Ga naar inhoud

Moet ik mij zorgen maken? Linkerborst voorteken ontsteking?


Aanbevolen berichten

Hoi ladies!

 

Mijn naam is Marloes (31 jaar) en ik ben vandaag precies 1 week PO. Ik ben behandeld door dokter Klein van Faceland en geopereerd in Mill (Bauland kliniek). Ik ben 1.72 m, 57 kilo en ik had voor de operatie een 70B, hoewel die maat al behoorlijk wat ruimte had gekregen in het afgelopen jaar. Ik heb gekozen voor de Motiva Full 335 cc. Ik weet dat elke borst apart van elkaar geneest en dat snap ik ook. Ik heb alleen het gevoel dat mijn linkerborst wellicht een klein beetje is gaan ontsteken. Maar.... het kan ook komen omdat ik te veel verhalen lees over ontstekingen en dat ik er nu dus eigenlijk gewoon een angst voor heb opgebouwd. Willen jullie misschien meekijken? Ik heb gisteren al gebeld met Faceland en volgens de dame hoef ik mij (nog) geen zorgen te maken en wel gewoon doorgaan met paracetemol slikken. Er komt geen vocht uit de wonden, hoewel daar nog wel een pleister op zit. Wel zie ik zelf een lichtrode plek bovenop mijn linkerborst (voor de kijkers rechts), is mijn borst duidelijk harder en iets groter én is het roder en dikker bij de pleister dan bij de rechterborst. Hier de foto's: 

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei ellen001:

Als ik mijn mening hierop mag geven vind ik het er wel verdacht uit zien hoor. Ik zie ook roodheid en zwelling. Voelt het warm? Heb je verhoging? 

Nee, ik heb geen verhoging, althans, gisteren nog niet. Zal het straks weer even opmeten. Dank je wel voor je reactie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Meid,

 

Op het eerste zicht denk ik niet dat je je nu al zorgen moet maken.

Ik ben zelf door Verdonck geopereerd en zat twee weken helemaal ingetaped.

Je bent nog maar 1 week po zie ik, het is normaal dat alles pijn doet en nog gezwollen is.

Iedere borst geneest afzonderlijk.

De tekenen van ontsteking zijn:

- verhoging

- vocht uit de wonden

- enorm kwa zwelling (als in bijna dubbel zo groot als de andere)

- roodheid en heel warm.

- veel pijn

 

Hou het gewoon echt even goed in de gaten en als je twijfelt ga je toch gewoon even naar je PC op controle.

 

Succes meid en beterschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Marloesb31:

Nee, ik heb geen verhoging, althans, gisteren nog niet. Zal het straks weer even opmeten. Dank je wel voor je reactie. 

Je neemt nog paracetamol hè,  dat is koortsverlagend. 

Ik zou er ook even achteraan gaan. Vind niet dat ze zomaar mogen zeggen: oh je hebt geen koorts en je verliest geen vocht, dus er is niks aan de hand.

 

Is het ver rijden? Anders is het misschien handig om toch even gezien te worden door de pc.

 

Geen paniek, maar laat je niet afschepen.

 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Gwenny:

He Meid,

 

Op het eerste zicht denk ik niet dat je je nu al zorgen moet maken.

Ik ben zelf door Verdonck geopereerd en zat twee weken helemaal ingetaped.

Je bent nog maar 1 week po zie ik, het is normaal dat alles pijn doet en nog gezwollen is.

Iedere borst geneest afzonderlijk.

De tekenen van ontsteking zijn:

- verhoging

- vocht uit de wonden

- enorm kwa zwelling (als in bijna dubbel zo groot als de andere)

- roodheid en heel warm.

- veel pijn

 

Hou het gewoon echt even goed in de gaten en als je twijfelt ga je toch gewoon even naar je PC op controle.

 

Succes meid en beterschap.

Sorry dit is erg kort door de bocht, als ik dat mag zeggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei best_boobie:

Je neemt nog paracetamol hè,  dat is koortsverlagend. 

