Ga naar inhoud

Linkerborst ontstoken / implantaten eruit gehaald


Gast jflower

Aanbevolen berichten

@Wens Onee dat was natuurlijk bij jou ook zo. Jaa snap ik dit was puur dat ik ook op vakantie moest en daar zo naar toe heb geleefd en geen andere optie zag op het moment. Jaa ik heb 10 dagen antibiotica kuur gekregen en dat gaat goed. Voel me echt met de dag opknappen. De narcose voel ik wel, Wat je zegt erg down en een beetje suf niet helemaal erbij met me hoofd en moet nog steeds laten bezinken wat er allemaal is gebeurd. Maandag hoop ik alles weer een beetje op te pakken en te gaan werken, want dat thuis zitten is niks voor mij. Kan gelukkig rustig achter de laptop dus dat scheelt. Jaa heel veel steun gehad van Bauland vooral. Faxeland had ik gister aan de lijn en de mevrouw dacht dat ik belde voor een consult ooglid correctie dus dat was wel slecht, maar Bauland echt top! Ik heb er al een even over nagedacht en zoals het er nu uit ziet ben ik ook echt ongelukkig ermee, maar ben nu vooral heel gelukkig dat ik met beter voel en eindelijk uit die pijn sleur ben en alles straks mag gaan oppakken. Ik wil he heel graag, maar wil dat er 9 november echt goed naar me geluisterd word en dat al mijn vragen en angsten beantwoord worden over hoe nu veder en wat als ik het weer doe. Ook wil ik een test of ik niet allergisch ben voor siliconen. Ik sprak vandaag een mevrouw van een lingerie zaak die vertelde dat een klant dat ook een keer had meegemaakt en ik daar ook rekening mee moet houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎26‎-‎10‎-‎2017 om 13:30 zei jflower:

