Ga naar inhoud

Vragen ivm rugklachten en de blauwe band/doek.


Aanbevolen berichten

Hey iedereen, ik ben Shelly 23 jaar en net nieuw hier in de groep. Ik heb 20 oktober een borstvergroting laten doen in de Welnesskliniek in Genk door Dr Van Zele. Ik moet zeggen dat ik al door vele vragen gebolpen ben door jullie maar toch heb ik nog wat vraagjes. :)

Eerst en vooral ik ben helemaal ingewikkeld in een blauwe doek rond mijn borsten en dan de borstband, maar ik heb al sinds maandag zo'n enorme rugklachten en niets helpt.. Zaldiar, Tramadol, Dafalgan, Brufen 600mg.. Geen medicatie helpt, een warmtekussen helpt even maar nadien ook niet meer.. Ik ben ten einde raad. Ik kan niets doen, niet liggen, zitten of staan :139: Zou dit van die blauwe doek/band zijn die te vast zit en knelt op een zenuw ofzo ? Plus mijn arts heeft me gezegd deze 2 weken aan te houden en dan de draadjes te laten verwijderen. Maar mag ik deze blauwe doek/band echt niet eens uitdoen om me te wassen of om eens ke kijken want ik ben echt wel benieuwd ! -_-

Alvast bedankt dames ! 

#durftevragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik ben dinsdag geopereerd door dokter Van Zele :) 

Proficiat me je nieuwe borsten!

 

Ik vraag me een beetje hetzelfde af als jij dus ik volg sowieso even.

De eerst dagen had ik vooral erg veel pijn aan men ribben vooraan en sinds gisteren doet men rug enorm veel pijn.

 

Als die pijnstillers niet werken weet ik niet goed wat ik je nog kan aanraden moet ik eerlijk toegeven :) 

Ik heb de indruk dat een beetje rondwandelen wel helpt, maar dat verband drukt bij mij ook zó hard waardoor ik enorm snel buiten adem raak en echt wandelen dus niet gaat. 

 

Zelf wil ik het verband er zolang mogelijk aanlaten (10-14dagen). 

Je kan dat blauw verband ook niet zomaar zelf uit en aan doen vermoed ik. 

Hopelijk gaat het al wat beter ondertussen!

Wens je nog veel moed toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey, 

Bedankt en jij ook proficiat he ! Hopelijk heb jij geen 4u moeten wachten zoals ik eerdat het aan mij was voor de operatie :D

Ik heb gisteren de blauwe doek afgehaald en draag nu een sportbh, maar de pijn aan men rug blijft enorm.. :( Ik slaap in stukjes al een hele week lang, minstens 4x per nacht wakker.. Vrijdag gaan de draadjes eruit en vraag ik raad aan mijn huisarts. Hopelijk kan hij me iets voorschrijven dat helpt want zoals nu is het echt niet aangenaam. Mijn borsten doen niet echt pijn meer maar ze staan enorm gespannen. Ik hou er nu ijs tegen dat doet deugd :P

Het is alldmaal zo nieuw en spannend.. Ik ben zo benieuwd naar het resultaat binnen enkele weken ! 

 

Groetjes en verzorg je goed ! :$ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja ik heb tegen de hoek van het deurgat men eigen rug wat liggen masseren en dat deed eigelijk supergoed :D 

Kan je mss ook eens proberen!

 

Ik zit nu recht in de zetel met een lang rond kussen onderaan men rug en heb nu opvallend minder rugpijn. (Had vaak het gevoel dat ik bovenaan rugpijn kreeg doordat er altijd een open ruimte was tussen men onderrug en bed/zetel door zo halfzittend te slapen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb last langs de bovenkant rechts, zo onder men schouderblad. Ben je tevreden over hoe alles verlopen is in de kliniek zelf ? Ik vond dat het allemaal nogal snel moest gaan. Eerst 4u moeten wachten en dan was het ineens of ik in een fabriek was. Vond ik wel jammer.. :(

Ik heb altijd een warmwaterkruik tegen men rug en ijs aan men borsten, het is nogal een zicht al zeg ik het zelf :'D