Ik zou er ook even achteraan gaan. Vind niet dat ze zomaar mogen zeggen: oh je hebt geen koorts en je verliest geen vocht, dus er is niks aan de hand.

 

Is het ver rijden? Anders is het misschien handig om toch even gezien te worden door de pc.

 

Geen paniek, maar laat je niet afschepen.

 

Xxx BB

Dank je wel voor je reactie! De kliniek zelf is 1,5 uur rijden en ik heb niet iemand in de omgeving die mij nu kan rijden helaas. Heb de foto's doorgestuurd naar Faceland en hoop dat ze snel reageren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Marloesb31:

Heb ik inderdaad net gedaan, hopen dat ze nog antwoorden :)

Bel er even achteraan. Het is vrijdag, het weekend staat voor de deur ;)

Mocht er iets aan de hand zijn, dan moet je niet tot na het weekend wachten omdat iemand achter een computer misschien niet de moeite neemt om te reageren ;)

Ik zeg niet dat dat gebeurt, maar denken wel dat je even zekerheid moet hebben

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei best_boobie:

Bel er even achteraan. Het is vrijdag, het weekend staat voor de deur ;)

Mocht er iets aan de hand zijn, dan moet je niet tot na het weekend wachten omdat iemand achter een computer misschien niet de moeite neemt om te reageren ;)

Ik zeg niet dat dat gebeurt, maar denken wel dat je even zekerheid moet hebben

 

Xx

Ga ik doen, thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie @ellen001 @Gwenny O wacht, ze hebben al terug gemaild: 

 

 

Beste Marloes,

 
Ik snap je ongerustheid maar dit is nergens voor nodig, je borst is aan het genezen. De operatie is ook nog maar kort geleden!
Houd je borst wel goed in de gaten. Let hierbij op toenemende roodheid, zwelling, pijn, wondvocht (dit zie je dan door de pleister heenkomen), en je temperatuur. 
Neem bij deze verschijnselen contact met ons op, of bij andere ongerustheid. En paracetamol mag inderdaad altijd. Het moet wel langzaam weer 
beter met je gaan. Even geduld nog dus, en anders mag je ons altijd mailen of bellen! 
 
Beterschap.
 
 

Met vriendelijke groet,
Faceland Chirurgie Team.
 
 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Marloesb31:

O wacht, ze hebben al terug gemaild: 

 

 

Beste Marloes,

 
Ik snap je ongerustheid maar dit is nergens voor nodig, je borst is aan het genezen. De operatie is ook nog maar kort geleden!
Houd je borst wel goed in de gaten. Let hierbij op toenemende roodheid, zwelling, pijn, wondvocht (dit zie je dan door de pleister heenkomen), en je temperatuur. 
Neem bij deze verschijnselen contact met ons op, of bij andere ongerustheid. En paracetamol mag inderdaad altijd. Het moet wel langzaam weer 
beter met je gaan. Even geduld nog dus, en anders mag je ons altijd mailen of bellen! 
 
Beterschap.
 
 

Met vriendelijke groet,
Faceland Chirurgie Team.

 

 

Toch vind ik wel dat ze voorbij gaan aan het feit dat je op dit moment paracetamol neemt en dat koortsverlagend werkt... maar goed, houd het goed in de gaten!

Ik zeg niet dat er een ontsteking zit, want dat kan ik niet beoordelen zo, maar ik zou zelf stoppen met de paracetamol, in ieder geval 10 uren, en dan de temperatuur meten. Dan weet je of je verhoging hebt of niet.

Vochtverlies is vaak pas in een later stadium.

De roodheid kun je (laten) aftekenen en dan kun je zien of deze zich uitbreid.

Dit is even alles wat je kunt doen, denk ik.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei best_boobie:

Toch vind ik wel dat ze voorbij gaan aan het feit dat je op dit moment paracetamol neemt en dat koortsverlagend werkt... maar goed, houd het goed in de gaten!

