Ga naar inhoud

Sportbh Hema genoeg steun ? En wat te doen met het litteken ? Zalf smeren en welke ?


Aanbevolen berichten

Hey dames,

 

Ik heb vrijdag 2 weken geleden een BV ondergaan. Ondertussen draag ik sinds vorige week zaterdag een sportbh. Ik heb hier gelezen dat de sportbh medium goed blijkt te zijn, mar ik vind dat deze zo licht lijkt qua steun. Ik doe mijn sportbh ook smorgens uit om mij te wassen maar van zodra ik de borstband en de sportbh uitdoe heb ik meteen het gevoel dat mijn borsten opzwellen en echt spannender aanvoelen.. :/ Kan het geen kwaad dat je hem uitdoet of moet je echt dag in dag uit de sportbh aanhouden ? 

Vrijdag gaan mijn draadjes er (normaal gezien als het goed herstelt is) uit en ik lees veel dat je best een zalfje smeert en goed masseert op het litteken. Maar welke zalf is het beste ? :D

Je leest veel maar toch nog zoveel vragen. :P

 

Bedankt en vele groetjes.

Shelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik ben nu 1 week po. Draag sinds gisteren een sportbh van hunkemöller, deze met een rits vooraan. Ben ik super blij mee! Was eerst wel wat te klein had ik de indruk omdat ik ze erin moest duwen:Pmaar nu ben ik er tevreden over omdat ze mooi naar elkaar komen. 

Heb ook nog de Anne carefix om te slapen. Is wat zachter. 

Ben ook wel benieuwd welke crèmes worden aangeraden? Want vlgd week woensdag mogen de draadjes ook uit! Vooral omdat ik een borstlift ook heb gehad en rond de tepels genaaid is:unsure:

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Natje1:

Hoi ik ben nu 1 week po. Draag sinds gisteren een sportbh van hunkemöller, deze met een rits vooraan. Ben ik super blij mee! Was eerst wel wat te klein had ik de indruk omdat ik ze erin moest duwen:Pmaar nu ben ik er tevreden over omdat ze mooi naar elkaar komen. 

Heb ook nog de Anne carefix om te slapen. Is wat zachter. 

Ben ook wel benieuwd welke crèmes worden aangeraden? Want vlgd week woensdag mogen de draadjes ook uit! Vooral omdat ik een borstlift ook heb gehad en rond de tepels genaaid is:unsure:

 

Succes

Ik heb deze nu weer terug gebracht omdat ik vond dat hij bovenop de borst geen steun geeft. Hij vult niet de gele borst zeg maar. Wel mooi natuurlijk! Maar dat mag dus wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Natje1:

Hoi ik ben nu 1 week po. Draag sinds gisteren een sportbh van hunkemöller, deze met een rits vooraan. Ben ik super blij mee! Was eerst wel wat te klein had ik de indruk omdat ik ze erin moest duwen:Pmaar nu ben ik er tevreden over omdat ze mooi naar elkaar komen. 

Heb ook nog de Anne carefix om te slapen. Is wat zachter. 

Ben ook wel benieuwd welke crèmes worden aangeraden? Want vlgd week woensdag mogen de draadjes ook uit! Vooral omdat ik een borstlift ook heb gehad en rond de tepels genaaid is:unsure:

 

Succes

Hey hey, proficiat met je nieuwe boobies ! :D

Ik wist niet dat ze bij de hunkemoller ook zo'n bhs hadden :o Ik wou eerst ook een sportbh met een voorsluiting maar de meeste die je op internet vind kosten redelijk wat geld en zag dan veel mensen die zeiden dat die van de hema heel goed waren dus heb ik er mij zo 2 aangeschaft. Normaal heb ik maar Small en deze was te klein ik schrok nogal :P Dus maar maatje medium genomen. 

Ik zal jou zeker laten weten welk zalfje ik zal smeren. :D

Jij ook heel veel succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meidenmama

Volgens mijn chirurg maakt het niet zoveel uit wat je erop smeert.. hij zij dat er zelfs gewoon dagcreme op kan!

 

Ik smeer lucovitaal litteken gel, dit had ik al in huis gehaald, maar als dit op is ga ik over op vaseline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Shellytje said:

Ik heb hier gelezen dat de sportbh medium goed blijkt te zijn, mar ik vind dat deze zo licht lijkt qua steun. Ik doe mijn sportbh ook smorgens uit om mij te wassen maar van zodra ik de borstband en de sportbh uitdoe heb ik meteen het gevoel dat mijn borsten opzwellen en echt spannender aanvoelen.. :/ Kan het geen kwaad dat je hem uitdoet of moet je echt dag in dag uit de sportbh aanhouden ? 

 

Je moet de hema heavy duty hebben, dat is degene die hier word aangeraden.
En dat je borsten opzwellen in de ochtend is volgens mij vrij normaal, ik wachtte vaak ook nog even met douchen tot m'n boobs wat minder aanvoelden als bakstenen. Had hem alleen met douchen uit en verder had ik de bh en borstband 24/7 aan voor 6 weken. 

