Ga naar inhoud

Liselotje : 4 december 2017 : Dr. Visser : Arenborghoeve


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal!

Al jaren ben ik ontevreden over mijn borsten, ook al vaak nagedacht over een ingreep, maar nooit had ik het lef om hier ook echt werk van te maken. Inmiddels ben ik wel op dat punt. Ik wil me niet nog jaren blijven storen en het gevoel hebben dat ik rond loop met de borsten van een 60jarige. Helpt voor mij ook wel dat partner er achter staat en mijn moeder hier ook veel begrip voor heeft en me hierin steunt. Ik heb het namelijk jarenlang weggewimpeld in de trant van: dat kost zoveel geld, dat kunnen we op zoveel manieren besteden/ misschien overdrijf ik het wel in mn hoofd/ ik moet niet zeuren, heb 2 gezonde kinderen, mn man houdt toch van me zoals ik ben enz....

maar natuurlijk ging het daar allemaal niet om. Ik wil dit graag doen, voor mezelf, zodat ik straks weer met een blij gevoel in de spiegel kan kijken en het gevoel heb dat ik een lijf heb dat bij mij past.

 

Ik ben begin 30 en moeder van 2 kinderen, leeftijd 6 en 3.

In mijn pubertijd groeiden mijn borsten vrij snel en uiteindelijk kwam ik uit op een D/E cup. Dit schommelde wel wat aangezien ik ook qua gewicht wat heb geschommeld. Toch viel dit nooit zo op, door de vorm van mijn borsten denk ik en ik heb ook wel de neiging om met een wat gekromde rug te lopen. Tegenovergestelde van borst vooruit zeg maar. Begin 20 had ik eigenlijk al het gevoel dat mijn borsten gingen hangen. Tel daar 2 zwangerschappen bij op waarbij ik met borstvoeding op cup F zat en inmiddels weer op een C.... Nou dan snap je wel dat er meer vel overblijft dan volume. Als ik een t-shirt aan heb zonder bh en ik kijk van de zijkant in de spiegel dan zie ik  gewoon niet waar mijn borst begint aan de bovenkant. Het ziet er plat uit, zonder enige bolling, met ergens onderaan een tepel. ( oeffff best wel confronterend om dit op te schrijven... ik schaam me er toch echt wel voor)

Ik wil dan ook heel graag weer een mooie ronde borst met volume, die past bij mijn leeftijd. En als we toch bezig zijn dan ook een kleinere tepelhof. Die zijn altijd wat te groot geweest in verhouding en ook niet rond, meer ovaal. Of dat allemaal kan met prothese, zonder prothese, inwendige bh of wat dan ook, daar heb ik nog weinig zicht op. 

Ik ben nu aan het kijken waar ik een consult wil aanvragen, maar sjonge wat is dat moeilijk te beslissen met al dat aanbod in Nederland en België! Ik heb al heel veel sites bekeken maar wordt er eerlijk gezegd niet wijzer van. Kies je toch voor enigsinds in de buurt? Of moet ik dat helemaal los laten? Wat zijn uberhaupt handige criteria om je keuze op te baseren als het gaat om de keuze van kliniek en PC? 

Ik hoop daar o.a. iets wijzer in te worden door het lezen op dit forum. 

Mocht iemand nu al een tip voor me hebben na lezen van bovenstaande, dan is die uiteraard welkom!

liselotje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vorige week op consult geweest in de wellness kliniek in Genk bij dr. Visser. Ik ben er over uit dat ik hydrogel protheses wil. Aangezien ik zelf al een auto imuun ziekte heb wil ik niet het risico lopen om klachten te krijgen vd siliconen. Consult was prima en duidelijk, maar wel kort. Toen ik weer buiten stond wist ik niet goed wat ik er allemaal van moest vinden.

Na meer info en beraad heb ik besloten om ook op consult te gaan in Venlo bij de eigen kliniek van dr Visser, de Arensborghoeve. Ik vermoed dat daar mijn keuze op gaat vallen, voelt eigenlijk nu al beter. Morgen ga ik daar naar toe.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/09/2017 om 10:03 zei Liselotje:

Ik heb het namelijk jarenlang weggewimpeld in de trant van: dat kost zoveel geld, dat kunnen we op zoveel manieren besteden/ misschien overdrijf ik het wel in mn hoofd/ ik moet niet zeuren, heb 2 gezonde kinderen, mn man houdt toch van me zoals ik ben enz....

