Ga naar inhoud

Grote open wond 3wk na borstverkleining


Gast Meidenmama

Aanbevolen berichten

Gast Meidenmama

Hoi allemaal!

 

Ik heb mij aangemeld om te kletsen met meiden die in dezelfde situatie zitten.

 

Ik heb vorige week maandag een verkleining gehad.. ik had cup g, en ze zaten mij zowel lichamelijk als geestelijk in de weg.. na veel wikken en wegen heb ik in mei besloten om ervoor te gaan.

 

Ik zit nu op 9 dagen na de operatie. Ik ben gisteren voor de 1e controle geweest. De pc heeft de tapes verwijderd en was tevreden met hoe het er nu uitziet. Het is niet blauw geworden, en tot gisteren had ik ook nergens last van.. sinds de tape eraf is gehaald loopt er wat wondvocht uit mijn rechter borst en is het wat gevoelig. 

 

Ik heb mijn dagelijkse bezigheden en de zorg voor mijn 2 dochters weer opgepakt, heeft het daarmee te maken dat er ineens wondvocht uit de wond komt? Moet ik toch weer een stap terug doen? Ik heb btw geen drains gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@meidenmamma Ik heb nu twee weken geleden een borstverkleining gehad. Ik heb juist heel veel last van wondvocht. Het stroomt er werkelijk uit. Ik weet niet of het te maken heeft met bezigheden. De pc vertelde dat wondvocht het genezingsproces stimuleert. Dat is goed tenzij het eruit ziet als groene vla. Dan heb je een infectie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meidenmama

Ok, dan hoef ik mij dus geen zorgen te maken. Het stroomt er bij mij niet uit gelukkig.. sochtends en savonds voor ik ga douchen zit er een nat plekje in het gaas. Het ziet er gelukkig ook niet uit als groene vla haha;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meidenmama

Ik zit nu op 11 dagen na mijn borstverkleining. Afgelopen dinsdag is de tape eraf gehaald, niets aan de hand op wat wondvocht na.. tot vandaag.. afgelopen nacht heeft mijn tepel aan de rechterkant wat gebloed en was vastgeplakt aan het gaasje.. vanmorgen toen ik het gaasje eraf wilde halen moest ik deze echt lostrekken.. en net na een lange dag weer hetzelfde.. en nu zag ik dat het naast mijn tepel wat openstaat.. Wat moet ik nu?? Komt dit vanzelf goed? En wel of geen gaasje op doen? Zonder gaasje gaat het aan mijn bh plakken lijkt me? Help.. het ging zo goed..:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Meidenmama:

Ik zit nu op 11 dagen na mijn borstverkleining. Afgelopen dinsdag is de tape eraf gehaald, niets aan de hand op wat wondvocht na.. tot vandaag.. afgelopen nacht heeft mijn tepel aan de rechterkant wat gebloed en was vastgeplakt aan het gaasje.. vanmorgen toen ik het gaasje eraf wilde halen moest ik deze echt lostrekken.. en net na een lange dag weer hetzelfde.. en nu zag ik dat het naast mijn tepel wat openstaat.. Wat moet ik nu?? Komt dit vanzelf goed? En wel of geen gaasje op doen? Zonder gaasje gaat het aan mijn bh plakken lijkt me? Help.. het ging zo goed..:(

 

Ik ben zelf niet zo bekend met borstverkleiningen, maar als je je zorgen maakt of niet precies weet hoe je moet handelen, kan je het beste even contact met de kliniek of het ziekenhuis opnemen waar je bent geopereerd of met je pc zelf. Dan krijg je in ieder geval een goed advies. Ik neem aan dat je wel een mailadres of telefoonnummer hebt gekregen. Zo niet of doe je dit liever niet gelijk, dan zou je Desert-Rose hier op het forum om advies kunnen vragen. best_boobie weet ook erg veel, maar die is op het moment slecht bereikbaar omdat ze momenteel geen goede wifi-verbinding heeft. 

 

Succes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meidenmama

Bedankt voor je reactie. Ik heb er gisteren voor het slapen gaan toch weer een gaasje opgedaan, maar het heeft niet meer gebloed en het staat gelukkig ook niet meer zo open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Meidenmama:

Bedankt voor je reactie. Ik heb er gisteren voor het slapen gaan toch weer een gaasje opgedaan, maar het heeft niet meer gebloed en het staat gelukkig ook niet meer zo open.

