ik geen bijzonder kleine borsten, maar de verhouding met schouders en heupen zijn enigszins zoek. Momenteel begeef ik me nog in de oriënterende fase. Wat wil ik nou precies? Wat is er allemaal mogelijk? Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende mogelijkheden (denk: rond versus druppelvormig, siliconen versus hydrogel, etc.), kan ik later nog wel borstvoeding geven mocht het ooit van kinderen komen? Is het dan niet zonde nu al onder het mes te gaan? Kan ik op m'n oude dag nog een mammografie laten maken? Vragen, vragen, vragen.

 

Voornamelijk ben ik nu geïnteresseerd in het kijken naar de verschillende mogelijkheden. Is er iemand hier overigens bekend met een goede pc of kliniek in de omgeving van 's-Hertogenbosch? 

 

Groetjes,

 

Maxime 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @MaximeA welkom op het forum!

 

Ik weet niet wat jouw verhoudingen zijn natuurlijk maar ik ben 1.65, 80 kg en vond mijn borsten niet bij mijn benen/heupen/billen passen.

Volgende week maadag krijg ik 650cc Dual Plane Motiva Round Corsé bij Dr. Nio. (hij word hier ook wel de tietenkoning genoemd) 

Natuurlijk zijn er heel veel goede PC's maar ik ben super blij met degene die ik gekozen heb en geloof echt dat hij mijn wensen waar gaat maken volgende week!

Bij hem kan je via het OLVG-West (oude SLAZ) in Amsterdam wat een ziekenhuis is en dan kost het onder 500cc EUR 3100 en boven 500cc EUR 3500.

Het kan ook via Parkkliniek/Park Medisch Centrum in Rotterdam, ik weet hier niet de exacte prijzen van maar deze is iets duurder.

Over je overige vragen: Nio's verhaal over de verschillende vormen was het volgende: Rond kan je zien als het "Amerikaanse" model, je kan er een bierglas opzetten en hij blijft staan. Dan heb je 85% gevuld (bij Motiva Ergonomics) en die zijn ook rond maar bewegen mee als een natuurlijke borst, bierglas glijd er af als je staat. en dan de druppel. Als je staat ziet die er natuurlijk uit maar als je gaat liggen blijft die druppelvorm en blijft het in een soort puntje. De 85% gevulde werd volgens hem het meest gekozen omdat dit zo natuurlijk voelt en valt.

 

Het is altijd je eigen voorkeur en het plaatje wat jij uiteindelijk zoekt, net wat JIJ mooi vind.

 

Borstvoeding zou geen probleem moeten zijn.

Toen ik mijn dochter kreeg heb ik 3 weken borstvoeding kunnen geven en toen zag er geen voeding meer in, ik had toen gewoon natuurlijke borsten. Het is sowieso nooit een gegeven dat het lukt...

Je borsten veranderen natuurlijk wel door zwangerschap en borstvoeding.

Wij willen zelf ook nog kinderen maar ik neem de veranderingen voor lief.

Ik wil het al 10 jaar en het kan nu dus dan maar doen! Na 10 a 15 jaar moet je toch laten controleren en wellicht opnieuw doen en ben nu 25 jaar, een lichaam maakt met of zonder zwangerschap toch zoveel veranderingen mee.

Maar dit is mijn voorkeur en mijn keuze, ook dat is altijd volledig aan jou.

 

Zo ver ik heb gelezen kan een Mammografie wel gewoon. Wel is het verstandig aan te geven dat je een bv hebt gehad zodat zij hier rekening kunnen houden.

Ook heb ik ergens gelezen dat ze vrij veel kunnen met een echo ipv met een mammografie.

Maar hier heb ik dus geen 100% antwoorden op.

Je zou in de zoekbalk eens kunnen zoeken op mammografie en dan krijg je vast iets naar boven.

 

Ik kom zelf uit omgeving Amsterdam dus een PC/kliniek daar durf ik niet te zeggen.

 

Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.

Helaas spreek ik nog niet uit ervaring aangezien ik mijn borsten nog niet heb.

Ik heb veel gelezen op het Forum dus daarvan heb ik mijn antwoorden voornamelijk.

Pin mij hier dus niet op vast maar ik ga er vanuit dat het klopt wat ik zeg:blush:

En anders reageert er vast nog wel iemand die het 1 en ander voor mij recht trekt haha

 

Veel liefs,

KK-Love

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei KK-love:

Hi @MaximeA welkom op het forum!

 

Ik weet niet wat jouw verhoudingen zijn natuurlijk maar ik ben 1.65, 80 kg en vond mijn borsten niet bij mijn benen/heupen/billen passen.

Volgende week maadag krijg ik 650cc Dual Plane Motiva Round Corsé bij Dr. Nio. (hij word hier ook wel de tietenkoning genoemd) 

Natuurlijk zijn er heel veel goede PC's maar ik ben super blij met degene die ik gekozen heb en geloof echt dat hij mijn wensen waar gaat maken volgende week!

Bij hem kan je via het OLVG-West (oude SLAZ) in Amsterdam wat een ziekenhuis is en dan kost het onder 500cc EUR 3100 en boven 500cc EUR 3500.