Ik herken dit ontzettend! Ben benieuwd naar de adviezen die jij krijgt. Ik wil zelf ook een borstlift laten doen. Hoe is je consult in Venlo geweest? En waarom heb je gekozen voor protheses? En wat voor protheses?

 

Ben heel benieuwd naar je ervaringen en hoe jij je keuzes hebt gemaakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi theezakjes. Die naam :D, i feel you girl!! ;)

 

Mijn consult in Venlo ging prima. Niet heel veel nieuws ten op zichte van Genk aangezien het beide bij dezelfde arts was (dr. Linda Visser). Maar ik kreeg er toch over all een ander gevoel bij. In Genk voelde ik me meer een nummertje. In Venlo is het allemaal iets persoonlijker, ook natuurlijk doordat het veel kleinschaliger is. Kleiner team, kleine locatie, minder klinisch. Ook niet onbelangrijk, de ingreep is bij de Arenborghoeve goedkoper. 

Toen ik bij Genk aan de balie stond kwam er ineens 21% btw bij :blink:.

Schijnt ook dat alle regels in Nederland strenger zijn dan in Belgie. Oja, ik kon er ook sneller terecht trouwens.

Heb dan ook de operatie gepland nu, namelijk op 4 december.

 

Toen ik op internet ging kijken naar borstlifts vond ik op foto's de resultaten met prothese toch eeb stuk mooier. Daarbij zou voor mijn gevoel na de lift van mijn C cupje niet veel meer overblijven. Mijn gevoel zei, als ik het dan doe, dan wil ik er ook iets moois voor terug. 

Dr Visser heeft me bekeken ( ze zei overigens bij het bekijken: ja, je bent wel een beetje zielig. Toen ik dat thuis vertelde lag iedereen dubbbel :lol:) en zei dat na het weghalen van het overtollige vel er maximaal een prothese van 230 cc in kon. Dus wat betreft maat had ik weinig keuze. Inmiddels weet ik dat dat wederom neer zal komen op een C cup. In het begin moest ik wennen aan het feit dat ik geen keuze daarin had, maar inmiddels vind ik het eigenlijk wel prima. D E en F heb ik ook al gehad in mn leven en kan niet zeggen dat ik dat altijd even handig vond :rolleyes:.

 

Ik heb gekozen voor monobloc hydrogel protheses omdat ik toch een beetje bang ben voor de siliconen. Bij iedere prothese is er gel bleeding, dus dat de inhoud als het ware naar buiten zweet. Bij een siliconen prothese krijg je dus siliconen in je lijf. Veel vrouwen hebben daar geen last van, maar er is een percentage die er allerlei vage klachten aan overhouden, reumatisch/ vermoeidheidsklachten en allerlei andere dingen. Als ik het goed heb onthouden lijkt het er op dat vrouwen met allergieen of auto immuunziektes meer risico lopen en dat laatste heb ik zelf.

De inhoud van de hydrogel is trouwens zout water met een stof er aan toegevoegd waardoor het gel wordt. Dit materiaal is lichaamseigen en kan dus geen kwaad. Als je er meer over wil weten, zoek het maar eens op in dit forum of op internet.

 

Overigens ben ik er bij het consult achter gekomen dat er bij een borstlift de prothese altijd achter de spier wordt geplaatst, dat volgens de arts het gevoel van de tepels eerder minder dan meer wordt. Daarnaast zal huid door ouderdom altijd weer gaan zakken. Daarnaast laten de theezakjes zien dat mijn huid niet al te beste elasticiteit heeft, dus dat zal niet meehelpen.

 

Nou, wat een verhaal! 

Ben je zelf al ergens op consult geweest? Wil je zelf liever zonder prothese of ben je nog aan het orienteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je uitgebreide verhaal! Heel fijn om te horen wat jij allemaal hebt meegemaakt, en bijvoorbeeld dat plaatsing van een prothese alleen maar achter de borstspier kan bij een borstlift!

En wat fijn dat je over een maand al terecht kunt. Vind je het spannend?

 

1 uur geleden zei Liselotje:

Ben je zelf al ergens op consult geweest? Wil je zelf liever zonder prothese of ben je nog aan het orienteren?

