Jump to content

BV privé pc of in AZ?

Totila

Recommended Posts

Dag allemaal. Ik wil mij kort even voorstellen. Ik ben een 34-jarige dame uit West-Vlaanderen. Mama van twee kinderen van 8 en 7. Ik heb nooit echt een grote cupmaat gehad. Voor mijn zwangerschappen zat ik op een B. Maar na tweemaal borstvoeding te hebben gegeven, blijft er van borsten nauwelijks nog iets over. Een A is nu eigenlijk nog te ruim. Ik erger mij hier al enkele jaren aan. Maar zolang ik mijn kinderwens niet definitief kon opbergen, was ik nog niet echt bezig met een eventuele bv. Ondertussen ben ik er al ruim een jaar uit dat er geen kinderen meer komen. Maar groot was de confrontatie toen ik vorig jaar uit noodzaak een lingeriezaak binnen stapte om enkele nieuwe bh's te kopen. Veel keuze was er niet voor iemand met mijn maat en modieus zijn ze al helemaal niet. Ik heb een hekel aan die gevulde bh's. Maar wil ik enigszins wat volume veinzen naar de buitenwereld toe,dan heb ik weinig keus.

Ik had al wel eens al lachend bij mijn man laten vallen dat een bv het eerste zou zijn wat ik deed, mocht ik de lotto winnen. Nooit gedacht dat het ooit tot de mogelijkheden zou behoren. Maar tijdens de zomer - toen ik terug een moment van frustratie had - antwoordde hij plots heel serieus dat ik daar gewoon eens moest voor informeren, als dat is wat ik wil. Ik was eerst verbaasd van zijn reactie, maar anderzijds ook wel blij dat hij mij hierin steunt. Ik heb dus mijn stoute schoenen aangetrokken en bij twee verschillende pc's een afspraak gemaakt.

Ondertussen ben ik bij beide geweest. Ik had bewust gekozen voor één pc die in een AZ werkt en één die privé werkt. Maar wat een verschil tussen beide. De eerste nam uitgebreid de tijd om mij te informeren: over type's implantaten, mogelijke complicaties, de garanties en hoe alles verloopt (opname met overnachting in het ziekenhuis voor de veiligheid + heel wat verplichte vooronderzoeken). Ook de passessie was uitgebreid met opmeten en het nemen van foto's. Mijn laatste consultatie was veel sneller afgerond. Passen gebeurde bijvoorbeeld zonder opmeten. Ik had natuurlijk niet echt meer  nood aan alle basisinformatie, aangezien ik al heel wat had gehoord en gelezen. En ik heb ook zelf nog gerichte vragen gesteld op basis van wat mij tijdens mijn eerste consultatie was bijgebleven. Dus op zich kan ik niet zeggen dat ik er bij mijn laatste bezoek geen goed gevoel op na hield, integendeel. Maar de ingreep lijkt daar zoveel minder ingrijpend dan een week eerder. 

En dan slaat de twijfel natuurlijk toe? Wie van beide kan je best vertrouwen? Is de eerste gewoon te voorzichtig of de laatste te weinig? Ik had mij wel aan verschillen tussen beide verwacht, maar niet in die mate. 

Misschien kunnen jullie mij wat wijzer maken vanuit jullie ervaringen?

Groetjes

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.