 

Dat is fijn om te horen! Succes met je verdere herstel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meidenmama

Bijna 3weken na mijn borstverkleining is de open wond onder mijn linker borst nu wel erg groot.. komt dit vanzelf nog goed? Is er iemand die dit ook zo erg heeft gehad? Of tips misschien? Dinsdag moet ik weer naar de chirurg, ben benieuwd wat hij ervan vind..

 

* Hoe kan ik hier een foto bij plaatsen? Als ik klik op 'klik om bestand te kiezen' krijg ik een error..

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Meidenmama

 

hoi hoi,

 

Helaas komen open wonden na een bvk redelijk vaak voor, en dan vooral op het drielandenpunt.

Wat je voor nu even zou kunnen doen, heb je toevallig vette gazen in huis? Zo ja, doe die dan even dubbel op de wond, en daar doe je een steriel gaasje overheen, zo zorg je dat de wond niet aan het gaas vast gaat zitten, en is het makkelijker met verschonen.

 

Wat ook wel wil helpen is om de wond aan de lucht te laten drogen, bijv 2 keer per dag 

 

Ik weet dat @LiaLa na een borstlift ook enorme wonden heeft gehad, wellicht kun je haar topic eens lezen.Het heeft bij haar vrij lang geduurd eer de wond dicht was, maar het is uiteindelijk wel genezen.

 

ik heb zelf wel de nodige ervaring met wondverzorging, maar ik zou eerst echt even kijken wat je pc gaat zeggen, hij is degene die de eindverantwoordelijkheid heeft, en hij zal  dinsdag dan een wondbeleid met je af gaan spreken.

Iedere pc heeft zo zijn eigen werkwijze wat betreft wonden en herstel.

 

Het is altijd lastig dit soort wonden, en het herstel kan soms lang duren, een wond groeit van binnen naar buiten dicht en dit kan vaak lang duren, ook kan het soms zijn, dat er een onopgeloste hechting voor ellende kan zorgen, dit had Liala ook.

 

Als je een error krijgt met een foto plaatsen dan is de foto te groot, dit kun je via fotoverkleinen.nl aanpassen.

 

x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meidenmama
8 minuten geleden zei Desert-Rose:

@Meidenmama

 

hoi hoi,

 

Helaas komen open wonden na een bvk redelijk vaak voor, en dan vooral op het drielandenpunt.

Wat je voor nu even zou kunnen doen, heb je toevallig vette gazen in huis? Zo ja, doe die dan even dubbel of 3 dubbel op de wond, en daar doe je een steriel gaasje overheen, zo zorg je dat de wond niet aan het gaas vast gaat zitten, en is het makkelijker met verschonen.

 

Wat ook wel wil helpen is om de wond aan de lucht te laten drogen, bijv 2 keer per dag 

 

Ik weet dat @LiaLa na een borstlift ook enorme wonden heeft gehad, wellicht kun je haar topic eens lezen.Het heeft bij haar vrij lang geduurd eer de wond dicht was, maar het is uiteindelijk wel genezen.

 

ik heb zelf wel de nodige ervaring met wondverzorging, maar ik zou eerst echt even kijken wat je pc gaat zeggen, hij is degene die de eindverantwoordelijkheid heeft, en hij zal  dinsdag dan een wondbeleid met je af gaan spreken.

Iedere pc heeft zo zijn eigen werkwijze wat betreft wonden en herstel.

 

Het is altijd lastig dit soort wonden, en het herstel kan soms lang duren, een wond groeit van binnen naar buiten dicht en dit kan vaak lang duren, ook kan het soms zijn, dat er een onopgeloste hechting voor ellende kan zorgen, dit had Liala ook.

 

Als je een error krijgt met een foto plaatsen dan is de foto te groot, dit kun je via fotoverkleinen.nl aanpassen.

 

x

 

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad vette gaasjes in huis, zal ze er dubbel opdoen. De foto is ook gelukt!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Meidenmama

 

Ik zie zowieso een paar hechtingen zitten, deze kunnen voor een hoop ellende zorgen.

Inderdaad de vette gazen erop doen, en deze 1 of 2 keer per dag even verschonen ( ligt eraan hoeveel vocht er in het gaas zit, als het te nat is, dan 2 keer per dag) 

Verder zie ik schoon wondvocht, en het gelige is wondbeslag,dit is een eiwit wat ontstaat bij wondgenezing.

 

Je ziet ook dat er redelijk wat spaning op de huid staat.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meidenmama
5 minuten geleden zei Desert-Rose:

@Meidenmama

 

Ik zie zowieso een paar hechtingen zitten, deze kunnen voor een hoop ellende zorgen.