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Shellytje:

Ik heb last langs de bovenkant rechts, zo onder men schouderblad. Ben je tevreden over hoe alles verlopen is in de kliniek zelf ? Ik vond dat het allemaal nogal snel moest gaan. Eerst 4u moeten wachten en dan was het ineens of ik in een fabriek was. Vond ik wel jammer.. :(

Ik heb altijd een warmwaterkruik tegen men rug en ijs aan men borsten, het is nogal een zicht al zeg ik het zelf :'D

Hey shellytje,

 

Ik heb een beetje hetzelfde zoals jij.ben ook 20/10 geopereerd en sinds vrijdag mijn verband eraf en nu ook pijn aan mijn rug. Maar bij mij zit de rugpijn dan links aan mijn schouderblad. Volgend mij komt het echt van die borstband want als ik op de zetel zit en die even naar beneden doe voelt het direct een stuk beter:o denk dat die band gewoon trekt waardoor je zonder dat je het beseft een andere houding aanneemt en dan pijn krijgt...heel vervelend en vrees dat het pas zal over zijn als we de borstband niet meer moeten dragen...

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Sandr@:

Hey shellytje,

 

Ik heb een beetje hetzelfde zoals jij.ben ook 20/10 geopereerd en sinds vrijdag mijn verband eraf en nu ook pijn aan mijn rug. Maar bij mij zit de rugpijn dan links aan mijn schouderblad. Volgend mij komt het echt van die borstband want als ik op de zetel zit en die even naar beneden doe voelt het direct een stuk beter:o denk dat die band gewoon trekt waardoor je zonder dat je het beseft een andere houding aanneemt en dan pijn krijgt...heel vervelend en vrees dat het pas zal over zijn als we de borstband niet meer moeten dragen...

 

xx

Hey sandr@,

 

Ik draag momenteel een sportbh die eigenlijk enorm spant aan men rug en dan die borstband. En inderdaad volgens mij komt het ook daardoor. Maar het is zoooo frustrerend :( Ik slaap amper, kan niet zitten liggen of iets in het huishouden doen zonder rugpijn. Dan nog maar te zwijgen als ik mijn haren moet wassen zo over het bad :( Dat het maar snel vrijdag is dat de dokter me raad kan geven.. Ik zou over een week terug aan het werk moeten maar in deze toestand zie ik niet hoe dat mogelijk zou zijn.. 

Nog even een vraagje. Heb jij zo last van je buik die opgezwollen is van na de operatie ?

 

Groetjes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Shellytje:

Hey sandr@,

 

Ik draag momenteel een sportbh die eigenlijk enorm spant aan men rug en dan die borstband. En inderdaad volgens mij komt het ook daardoor. Maar het is zoooo frustrerend :( Ik slaap amper, kan niet zitten liggen of iets in het huishouden doen zonder rugpijn. Dan nog maar te zwijgen als ik mijn haren moet wassen zo over het bad :( Dat het maar snel vrijdag is dat de dokter me raad kan geven.. Ik zou over een week terug aan het werk moeten maar in deze toestand zie ik niet hoe dat mogelijk zou zijn.. 

Nog even een vraagje. Heb jij zo last van je buik die opgezwollen is van na de operatie ?

 

Groetjes xx

Mijn sportbh zit wel goed, alleen zit de onderste rekker net op die littekentjes en dat kriebelt wel af en toe...mss als ze nog wat ontzwellen komt die dan net onder mijn borsten.

ik heb er ook last van om huishoudelijk werk te doen, maar heb em nu al een tijdje ietsje losser gedaan en voelt wel al beter...

ik heb wel het gevoel, hoe meer ik beweeg/wandel het ook wel beter gaat. Ik ben nog een weekje thuis en dan terug werken, hoop ook dat het dan beter zal zijn. Ik hou ook nog vocht op, bij mij zit het vooral nog aan mijn linkerborst/borstbeen en hier en daar in mijn buik hoor ik het ook.. brandnetelthee drinken zou naar het schijnt helpen, maar nog niet geprobeerd. Heb ook al van andere dames gelezen dat het ook vanzelf wegtrekt na 2-3 weken..dus gewoon wachten...soms wel vervelend zo opgeblazen zijn...vooral naar de avond krijg ik er last van...

