Ga naar inhoud

theezakjes : 5 april 2018 : Dr. van Engeland : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Zoals mijn naam misschien al doet vermoeden zou ik graag een borstlift willen. Ik ben al sinds ik ze heb ontevreden over mijn borsten. Voor de zogenaamde potloodtest (blijft het onder je borst hangen of niet) slaag ik al sinds mijn 16e met gemak. Ik ben nu 35 en doordat mijn gewicht wat schommelt door meer of minder sporten is de hangende 70DD van mijn 18e inmiddels nog een 75B. Deze zomer heb ik heel veel gesport en ben ik wat afgevallen waardoor mijn borsten nog leger zijn en mijn tepel nu echt naar onder kijkt. :mellow::139:

 

Na veel twijfelen heb ik een paar weken geleden een afspraak gehad met Dr van Engeland van Bergman Clinics. Ik vond haar erg aardig en bekwaam overkomen. Ik ben bijna zover dat ik een borstlift ga doen. Aangezien mijn stiefmoeder na borstkanker een prothese kreeg en daar erg ontevreden over was, wil ik die niet. Ik hoef ook niets wat niet lichaamseigen is, ik wil vooral weer borsten hebben waar ik zelf naar kan kijken.. En misschien een iets kleinere rondere tepel. Een medische indicatie ga ik niet krijgen, dus het wordt wel een forse uitgave.

 

Ik heb nog wel een paar vragen:

- Heeft iemand ervaring met Boerhaave of CosMed kliniek? Het prijsverschil met Bergman is flink.

- Hoe verloopt het herstel? Wanneer kun je weer werken?

- Wat vertel ik op werk? Ik kan best thuiswerken, maar wil daar wel een reden voor opgeven. Heel veel vrije dagen heb ik niet, dus ik vind het zonde als ik 2 weken moet opnemen hiervoor. 

 

Tips en ervaringen zijn welkom!

 

Bedankt. theezakjes

PS. Ik heb wat foto's bij 'Borstlift' gezet :o

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Sky__1:

@theezakjes misschien informeren bij Kliniek Heyendael, Dr. Frans Straten?

Ik heb even gekeken en deze kliniek zit wel erg uit de route, maar ik hoor veel mensen positief over hem. De foto's op de website laten geen borstlift zien, maar voornamelijk borstvergrotingen. Heeft iemand ervaring met borstlift bij hem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei theezakjes:

Ik heb even gekeken en deze kliniek zit wel erg uit de route, maar ik hoor veel mensen positief over hem. De foto's op de website laten geen borstlift zien, maar voornamelijk borstvergrotingen. Heeft iemand ervaring met borstlift bij hem?

Voor mij was het ook uit de route maar hoorde veel goede verhalen over hem en nog steeds zie ik veel mensen die naar hem gaan, alleen dan geen ervaring meer over alleen een borstlift..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sky__1:

Voor mij was het ook uit de route maar hoorde veel goede verhalen over hem en nog steeds zie ik veel mensen die naar hem gaan, alleen dan geen ervaring meer over alleen een borstlift..

Ben jij al door hem geopereerd, Sky_1?

 

Nu ik alles op de site aan het bekijken ben ga ik toch ook twijfelen over protheses. Ik ga me over drie weken eens laten informeren bij Boerhaave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga je ook even volgen, ben benieuwd!

Ik lees hier ook bij je dat als je al voor protheses zou gaan, dat het dan lichaamseigen moet zijn. Dan kom je dus inderdaad op de monobloc hydrogel uit. Weet alvast dat er maar een beperkt aantal artsen in Nederland (en Belgie) zijn die hier mee werken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik ben voor een bv op consult geweest bij Boerhaave en bergman. Bij bergman betaal je echt voor de naam. Als je tussen die twee moet kiezen zou ik voor Boerhaave gaan;)

 

En verder iemand die ik ken heeft na borstkanker ook protheses gekregen. Zij is er echt juist heel blij mee. Kan dus voor iedereen verschillen. Maar ik vind ook zolang jij dat niet nodig hebt om het resultaat te krijgen waar je gelukkig van wordt je gewoon het lekker bij een lift moet houden :) heel veel succes met je keuzes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei theezakjes:

Ben jij al door hem geopereerd, Sky_1?

 

Nu ik alles op de site aan het bekijken ben ga ik toch ook twijfelen over protheses. Ik ga me over drie weken eens laten informeren bij Boerhaave.

Ja ik ben 4 maanden geleden door hem geopereerd. Operaties worden in Bosch en Duin gedaan, controles etc in Nijmegen

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei theezakjes:

Ik heb nu ook een afspraak gemaakt bij Dr Van der Weij in de Boerhaave kliniek over drie weken. Na alle verhalen hier ben ik wel benieuwd en bovendien is het daar een stuk goedkoper.