Het kan ook via Parkkliniek/Park Medisch Centrum in Rotterdam, ik weet hier niet de exacte prijzen van maar deze is iets duurder.

Over je overige vragen: Nio's verhaal over de verschillende vormen was het volgende: Rond kan je zien als het "Amerikaanse" model, je kan er een bierglas opzetten en hij blijft staan. Dan heb je 85% gevuld (bij Motiva Ergonomics) en die zijn ook rond maar bewegen mee als een natuurlijke borst, bierglas glijd er af als je staat. en dan de druppel. Als je staat ziet die er natuurlijk uit maar als je gaat liggen blijft die druppelvorm en blijft het in een soort puntje. De 85% gevulde werd volgens hem het meest gekozen omdat dit zo natuurlijk voelt en valt.

 

Het is altijd je eigen voorkeur en het plaatje wat jij uiteindelijk zoekt, net wat JIJ mooi vind.

 

Borstvoeding zou geen probleem moeten zijn.

Toen ik mijn dochter kreeg heb ik 3 weken borstvoeding kunnen geven en toen zag er geen voeding meer in, ik had toen gewoon natuurlijke borsten. Het is sowieso nooit een gegeven dat het lukt...

Je borsten veranderen natuurlijk wel door zwangerschap en borstvoeding.

Wij willen zelf ook nog kinderen maar ik neem de veranderingen voor lief.

Ik wil het al 10 jaar en het kan nu dus dan maar doen! Na 10 a 15 jaar moet je toch laten controleren en wellicht opnieuw doen en ben nu 25 jaar, een lichaam maakt met of zonder zwangerschap toch zoveel veranderingen mee.

Maar dit is mijn voorkeur en mijn keuze, ook dat is altijd volledig aan jou.

 

Zo ver ik heb gelezen kan een Mammografie wel gewoon. Wel is het verstandig aan te geven dat je een bv hebt gehad zodat zij hier rekening kunnen houden.

Ook heb ik ergens gelezen dat ze vrij veel kunnen met een echo ipv met een mammografie.

Maar hier heb ik dus geen 100% antwoorden op.

Je zou in de zoekbalk eens kunnen zoeken op mammografie en dan krijg je vast iets naar boven.

 

Ik kom zelf uit omgeving Amsterdam dus een PC/kliniek daar durf ik niet te zeggen.

 

Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.

Helaas spreek ik nog niet uit ervaring aangezien ik mijn borsten nog niet heb.

Ik heb veel gelezen op het Forum dus daarvan heb ik mijn antwoorden voornamelijk.

Pin mij hier dus niet op vast maar ik ga er vanuit dat het klopt wat ik zeg:blush:

En anders reageert er vast nog wel iemand die het 1 en ander voor mij recht trekt haha

 

Veel liefs,

KK-Love

 

Hi @KK-love,

 

Ontzettend bedankt voor je info, héél fijn!

 

Ik ben zelf 1.73 en zo'n 75 kilo, dus een iets vollere cup mag wat mij betreft wel.

 

Ik had inderdaad al een en ander over Dr. Nio gehoord. Ik heb géén idee of ik vanuit de huisarts een verwijzing kan krijgen als er geen medische/psychische noodzaak is, maar ik zal er zeker eens naar gaan kijken!

 

Ik ga me laten inspireren hier, ben benieuwd! 

 

Liefs,

 

Maxime 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei ellen001:

Ik ben ook bij Nio geweest via het olvg. Ik kreeg zonder gedoe een verwijzing van de huisarts. Scheelt een hoop geld! 

Omdat ik compleet nieuw ben in het reilen en zeilen van bv: je gaat naar je huisarts, geeft aan dat je graag een bv wil laten doen (heb hier geen andere redenen voor dan dat ik het mooier zou vinden), je krijgt een verwijzing en maakt een afspraak voor consult bij het OLVG, ongeacht waar je vandaan komt. That's it? Of moet je wel gegronde redenen voor een verwijzing hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei MaximeA:

Omdat ik compleet nieuw ben in het reilen en zeilen van bv: je gaat naar je huisarts, geeft aan dat je graag een bv wil laten doen (heb hier geen andere redenen voor dan dat ik het mooier zou vinden), je krijgt een verwijzing en maakt een afspraak voor consult bij het OLVG, ongeacht waar je vandaan komt. That's it? Of moet je wel gegronde redenen voor een verwijzing hebben?

Ja zo heb ik het inderdaad gedaan. Ik heb aangegeven dat ik er niet meer tevreden mee was en dat ik voor het consult een verwijzing nodig had. Heb toen mijn borsten ook niet hoeven showen bij de huisarts hoor. 

Ik ben speciaal naar Nio gegaan voor de hydrogel. Dat heb ik er nog aan toegevoegd. Maar hij gebruikt ook siliconen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei CupA84tje:

Ik ook gewoon even naar de huisarts heb ook niet mijn borsten hoeven te laten zien, daar had ik ook totaal geen zin in. Heb ook speciaal naar Nio gevraagd.

 

veel succes 

Dat is fijn om te weten. Moet wegens verhuizing sowieso nog een nieuwe huisarts, daar eerst maar eens mee beginnen. Ik twijfel op dit moment een beetje tussen Dr. Visser en Dr. Nio, dus daar moet ik ook eens goed voor gaan zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.