nog een paar weken en zal allemaal beter zijn ( hoop ik;))

heb jij een album? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Shellytje:

Ik heb last langs de bovenkant rechts, zo onder men schouderblad. Ben je tevreden over hoe alles verlopen is in de kliniek zelf ? Ik vond dat het allemaal nogal snel moest gaan. Eerst 4u moeten wachten en dan was het ineens of ik in een fabriek was. Vond ik wel jammer.. :(

Ik heb altijd een warmwaterkruik tegen men rug en ijs aan men borsten, het is nogal een zicht al zeg ik het zelf :'D

 

Ik moest om 10u in de kliniek zijn en we waren er om 10u30 door de file. Dit was gelukkig geen probleem. Heb een half uurtje in de wachtzaal beneden gezeten en dan richting kamer.

 

Toen heeft de verpleegster foto’s gemaakt. Klein half uurtje later kwam de pc me aftekenen en om 12u al kwamen ze me halen om naar het operatiekwartier te gaan.

 

De verpleegster die me daarvoor kwam halen was eigelijk niet zo heel vriendelijk, de anderen vond ik net allemaal superlief. 

Ze moest het infuus aanleggen in de operatiezaal, eens ik daar binnenkwam was ik plots wel heel erg nerveus maar ze zei amper iets tegen mij waardoor ik het zo’n beetje zelf moest zien te redden :D Dat was het langste kwartier uit men leven ;) 

 

Dokter Van Zele is mss niet de beste verkoper van zichzelf :D maar ik heb altijd het gevoel gehad dat hij zen job kent en het allemaal heel serieus neemt. En dat ie eerlijk is! Ikzelf voel me meer op men gemak bij zo’n type dan bij een gladde vlotte prater ;) 

 

Het fabriek gevoel had ik mss even toen de anestesist binnenkwam. Hoewel hij heel vriendelijk was en ik me minder zenuwachtig voelde had ik verwacht dat hij me iets meer medische vragen ofzo ging stellen voor hij me in slaap deed. Want vanaf toen ging het erg snel. Maar die slaapverdoving is me zo goed meegevallen dat ik het nu wel beter begrijp waarom er gewoon snel aan begonnen werd :D 

 

Om 14u30 mocht ik al naar huis. Vond ik eerst zo snel (ik voelde me wel echt heel goed erna)  maar aangezien je plaatselijke verdoving dan nog werkt is het wel fijn om daar nog geniet van te hebben tijdens de rit naar huis. 

 

Opgeblazen buik check...ik kijk bijna meer naar men voor-foto’s om men buik te checken dan men borsten :D denk dat men pakketje borsten nu ook nog zo klein lijkt door die opgeblazen buik eronder ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Shellytje:

Hey hey, 

Bedankt en jij ook proficiat he ! Hopelijk heb jij geen 4u moeten wachten zoals ik eerdat het aan mij was voor de operatie :D

Ik heb gisteren de blauwe doek afgehaald en draag nu een sportbh, maar de pijn aan men rug blijft enorm.. :( Ik slaap in stukjes al een hele week lang, minstens 4x per nacht wakker.. Vrijdag gaan de draadjes eruit en vraag ik raad aan mijn huisarts. Hopelijk kan hij me iets voorschrijven dat helpt want zoals nu is het echt niet aangenaam. Mijn borsten doen niet echt pijn meer maar ze staan enorm gespannen. Ik hou er nu ijs tegen dat doet deugd :P

Het is alldmaal zo nieuw en spannend.. Ik ben zo benieuwd naar het resultaat binnen enkele weken ! 

 

Groetjes en verzorg je goed ! :$ 

Hee! 

Gefeliciteerd! Lees dat je zoveel last hebt van je rug, maar bij mij helpt een infrarood lamp heel erg! En melatonine nemen 2 uur voor het slapen gaan ook :) Eerste nacht zonder lag ik de hele nacht wakker en de nachten erna sliep ik door of maar 1x wakker..

