Ga naar inhoud

theezakjes : 5 april 2018 : Dr. van Engeland : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hier een uitgebreid verslag van de operatiedag:

Ik was erg nerveus over de operatie. Ondanks dat ik mijn borsten niet mooi vond, vond ik het een heftige beslissing om in mijn gezonde lijf te laten snijden. Zelfs op de dag van de operatie keek ik er niet naar uit.Spannend hoe het zal worden, hoe groot de littekens worden en hoe ik me zou voelen na de operatie. Ik ging erheen met het openbaar vervoer en de bus van het station reed niet. Het alternatieve busje zat vol en mocht ons niet meer meenemen. Alle taxi’s zaten vol en ik stond in de wacht bij de telefoon van de kliniek. Uiteindelijk kon ik toch nog komen met een bus later,maar was ik er om 8:50 ipv 8:15 terwijl de operatie voor 9:20 gepland was... ik was flink overstuur, ondanks dat de verpleging erg vriendelijk was. Ze brachten me naar mijn kamer, lieten me verkleden en legden alvast wat uit over medicatie bij het herstel. Mijn bloeddruk werd gemeten en die was natuurlijk hoog. :o

Toen mijn arts (dr. Van Engeland) kwam werd ik wel wat rustiger, maar ik had nog steeds tranen van de spanning en de stress van de reis. Ze tekende alles af en stelde voor het kleine verschil in grootte tussen de borsten ook te corrigeren. Ik ging al snel naar de OK. Al het personeel schudde me een handje en ook de anesthesist was heel vriendelijk en stelde me gerust. Ik ging fijn de narcose in.

Voor ik het wist werd ik wakker in de uitslaapkamer en ik voelde me direct zo opgelucht! Ik leek uit een lekkere droom te zijn wakker geworden en de verpleegster in de uitslaapkamer was wederom heel aardig. De operatie had 1,5 uur geduurd en alles zag er goed uit. De tepels waren goed doorbloed. Ik ging al snel naar mijn kamer. Daar kreeg ik een sport bh aan en paracetamol en een infuus. De pijn viel me alles mee: een beetje branderig gevoel onder de borsten. De arts en de anesthesist zijn nog langsgekomen en waren beide positief. Mijn bloeddruk was nog wat laag dus ik moest voorzichtig naar het toilet. In de loop van de dag ging het beter. Ik heb af en aan wat dutjes gedaan. ‘s Avonds had ik gezonde trek en mocht ik al zelfstandig naar het toilet. Ik heb licht, maar goed geslapen op mijn rug en ‘s morgens zijn de wonden verzorgd en is de arts nog langs geweest en mocht ik naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 5 po!

 

Ik ben nog steeds erg tevreden over het herstel. Een zijde is helemaal dicht en aan de andere kant komt er nog 1 drupje wondvocht uit bij het ‘drie-landen-punt’.

Vanaf dag 2 ga ik alweer naar buiten voor kleine ommetjes van 1km en steeds wat verder. De eerste dag ging dat langzaam, nu alweer op normaal tempo. De middagdutjes zijn ook niet meer nodig. Ik kan lekker naar de film of een terrasje pakken. Tillen of de armen boven het hoofd bewegen doe ik niet. Met herhaaldelijke bewegingen (snijden, koken, haren borstelen) ben ik ook voorzichtig. 

Ik ben een week bij mijn moeder, want ik dacht dat ik weinig zelf zou kunnen, maar ook dat valt me mee. Ik kan eigenlijk best veel en gebruik alleen paracetamol voor de pijn. 

Vandaag ga ik even rustig wandelen door het museum. Als ik af en toe kan zitten komt het wel goed, denk ik zo. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Janna1980
Op 15-4-2018 om 12:41 zei theezakjes:

Dag 10

Ik heb een nieuwe foto toegevoegd aan het album

Beste  (niet meer) theezakjes... ik ben net op consult geweest bij dr. Engeland en ik ga ook voor een borstlift. Zou ik jou foto's mogen bekijken? Groetjes Janna

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Janna1980:

Beste  (niet meer) theezakjes... ik ben net op consult geweest bij dr. Engeland en ik ga ook voor een borstlift. Zou ik jou foto's mogen bekijken? Groetjes Janna

Hoi Janna,

Ik heb je voorsteltopic even gelezen. Hoe beviel het consult bij dr van Engeland? Ik had een fijne klik met haar. Vond haar helder en nuchter. Wat was er volgens haar mogelijk? Ik zal je toegang geven tot mijn album. Zou ik ook bij jou mogen kijken?

Groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Janna1980

Ik heb je toegang gegeven, ik hoor graag of het gelukt is. Wat is het al mooi geworden bij jou, en dat na 10 dagen!

 

Onze voor situatie is wel heel anders  (denk ik) omdat ik gezegend ben met een brede borst, lage borstaanzet, adviseerde zij ook (net als Laura Zaal eigenlijk) een lift. Dus "veel" huid weghalen en weinig weefsel, misschien 100 gr per kant. Als ik een verkleining van F naar D had (kunnen) kiezen dan had ik het vergoed gekregen, nu helaas niet. Want dan zou ik dus een platte, brede d cup overhouden... ik ben bovendien wel klein maar niet superslank, dus c cupje waar ik stiekem van droom zou ook raar staan. Ik moet thuis  nog even overleggen welke datum het gaat worden, en dan zou het misschien binnen 2 maanden al kunnen.

 

Ik ben ook wel opgelucht, want ondanks dat ik er last van heb, houd ik toch wel van mijn grote borsten, ze horen bij mij.  Dus ik ben benieuwd wat ze er van gaat maken. Ik was erg goed geïnformeerd door dr. Engeland, ook een prettige doortastende persoon en idd. toch ook zakelijk/professioneel. Fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je huidige situatie bekeken en je hebt inderdaad een mooie brede borst! Bij mij zit er nog flink wat ruimte tussen de borsten en was er al niet heel veel, dus kleiner wilde ik het ook niet :). Ik ben zelf ook heel tevreden over het herstel en het resultaat! Nooit zulke prompte borstjes gehad!

 

1 uur geleden zei Janna1980:

Ik was erg goed geïnformeerd door dr. Engeland, ook een prettige doortastende persoon en idd. toch ook zakelijk/professioneel. Fijn!

Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad bij dr. van Engeland. Ik vind haar ook een heel prettige persoon die met overtuiging spreekt. 

Het klinkt alsof je je nu iets zekerder voelt over wat er kan en wat je wilt. Heb je de knoop al doorgehakt dat je de operatie bij haar laat uitvoeren?

 

Ik kan me voorstellen dat je het dan zo snel mogelijk gedaan wilt hebben en uitkijkt naar je nieuwe borsten! Je zou nog kunnen overwegen om de operatie na de zomer te doen, want je moet na de operatie 6 weken een flinke sport bh (makkelijker te verhullen in een slobbertrui ;) )aan. (Met het lekkere weer deze week is het voor mij even zoeken naar kleding waarin die bh niet zo opvalt). 

Daarbij mag je bijvoorbeeld 6 weken niet zwemmen en wat minder bewegen. 

 

Ik ben heel benieuwd hoe het voor jou gaat lopen. Als je nog vragen hebt kun je me die altijd stellen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.