Inderdaad de vette gazen erop doen, en deze 1 of 2 keer per dag even verschonen ( ligt eraan hoeveel vocht er in het gaas zit, als het te nat is, dan 2 keer per dag) 

Verder zie ik schoon wondvocht, en het gelige is wondbeslag,dit is een eiwit wat ontstaat bij wondgenezing.

 

Je ziet ook dat er redelijk wat spaning op de huid staat.

 

 

 

Klopt, deze borst is ook nog gezwollen, andere ziet er al heel goed uit. Ik heb bij liala gekeken.. heftig, het heeft bij haar heel lang geduurt! Hopelijk is het wel mooi geworden. 

 

Ik verschoon 2 a 3x per dag anders loopt het vocht door mijn bh zoveel is het.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Meidenmama:

Klopt, deze borst is ook nog gezwollen, andere ziet er al heel goed uit. Ik heb bij liala gekeken.. heftig, het heeft bij haar heel lang geduurt! Hopelijk is het wel mooi geworden. 

 

Ik verschoon 2 a 3x per dag anders loopt het vocht door mijn bh zoveel is het.. 

 

Ja die zwelling die zie je ook goed, en heel vaak ( bijna altijd) is het zo dat de ene borst beter en sneller geneest

Toch zo vaak verschonen, dan kun je mischien om te voorkomen dat er vocht door je bh komt, eventueel nog een absorberend verband over het gaas leggen.

 

Ja was heftig bij Liala, daarom heeft ze ook foto's openbaar staan, zodat iedereen het kan zien.

Er bleven bij haar ook hechtingen uitkomen,  ben ook benieuwd of jouw pc de hechtingen weghaalt bij jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meidenmama
10 uur geleden zei Desert-Rose:

 

Ja die zwelling die zie je ook goed, en heel vaak ( bijna altijd) is het zo dat de ene borst beter en sneller geneest

Toch zo vaak verschonen, dan kun je mischien om te voorkomen dat er vocht door je bh komt, eventueel nog een absorberend verband over het gaas leggen.

 

Ja was heftig bij Liala, daarom heeft ze ook foto's openbaar staan, zodat iedereen het kan zien.

Er bleven bij haar ook hechtingen uitkomen,  ben ook benieuwd of jouw pc de hechtingen weghaalt bij jou.

Het stroomt er nu letterlijk uit sinds ik ben wezen douchen.. is dit een goed teken of juist niet? 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een lift en prothese gehad en heb precies het zelfde aan 1 borst. Bij mij komt al paar dagen oud bloed uit de borst is nog blauw aan de onderkant. Ik zit nu 3 weken po en word er gek van. Maar moet het schoonhouden met water en gewoon een gaarsje op doen en af en toe laten drogen en hopen dat het vanzelf overgaat. Schijnt vaker voor te komen want die punt staat heel strak en kan paar keer open gaan en weer dicht gaan. We moeten maar geduld hebben en een vettige gaars werd mij weer afgeraden door de kliniek Maar goed elk kliniek adviseert wat anders. Succes verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Meidenmama

 

Door de warmte van de douche kan het zijn dat er iets meer vocht uitkomt, overtollig vocht gaat altijd een uitweg zoeken, dep het even voorzichtig  droog met een steriel gaas, ik zie ook dat plekje ernaast ook meer vocht uit gaat komen,

 

Is je borst warmer dan normaal?En hoe voel je je verder.

 

En anders gewoon naar de kliniek bellen voor advies, dat hoort allemaal bij de nazorg, en hun zijn de experts.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meidenmama
13 minuten geleden zei Desert-Rose:

@Meidenmama

 

Door de warmte van de douche kan het zijn dat er iets meer vocht uitkomt, overtollig vocht gaat altijd een uitweg zoeken, dep het even voorzichtig  droog met een steriel gaas, ik zie ook dat plekje ernaast ook meer vocht uit gaat komen,

 

Is je borst warmer dan normaal?En hoe voel je je verder.

 

En anders gewoon naar de kliniek bellen voor advies, dat hoort allemaal bij de nazorg, en hun zijn de experts.