Ik wil graag even mijn verhaal doen, omdat ik heel nuchter mijn operatie in ging en dacht dat de kans heel klein was dat er iets mis kon gaan, maar dit bleek dus toch te kunnen. In juni ben ik op consult geweest bij faceland Utrecht. Super goed gesprek en iedereen stelde mij heel erg om mijn gemak. Hoewel ik pas 20 ben heb ik heel lang nagedacht of ik het moest doen. Door veel sporten en een magere bouw had ik amper borsten en voelde ik mij minder vrouwelijk dus na lang sparen en veel gesprekken met andere het toch overwogen. Ik had een kleine B cup en wilde graag wat meer ronding maar absoluut niet te groot en dat heb ik duidelijk aangegeven. Uit het gesprek bleek dat 275 cc een mooi resultaat zou geven en dus besloot ik dit te laten doen door arts R.Fresow. 22 September stond mijn operatie gepland. Maanden naar toe geleefd en heel mijn rooster op het werk om gegooid om geopereerd te worden. Word ik 3 dagen van te voren gebeld dat het niet door kan gaan , want er waren niet genoeg mensen bij de Bauland kliniek die mij veilig onder narcose konden brengen die dag. Oké dit was echt even een pittige tegenvaller, maar ik ging er zo positief als ik ben tegen aan en gelijk een nieuwe datum geprikt bij een andere arts die snel kon en alles om het werk weer in  overleg omgegooid. 16 Oktober was het dan eindelijk zover. Sochtends vroeg naar de Bauland kliniek (3 uur rijden heen/terug vanuit Rotterdam). Het ontvangst ging heel relaxed en ik was meteen om mijn gemak. Alles ging heel soepel. 8 uur lag ik op de operatie tafel en kwart voor 10 opende ik mijn ogen met 2 mooie borsten. Al gauw was gegeten, gedronken, naar het toilet en naar huis. De dagen erna gingen super soepel. Iedereen viel het ook op dat ik er nog zo fris en fruitig uitzag na zo'n operatie. En zelf had ik meer een spierpijn gevoel dan echt pijn. Tot dat ik zaterdag nacht 21 Oktober ineens midden in de nacht wakker werk met enorme pijn. Ik ben echt niet klein zerrig, maar deze pijn was zo heftig. Alsof iemand met een mes in mijn linkerborst stak. de Pijn straalde helemaal uit naar mijn linker arm en niets werkte. Zondag heel de dag plat gelegen en verhalen gelezen van andere vrouwen die zeiden dat het te maken kon hebben met je zenuwen die aan het herstellen waren en rust hielp. Bij mij werd het alleen maar erger. Ik zwakte heel erg af en kreeg enorme hoge koorts. Maandag morgen, heel de nacht had ik elk half uur op de klok voorbij zien komen. Mijn vader de huisarts gebeld en die vertelde dat ik half 5 op controle kon komen. 1 uur ging de telefoon de huisarts weer. Hij had mijn klachten gelezen en of ik met spoed naar hem toe wilde komen. Ik trok mijn bh uit en hij schrok er heel erg van. Heel mijn linker borst was rood achtig van kleur ( ik dacht dat dit door die strakke bh kwam) maar dit bleek een ontsteking te zijn. Niets klopte meer. Een te hoge bloeddruk, hartslag en 39,5 graden koorts. De huisarts heeft allerlei ziekenhuizen in de buurt gebeld, maar iedereen zei dat ze me niet wilde helpen en het een geld kwestie is met privé-klinieken (wat dus onzin blijkt, want ze moeten je helpen en dit is verzekerd). Dus zat er niets anders op dan terug te rijden naar Mill ondanks dat ik mij zo beroerd voelde en dit alleen maar erger werd. Langste autorit ooit voor mijn gevoel kwam ik aan bij Bauland en werd heel vriendelijk geholpen door R.Fresow en assistent Lisan. Ook zei zeiden dat het ontstoken was en dat het waarschijnlijk alleen de huid was. Het gebied afgetekend en antibiotica voorgeschreven, Heel vriendelijk een hotel voor ons geregeld met als afspraak dat ik de volgende ochtend terug moest komen om te kijken of de roodheid minder was. Nacht heel slecht geslapen, en koorts maar dit  kon een gevolg zijn van de medicijnen die hun werk goed deden. Sochtend nog even goed in de spiegel gekeken en de roodheid was inderdaad al minder en de pijn ook. Dus weer terug naar de kliniek tegen over het hotel en Lisan vond het er ook allemaal goed uit zien. Alleen het gekke was dat ik nog steeds wond vocht verloor en ik wilde die pleistertjes even laten vervangen. R.Fresow was aan het opereren dus kwam E.Bodde de pleistertjes eraf halen. Ze haalde het eraf en drukte even op mijn linker borst en wat er toen allemaal uit kwam was niet goed. Allemaal troebele pus. Ze zei meteen DIT MOET ER NU UIT. Ik schrok me rot dit moet er nu uit?? Hoe dan en wanneer heb ik dan weer nieuwe? Dit moest dus 3 maanden leeg blijven en ik moest dus 3 maanden met 1 grote en 1 kleine borst gaan lopen. Ook nog op vakantie in mijn bikini? Toen heb ik echt gehuild en uitgelegd dat ik hier heel lang over na heb gedacht en mij gewoon een beetje meer vrouwelijk wilde voelen en dan laten ze me nu met 1 borst rond lopen? Nou echt niet! Ik wilde en ik stond erop dat ze er dan alle 2 uit gingen en dat ik er nog eens heel goed over nou zou denken om ze überhaupt terug te plaatsen. 1 uur ben ik uiteindelijk geopereerd en toen ik wakker werd was de pijn meteen weg. Ook waren mijn borsten weer heel klein, maar het feit dat ik met weer direct gezond voelde was me zoveel meer waard. Tuurlijk heb ik gehuild en deed het me echt heel veel verdriet want het was heel mooi. Maar nu 2 dagen na deze 2e operatie voel ik me zo gelukkig en opgelucht dat we hier op tijd achter zijn gekomen en dat ik me weer meteen fitter voelde. Ik heb me zoveel dingen afgevraagd de laatste dagen. Want waarom ik? Ik rook en drink niet en heb een top conditie en een super gezonde levensstijl en wilde gewoon een beetje borsten nieteens achterlijk groot wat niet bij mijn lichaam zou passen. Alles leek te kloppen, maar ik had gewoon puur pech en hoor bij die 2% bij wie het mis ging. De operaties en alles wat er is gebeurd en vooral die extreme pijn hebben mij wel aan het denken gezet. Wil ik nog wel iets in mijn gezonde lichaam wat mij zo ongelofelijk ziek kan maken en zelf kan leiden tot de dood. Nu moet ik daar eens goed over na gaan denken. En het heeft niet gelegen aan de artsen en zeker niet aan G.J. Halbesma, want dit is een hele kundige en goede arts. En ik wil bij deze ook iedereen van de Kliniek heel erg bedanken voor het goede en snelle handelen en de goede zorgen. Dit was gewoon dikke pech en er is een kleine bacterie zonder dat ik het wist naar binnen geslopen en die heeft mij even goed wakker geschud. Dit kan dus echt iedereen gebeuren. Ik dacht ook die kans is zo klein... maar toch gebeurde het en er is niets aan te doen. Houd hier dus altijd rekening mee. 

