TheHB Posted June 4, 2017 Posted June 4, 2017 He ladies, Ik ben 24 jaar en ben al een lange tijd (vanaf een jaar of 16) aan het twijfelen over een borstvergroting. Wat mijn situatie net even iets anders maakt is dat ik Poland Syndroom heb. Klinkt heel eng, is het niet. Het komt er eigenlijk op neer dat ik aan mijn rechterborst 1 spier mis. Aangezien ik toch redelijk kleine boobs heb kleine (80A) is het verschil niet onwijs groot, maar goed, als je zelf weet dat er een ''gat'' zit valt het je toch sneller op ;). Morgen (maandag 05 juni 2017) heb ik een consult bij Praktijk Gabriels en hoop ik iets meer informatie te krijgen over een mogelijke borstvergroting maar ook hoe zoiets bij mij tot stand gaat komen. Ik moet zeggen dat ik het ook best lastig vind om te bedenken wat voor maat ik zou willen. Hoe hebben jullie de maat bepaald? Heeft er iemand toevallig ervaring met Poland Syndroom in combinatie met een borstvergroting? Ik hoor het graag! Edit: Ik heb even 2 foto's bijgevoegd waarbij je duidelijk kunt zien wat Poland Syndroom is Pictures visible for members only. Become a member now.
Desert-Rose Posted June 5, 2017 Posted June 5, 2017 @TheHB Hoi hoi, Ik heb zelf geen ervaring met het Poland Syndroom, en ik ben zeer benieuwd wat ze gaan zeggen bij DG. Bij het Poland syndroom zie je namelijk wel vaak dat er eerst aan de kant van de ontbrekende borstspier een tissue expander geplaatst word, om zo de huid en het kleine beetje weefsel wat er zit op te rekken, en voor te bereiden tot er een prothese gaat passen. Hier komt dus best wel veel bij kijken , en dan met name de nazorg( bijvullen) ik zou dus echt heel goed uit gaan zoeken welke pc of ziekenhuis je de juiste en correcte behandeling kan geven. Wellicht zijn er meerdere technieken, maar dat zou ik goed uit gaan zoeken. En als ik jou was zou ik ook eens je licht op gaan steken bij je huisarts of je niet naar een pc mag door middel van verwijskaart om ook eens te kijken of je wellicht niet in aanmerking zou komen voor vergoeding. xx
TheHB Posted June 8, 2017 Author Posted June 8, 2017 @Desert-Rose Bedankt voor je berichtje. Tijdens het consult kreeg ik te horen dat ik dit met de chirurg moest bespreken. Ik denk dat de consulente niet precies begreep wat het inhield. Ze adviseerde mij de dual plane techniek waar dan dus het bovenste gedeelte van de implantaat onder de spier geplaatst word. Dit is nu net de spier die ik mis. :') Wel meteen een afspraak met de pc (Dr. Grabietz) ingepland half juni. Eens zien wat zijn kijk is op mijn situatie. Ook ben ik van plan een afspraak in te plannen bij Dr. Schellekens bij Cosmed Kliniek. Op 5-6-2017 om 11:46 zei Desert-Rose: En als ik jou was zou ik ook eens je licht op gaan steken bij je huisarts of je niet naar een pc mag door middel van verwijskaart om ook eens te kijken of je wellicht niet in aanmerking zou komen voor vergoeding. Dat is een goeie! Thanks voor de tip!
Desert-Rose Posted June 8, 2017 Posted June 8, 2017 24 minuten geleden zei TheHB: @Desert-Rose Bedankt voor je berichtje. Tijdens het consult kreeg ik te horen dat ik dit met de chirurg moest bespreken. Ik denk dat de consulente niet precies begreep wat het inhield. Ze adviseerde mij de dual plane techniek waar dan dus het bovenste gedeelte van de implantaat onder de spier geplaatst word. Dit is nu net de spier die ik mis. :') Wel meteen een afspraak met de pc (Dr. Grabietz) ingepland half juni. Eens zien wat zijn kijk is op mijn situatie. Ook ben ik van plan een afspraak in te plannen bij Dr. Schellekens bij Cosmed Kliniek. Dat is een goeie! Thanks voor de tip! Het probleem met de consulentes bij DG en DG zelf is dat ze geen van allen een medische achtergrond hebben, en dan krijg je inderdaad soms rare en onbenullige adviezen. De pc's waar ze mee werkt zijn wel goed, maar qua nazorg is je 1e aanspreek punt daar 1 van de consulentes of DG, en juist met een bv die wellicht toch wel net even iets anders is, dan de "standaard" bv, denk ik dat goede nazorg zeker een punt is waar je over na moet denken, en dat ontbreekt daar helaas. Ja meis, gewoon gaan proberen voor vergoeding. xx
TheHB Posted September 16, 2017 Author Posted September 16, 2017 Ondertussen heb ik de knoop doorgehakt, de operatie staat dus op de planning. (23 oktober '17) Er worden 2 verschillende protheses geplaatst, links 380cc en rechts 395cc. Het worden anatomische protheses die volledig boven de spier geplaatst zullen worden. Iemand een idee hoe ik mijn maat na de operatie kan berekenen?