Ik zeg niet dat er een ontsteking zit, want dat kan ik niet beoordelen zo, maar ik zou zelf stoppen met de paracetamol, in ieder geval 10 uren, en dan de temperatuur meten. Dan weet je of je verhoging hebt of niet.

Vochtverlies is vaak pas in een later stadium.

De roodheid kun je (laten) aftekenen en dan kun je zien of deze zich uitbreid.

Dit is even alles wat je kunt doen, denk ik.

 

Xx

Heb je helemaal gelijk in! Ik was inderdaad al van plan om te stoppen met de paracetamol en dan morgenochtend weer mijn temperatuur opnemen. Dank je wel voor alle tips en je snelle reacties! Zeer fijn, aangezien ik hier al in paniek raakte. Nogmaals dank! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Gwenny:

He Meid,

 

Op het eerste zicht denk ik niet dat je je nu al zorgen moet maken.

Ik ben zelf door Verdonck geopereerd en zat twee weken helemaal ingetaped.

Je bent nog maar 1 week po zie ik, het is normaal dat alles pijn doet en nog gezwollen is.

Iedere borst geneest afzonderlijk.

De tekenen van ontsteking zijn:

- verhoging

- vocht uit de wonden

- enorm kwa zwelling (als in bijna dubbel zo groot als de andere)

- roodheid en heel warm.

- veel pijn

 

Hou het gewoon echt even goed in de gaten en als je twijfelt ga je toch gewoon even naar je PC op controle.

 

Succes meid en beterschap.

Dank je wel! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je echt zorgen maakt dan kun je ook bellen en vragen om een extra controle he, liever 1 controle teveel en niks aan de hand als 1 controle minder en tramaland. Nu komt een ontsteking 1 a 2% op alle borstvergrotingen voor, maar goed je weet nooit of je bij die groep zit. Ik zou bij erge zorgen nu nog wel even bellen dan kun je misschien maandag al gezien worden. Mijn ervaring is dat je het van de huisarts of ziekenhuis niet hoeft te hebben, als je daar al terecht kunt na een bv, al helemaal niet wbt klantvriendelijkheid. Maar goed de ene huisarts is de andere niet en dat geld natuurlijk ook voor ziekenhuizen. Ik heb zelf een complicatie gehad (nabloeding) en ben ook via faceland geopereerd. Over hun zorg en de zorg vanuit bauland kliniek ben ik wel heel positief. Voor nu is t op foto een beetje lastig beoordelen natuurlijk, kan genezing zijn, je borst kan rood zijn omdat daar meer zwelling zit en de bh daar dus strakker zit, kan een beginnende infectie zijn, daar kunnen we hier op t forum nu nog weinig zinnigs over zeggen. Jij voelt wat je voelt, ga daar vanuit en handel naar je gevoel ;-). Angst kan de boel ook bedufelen en dat is dan de positieve uitkomst ;-). Zo rond de operatie zijn de meeste hier denk ik wel wat 'gevoeliger' dan normaal hihi 

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Wens2017:

Als je je echt zorgen maakt dan kun je ook bellen en vragen om een extra controle he, liever 1 controle teveel en niks aan de hand als 1 controle minder en tramaland. Nu komt een ontsteking 1 a 2% op alle borstvergrotingen voor, maar goed je weet nooit of je bij die groep zit. Ik zou bij erge zorgen nu nog wel even bellen dan kun je misschien maandag al gezien worden. Mijn ervaring is dat je het van de huisarts of ziekenhuis niet hoeft te hebben, als je daar al terecht kunt na een bv, al helemaal niet wbt klantvriendelijkheid. Maar goed de ene huisarts is de andere niet en dat geld natuurlijk ook voor ziekenhuizen. Ik heb zelf een complicatie gehad (nabloeding) en ben ook via faceland geopereerd. Over hun zorg en de zorg vanuit bauland kliniek ben ik wel heel positief. Voor nu is t op foto een beetje lastig beoordelen natuurlijk, kan genezing zijn, je borst kan rood zijn omdat daar meer zwelling zit en de bh daar dus strakker zit, kan een beginnende infectie zijn, daar kunnen we hier op t forum nu nog weinig zinnigs over zeggen. Jij voelt wat je voelt, ga daar vanuit en handel naar je gevoel ;-). Angst kan de boel ook bedufelen en dat is dan de positieve uitkomst ;-). Zo rond de operatie zijn de meeste hier denk ik wel wat 'gevoeliger' dan normaal hihi 

