Ga naar inhoud

Plaatsing prothese


B-Cupje

Aanbevolen berichten

  • 2 months later...

Hallo iedereen,

Ik heb tien jaar geleden de eerste keer een borstoperatie laten doen (van maatje A, naar voor de spier, rond, maatje 75 B ) en heb sindsdien nog twee kinderen elk een jaar borstv, gegeven. Ze zijn helemaal niet gezakt, ze zien er nog exact zo uit als 2 maanden na de operatie. Nu is er kapselvorming ontstaan (niet te zien, heb er ook geen last van) maar wil nu toch wat groter en wil hem achter de spier. (omdat mijn bovenlichaam erg tenger is, maar toch zie je geen randen bij deze maat). Ik denk dat het toch natuurlijker uitziet als het achter de spier geplaatst wordt. Ik wil een bescheiden D, ik ben 1.82 en heb wel flinke heupen ondanks dat vrij dun ben. Dus ik hoop op iets betere proporties.

Nu begint het grote vraagstuk, welke protese...de ronde is gevuld met zachter materiaal en mijn pc zegt dat dit onder de spier nooit randen geeft en zachter (natuurlijker) is. Maar met de anatomische in combinatie met onder de spier plaatsen geeft wellicht de zekerheid dat dit niet het geval is. Wie heeft ervaring met een ronde of anatomische protese onder de spier waarbij weinig eigen vetweefsel is?

Is er iemand die bijvoorbeeld ronde heeft laten plaatsen onder de spier en er spijt van kreeg omdat er toch randen te zien waren? of vice versa?

Alvast hartelijk dank voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring maar wel al héél véél gelezen (ben forumverslaafde :rolleyes: )

Een anatomische prothese verhoogd de kans op draaien .

Deze prothese is ook stugger (moet nml haar anatomische vorm aanhouden) dan een ronde .

Achter de spier geplaatst maakt ook onbeweeglijker en geeft minder decoleté .

Al over de optie 'dual plane' gedacht ? Een ronde prothese met laag profiel op die manier geplaatst geeft ook een natuurlijk rezultaat qua vorm , beweging en zachtheid .

Ik stuur je pb even mijn ww zodat je het rezultaat kan bekijken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

dat ligt ook aan je eigen borsten en bouw.

als je borsten van hun zelf al iets uit elkaar staan ,krijgt men een heel ander resultaat.

2dames kunnen dezelfde prothesen hebben,ook hetzelfde geplaatst,maar kan er toch totaal anders uitzien.

de arts kiest wat bij jou past,en kijkt eerst naar je eigen borsten en bouw,heb jij aan gegeven dat je een decolete wilt,zal hij aan proberen aan je wensen te voldoen,en kiezen wat voor jou het beste is,om dat te behalen.

dus voor of achter de spier wat een voller efect geeft,is niet op afstand te zeggen,dat kan je met je arts beslissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das waar wat Moontje zegt : heel individueel dus zeker je wensen aan je chirurg duidelijk maken .

Borsten die ver(der) uit elkaar hangen kan je 'dichter bij elkaar brengen' door bvb een prothese met laag profiel te gebruiken . Bij een laag profiel wordt de borst naar de zijkant geprojecteerd .

Voor een voller effect ga je dan weer beter voor hoog profiel zodat je een 'bollere' borst hebt < projectie is naar voren , je hebt een ronder efect .

Bij plaatsing achter de spier 'verlies' je gemiddeld een 50cc dus heb je keuze uit 2 maten , neem dan de grootste .

Een prothese voor de spier geplaatst is na je bv (en genezing) wat beweeglijker , soepeler dus bij het dragen van een beugelbh heb je een 'mooier' , voller decoleté .

Bij dual plane zit je'r wat tussenin .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

wat zeggen jullie pc's over het volgende:

'Een nadeel van hoog profiel is dat ze een grotere continue druk op het eigen weefsel uitoefenen waardoor dit in de loop der jaren dunner zal worden.' Uitspraak van een plastisch chirurg die uitlegde waarop hij laag of hoogstens medium profiel gebruikt.

Voor degenen die nog op consult gaan, misschien kunnen jullie het vragen. Ik ga het ook nog vragen aan mijn pc maar ben naar meerdere meningen benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.