TheHB Posted October 14, 2017 Author Posted October 14, 2017 Hoi allemaal, Na vrij lang twijfelen toch eindelijke knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt met Dr. Schellekens voor m'n bv. Ik heb gekozen voor 380/395cc, anatomisch, voor de spier. Als het past dan... De zenuwen beginnen aardig te komen btw... Ik hoop iets van jullie te horen x
Desert-Rose Posted October 15, 2017 Posted October 15, 2017 @TheHB Hoi meis, Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt, en dat is al snel 23 oktober, gezonde zenuwen horen erbij, maar het is en blijft altijd spannend. Ik heb je topics even samengevoegd, zo heb je alles netjes bij elkaar staan, dit topic kun je nu blijven gebruiken voor alle updates en dadelijk ook voor je verslag. Nu af gaan tellen. xx
TheHB Posted October 27, 2017 Author Posted October 27, 2017 Afgelopen maandag was het dan zo ver, eindelijk! Ik moest eigenlijk om 13.45u aanwezig zijn in de kliniek maar werd 's ochtends gebelt met de vraag of ik om 12.00u aanwezig kon zijn. Eenmaal daar aangekomen kon ik eigenlijk meteen mee naar de wachtkamer waar ik me kon omkleden en waar ik m'n infuus enz kreeg. Voorafgaand van de operatie was ik best nerveus voor de narcose maar het viel me echt alles mee. Heerlijk eigenlijk die narcose.... Het wakker worden was eigenlijk ook prima, beetje warrig maar goed, dat kan natuurlijk ook niet anders. En natuurlijk meteen even gekeken; wat is dat dan gek zeg! De eerste 2 dagen po wel onwijs veel last gehad. Met de kliniek gesproken die adviseerde contact op te nemen met m'n huisarts voor zwaardere pijnstillers (oxycodon) die echt super bevallen. Wel wat misselijk en kortademig erdoor, maar alles is beter dan die pijn.... Wil ook heel graag nog even spieken maar durf m'n sport bh niet uit te doen... ben gewoon bang voor de pijn. Iemand tips?
Desert-Rose Posted October 27, 2017 Posted October 27, 2017 @TheHB Hoi meis en gefeliciteerd met je nw boobs. Fijn dat alles goed verlopen is. De eerste paar dagen is meestal behoorlijk afzien, maar gelukkig heb je oxycodon gekregen, dat werkt over het algemeen perfect, enige nadeel is dat je behoorlijk groggy word. Als je echt wilt spieken, ga rustig op bed of bank zitten , en vraag aan iemand om je bh los te maken, zelf ondersteun je met je armen je borsten, want in het begin voelt het alsof het bakstenen zijn en ze eruit willen vallen, dit duurt maar heel even. Pijn valt over het algemeen echt mee, het is vaak meer de gedachte dan werkelijkheid, en dit is heel normaal, en geeft ook niet, hoort er gewoon bij. En als je niet duizelig bent kun je voor de spiegel gaan staan, en langzaam laat je dan je armen zakken, en kun je kijken. Want kan me echt zo goed voorstellen dat je nieuwsgierig bent, maar neem gewoon je tijd ervoor. x
TheHB Posted October 28, 2017 Author Posted October 28, 2017 @Desert-Rose Bedankt voor de tips! Toch even geprobeerd vandaag en het viel me alles mee. Meteen even met hulp gedoucht en sportbh even gewassen. Wat een drama trouwens die sportbh... Snijdt echt heel erg in mijn huid rechts achter op m'n rug. Meteen op een rijtje losser gedaan.... Pictures visible for members only. Become a member now.