Ik heb zelf een gesprek gehad bij Bergman Dr van Engeland voor een lift zonder protheses. Zij gaf mij een fijn gevoel en zij ook al toen ik mijn kleren amper uithad dat ik een kandidaat ben voor een borstlift. Ik heb ergens foto's geplaatst, dan kun je zien hoe 'zielig' mijn borsten zijn. ;)
Over 3 weken ga ik praten bij de Boerhaave kliniek bij Dr van Weij. Hij wordt hier op het forum veel genoemd. Bovendien is Boerhaave 1300 euro goedkoper (ben benieuwd hoe het zoveel kan schelen).
Nu ik wat meer op het forum kijk wil ik misschien toch eens informeren naar de mogelijkheden van protheses. Zoals jij zegt, als je het doet, doe het dan mooi. Maar ik twijfel daar wel over vanwege een slechte ervaring in de familie na het verwijderen van borsten ivm borstkanker...


Hier zie je mijn voorsteltopic: 

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat bij jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook benieuwd hoe jij je tweede consult gaat vinden.

Ik snap de twijfel wel van die protheses vanwege de situatie van je familielid. Al denk ik wel dat dat een hele andere situatie is en weet ik niet of je dat moet vergelijken met jezelf.

Ik heb even bij je foto's gespiekt en dat ziet er heel herkenbaar uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Liselotje:

Ik snap de twijfel wel van die protheses vanwege de situatie van je familielid. Al denk ik wel dat dat een hele andere situatie is en weet ik niet of je dat moet vergelijken met jezelf.

Ja, ik ga me eerst gewoon eens laten informeren. Het zou ook zonde zijn als ik na de borstlift toch nog besluit nog een prothese te willen en weer onder het mes moet. Naast dat dat veel geld kost vind ik het vooral zonde om dan weer in mijn lijf te moeten snijden en te moeten herstellen. Ik houd je op de hoogte!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei theezakjes:

Ja, ik ga me eerst gewoon eens laten informeren. Het zou ook zonde zijn als ik na de borstlift toch nog besluit nog een prothese te willen en weer onder het mes moet. Naast dat dat veel geld kost vind ik het vooral zonde om dan weer in mijn lijf te moeten snijden en te moeten herstellen. Ik houd je op de hoogte!

 

Ja inderdaad, je gaat natuurlijk voor het idee 'in 1 keer goed'! Het is ook allemaal bijzonder moeilijk met al die opties: klinieken, artsen, technieken, zonder of met prothese, welke prothese dan enz. Nou lees ik ook vaak dat vrouwen bij verschillende artsen verschillende adviezen krijgen.. pffffff

Neem de tijd voor je een beslissing neemt en doe waar je je goed bij voelt. Succes alvast voor over 3 weken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Liselotje ik kan je dr van Selms van het JVG medisch centrum aanraden. De pc en de kliniek. Ik ben gister geopereerd ( borstlift zonder prothese) en mijn ervaring was top. Resultaat is ook mooi. 

Dr van Selms is een zeer kundige arts en aangenaam persoon. Is ook heel uitgebreid tijdens zijn consult en legt je ook eerlijk uit wat hij voor je kan doen of niet. Dat is fijn omdat je niet het gevoel krijgt dat het allemaal alleen maar om het geld draait. 

Succes met je beslissing

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Liselotje

Hoi hoi! ik ben ook bij de arenborgh op consult geweest. Dr visser is inderddad erg direct! Ik zei dat ik een lege b/c had en ze keek naar me en zei: hm dat is een a mevrouw..... ok dan. 

Ik heb nu zelf gekozen voor dr Nio in Rotterdam. Hij doet ook de hydrogel en ik wilde ook geen silliconen. 22 december is de grote dag! Wanneer ga jij?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-11-2017 om 13:18 zei Asni:

@ Liselotje ik kan je dr van Selms van het JVG medisch centrum aanraden. De pc en de kliniek. Ik ben gister geopereerd ( borstlift zonder prothese) en mijn ervaring was top. Resultaat is ook mooi. 

Dr van Selms is een zeer kundige arts en aangenaam persoon. Is ook heel uitgebreid tijdens zijn consult en legt je ook eerlijk uit wat hij voor je kan doen of niet. Dat is fijn omdat je niet het gevoel krijgt dat het allemaal alleen maar om het geld draait. 