Dr van der Weij is heel kundig. Ben bij hem geweest op consult..uiteindelijk gekozen voor dr van Selms van het Jan van Goyen. Dr van Selms kwam heel rustig op mij over en heel geduldig. 02 nov staat de operatie gepland

Succes met je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Sky__1:

Operaties worden in Bosch en Duin gedaan, controles etc in Nijmegen

Goed om te weten, dan is het helemaal niet zo uit de route :)

9 uur geleden zei Asni:

Dr van der Weij is heel kundig. Ben bij hem geweest op consult..uiteindelijk gekozen voor dr van Selms van het Jan van Goyen. Dr van Selms kwam heel rustig op mij over en heel geduldig. 02 nov staat de operatie gepland

Succes met je keuze

Spannend Asni! Ik zie dat jij ook zoekt naar een borstlift zonder protheses. Volgende week al! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei theezakjes:

Goed om te weten, dan is het helemaal niet zo uit de route :)

Spannend Asni! Ik zie dat jij ook zoekt naar een borstlift zonder protheses. Volgende week al! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat!

Yes was echt een zoektocht..ben naar 3 pc's geweest. Zie mijn eerdere verhalen over de zoektocht en keuze. Ik heb ook fotos geplaats van de voorsituatie.weet alleen niet meer precies onder welk onderwerp ik ze heb geplaatst. Laat je goed informeren en volg je hart. Succes ermee. Ik laat je weten hoe het volgende week is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi allemaal, weer een update van mij: 

Ik ben afgelopen zondag bij Dr. van der Weij van Boerhaave geweest. Hij is een stuk goedkoper dan Bergman waar ik eerst was, maar voor mij was het geen fijne arts. We gingen vrij direct naar de stappen die ik moest nemen en daarbij leek hij weinig geïnteresseerd in waarom ik de operatie wilde en wat ik wilde. Hij ging snel over tot het maken van foto's en metingen. Ik kreeg geen voor mij duidelijk antwoord op mijn vragen of ik de operatie beter kon doen in zomer of winter. (In de winter ben ik vaak wat slanker en zijn mijn borsten een cupmaat kleiner). Al met al ik voelde me niet heel erg op mijn gemak. De foto's die hij liet zien van de operaties zagen er mooi uit.
De nuchterheid van Dokter van Engeland van Bergman past meer bij mij. Gewoon eerlijk en duidelijk over de risico's zonder er drama van te maken, maar de risico's ook niet wegpraten.


Ik ga denk ik nog langs bij een andere arts, maar weet nog niet welke en zal dan overgaan tot een keuze. Dat ik geen protheses wil is helder, maar nu een arts vinden waar ik me vertrouwd bij voel en die betaalbaar is. Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
18 uur geleden zei theezakjes:

Ik heb uiteindelijk gekozen om toch te gaan voor Dr van Engeland van Bergman Clinics. Als alles goed gaat word ik 5 april geopereerd. @Desert-Rose, kun jij mijn topic verplaatsen?

 

Hoi meis, 

 

Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt, nu kun je af gaan tellen.

Ik heb de titel aangepast en het topic verhuisd.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je datum! 

Als je het leuk vindt kun je je via het tabblad clubs aanmelden voor het april groepje, hierin zitten alle dames die in april geopereerd worden. zo kunnen we gezellig kletsen met elkaar en samen aftellen :)

je bent van harte uitgenodigd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-3-2018 om 22:37 zei theezakjes:

Ik heb uiteindelijk gekozen om toch te gaan voor Dr van Engeland van Bergman Clinics. Als alles goed gaat word ik 5 april geopereerd. @Desert-Rose, kun jij mijn topic verplaatsen?

Gefeliciteerd met je datum!! Lekker aftellen nu....

 

er is een besloten april-clubje. Hier zitten meeerde die in april worden geholpen. Gewoon gezellig kletshoekje en gezamenlijk aftellen... beetje de tijd doden zeg maar... Halverwege de website rechts bij clubs. April club aanklikken en dan “lid worden”... misschien tot in het april clubje! -xxx-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
15 minuten geleden zei theezakjes:

Het is gebeurd. Ik ben zo benieuwd hoe het eruit ziet, maar het is me alles meegevallen. De operatie was zo voorbij en sindsdien is de pijn goed te doen met 

Gefeliciteerd en een spoedig herstel gewenst!!:71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei theezakjes:

Het is gebeurd. Ik ben zo benieuwd hoe het eruit ziet, maar het is me alles meegevallen. De operatie was zo voorbij en sindsdien is de pijn goed te doen met 

Ik zie dat mijn bericht niet goed is doorgekomen. Ik probeer het nog eens. 

 

De pijn is goed te doen met paracetamol. Ik ben net thuis en heb het resultaat bekeken. Ik vind het nog heel onwerkelijk! Zo gek dat dat mijn lijf is. De vorm ziet er nog wat gek uit. Ik denk dat dat ook komt doordat ik alleen maar gelegen heb en het moet in de loop van de tijd nog gaan veranderen. 

Nu is het liggen nog fijn omdat er dan geen druk op de littekens komt. Ik ga proberen me goed rustig te houden zodat het herstel goed gaat en de littekens hopelijk gaan meevallen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.