 

 

 

 

Borst is niet warmer, wel meteen een stuk minder gezwollen. Ik voel me verder goed, geen koorts oid. Er is behoorlijk wat vocht uitgekomen. Ik ben maar even op bed gaan liggen zonder bh. Het lijkt nu te zijn gestopt, ik ga de boel zo weer inpakken:) het is trouwens het kleine nieuwe plekje waar het zo erg uit liep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meidenmama
46 minuten geleden zei Naj1984:

Ik heb een lift en prothese gehad en heb precies het zelfde aan 1 borst. Bij mij komt al paar dagen oud bloed uit de borst is nog blauw aan de onderkant. Ik zit nu 3 weken po en word er gek van. Maar moet het schoonhouden met water en gewoon een gaarsje op doen en af en toe laten drogen en hopen dat het vanzelf overgaat. Schijnt vaker voor te komen want die punt staat heel strak en kan paar keer open gaan en weer dicht gaan. We moeten maar geduld hebben en een vettige gaars werd mij weer afgeraden door de kliniek Maar goed elk kliniek adviseert wat anders. Succes verder

Bedankt voor je reactie. Bij mij geen bloed gelukkig, enkel geel vocht.

 

Jij ook succes.. geduld hebben is soms zo moeilijk.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Meidenmama:

Borst is niet warmer, wel meteen een stuk minder gezwollen. Ik voel me verder goed, geen koorts oid. Er is behoorlijk wat vocht uitgekomen. Ik ben maar even op bed gaan liggen zonder bh. Het lijkt nu te zijn gestopt, ik ga de boel zo weer inpakken:) het is trouwens het kleine nieuwe plekje waar het zo erg uit liep.

 

Ok, dat is een goed teken dat de borst niet wamer is dan normaal,en je je verder goed voelt, is altijd wel even belangrijk om te weten,  dan is het overtollig vocht wat eruit wil nu ook een beetje de boosdoener,  wat ik zie op de foto is dat de grotere plek wel iets meer dicht lijkt te zijn, en idd het klieine plekje nu vocht geeft.

Even op bed liggen doe je goed, zo kan het even een beetje rusten, en als je weer gaat verschonen, weer even op bed gaan liggen.

 

Dadeljk weer lekker inpakken, en rustig aan doen, echt even jezelf een beetje ontzien.

Volgende keer bj het douchen even in de gaten houden ,dat je niet te lang en niet te warm gaat douchen.

 

Wellicht krijg je andere gazen/verband van je pc, en anders zou je eventueel eens kunnen vragen of bijv Mesistran gazen zouden helpen, dit zijn gazen op basis van medicinale honing en hebben een helende en antibacteriele werking.

 

Zo zijn er nog veel meer speciale gazen ,verbanden, gel of creme ter bevordering van genezing, maar gebruik daarvan moet echt in overleg met je pc.

Vraag wel als je iets voorgeschreven krijgt of het vergoed word, want soms heb je een machtiging nodig voor vergoeding, anders betaal je dadelijk zelf, en dat is de bedoeling niet, uiteraard betaal je wel zelf je eigen risico ( als dat nog niet is opgebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Meidenmama:

Borst is niet warmer, wel meteen een stuk minder gezwollen. Ik voel me verder goed, geen koorts oid. Er is behoorlijk wat vocht uitgekomen. Ik ben maar even op bed gaan liggen zonder bh. Het lijkt nu te zijn gestopt, ik ga de boel zo weer inpakken:) het is trouwens het kleine nieuwe plekje waar het zo erg uit liep.

Hoi, ik heb dus ook hetzelfde euvel gehad. Het leek wel morse code. Heel emotioneel en heel vermoeiend allemaal. Mijn ritueel was 2 x daags spoelen. al was het maar met een wattenschijfje met wat badedas, zodat je niet telkens onder de douche hoeft. Vette gaas een paar keer dubbel vouwen en dan nog een steriel gaasje erover. Zodra je draadjes ziet die los komen deze gewoon verwijderen met een ontsmet pincetje. Iedere avond lag ik wel een tijdje met een blote borst zodat het kon opdrogen. Schik niet als het nog groter wordt. Het gaat echt weer goed komen. Ik zal morgen met beter licht weer eens een foto maken. Het is geen mooi litteken maar het zit wel in de plooi verstopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meidenmama
11 uur geleden zei LiaLa:

Hoi, ik heb dus ook hetzelfde euvel gehad. Het leek wel morse code. Heel emotioneel en heel vermoeiend allemaal. Mijn ritueel was 2 x daags spoelen. al was het maar met een wattenschijfje met wat badedas, zodat je niet telkens onder de douche hoeft. Vette gaas een paar keer dubbel vouwen en dan nog een steriel gaasje erover. Zodra je draadjes ziet die los komen deze gewoon verwijderen met een ontsmet pincetje. Iedere avond lag ik wel een tijdje met een blote borst zodat het kon opdrogen. Schik niet als het nog groter wordt. Het gaat echt weer goed komen. Ik zal morgen met beter licht weer eens een foto maken. Het is geen mooi litteken maar het zit wel in de plooi verstopt. 