Succes met je beslissing

 

Hoi Asni,

 

dank voor je tip! Inmiddels heb ik besloten om de borstlift met hydrogel protheses te laten uitvoeren door dr Visser in haar eigen kliniek. 

Als van Selms voor mij niet zo ver weg was geweest dan was ik daar wellicht ook op consult geweest.

Ik denk dat teveel verschillende meningen de keuze niet altijd duidelijker/makkelijker maakt, al moet ik eerlijk toegeven dat de controlfreak in mij nog steeds twijfelt of ik de goede keuze maak. 

Heb ik altijd.. hak ik een knoop door, ga ik nog twijfelen.

Maar zonder prothese hou ik maar een B-cupje over en gevoelsmatig past dat toch minder mooi bij mn lijf. Daarnaast ben ik c/d/e gewend.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-11-2017 om 13:32 zei gastmama:

@Liselotje

Hoi hoi! ik ben ook bij de arenborgh op consult geweest. Dr visser is inderddad erg direct! Ik zei dat ik een lege b/c had en ze keek naar me en zei: hm dat is een a mevrouw..... ok dan. 

Ik heb nu zelf gekozen voor dr Nio in Rotterdam. Hij doet ook de hydrogel en ik wilde ook geen silliconen. 22 december is de grote dag! Wanneer ga jij?

 

oja.. zo is zij wel he?! Ondank dat ze recht voor de raap is en soms wat kort door de bocht, twijfel ik niet aan haar expertise als arts. Voor zover ik dat kan beoordelen..

Wel fijn dat je bij Nio een goed gevoel hebt gekregen. 22 dec, dat duurt niet lang meer, met de feestdagen een mooie set nieuwe kerstballen!!

Ik mag de 4e onder het mes. Spannend vind ik het wel hoor!! Ben nog nooit geopereerd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/9/2017 om 12:23 zei Liselotje:

 

Hoi Asni,

 

dank voor je tip! Inmiddels heb ik besloten om de borstlift met hydrogel protheses te laten uitvoeren door dr Visser in haar eigen kliniek. 

Als van Selms voor mij niet zo ver weg was geweest dan was ik daar wellicht ook op consult geweest.

Ik denk dat teveel verschillende meningen de keuze niet altijd duidelijker/makkelijker maakt, al moet ik eerlijk toegeven dat de controlfreak in mij nog steeds twijfelt of ik de goede keuze maak. 

Heb ik altijd.. hak ik een knoop door, ga ik nog twijfelen.

Maar zonder prothese hou ik maar een B-cupje over en gevoelsmatig past dat toch minder mooi bij mn lijf. Daarnaast ben ik c/d/e gewend.

 

Goedzo! Blij dat je een keuze hebt gemaakt. Twijfelen is ook logisch..hdt is een grite stap. Je zal absoluut geen spijt krijgen.

Veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Liselotje!

 

Ben benieuwd wat je van het resultaat vindt! Spannend en leuk zeg! 

 

Ik denk dus zelf aan een borstlift zonder prothese, meer omdat ik nu eenmalig onder het mes wil en daarna nooit meer. Ik lees hier vaak dat mensen na een aantal jaar weer opnieuw moeten voor een nieuwe prothese. Hoe denk jij hier over? Of hoeft dat niet met de prothese die jij hebt?

 

En qua die elasticiteit, tja inderdaad maak ik me ook een beetje zorgen om want als het 1 keer is gaan hangen... maar de rest van mn lijf is mijn huid altijd strak geweest, hoe is dat bij jou?

 

maar wel een goede arts, voor mij niet te ver weg dus moeite waard om daar tzt is naar te kijken. Maar voor mij is het nog ver weg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

@best_boobie of @Desert-Rose

 

Ik was een tijdje geleden nog niet goed op de hoogte. Daardoor heb ik nooit een seintje gegeven dat dit voorstel topic omgezet kon worden naar eentje met datum en arts. Inmiddels ben ik zelfs al geopereerd op 4 dec. door dr Visser in de Arenborghoeve, borstlift met hydrogel protheses 220 en 240 cc achter de spier. 

 

Ik zal zsm mijn operatie verslag hier toevoegen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Liselotje:

@best_boobie of @Desert-Rose

 

Ik was een tijdje geleden nog niet goed op de hoogte. Daardoor heb ik nooit een seintje gegeven dat dit voorstel topic omgezet kon worden naar eentje met datum en arts. Inmiddels ben ik zelfs al geopereerd op 4 dec. door dr Visser in de Arenborghoeve, borstlift met hydrogel protheses 220 en 240 cc achter de spier. 

