Ga naar inhoud

Roken en herstel


Emotion

Aanbevolen berichten

Door de verhalen hier te lezen en speciaal het verhaal van ' itsme ' ben ik gaan overwegen om te stoppen de dag van m'n BV .

Ik denk dat door de pijn van de operatie , ik de trek in een sigaret misschien wel beter kan onderdrukken en ik meer gefocust zal zijn op de pijn dan in de trek naar een sigaret .

Misschien een kans om er definitief mee te stoppen , want voordien lukte het me ondanks alle goede wil echt niet !

Het kan maar alleen een voordeel opleveren .. misschien een vluggere genezing maar ook gedaan met de vieze geurtjes (adem , je kleren , je tanden en natuurlijk je longen hart etc.. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk hoor, goed van je....en wat denk je van geld? Als je elke dag het geld wat je aan sigaretten zou uitgeven in een potje doet dan kan je aan het eind van het jaar op vakantie!!!

Ik hoop dat het gaat lukken.....als je echt wilt dan lukt iets meestal wel!!!!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in de eerste stopweek 1.5 kilo aangekomen, maar sport nu zoveel dat ik weer op mijn oude gewicht ben!

Stoppen zonder aan te komen kan dus wel, maar kost meer moeite :-)

Ben alleen bang om aan te komen omdat je na de operatie niet kan sporten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed van je Emotion!

Fijn om te lezen,gaan we samen een moeilijke periode tegemoet door te stoppen ( jij proberen dan,want ik moet wel) , tja als ik alles om kon draaien was ik natuurlijk nooit begonnen,niet wetende toen wat voor een verslaving het kan zijn/is.

En wat je zegt,weg met die geurtjes e.d! En evenzo wat Daffy zegt,scheelt een hele hoop euro"tjes.

Was eerder allemaal geen stok achter de deur voor me,maar nu alles opgeteld moet het maar eens gaan gebeuren!

Maar meeste van alles is dat ik mezelf een erg slappe tinus zal vinden als ik nu nog lang doorga.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in de eerste stopweek 1.5 kilo aangekomen, maar sport nu zoveel dat ik weer op mijn oude gewicht ben!

Stoppen zonder aan te komen kan dus wel, maar kost meer moeite :-)

Ben alleen bang om aan te komen omdat je na de operatie niet kan sporten...

Hoi Puck.. wanneer heb jij je BV .. zag het niet onmiddellijk ergens vermeld hier op het forum ..

Ik sport nu al een paar jaartjes ondanks ik rook . Sporten helpt inderdaad wel om je figuur en conditie op pijl te houden .

Vraag me wel af hoelang je moet wachten om na je BV terug te kunnen sporten .

Dank je wel itsme voor jouw bemoedigende woorden .. ik hoop dat alles voor jou toch goed komt hoor ..echt wel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgend dames,

Ik kom ff melden dat ik vanaf vandaag terug ga (proberen) stoppen met roken!! Heb zelf last vant roken en ga me toch beter voelen als ik stop! :9:

Ik ben tijdens mijn zwschappen ook gestopt en heb bij de laatste telkens 30 euro/week opzij gelegd!! Zo heb je idd al snel een serieus bedrag bijeen! Ik noem het mijn :1boobs: potje :3: Ik ga dit ook blijven voortdoen nu! Daar haal je best wel wat wilskracht uit en kan ik daarvan (pikante) :6: lingeriesetjes kopen!

Ik weet dat het helemaal niet gemakkelijk is en hoop dat ik dit ga kunnen volhouden! Heb ook al eens een gelegenheidrookster geweest en dat was ook best te doen maar op den duur is alles wel een gelegenheid :P

Enfin voor degeen die het kunnen chapeau :35: hoop er ook bij te kunnen zijn :)

Dada x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgend dames,

Ik kom ff melden dat ik vanaf vandaag terug ga (proberen) stoppen met roken!! Heb zelf last vant roken en ga me toch beter voelen als ik stop! :9:

Ik ben tijdens mijn zwschappen ook gestopt en heb bij de laatste telkens 30 euro/week opzij gelegd!! Zo heb je idd al snel een serieus bedrag bijeen! Ik noem het mijn :1boobs: potje :3: Ik ga dit ook blijven voortdoen nu! Daar haal je best wel wat wilskracht uit en kan ik daarvan (pikante) :6: lingeriesetjes kopen!