Desert-Rose Posted October 28, 2017 Posted October 28, 2017 @TheHB Fijn dat het goed gegaan is, en meestal valt het achteraf ook mee, maar is het inderdaad meer de angst die overheerst. Maarzijn je borsten een beetje wat je er van had verwacht? En nu gaat er de komende weken nog heel veel veranderen hoor. Die bh zit veel te strak, kijk even hoe die zit op de andere stand, anders toch echt een andere kopen. xx
TheHB Posted October 28, 2017 Author Posted October 28, 2017 @Desert-Rose ja, ben hartstikke blij. Ben me er wel van bewust dat ze nog een beetje moeten zakken en nog een beetje moeten settelen. Die sportbh heb ik gekregen in de kliniek; ze hebben 'm daar gewoon bij me aan gedaan. Achteraf gezien zat 'ie helemaal niet goed, veeeel te hoog... Ook hebben ze me een maat M gegeven terwijl ik persoonlijk eerder voor een L zou zijn gegaan.... maar goed, even zien hoe het gaat hoe ik 'm nu draag.....
Desert-Rose Posted October 28, 2017 Posted October 28, 2017 Super meis, fijn dat je zo blij bent, eindelijk borsten, wat moet dat een goed gevoel zijn. Maak ook iedere week foto's voor jezelf, zo kun je heel goed de veranderingen zien. Deze bh' die je nu aan hebt , vallen klein, er zit nu ook nog veel zwelling, dus ik kan me voorstellen dat het zeker niet comfortabel zit, kijk het even aan, en anders morgen of maandag even voor een andere gaan kijken,want te strak is echt niet goed
Nicoline_W Posted October 29, 2017 Posted October 29, 2017 @TheHB Wat fijn dat je de operatie al gehad hebt! Ik lees je topic nu pas, maar had je eigenlijk graag eerder willen volgen... Gefeliciteerd met je borsten!!!! Ben je er al blij mee? Ja die sportbh moet steun geven maar niét het hele zaakje omhoog duwen. Lastig hoor om de fijnste bh te vinden. Ik heb er gisteren ook weer eentje besteld om te kijken of die fijner is. Ben 2,5 week PO (en geopereerd door Verdonck, 300cc, achter de spier). Nou HB, succes met herstellen, wees lief voor jezelf en neem je rust!! X Nicoline
TheHB Posted October 29, 2017 Author Posted October 29, 2017 @Desert-Rose Ga ik doen! Ik zal binnekort ook even een album aanmaken @Nicoline_W dank je wel! Ik ben al hartstikke blij met m'n boobs! Hoe is dat bij jou? Voel jij je al wat fijner nu je ietsje verder bent? Wat betreft die sportbh scheelt het nu al zo erg dat ik 'm nu "goed" aan heb... Maar zal idd eens kijken naar andere modellen. Tips? Sluiting aan de voorkant is voor mij essentieel
Nicoline_W Posted October 29, 2017 Posted October 29, 2017 @TheHB Ja ik geniet er elke dag van! Zo blij word ik er steeds van.... Ik draag zelf de Carefix model 'Anna' met inderdaad een sluiting aan de voorkant. Deze kost tussen de € 30 - € 40. Succes!! X
TheHB Posted October 30, 2017 Author Posted October 30, 2017 @Nicoline_W Wat fijn he! Ik heb precies hetzelfde, haha! Ahh, die draag ik ook...
TheHB Posted October 30, 2017 Author Posted October 30, 2017 UPDATE --- 1 week po Medicatie gebruik ik nu alleen nog wanneer ik teveel last heb en dan eigenlijk alleen paracetamol of ibubrofen. De laatste paar dagen hield ik zoveel vocht vast, denk dat dat eindelijk wat minder aan het worden is... Eerste paar dagen waren echt een hel maar al met al gaat het nu wel. Ik kan nog steeds geen 'normale' kleren aan (broek krijg ik anders zelf niet uit en shirt krijg ik niet eens aan), zelf opstaan lukt alleen vanuit de bank als ik niet hoef te draaien maar ben al blij dat ik nu zelf naar het toilet kan etc
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.