 

Ik zal zsm mijn operatie verslag hier toevoegen. 

Geen probleem :) Wij hebben het ook niet voorbij zien komen, maar ik ga het nu meteen even aanpassen.
Leuk als je even een verslag schrijft, hebben anderen ook weer iets aan jouw ervaring :)

 

Gefeliciteerd met je boobs en een goed herstel gewenst!!

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei best_boobie:

Geen probleem :) Wij hebben het ook niet voorbij zien komen, maar ik ga het nu meteen even aanpassen.
Leuk als je even een verslag schrijft, hebben anderen ook weer iets aan jouw ervaring :)

 

Gefeliciteerd met je boobs en een goed herstel gewenst!!

 

xxx BB

Dankjewel! Zal ik zeker doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Afgelopen maandag 4 dec. was de grote dag voor mijn borstlift met hydrogel protheses! Ik was als eerste aan de beurt, dus liep al om klokslag 8.00 uur de OK in. Ingreep ging goed alleen bleef ik bloed verliezen aan de eerste borst waar ze mee bezig waren geweest. Daardoor duurde de ingreep langer, 2.5 uur. Alle mensen na mij hadden dus een flinke uitloop :blink::blush:

Bij wakker worden lag ik flink te razelen, voor mn gevoel wel een uur. Daarna flinke wondpijn en rugpijn, dus weer wat medicatie. Rechtop gaan zitten, toen duizelig. Hartstikke bleek was ik. Na een colaatje ging het enigsinds. Ik geloof dat ik nog dik 4 uur ben blijven liggen totdat ik bijgetrokken was. Daarna ging het wel goed. Toen mocht ik naar mijn partner toe, die al die tijd braaf had zitten wachten. Ik kreeg nog een colaatje, kopje thee en een vruchtenyoghurtje. Daarna mocht ik met wat papieren, antibiotica en extra flesjes voor de drains naar huis.

 Ook in de auto voelde ik me nog prima net als 's avonds thuis. Alleen die rugpijn.. dat heb ik die nacht geweten (en ook die nachten erna...). En dan niet op je zij kunnen draaien... frustrerend!!! Bij de Arenborghoeve werd gezegd dat het mogelijk komt doordat je lange tijd in onnatuurlijke houding op een platte tafel ligt. Daarnaast heb ik ook een kromme houding van mezelf en is het ook mn zwakke plek met stress..

De tweede dag viel me qua pijn aan de borsten mee, al begon zwelling en stijfheid voor mn gevoel toe te nemen. Uiteraard voel je ook pijn aan de wonden, brandend of tintelend.

Ik had tot dan toe nog niks kunnen zien. Toen ik wakker werd vd narcose had ik de bh aan, drukverband om en 3 drains.

Na 2 dagen mochten 2 drains eruit en de band mocht toen ook eraf en kon ik eindelijk eens spieken. Alles bont en blauw, gezwollen, aardig wat hechtingen natuurlijk, maar desondanks toch al mooi resultaat. 

Overigens had ik in het consult besproken om wat klierweefsel weg te nemen bij de grotere borst voor de symmetrie. Tijdens de operatie is besloten om dat op te vangen met een 220 en 240  prothese. De verpleegkundige had me aan de telefoon al verteld dat ze met zn alleen kritisch hadden gekeken in de OK en dat het er mooi uitzag :D

Overigens vond ik het personeel allemaal erg vriendelijk en duidelijk, geen poespas. Tijdens de uren na de narcose kwamen met regelmaat afwisselend de arts, anesthesist, diens assistent en verpleegkundige bij mij kijken en me medicatie geven, bed omhoog zetten, cola halen enz. Ze hielden me goed in de gaten. 

 

In de afgelopen dagen vond ik de pijn aan mijn borsten wel te verdragen maar heeft de blijvende rugpijn voor met name pittige nachten gezorgd. Ik zit nu al 4 nachten rond 3 uur beneden omdat ik het niet meer kan verdragen om te blijven liggen. Bij de Arenborghoeve hebben ze me geadviseerd om het bij 4x1000 mg paracetamol te houden. Ik heb zelf besloten de eerste nacht diclofenac (+maagbeschermer) te gaan nemen, maar ben daar ook weer na 2 dagen mee gestopt omdat ik niet beduidend verschil merkte met alleen paracetamol. Ik kijk het nu even aan tot na het weekend. 

