Ga naar inhoud

Betsie : 14 december 2017 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Na al een hele lange tijd getwijfeld te hebben, heb ik besloten om toch een borstvergroting te gaan doen. Vorige week heb ik een consult gehad met dr Moojen-Zaal en op 14 december is het zo ver: ik krijg borsten!Ik ben 25 jaar, ongeveer 1.78 m lang, 65 kg en nu heb ik 80A. Ik wil graag een zo natuurlijk mogelijk resultaat en niet van die 
gigantische ronde joekels. Op dit forum (wat staat er een hoop handige info op!) had ik gelezen dat sommige meiden foto's mee hadden genomen naar hun consult en dat had ik dus ook gedaan. Ik had foto's meegenomen van wat ik absoluut niet mooi vond en wat ik juist wel heel mooi vond. Dr Moojen-Zaal zei dat het dan het mooiste was om anatomische protheses te nemen en die voor de spier te plaatsen. Dit had ik zelf niet verwacht,aangezien ik dacht dat je daarvoor toch wel best wel wat borst had moeten hebben, maar volgens haar had ik genoeg klierweefsel. Uiteindelijk is zij natuurlijk degene die er verstand van heeft dus laten we dat dan maar doen ;).  Over een kleine 6 weken ben ik aan de beurt en krijg ik 375 cc. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat worden!

 

Is er hier iemand die een soortgelijke bv heeft gehad of gaat krijgen :)?

Daarnaast vraag ik mij af er hier mensen zijn die +- 2 weken na de bv op vakantie zijn geweest en wat hun ervaringen hiervan zijn. Ik was van plan om rond oud en nieuw een weekje naar de zon te gaan en volgens de consulente kan je na 2 weken wel weer vliegen. In mijn ogen maakt het niet zo veel uit of je nu thuis op de bank zit of dat je aan het zwembad een boek aan het lezen bent maar ik weet natuurlijk niet hoe het straks allemaal aanvoelt als de operatie is geweest... Tips en adviezen zijn meer dan welkom! xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Betsie

 

Welkom op de forum ! Gefeliciteerd met je operatie datum.

 

Er is ook een club voor alleen december vrouwen op dit forum misschien ook leuk om je daar aan te sluiten zodat ze je kunnen steunen en jij hun in de maand december.

 

Ik zelf ben maandag 11 december aan de beurt. 

 

Succes met je voorbereidingen :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Zee-Bra77:

Hallo @Betsie

 

Welkom op de forum ! Gefeliciteerd met je operatie datum.

 

Er is ook een club voor alleen december vrouwen op dit forum misschien ook leuk om je daar aan te sluiten zodat ze je kunnen steunen en jij hun in de maand december.

 

Ik zelf ben maandag 11 december aan de beurt. 

 

Succes met je voorbereidingen :54:

 

Jij bent ook al bijna aan de beurt: spannend!

 

Oh dat is zeker leuk! Hoe doe ik dat? Ik ben er nog niet helemaal uit hoe dit forum precies werkt ;p. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Morning ladies,

 

Gister was ik aan de beurt en ik zal bij dezen even delen hoe het bij mij was gegaan:

 

Mijn operatie stond gepland om 1415, waardoor ik mijzelf moest melden om 1315 bij Velthuis in Amsterdam. 6 uur voor de operatie mag je niks meer eten dus ik had de wekker om 0700 gezet om nog even een flink ontbijt weg te werken (een hele dag niet eten is niet goed voor mijn humeur). Ik zag het niet zo zitten om de hele ochtend thuis op de bank de tijd weg te zien tikken dus ging ik met mijn zusje vast richting Amsterdam en zijn daar 's ochtends naar de bioscoop geweest. Perfecte afleiding tijdens een slechte kerstfilm :). Ik werd vrijwel direct opgehaald toen ik bij Velthuis aankwam en kon mijzelf meteen omkleden in de prachtige combi jas+haarnet+slippers. Na wat uitleg, het toedienen van wat medicatie en het aftekenen, mocht ik rond 1345 al naar de operatiekamer. Ietsje eerder dan gepland dus: prima. Heerlijk geslapen en iets voor 1500 werd ik alweer wakker. Op dat moment voelde ik helemaal geen pijn of ongemak dus dat viel alles mee. Ik wilde graag zien hoe groot de littekens zouden worden, maar dat ging natuurlijk helemaal niet doordat er nu een borst voor zit :rolleyes:. Toen een spiegel gekregen zodat ik het resultaat alsnog kon zien. De grootte vond ik toen best wel mee vallen eigenlijk. Na wat gegeten te hebben en een sportbh aangemeten te krijgen, mocht ik om 1630 naar huis. Met gevaar voor eigen leven bij mijn zusje in de auto gestapt en terug naar Amersfoort gereden. 