Ik weet dat het helemaal niet gemakkelijk is en hoop dat ik dit ga kunnen volhouden! Heb ook al eens een gelegenheidrookster geweest en dat was ook best te doen maar op den duur is alles wel een gelegenheid :P

Enfin voor degeen die het kunnen chapeau :35: hoop er ook bij te kunnen zijn :)

Dada x

Hey Kim .. dat is gewoon super nieuws en motiveert anderen ook .. Ik ga het vrijdag a.s. mijn boobs-day proberen :1bouncingboobs:

Ik wens je prachtige lingerie setjes toe :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Puck.. wanneer heb jij je BV .. zag het niet onmiddellijk ergens vermeld hier op het forum ..

Ik sport nu al een paar jaartjes ondanks ik rook . Sporten helpt inderdaad wel om je figuur en conditie op pijl te houden .

Vraag me wel af hoelang je moet wachten om na je BV terug te kunnen sporten .

Dank je wel itsme voor jouw bemoedigende woorden .. ik hoop dat alles voor jou toch goed komt hoor ..echt wel !

HOI Emotion,

Ik word 22 december geopereerd! Sta wel tussen de verslagen hoor, maar ergens op de 2e pagina!

Ik sport idd altijd al heel veel maar nu ik niet meer rook nog meer en het gaat veel makkelijker, meer lucht zeg maar.

Kim zet hem op hoor, het is zo lekker om niet meer te roken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOI Emotion,

Ik word 22 december geopereerd! Sta wel tussen de verslagen hoor, maar ergens op de 2e pagina!

Ik sport idd altijd al heel veel maar nu ik niet meer rook nog meer en het gaat veel makkelijker, meer lucht zeg maar.

Kim zet hem op hoor, het is zo lekker om niet meer te roken ;-)

Auwwww .. dat is morgen :blink:

Succes meid en laat iets horen van jou :wub:

Hoelang mag je niet meer sporten na je BV ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auwwww .. dat is morgen :blink:

Succes meid en laat iets horen van jou :wub:

Hoelang mag je niet meer sporten na je BV ??

Sorry een maandje te vroeg ..was ff mis :155:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de longfunctietesten gehad en foto,testen laten gelukkig geen bijzonderheden zien :136: dus heb nog niet al te veel schade aangericht met het roken!

Nu kan ik gaan stoppen met de wetenschap dat ik er nog op tijd bij ben.

Wel moet ik vd longarts over 3weken opnieuw door de ct-scan om te kijken of de ontsteking weg is en een heel uitgebreid bloedonderzoek doen.Met dat bloedonderzoek ben ik blij,want ik heb om de haverklap wat op het moment en ben extreem moe,de testen die ik tot nu toe heb gehad lieten telkens ontstekingswaarden zien maar de huisarts kan daar niet zo veel mee,antibiotica houd ook een keer op,blijf ik niet mee bezig.

Maar is het normaal dat je 2 keer een ct-scan krijgt voor een longontsteking? Ik vind het nogal wat,maar heb er dan geen verstand van/ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh wat fijn voor je Els!!! Gelukkig maar dat je nog geen onherstelbare schade hebt opgelopen en dat longemfyseem viel dus ook nog mee? Wens je veel succes met het stoppen! Op naar een gezonder leven en meer adem/uithouding in de toekomst! :136: Ook geen idee ivm je vraag over de ct-scan.

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws!!!!! Ben heel blij voor je!!!