 

We zitten nu op vrijdag, ik heb nog steeds een drain, die er hopelijk morgen uit kan. Afgelopen dagen meerdere malen prettig overleg gehad hierover. Aangezien er toch nog veel vocht uit kwam is deze blijven zitten.

 

Overigens vind mijn moeder die verpleegkundige is dat het heel erg netjes gehecht is. Zij is er van overtuigd dat de littekens minimaal zullen zijn. Volgende week gaan de hechtingen rond mijn tepels eruit, de rest lost vanzelf op.

Mijn tepels zijn overigens nog nooooit zo gevoelig geweest! Ik zei tegen man lief: kijk er aub niet eens naar! :131: 

 

Ik ben vandaag voor het eerst naar buiten geweest. Fijn om een frisse neus te nemen, maar het was toch een beetje too much aangezien ik 's ochtends had gedoucht en wat in huis gerommeld. Ik stond in de supermarkt en werd ineens flauw met knoerharde brandende borsten..

Dan merk je pas dat het toch een grote operatie is geweest, dat narcose nog doorwerkt en dat je echt rustig aan moet opbouwen.

 

Nou hopelijk een beetje helder verhaal :3:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-11-2017 om 14:46 zei Ikkin:

Hi Liselotje!

 

Ben benieuwd wat je van het resultaat vindt! Spannend en leuk zeg! 

 

Ik denk dus zelf aan een borstlift zonder prothese, meer omdat ik nu eenmalig onder het mes wil en daarna nooit meer. Ik lees hier vaak dat mensen na een aantal jaar weer opnieuw moeten voor een nieuwe prothese. Hoe denk jij hier over? Of hoeft dat niet met de prothese die jij hebt?

 

En qua die elasticiteit, tja inderdaad maak ik me ook een beetje zorgen om want als het 1 keer is gaan hangen... maar de rest van mn lijf is mijn huid altijd strak geweest, hoe is dat bij jou?

 

maar wel een goede arts, voor mij niet te ver weg dus moeite waard om daar tzt is naar te kijken. Maar voor mij is het nog ver weg :)

 

Hoi Ikkin,

 

goed dat je al info verzamelt. 

Ik heb ook getwijfeld over lift met of zonder prothese, maar had toch de indruk dat vorm en volume met prothese mooier resultaat zouden geven.

Ik heb wel heel bewust gekozen voor de monobloc hydrogel, zodat er bij het zweten van de prothese geen slechte stoffen in mijn lijf lekken. De inhoud is water met cellulose en dat zijn lichaamseigen stoffen. 

Deze hoeven er dus ook niet uit zolang er geen lek is en dat merk je meteen als dat het geval is. Dan zwelt je borst namelijk op. 

Dus mijn bedoeling is dat ze heeeeel lang blijven zitten!

Elasticiteit heb je helaas niet in de hand. De zwaartekracht werkt door, dus zowel bij een borst gelift met prothese als zonder prothese kan er weer hang ontstaan. Dat heb ik ook gevraagd bij de arts en daar was ze heel eerlijk over. Hoeveel en wanneer dat is natuurlijk niet van te voren te voorspellen. Ik hoop natuurlijk dat dat mee gaat vallen.

 

Ik kan je dr Visser en de Arenborghoeve iig wel aanraden. (Zeker als je toch eens wat meer info zou willen over die hydrogel protheses) Ze is duidelijk en kort maar krachtig. Zorg dat je je vragen stelt, dan krijg je overal een eerlijk antwoord op. 

Uiteraard mag je altijd nog nabellen met vragen. Ook de rest van het personeel staat je prettig te woord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Hi Liselotje,

 

Dank je wel nog voor je reactie een hele tijd terug :D Ik had het even laten rusten voor mij, omdat ik zwanger was even focus op de baby. Nu de baby er is wil ik me verder gaan oriënteren. Dank voor de tip, ik zal eens gaan kijken bij de Arenborghoeve. Ik hou wel van eerlijkheid en directheid en niet het gevoel dat het 'verkocht' wordt aan je. Hoe voel je je nu? En ben je tevreden met het resultaat? En de littekens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.