 

Ik smeerde (als ik het niet vergat) met huilolie van weleda, met vitamine e. En anders is bio oil ook heel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Rocker:

 

Je moet de hema heavy duty hebben, dat is degene die hier word aangeraden.

Hier wil ik even op inhaken. Wij/ het borstenforum, adviseert niet standaard de Hema heavy support!
Wij gaan uit van wat je eigen pc adviseert en als die geen advies geeft, geven wij een advies dat gebaseerd is op een algemeen beeld dat wij gekregen hebben van de adviezen van pc's die goed bekend staan.

Goede post operatieve bh's zijn dus oa:
Carefix Mary
Carefix Anna (al vinden sommigen deze toch te weinig steun geven)
Hema heavy support
Triumph Tri-action Workout.
Een medium support is meestal te weinig (en wil je dit toch dragen, overleg dat dan eerst met je eigen pc, want die is eindverantwoordelijke over het proces)
Dus @Shellytje als je pc niets specifieks aangeraden heeft, zou ik niet zomaar een medium bh gaan dragen. Dit liefst eerst overleggen.

Wat betreft littekencreme. Pas beginnen te smeren als je littekens potdicht zitten! Niet eerder, tenzij je pc anders adviseert.
Welke littekencreme je gebruikt, maakt niet veel uit, als het het litteken maar soepel houdt.

Heb zelf onlangs een ooglidcorrectie gehad, en smeer sinds een paar weken met de littekencreme van het kruidvat, eigen merk. Ben daar erg tevreden over.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb iemand zen littekens gezien na smeren met Le roche-posay cicaplast (was op aanraden van haar pc) en die zijn nu echt heel mooi genezen. Dus ik doe het ook maar zo :) Al denk ik dat het vooral belangrijk is dat je gewoon dagelijks smeert en het lang genoeg volhoudt :D 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Natje1:

 @Eecc15il wel dit is toevallig! Ik kom net van mij  pc om de draadjes eruit te laten halen en zij heeft mij ook deze crème aangeraden :) nu 2 weken po.

Wanneer begin jij te smeren? Als de korstjes weg zijn of vroeger?

Succes!

Grtjs

 

 

Men knoopjes zijn er vandaag afgeknipt en ik denk binnen 4 à 7 dagen te beginnen smeren. Littekentjes zagen er echt al mooi uit, dun en plat. Morgen ga ik eens beter kijken want het was vandaag al zoveel tegelijk (had 2 weken drukverband dus zag ze echt voor het eerst :D) Heb nu pleisters waarmee ik mag douchen. 

 

Ik denk dat ik in het begin er gewoon wat crème opdep en na een weekje wat meer begin te masseren. Men zus kreeg het advies om de littekens echt tussen duim en wijsvinger te nemen en goed te masseren, maar dat durf ik niet goed denk ik :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eecc15il dan zijn we waarschijnlijk ongeveer op dezelfde datum geopereerd. ..ik op 25 oktober. Vandaag ook alle draadjes weg maar geen pleisters meer. Ik heb wel ook een borstlift gehad dus rond de tepels ook genaaid:unsure:best wel nog vies nu....vooral die littekens wil ik mooi. Ik leg wel nog een gaasje erop, anders zo gevoelig tegen de bh.

Wat heb jij laten plaatsen? Ik een 300cc motiva ergonomix. 

 

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Natje1:

@Eecc15il dan zijn we waarschijnlijk ongeveer op dezelfde datum geopereerd. ..ik op 25 oktober. Vandaag ook alle draadjes weg maar geen pleisters meer. Ik heb wel ook een borstlift gehad dus rond de tepels ook genaaid:unsure:best wel nog vies nu....vooral die littekens wil ik mooi. Ik leg wel nog een gaasje erop, anders zo gevoelig tegen de bh.

Wat heb jij laten plaatsen? Ik een 300cc motiva ergonomix. 

 

Grtjs

Idd, mijn operatie was op 24 oktober! 

Heb ook 300cc gekregen, monobloc silicone softone rond extra hoog profiel. 

 

Bij deze beloven we plechtig om goed te smeren :D 

Ondertussen blijf ik het forum afzoeken naar tips en technieken :) 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Eecc15il:

Idd, mijn operatie was op 24 oktober! 

Heb ook 300cc gekregen, monobloc silicone softone rond extra hoog profiel. 

 

Bij deze beloven we plechtig om goed te smeren :D 

Ondertussen blijf ik het forum afzoeken naar tips en technieken :) 

 

 

 

Hahaha idd! Ik ben ook zo...constant naar tips and tricks aan het zoeken:P

Ik heb eens je foto''s bekeken....mooiiiiiii! Ik ben ook al ontzettend blij..nu heb ik iets als...dju had toch nog wat groter genomen:Pik had een kleine 80B vooraf.

Vandaag eens naar de Etam geweest en een bh 85d gepast...kan nog niet geloven zo''n grote cups ...en dat voor mij:wub:

De zomer zal super zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.