Ga naar inhoud

Hoe vertel je het je werkgever


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! 

 

Ik ben hier nieuw op het forum

Ik ben 24 jaar en ben wat kilo’s kwijt geraakt, 23 kilo en daardoor heb ik toch minder volume in mijn borsten.. helaas

Ik ben nu aan het kijken voor een pc ik heb al met verschillende klinieken contact gehad en mediconsult spreekt mij wel aan erg vriendelijk aan de lijn 

 

wie heeft er ervaring met deze kliniek? 

 

Graag hoor ik jullie verhalen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames 

 

Ik heb volgende week consult bij mediconsult en hoor dan ook de datum van operatie maar hoe vertel je dit aan een mannelijke werkgever?? Wil het toch wel privé houden maar mijn werk is zwaar lichamelijk werk dus kan dan 8’weken niet al het werk doen...

hoe hebben jullie dat aangepakt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @clarissa! Ik heb gezegd tegen men baas dat ik een operatie moest ondergaan en 2 weken werkonbekwaam zou zijn. Ik doe bureauwerk dus die 2 weken zijn wel voldoende voor mij. Heb zeker niet gezegd welke operatie want dat is privé. Maar in jouw geval zou ik dan ook een attest voor na die 2 weken vragen om aan je werkgever te bezorgen waarin staat dat je absoluut geen zwaar werk mag verrichten gedurende x-aantal weken! Als je enkel zwaar werk doet en je niks van lichter werk kan doen, dan zou ik aan de chirurg een attest vragen voor de gehele periode. Succes!!! :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

ik ook met veel moeite aan mijn vrouwelijke bedrijfsleidster gezegd. Reageerde heel positief. Ik wou het Voor me houden maar heb ook zwaar werk soms vracht lossen enz. Eerst wou ik gewoon in mijn vakantie van drie weken het laten doen. En een smoes verzinnen gekneusde pols ofzo. Maar had toch ineens een gevoel dat ik ook na die weken natuurlijk geen vracht kon lossen. Dus voor Mn eigen veiligheid toch maar gezegd. Ze reageerde totaal zoals ik niet had verwacht, dus hoop dat het bij jou ook gaat lukken. Een man lijkt me een stuk lastiger. 

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@clarissa je kan idd ook zoals @TheHB zegt zeggen dat je een borstoperatie gaat ondergaan, maar misschien wel direct bij zeggen dat hij/zij zich geen zorgen hoeft te maken. Maar dat dit dan wel als gevolg heeft dat je lange tijd (min. 8 weken) geen zwaar werk mag verrichten... Zowiezo een attest vragen aan de chirurg! Je kan het maar hebben, zo heb je een bewijs. Maak zeker een kopie'tje voor jezelf voor je het attest afgeeft aan je werkgever... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

“Ik onderga een medische ingreep dan en dan. Je hoeft je geen zorgen te maken, het is niks ernstigs. De ingreep heeft een hersteltijd van 2 weken. Daarna kan ik weer komen werken maar ben dan nog 6 wkn niet in staat om zwaar te tillen.”

 

succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Mijn eerste borstvergroting is door medeconsult gedaan, nu ongeveer 15 jaar geleden. Helaas heeft een prothese erg gelekt, maar ik denk niet dat MC daar iets aan kon doen. Als je vragen hebt: let me know! Oh en ik heb op mijn werk precies uitgelegd wat er moet gebeuren en waarom ik minimaal 2 weken niet kan werken. Dit lijkt langer te worden omdat ik nog veel last heb van de operatie met name aan die kant waar veel kapselvorming zat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2018 om 00:45 zei Loessoe:

Mijn teamleidster was ontzettend begripvol. Ik krijg twee weken ziekteverlof (18 dagen zelfs) en mijn vriend krijgt een week zorgverlof. Dat laatste ben ik vooral heel blij mee. 

Wat fijn dat je hiervoor ziekteverlof kan krijgen. Nooit bij stilgestaan. Ik vind het ook knap dat je hier zo open over kan zijn tegen je werkgever. 

Zelf neem ik gewoon anderhalve week vakantie op. Het idee alleen al dat ik het op mijn werk moet gaan vertellen. Er is een hele informele sfeer bij ons dus met een medische ingreep of borstoperatie als verklaring kom ik niet weg. En zit er niet op te wachten dat mijn borsten het gespreksonderwerp van de dag worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Rosanna123:

Wat fijn dat je hiervoor ziekteverlof kan krijgen. Nooit bij stilgestaan. Ik vind het ook knap dat je hier zo open over kan zijn tegen je werkgever. 

Zelf neem ik gewoon anderhalve week vakantie op. Het idee alleen al dat ik het op mijn werk moet gaan vertellen. Er is een hele informele sfeer bij ons dus met een medische ingreep of borstoperatie als verklaring kom ik niet weg. En zit er niet op te wachten dat mijn borsten het gespreksonderwerp van de dag worden..

Ja maar tegelijkertijd, dat worden ze waarschijnlijk toch wel wanneer je terug komt ;) Ik hoop voor je dat je er op werk toch met een vertrouwenspersoon erover kan hebben. Hoe informeel het ook is, vertrouwen tussen jou en je teamleider lijkt me iets wat op elke werkvloer aanwezig zou moeten zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi hoi,

Ik heb het eerlijk gezegd tegen onze manager en die reageerde ook heel erg begripvol gelukkig. 

Ze heeft op het hoofdkantoor nagevraagd wat hier de richtlijnen van zijn bij onze organisatie. Ik moet hier nu zelf 2 weken vakantie voor opnemen (omdat het geen doktersadvies is) en wanneer ik daarna complicaties zou krijgen dan ga ik de ziektewet in. De bedrijfsarts is al op de hoogte dus dan is dat maar vast geregeld! Ook heb ik mijn naaste collega's erover verteld omdat ik in de kinderopvang werk en tijdelijk niks mag tillen...

Ik ga as dinsdag onder het met best spannend nu het bijna zover is!!! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.