Ga naar inhoud

Beginnen met sporten


tante-chan

Aanbevolen berichten

Hoi meiden, 

 

Ik zie nogal wat vragen voorbij komen betreft sporten / weer beginnen met sporten. Zelf heb ik ook wel wat vragen en zet ze even op een rijtje;

- wanneer ben je weer begonnen?

- sport je met je borstband om of alleen een sport bh? Nog tips voor een goede sport bh na 6 weken.

- met welke oefeningen ben je gestart en was dit ook met gewichten. 

- wanneer ben je begonnen met groepslessen; bodypump/shape/boksen etc...

 

Alle tips betreft sporten zijn welkom! En wanneer iemand met andere vragen zit vul gerust aan. 

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi! 

 

Qua beginnen zou ik me altijd aan bet advies van de pc houden. Ik ben na 2 weken weer heel rustig met wat cardio/luchtsquats etc begonnen. Hele lage intensiteit. Dit omdat ik heel erg geloof in het helende effect van sporten op het lichaam. Maar goed dat zou ik anderen niet per se aanraden. 

 

Ik sport met sportbh van de Hunkemöller en een compressieshirt van nike. Zo blijft alles op zn plek. 

 

Opstarten na lange tijd rust zou ik altijd rustig aan doen en niet te hard van stapel lopen. Ga eens wat been oefeningen doen zonder gewicht (step ups, squats, lunges, hipthrusts etc.) of probeer hier eens een weerstandsband bij te gebruiken! 

 

Met groepslessen heb ik (persoonlijk) geen ervaring. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Jodyboobie:

Hi! 

 

Qua beginnen zou ik me altijd aan bet advies van de pc houden. Ik ben na 2 weken weer heel rustig met wat cardio/luchtsquats etc begonnen. Hele lage intensiteit. Dit omdat ik heel erg geloof in het helende effect van sporten op het lichaam. Maar goed dat zou ik anderen niet per se aanraden. 

 

Ik sport met sportbh van de Hunkemöller en een compressieshirt van nike. Zo blijft alles op zn plek. 

 

Opstarten na lange tijd rust zou ik altijd rustig aan doen en niet te hard van stapel lopen. Ga eens wat been oefeningen doen zonder gewicht (step ups, squats, lunges, hipthrusts etc.) of probeer hier eens een weerstandsband bij te gebruiken! 

 

Met groepslessen heb ik (persoonlijk) geen ervaring. 

 

 

Super, dank voor je reactie. Ik ga dinsdag na bijna 5 weken weer de sportschool in onder begeleiding van een personal trainer. Zij zal me gaan helpen opbouwen en verwacht dat ze hier ook mee gaat beginnen. 

 

Heb jij je borstband omgehouden, zo ja hoe lang heb je hem gedragen met sporten? 

Begrijp ik het goed dat je en een sportbh en het compressieshirt aan hebt tijdens het trainen? 

 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

- wanneer ben je weer begonnen?
Pas met 3 maanden PO heeeeel rustig aan thuis. 
 

- sport je met je borstband om of alleen een sport bh? Nog tips voor een goede sport bh na 6 weken.
Geen borstband, wel stevige sportbh. Ik had eerst een sportbh zonder beugels van maidenform. Toen ik wat zekerder was dat het allemaal goed zat ben ik de heavy duty sportbh's van de h&m, wehkamp etc gaan dragen. 

De operatie bh zat hier in ieder geval echt niet lekker voor.

 

- met welke oefeningen ben je gestart en was dit ook met gewichten

Eerst begonnen met stretchen, wat bodyweight oefeningen. Pas later met gewicht en weer actief naar de paaldanslessen gegaan. 
 

- wanneer ben je begonnen met groepslessen; bodypump/shape/boksen etc...

Dit echt pas met 5 maanden PO. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Rocker:

- wanneer ben je weer begonnen?
Pas met 3 maanden PO heeeeel rustig aan thuis. 
 

- sport je met je borstband om of alleen een sport bh? Nog tips voor een goede sport bh na 6 weken.
Geen borstband, wel stevige sportbh. Ik had eerst een sportbh zonder beugels van maidenform. Toen ik wat zekerder was dat het allemaal goed zat ben ik de heavy duty sportbh's van de h&m, wehkamp etc gaan dragen. 