En door die lamp kan ik veel beter bewegen, dus als je iemand kent met zo'n ding! :)

Succes met je herstel!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames,

 

Hoe gaat het inmiddels met jullie ?

Ik heb nog steeds erge last van men rug en schouders. Het slapen verloopt moeizaam, zittend, dan liggend en zeker 4x per nacht klaarwakker door de last. Vrijdag is mijn operatie 2 weken geleden en ga ik naar de dokter voor de draadjes te laten verwijderen. Hopelijk weet hij mij raad want ik heb het momenteel wel even gehad. Ik ben gisteren naar de winkel gegaan en rijden was een hell, heb dit dan maar aan mijn vriend overgelaten. Na 10minuten wandelen waren mijn borsten precies nog erger gezwollen en mijn rug deed enorm pijn. Ik ben echt wel ten einde raad :( Op deze manier is werken GEEN optie voor mij want ik werk namelijk in de zorgsector waar je moet heffen en veel rondlopen.. Ik hoop dat het snel beter gaat dat ik het normale leven snel terug kan opnemen want zo thuis en niets kunnen doen ben ik intussen al heeelll erg beu :D

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-10-2017 om 20:06 zei Sandr@:

Mijn sportbh zit wel goed, alleen zit de onderste rekker net op die littekentjes en dat kriebelt wel af en toe...mss als ze nog wat ontzwellen komt die dan net onder mijn borsten.

ik heb er ook last van om huishoudelijk werk te doen, maar heb em nu al een tijdje ietsje losser gedaan en voelt wel al beter...

ik heb wel het gevoel, hoe meer ik beweeg/wandel het ook wel beter gaat. Ik ben nog een weekje thuis en dan terug werken, hoop ook dat het dan beter zal zijn. Ik hou ook nog vocht op, bij mij zit het vooral nog aan mijn linkerborst/borstbeen en hier en daar in mijn buik hoor ik het ook.. brandnetelthee drinken zou naar het schijnt helpen, maar nog niet geprobeerd. Heb ook al van andere dames gelezen dat het ook vanzelf wegtrekt na 2-3 weken..dus gewoon wachten...soms wel vervelend zo opgeblazen zijn...vooral naar de avond krijg ik er last van...

nog een paar weken en zal allemaal beter zijn ( hoop ik;))

heb jij een album? 

 

Hey hey, wat bedoel je met een album ? Ik heb wel foto's van voor de operatie momenteel en binnenkort van erna :D

En hoe gaat het intussen met jou ?

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Shellytje een album op het forum :)

bij mij gaat het wel...ook nog altijd rugpijn maar komt echt door die borstband...ik probeer er op te letten dat hij op mijn rug op mijn bh sluiting zit en vooraan op de bovenkant van mijn borsten en dan is het te verdragen...heb al ondervonden dat ik aan mijn schouders en nek wel helemaal vast zit en zal blijven duren tot die borstband niet meer hoeft vrees ik:139:

ik kan wel vrij goed slapen, ik leg een kussen tussen mijn benen en dan kan ik op mijn zij liggen. Rechts wel beter te verdragen dan links...maar ben al blij dat ik niet meer de hele nacht op mijn rug moet liggen.

hopelijk valt er voor jou ook snel een oplossing uit de bus...morgen eindelijk de draadjes eruit! Zal goed doen want heb soms echt een trekkerig gevoel daar...

jij vrijdag bij de huisarts? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Shellytje ik mag momenteel echt niet klagen. Ben nu 8 dagen ver en ik kan ondertussen ook eens echt ontspannen zonder pijn te hebben. De laatste 2 dagen is men rugpijn ook minder en ik kan al platter slapen. Men ribben vooraan voelen niet meer zo pijnlijk waardoor ik me op men buikspieren recht krijg. 

 

Ik let erop dat ik de band goed laag draag op men rug. En sindsdien heb ik opvallend minder last. Er is ergens een goed topic op het forum met een duidelijke foto, ik ga nog eens zoeken voor jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.