 

Xxx

Hahaha, ja, echt vrolijker word ik niet van het binnen zitten en rustig houden, ga snel even op het balkon een luchtje scheppen ;) 

 

Het irritante is dat mijn huisarts dus nog in mijn geboorteplaats zit en niet hier in Amsterdam. Had ik van te voren moeten regelen, i know, maar niet meer over nagedacht. 

 

Ik heb nogmaals een mail gestuurd naar Faceland met de vraag of ze nog tips heeft om dit weekend te doen zoals stoppen met paracetamol en aftekenen, zoals @best_boobie adviseerde. Ik maak mij druk, maar nog niet zo erg dat ik perse nú gezien wil worden. Mocht dit niet verbeteren of juist verergeren dan ben ik maandag om 9.00 uur de eerste die aan de telefoon hangt. Heb in de laatste mail overigens ook gewezen op het feit dat er al roodheid en zwelling is, dus ik hoop dat ze alsnog antwoord geeft en dat ik dan met een half gerust hart en wat geduld het weekend in kan gaan :) Dank je wel voor je reactie trouwens! Bij jou alles goedgekomen na de bloeding? X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wens2017 @best_boobie @Gwenny @ellen001 Nog een antwoord:

 

Beste Marloes,

 
De foto's zien er echt niet verontrustend uit. 
Je mag dit inderdaad proberen. Of maak dagelijks even een foto zodat je dit kan vergelijken. 
De roodheid vindt ik nu meevallen en gelukkig ook geen wondvocht te zien. Paracetamol even
stoppen mag je proberen, maar pak deze gewoon bij pijnklachten.
 
Maak je niet te druk, je kan rustig het weekend ingaan. 
 
 
 
Met vriendelijke groet,
Faceland Chirurgie Team.
 
 
Vind het wel heel fijn dat ze zo snel reageren. Ik ga voor nu gewoon met een gerust hart het weekend in en proberen lekker te chillen :) Allemaal heel erg bedankt voor het meekijken en meedenken! Wordt gewaardeerd :) X
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Marloesb31:

@Wens2017 @best_boobie @Gwenny @ellen001 Nog een antwoord:

 

Beste Marloes,

 
De foto's zien er echt niet verontrustend uit. 
Je mag dit inderdaad proberen. Of maak dagelijks even een foto zodat je dit kan vergelijken. 
De roodheid vindt ik nu meevallen en gelukkig ook geen wondvocht te zien. Paracetamol even
stoppen mag je proberen, maar pak deze gewoon bij pijnklachten.
 
Maak je niet te druk, je kan rustig het weekend ingaan. 
 
 
 
Met vriendelijke groet,
Faceland Chirurgie Team.
 
 
Vind het wel heel fijn dat ze zo snel reageren. Ik ga voor nu gewoon met een gerust hart het weekend in en proberen lekker te chillen :) Allemaal heel erg bedankt voor het meekijken en meedenken! Wordt gewaardeerd :) X