Mijn dochtertje heeft toen ze 2 was, bijna 3, een dubbele longontsteking gehad, maar heeft geen ct scan gehad, er zijn alleen foto's van haar longen gemaakt waar het duidelijk op te zien was, Daarna heeft ze anti bioticum gehad wat niet werkte en daarna een penicilline kuur en zuurstof, allerlei puffers enzo en dat werkte wel. Ik heb er verder geen verstand van hoor.

Succes met het stoppen met roken!!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hellow,

Ben er nog eens want geraak thuis weer niet op de site!!

Goed dat je er op tijd bij bent :35: Ben nu zelf al van maandag gestopt en heb er tot hier toe ook geen behoefte aan!

Heb nog steeds wat last van mijn luchtwegen en daarom het ook gemakkelijker gaat om niet te roken! Hopelijk hou ik het vol :15:

dada x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik zelf ben nu sinds de operatie gestopt met roken.. Daarvoor ging eeeecht niet met alle zenuwen! Maar nu kan ik het prima laten, raar genoeg... En het scheelt wel veel hoor, je haren je kleren je huis alles blijft frisser! Nu heb ik afgelopen week wel veel visite gekregen natuurlijk, en heb dan wel 1 sigaret gerookt, maar dat smaakt dan ook echt niet meer. Dus dan laat ik het maar weer :rolleyes:

En ik zag in dit topic de tip voorbij komen, om het geld op te sparen voor leuke setjes ;) das een goed idee, ga ik ook doen!

Dus voor iedereen die het wil proberen, probeer het voor de operatie als het lukt, zo niet, probeer het dan eens opnieuw na de operatie! Ik had echt geen trek in een sigaret na de narcose pff..

Succes voor iedereen die het gaat proberen!

X :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was zelf ook een roker, een pakje op 2 dagen. De pc zei ook tegen mij dat ik ongeveer 3maand voor de operatie moest stoppen met roken. Anders heb je kans op afsterven van de tepel vertelde hij mij. Ik had ook moeite met stoppen en ben 3 weken voor mijn operatie gestopt met roken. Ook nu rook ik nog niet. ( enkel voor mijn operatie rookte ik uit mijn oren maar dat was van de stress hi hi hi ). Natuurlijk is het altijd beter om te stoppen maar ik denk niet dat dit een probleem is mocht het niet lukken...

Veel succes...

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 years later...
21 minuten geleden zei Fynic:

Verouderd topic, maar hoe lang kan je nou eigenlijk het beste stoppen na je operatie? Iemand een idee?

Hai,

Het mooie is dat je natuurlijk automatische stopt met roken maar dat gaven mijn hersens helaas niet aan... Die activeerde weer nadat mijn littekens voor mn gevoel goed dicht waren en korstjes eraf. Geloof dat ik weer ben begonnen bij 10 weken toen mijn boobs in balans waren en ik ging tanken en met een pakje thuiskwam... Fout fout fout mja... Rook wel minder maar is dom! We hebben zonder gekund dus ik geef eerlijk toe... ben gewoon een slapjanus :45: 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahahah :45:

Ik ben na mijn eerste bv 7 maanden gestopt geweest.. zo stom. 

Voor mijn wissel rookte ik niet veel maar sinds de operatie heb ik ZOOOVEEL zin in een sigaret. Ik zou er een moord voor doen.. maar denk dat ik nog braaf ff wacht met mijn 12 dagen PO :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Fynic:

Hahahahah :45:

Ik ben na mijn eerste bv 7 maanden gestopt geweest.. zo stom. 

Voor mijn wissel rookte ik niet veel maar sinds de operatie heb ik ZOOOVEEL zin in een sigaret. Ik zou er een moord voor doen.. maar denk dat ik nog braaf ff wacht met mijn 12 dagen PO :P

Wil niet zeggen dat ik stiekum een hijs heb gepakt :44: maar voelde mij zooo schuldig erna en dacht aan mn arme littekens en mn dure boobiies. Helpt wel!! Pak een lollie :P x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.