@jflower    is heftig verhaal ja en zo herkenbaar !

Mij is zo,n beetje het zelfde overkomen . 

Heb hier ook mijn verhaal gedaan .  Lees maar als je wilt .

Ik was 22  mei geopereerd en 10 augustus moest een prothese er ook acuut uit ; omdat het ontstoken was ...een bacterie zat er op en in .

Nu loop ik ook rond met 1 prothese !

6 december staat er weer een operatie gepland .

Het kwam inderdaad haast nooit voor , en ik was ook bang dat er iets mis zou gaan , maar dacht toen van ach die kans is zo klein !

Maar het gebeurde wel , De pc noemde mij een enorme pechvogel .  Ze kon het zelf ook niet geloven en vond het heel erg voor me .

Inderdaad kan een arts daar niks aan doen , alles is heel steriel  gaat volgens een heel protocol.

 

Ik wens je een goed herstel .

Ga je geen nieuwe nemen nu ?  of weet je het nog niet ?

En ik zei ook haal ze er maar allebei uit , maar dat deed ze niet . 

Ik wilde toch weer een nieuwe in de ene .

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wilma hee! wat heftig zeg.. ja we zijn allebei grote pechvogels. Ik zit er nu goed over na te denken en heb volgende week donderdag een gesprek, waarin alles gecontroleerd word en ik eens alles heel duidelijk wil hebben en ook voor het geval ik het nog een keer doe. Beetje gek, maar hebben ze bij jou ook de ene borst alleen aan de binnenkant gehecht, zodat het vuil en vocht er uit kan lopen? Dit duurt bij mij nu al een week en het is heel ongemakkelijk en alles behalve praktisch als je ene borst de hele tijd lekt. Gelukkig is het voor jouw alweer bijna zover!

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei jflower:

@Wilma hee! wat heftig zeg.. ja we zijn allebei grote pechvogels. Ik zit er nu goed over na te denken en heb volgende week donderdag een gesprek, waarin alles gecontroleerd word en ik eens alles heel duidelijk wil hebben en ook voor het geval ik het nog een keer doe. Beetje gek, maar hebben ze bij jou ook de ene borst alleen aan de binnenkant gehecht, zodat het vuil en vocht er uit kan lopen? Dit duurt bij mij nu al een week en het is heel ongemakkelijk en alles behalve praktisch als je ene borst de hele tijd lekt. Gelukkig is het voor jouw alweer bijna zover!

Ja echt pechvogels he ...pfff...

Bij mij was dat niet zo ...alleen de binnenkant gehecht ....ik had wel een drain voor het vocht .

Ja nog een maandje dan is het weer zover .

En volgende week nog een afspraak bij de pc 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-11-2017 om 13:19 zei jflower:

@Wilma Hee Wilma, hoe zit het eigenlijk met de kosten van onze heropperatie? 

Als t goed is heb je je pc inmiddels al gesproken.  Dr fresow zei tegen mij dat de hersteloperatie en het implantaat op rekening van faceland zijn, t gebeurt zo weinig dat ze die kosten wel als risico kunnen nemen. Als t goed is hoef je dus niets bij te betalen. (Ook geen eigen risico van je verzekering). Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Wens2017:

Als t goed is heb je je pc inmiddels al gesproken.  Dr fresow zei tegen mij dat de hersteloperatie en het implantaat op rekening van faceland zijn, t gebeurt zo weinig dat ze die kosten wel als risico kunnen nemen. Als t goed is hoef je dus niets bij te betalen. (Ook geen eigen risico van je verzekering). Xxx

Hoi @Wens2017  en @jflower  Nou in principe moeten we het gewoon zelf betalen ; maar de PC zou het voorleggen aan het ,,Maatschap '' ...en hopelijk dan niet alles hoeven te betalen .

En wat jij zei @Wens2017 dat het zo weinig gebeurd en die kosten en risico wel nemen ...ja dat vindt ik dus ook !  Dit is buiten mijn schuld om , en okeee de pc kan er ook niks aan doen ; maar inderdaad het komt zo weinig voor !