Idd heel fijn dat ze zo snel reageren :35:
Rustig aan doen is idd wel heel belangrijk. Gewoon ff in de gaten houden en aan de bel trekken als het verergert, maar het kan ook morgen gewoon weer allemaal in orde zijn. 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marloesb31 Hee Marloes! Bij mij was ook niet veel te zien. Ik kreeg na een week wel ernstige koorts en pijn. Ik had een ontsteking van binnen uit , maar het zou ook gewoon een ontsteking kunnen zijn van de huid. Dit is gewoon te verhelpen met antibiotica. Tekenen daarvan zijn roodheid op bepaalde plekken op je borst. Mijn tip is vooral trek vroeg aan de bel en laat je niet afwimpelen aan de telefoon op afstand. Bel gewoon dat je er voor de zekerheid even naar wilt laten kijken om je gerust te stellen. en anders kan je huisarts dat ook doen. Die ziet dat ook. Dit heb ik in eerste instantie gedaan want ook voor mij was het 1,5 uur rijden. Maar toen ik daar kwam zag hij het meteen en vertelende dat ik met spoed naar de kliniek terug moest. Beter dat je er even naar laat kijken en je gerust gesteld word dan dat het eigenlijk al een beginnende ontsteking is die erger word. Ik las ook allerlei verhalen op dit forum van herstellende zenuwen tot het is pas een week geleden dus wacht het even af verhalen, maar bij mij was het toen al foute boel. Bij mij kwam het vocht er pas uit toen de pleisters eraf werden gehaald. Toen zagen ze pas dat het fout was en dat er dik wit vocht uit kwam. Ik wil je niet ongerust maken en wil je alleen helpen. Ik heb de foto's gezien en zou er gewoon even naar laten kijken om jezelf van het onzekere gevoel af te helpen. Je kan me alles vragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei jflower:

@Marloesb31 Hee Marloes! Bij mij was ook niet veel te zien. Ik kreeg na een week wel ernstige koorts en pijn. Ik had een ontsteking van binnen uit , maar het zou ook gewoon een ontsteking kunnen zijn van de huid. Dit is gewoon te verhelpen met antibiotica. Tekenen daarvan zijn roodheid op bepaalde plekken op je borst. Mijn tip is vooral trek vroeg aan de bel en laat je niet afwimpelen aan de telefoon op afstand. Bel gewoon dat je er voor de zekerheid even naar wilt laten kijken om je gerust te stellen. en anders kan je huisarts dat ook doen. Die ziet dat ook. Dit heb ik in eerste instantie gedaan want ook voor mij was het 1,5 uur rijden. Maar toen ik daar kwam zag hij het meteen en vertelende dat ik met spoed naar de kliniek terug moest. Beter dat je er even naar laat kijken en je gerust gesteld word dan dat het eigenlijk al een beginnende ontsteking is die erger word. Ik las ook allerlei verhalen op dit forum van herstellende zenuwen tot het is pas een week geleden dus wacht het even af verhalen, maar bij mij was het toen al foute boel. Bij mij kwam het vocht er pas uit toen de pleisters eraf werden gehaald. Toen zagen ze pas dat het fout was en dat er dik wit vocht uit kwam. Ik wil je niet ongerust maken en wil je alleen helpen. Ik heb de foto's gezien en zou er gewoon even naar laten kijken om jezelf van het onzekere gevoel af te helpen. Je kan me alles vragen!

Dank je wel voor je reactie, fijn! Het probleem bij mij is dat mijn huisarts ook een uur verderop zit, maar dan de andere kant op, niet heel handig, i know. Maar ik ben voor nu gerustgesteld en stop even met paracetamol zodat ik morgen mijn temperatuur kan meten. Verder kijk ik het aan en als het maandag is verergerd dan bel ik gelijk naar Faceland en wil ik langsgaan. Gelukkig zit ik wel maar een half uur van de praktijk op Schiphol vandaan en daar zijn ook op bepaalde dagen chirurgen aanwezig, dus ik hoop dat ik eventueel, waar nodig, daar gezien kan worden. Maar dat is een zorg voor later, nu maar eerst weer even ontspannen :) Nogmaals bedankt! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik had van dag 1 ook al 1 kant dikker dan de andere kant.. ik was ook heel erg ongerust en werd door dingen te lezen nog veel erger daarin..ik heb dan ook de pc een mail gedaan met foto’s en bij mij kon dat geen kwaad. Ik ben op 2w po op controle geweest.. en er was niks aan de hand.. gewoon vocht. Dit kan toch een hele tojd duren vooraleer dat heel weg is.. en mijn huisarts heeft dit ook gezegd.. ik was wel niet rood..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.