De operatie bh zat hier in ieder geval echt niet lekker voor.

 

- met welke oefeningen ben je gestart en was dit ook met gewichten

Eerst begonnen met stretchen, wat bodyweight oefeningen. Pas later met gewicht en weer actief naar de paaldanslessen gegaan. 
 

- wanneer ben je begonnen met groepslessen; bodypump/shape/boksen etc...

Dit echt pas met 5 maanden PO. 

Hey Rocker,

 

Mag ik vragen waarom je na 3 maanden pas bent begonnen met sporten? En de groepslessen zelfs pas na 5 maanden!? Heb je complicaties gehad of voelde het gewoon niet goed? 

 

Groetjes Chantal 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tante-chan Heeft mijn pc me geadviseerd, omdat ik met mijn variant van sporten continu aan m'n armen hang en veel kracht moet zetten met m'n armen. Én omdat ik door het sporten vrij strakke borstspieren had en toch wel flink veel profiel onder m'n borstspier kreeg.

Met de groepslessen ben ik pas na 5 maanden begonnen omdat het herstellen bij mij iets langer duurde door bovenstaande, maar ook doordat m'n werk niet echt rekening met me hield. 
Heb ook bij de bedrijfsarts gelopen, dat traject was klaar na 5 maanden dus vond het niet netjes als ik wel zou gaan sporten maar niet mijn normale werkzaamheden zou doen. Vandaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Rocker:

@tante-chan Heeft mijn pc me geadviseerd, omdat ik met mijn variant van sporten continu aan m'n armen hang en veel kracht moet zetten met m'n armen. Én omdat ik door het sporten vrij strakke borstspieren had en toch wel flink veel profiel onder m'n borstspier kreeg.

Met de groepslessen ben ik pas na 5 maanden begonnen omdat het herstellen bij mij iets langer duurde door bovenstaande, maar ook doordat m'n werk niet echt rekening met me hield. 
Heb ook bij de bedrijfsarts gelopen, dat traject was klaar na 5 maanden dus vond het niet netjes als ik wel zou gaan sporten maar niet mijn normale werkzaamheden zou doen. Vandaar. 

Ah duidelijk! 

 

Ik ben nu 5 weken po en gisteren begonnen met wat cadio en Squad oefeningen. Ook twee lichte oefeningen gekregen van Velthuis om mijn borstspier weer wat te belasten. Dat is allemaal goed gegaan. Ik had wel nog even contact gezocht met Velthuis en gevraagd wanneer ik mag pumpen en kickfun en vanaf 6 weken po mag ik weer langzaam opbouwen. Ik train met een personal trainer en met haar zorg ik ervoor dat we alles rustig opbouwen. Het is wel eng hoor om weer iets te gaan doen maar langzaam zal ik wel vertrouwen krijgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tante-chan Vooral op je lichaam vertrouwen, als het een beetje gaat zeuren moet je stoppen. Maar dat moet helemaal goed komen met een PT ;) 


Heb eigenlijk tot en met 12 weken PO niet m'n bovenlichaam getraind, maar alleen benen en billen. 

Tussen die 6 en 12 weken wel geprobeerd wat te doen, ook in het kader van revalidatie bij de bedrijfsarts, maar dat wilde gewoon nog niet dus heb ik het trainen even losgelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Rocker:

@tante-chan Vooral op je lichaam vertrouwen, als het een beetje gaat zeuren moet je stoppen. Maar dat moet helemaal goed komen met een PT ;) 


Heb eigenlijk tot en met 12 weken PO niet m'n bovenlichaam getraind, maar alleen benen en billen. 

Tussen die 6 en 12 weken wel geprobeerd wat te doen, ook in het kader van revalidatie bij de bedrijfsarts, maar dat wilde gewoon nog niet dus heb ik het trainen even losgelaten.

Ja ik luister heel goed naar mijn lichaam, zodra mijn borsten een reactie geven stop ik en zal ik een stapje terug nemen. En inderdaad ik heb er meer vertrouwen in met mijn pc :) 

 

Je verhaal is duidelijk, bedankt!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.