Eigenlijk is het heel onduidelijk allemaal 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wilma, @Wens2017 en @jflower dat zou toch wel heel raar zijn, als je zelf voor de kosten op mag draaien. Dit is toch een complicatie? Je gaat voor een borstvergroting van twee borsten, en niet van één borst. Daar heb je ook voor betaald en ik vind dat ze zo'n risico, vooral omdat het niet vaak voorkomt, als kliniek of ziekenhuis moeten kunnen dragen. Ik hoop voor jullie dat dit ook echt zo zal gaan gebeuren, en dat jullie verdere kosten bespaard zullen blijven. 

 

Veel liefs, Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Jaydee:

@Wilma, @Wens2017 en @jflower dat zou toch wel heel raar zijn, als je zelf voor de kosten op mag draaien. Dit is toch een complicatie? Je gaat voor een borstvergroting van twee borsten, en niet van één borst. Daar heb je ook voor betaald en ik vind dat ze zo'n risico, vooral omdat het niet vaak voorkomt, als kliniek of ziekenhuis moeten kunnen dragen. Ik hoop voor jullie dat dit ook echt zo zal gaan gebeuren, en dat jullie verdere kosten bespaard zullen blijven. 

 

Veel liefs, Jaydee

Ik heb t bij mijn controle bij dr fresow nagevraagd en die heeft ook duidelijk gezegd dat er geen kosten bij komen en dat zij t risico nemen;-). Xxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden

 

ik wilde alleen even zeggen dat ik hier ook last van heb gehad in 2016 ( beide protheses eruit vanwege bacterie)

ik heb nooit iets extra's hoeven te betalen in kliniek Heyendaal en ben er heel vaak geweest (helaas) na 3 maanden heb ik weer nieuwe protheses gekregen en 2-3 weken antibiotica mee, speciaal spul moest ik rond de ingang van mijn neus smeren (weet niet meer hoe het heet maar is om bacterie tegen te gaan, komen vaak via holtes je lichaam binnen) en heb de eerste weken bovenkant van mijn lichaam met alcohol schoongemaakt

en gelukkig kan ik zeggen dat ik nu alweer sinds sep 2016 rondloop met prachtige borsten

de weg erheen was een hel, maar ben toch blij dat ik het gedaan heb

Dus ik zou zeggen geef niet op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de dames die mijn verhaal niet kennen; ik loop momenteel rond met een open litteken waarbij de prothese bloot ligt. Ik slik (preventief) antibiotica om een infectie voor te zijn. Zolang de wond droog en schoon is en er dus geen infectie in komt, hoopt de arts dat de wond uiteindelijk nog vanzelf zal sluiten maar dit kan maanden duren. In januari bekijk ik de situatie opnieuw en maak ik de keuze uit, nog eens paar maanden afwachten of mijn prothese er uit te halen en de wond van binnen te spoelen en de prothese terug te plaatsen. Dit kan ook alleen zolang er geen ontsteking zit, anders moet het implantaat er voor een half jaar uit.. Hoe het er nu uitziet, wordt het gat steeds groter helaas.. Mocht mijn implantaat eruit moeten voor een aantal maanden, zal de operatie op kosten van de kliniek zijn maar een nieuw implantaat moet ik dan zelf bekostigen. ik heb inmiddels drie operaties gehad het afgelopen jaar en die vielen gelukkig wel allemaal onder de kosten van de kliniek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Guusje78:

Voor de dames die mijn verhaal niet kennen; ik loop momenteel rond met een open litteken waarbij de prothese bloot ligt. Ik slik (preventief) antibiotica om een infectie voor te zijn. Zolang de wond droog en schoon is en er dus geen infectie in komt, hoopt de arts dat de wond uiteindelijk nog vanzelf zal sluiten maar dit kan maanden duren. In januari bekijk ik de situatie opnieuw en maak ik de keuze uit, nog eens paar maanden afwachten of mijn prothese er uit te halen en de wond van binnen te spoelen en de prothese terug te plaatsen. Dit kan ook alleen zolang er geen ontsteking zit, anders moet het implantaat er voor een half jaar uit.. Hoe het er nu uitziet, wordt het gat steeds groter helaas.. Mocht mijn implantaat eruit moeten voor een aantal maanden, zal de operatie op kosten van de kliniek zijn maar een nieuw implantaat moet ik dan zelf bekostigen. ik heb inmiddels drie operaties gehad het afgelopen jaar en die vielen gelukkig wel allemaal onder de kosten van de kliniek. 

In je persoonlijke topic dacht ik te lezen dat het iets beter met je zou gaan,als het gat bij je litteken steeds groter wordt.

Zou ik zeker niet wachten tot januari en eerder bij je PC  op controle gaan.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.