Bedankt voor je reactie.. het is fijn om te weten dat het 'ooit' een keer goedkomt.. maar dit is inderdaad emotioneel wel erg heftig. Ik douche 2x per dag en savonds 2u zonder bh op bed om te luchten.

 

Zo trof ik het vanmorgen aan.. schrok me een hoedje! Er zat veel vocht en zelfs wat bloed in mn bh van de nacht, en er lijkt een gat in mn borst te zitten?! Om 8u mag ik het ziekenhuis terugbellen en dan hoor ik hoekaat ik langs mag komen

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Meidenmama:

Bedankt voor je reactie.. het is fijn om te weten dat het 'ooit' een keer goedkomt.. maar dit is inderdaad emotioneel wel erg heftig. Ik douche 2x per dag en savonds 2u zonder bh op bed om te luchten.

 

Zo trof ik het vanmorgen aan.. schrok me een hoedje! Er zat veel vocht en zelfs wat bloed in mn bh van de nacht, en er lijkt een gat in mn borst te zitten?! Om 8u mag ik het ziekenhuis terugbellen en dan hoor ik hoekaat ik langs mag komen

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Hai, dat gat klopt wel. Er is naar binnen toe natuurlijk ook gesneden. Voor mij voelde het letterlijk of ik uit de naad scheurde. Extra controle kan.echt geen kwaad. Het stelt je gerust en die geruststelling heb je nodig om weer te genezen. Ik kon het gat wel dichtkijken zo vaak stond ik ermee voor de spiegel. Goed voor jezelf zorgen en veel eiwitten in de dieet stoppen. Die helpt je genezingsproces. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 20-10-2017 om 21:49 zei Meidenmama:

Ik zit nu op 11 dagen na mijn borstverkleining. Afgelopen dinsdag is de tape eraf gehaald, niets aan de hand op wat wondvocht na.. tot vandaag.. afgelopen nacht heeft mijn tepel aan de rechterkant wat gebloed en was vastgeplakt aan het gaasje.. vanmorgen toen ik het gaasje eraf wilde halen moest ik deze echt lostrekken.. en net na een lange dag weer hetzelfde.. en nu zag ik dat het naast mijn tepel wat openstaat.. Wat moet ik nu?? Komt dit vanzelf goed? En wel of geen gaasje op doen? Zonder gaasje gaat het aan mijn bh plakken lijkt me? Help.. het ging zo goed..:(

Ik kwam even kijken hoe het met je is en  zag net in je fotoalbum dat je wond nu wel heel erg groot is geworden. Da's toch wel schrikken. Je bent inmiddels hoop ik toch wel terug geweest bij de kliniek? Ik zag ook ergens anders een berichtje van dat je aan het smeren bent met littekencreme. Toch niet op je open wond he? Daar wordt het veel weker van en je loopt veel meer risico op ontstekingen. Ik hoop dat het langzaam aan toch wel aan het helen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meidenmama
56 minuten geleden zei LiaLa:

Ik kwam even kijken hoe het met je is en  zag net in je fotoalbum dat je wond nu wel heel erg groot is geworden. Da's toch wel schrikken. Je bent inmiddels hoop ik toch wel terug geweest bij de kliniek? Ik zag ook ergens anders een berichtje van dat je aan het smeren bent met littekencreme. Toch niet op je open wond he? Daar wordt het veel weker van en je loopt veel meer risico op ontstekingen. Ik hoop dat het langzaam aan toch wel aan het helen is.

Hey! Was wel even schrikken ja toen het ineens helemaal open lag.. dat was ook vooral emotioneel even een zware teleurstelling. Ik moet nu elke week langs de chirurg, hij wil het goed in de gaten houden. Het ziet er volgens hem goed uit nu, en zou voor kerst nog dicht moeten zijn.. laten we het hopen..:)

 

Mijn rechterborst is helemaal dicht, dus die ben ik aan het smeren. Op de open wond gaat nu sochtends en savonds een absorberend verband (/maandverband) erg charmant.. en ook jammer dat ik voorlopig nog met sportbhs loop, maar het is helaas niet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.