 

Eenmaal thuis voelde ik mij top. Ik voelde geen pijn, was niet moe van de narcose, alles ging prima. Lekker gegeten, en zelfs even naar de supermarkt geweest. Daarna op de bank geploft en tv gekeken. Toen ik na een uurtje naar de wc ging, voelde het toch opeens heel anders haha. Stijve hark hier, kon amper overeind komen en toen voelde ik bij elke pas wel mijn borsten. De rest van de avond dus maar heel rustig aan gedaan. Ondanks dat ik een buikslaper ben, heb ik vannacht toch redelijk geslapen.

 

Op dit moment valt het weer mee met de pijn. Wel is alles mega opgezwollen (vind ze nu wel echt groot) en gevoelig. Verder heb ik doof gevoel aan de onderkant en tepel van mijn rechterborst. Op het forum zag ik dat dit wel vaker voorkwam en dat het gevoel vaak nog wel terugkomt na verloop van tijd... Gisteravond had ik van die gloeiende borsten: super warm. Op dit moment voelen ze qua temperatuur weer normaal. 

 

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe straks het eindresultaat zal zijn! Ze zitten nu nog heel hoog en zijn best puntig. Niet mooi dus maar ik heb goede hoop dat het er straks prima uit gaat zien :)! Ik had gister tot 1400 een 80A en heb na de operatie met 375 cc anatomisch een sportbh van 80D aangemeten gekregen. Door al die zwelling zit die nu wel best strak ;p. Zo maar even internetshoppen voor wat extra sportbh's!

 

Vandaag een voornemen om wel even een stukje te lopen buiten. Ik word gek van de hele dag binnen zitten. Vanmiddag komt een vriendin op kraamvisite (mijn ervaringsdeskundige die 3 jaar geleden een bv heeft gedaan) en vanavond komt een andere vriendin eten. Die laatste weet niet dat ik een bv heb gedaan dus die schrikt zich lam vanavond haha. Tevens is zij dan meteen de kok en mijn hulpje :P.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei pambbg:

Hi @Betsie

 

Wat leuk om je verslag te lezen! Ik ben nu 3 weken po (door Laura) en voel me super.

Hoop dat je veel aan het fysio programma hebt!

 

Sterkte met je herstel!

 

Pamela 

Hee Pamela,

 

Fijn dat het zo goed gaat bij jou! Zelf heb ik voor de spier, dus geen fysio programma mee gekregen.

Had jij op het begin ook zo veel last van zwelling? Wanneer wordt dat wat minder? Ik voel mij net een te groot opgeblazen ballon haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roos88 het gaat zeker goed! Ik heb voor de spier en heb daardoor vrijwel geen pijn. Voor mij niet heel handig, want ik ben juist iemand die snel te veel doet en nu moet ik mijzelf echt afremmen ;p.

 

Leuk dat je ook over een bv nadenkt! Wat heeft dr. Moojen je tijdens je eerste consult geadviseerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Betsie:

Hee Pamela,

 

Fijn dat het zo goed gaat bij jou! Zelf heb ik voor de spier, dus geen fysio programma mee gekregen.

Had jij op het begin ook zo veel last van zwelling? Wanneer wordt dat wat minder? Ik voel mij net een te groot opgeblazen ballon haha

Aha dat was ik even vergeten idd! 

Ik had idd super veel zwelling. Ook in m'n buik hield ik veel vocht vast.

Nu na 3 weken wordt dat eindelijk minder en heb ik het idee dat ik m'n platte buik weer terug heb...

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.