Ga naar inhoud

Vocht uit hechtingen?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ben nieuw hier en heb een account aangemaakt omdat ik vorige week donderdag (21-09) een borstverkleining heb gehad en ik merk dat ik toch met wat vragen zit :-) 

 

ten eerste ging de operatie top en heb ik eigenlijk weinig pijn, alleen de zijkanten van mijn borsten zijn wat gevoelig maar voelt meer als een kneuzing en ik heb vrij veel jeuk. Maar las dat dat er bij hoorde! 

 

Nu heb ik sinds 2? dagen dat er uit de hechting in mijn linkerborst vocht komt, het is niet veel. Heb klein plekje van 1,5 bij 1,5 cm (of zo) in mijn bh.

Nu vroeg ik mij af wat ik daar het best tegen kon doen? Gaasjes? En welke gaasjes, gewoon droog of vette gaasjes.

 

Tot dusver hebben m'n borsten eigenlijk alleen de eerste 2 dagen vocht gelekt dus was al 5 dagen "droog" vandaar dat ik het mij afvraag.

Hechtingen worden dinsdag as verwijderd.

 

Super bedankt alvast voor de info :-) groetjes. 

 

(ps. nog zo laat wakker omdat op mijn rug slapen mij erg slecht afgaat en ik al uren naar het plafond staar ;-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Roosjips:

Hallo allemaal,

 

Ben nieuw hier en heb een account aangemaakt omdat ik vorige week donderdag (21-09) een borstverkleining heb gehad en ik merk dat ik toch met wat vragen zit :-) 

 

ten eerste ging de operatie top en heb ik eigenlijk weinig pijn, alleen de zijkanten van mijn borsten zijn wat gevoelig maar voelt meer als een kneuzing en ik heb vrij veel jeuk. Maar las dat dat er bij hoorde! 

 

Nu heb ik sinds 2? dagen dat er uit de hechting in mijn linkerborst vocht komt, het is niet veel. Heb klein plekje van 1,5 bij 1,5 cm (of zo) in mijn bh.

Nu vroeg ik mij af wat ik daar het best tegen kon doen? Gaasjes? En welke gaasjes, gewoon droog of vette gaasjes.

 

Tot dusver hebben m'n borsten eigenlijk alleen de eerste 2 dagen vocht gelekt dus was al 5 dagen "droog" vandaar dat ik het mij afvraag.

Hechtingen worden dinsdag as verwijderd.

 

Super bedankt alvast voor de info :-) groetjes. 

 

(ps. nog zo laat wakker omdat op mijn rug slapen mij erg slecht afgaat en ik al uren naar het plafond staar ;-) )

Hoi hoi

Het komt helaas vaak voor dat littekens na een bvk weer wat gaan lekken. Op zich is dat niet erg, maar het is natuurlijk wel vervelend.
Over wondzorg kunnen wij hier niet echt een advies geven, omdat het beleid bepaalt wordt door jouw eigen pc.. Je zult dus even contact met hem moeten opnemen, om te vragen wat je het beste kunt doen. Als je een nummer van het ziekenhuis hebt gekregen, zou ik dat gewoon bellen en vragen wat hun het beste vinden (ook in het weekend kun je daar gewoon terecht!!) 
Wij kunnen wel meedenken als je al een advies gehad hebt, maar niet zomaar een wondzorg voor jou uitstippelen :)

Dus, even bellen, zodat je weet waar je aan toe bent en je je littekens het beste kunt verzorgen :35: 

Een goed herstel verder, en doe rustig aan. Ook al zie je het niet aan de buitenkant, vanbinnen zitten toch twee hele grote wonden. Je lichaam heeft tijd nodig om hiervan te herstellen :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ben vandaag weer bij het ziekenhuis geweest en had ze ook gebeld. Vochtverlies is gewoon prima, mag van de verpleegkundige gewoon maandverband of zo in mijn bh doen zodat het het vocht opvangt. 

 

Verder zag het er volgens haar prima uit, heb thuis zelf even gekeken en bij beide borsten zit er een wondje bij het drielandenpunt. Schrok daar zelf wel van maar heb ook hier op het forum gelezen dat het vaker voorkomt dus ik spoel ze 2x per dag en laat het rustig zijn gang gaan.

 

ben alleen zo'n paniekzaaier die meteen denkt dat het nooit meer dichtgaat :D maar weet dat het wel goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Op ‎3‎-‎10‎-‎2017 om 23:55 zei Roosjips:

Hoi! Ben vandaag weer bij het ziekenhuis geweest en had ze ook gebeld. Vochtverlies is gewoon prima, mag van de verpleegkundige gewoon maandverband of zo in mijn bh doen zodat het het vocht opvangt. 

 

Verder zag het er volgens haar prima uit, heb thuis zelf even gekeken en bij beide borsten zit er een wondje bij het drielandenpunt. Schrok daar zelf wel van maar heb ook hier op het forum gelezen dat het vaker voorkomt dus ik spoel ze 2x per dag en laat het rustig zijn gang gaan.

 

ben alleen zo'n paniekzaaier die meteen denkt dat het nooit meer dichtgaat :D maar weet dat het wel goed komt.

sorry, beetje late reactie omdat ik een paar weken geen wifi had ivm een reis. 
Hoe is het ondertussen met je? Nog veel vochtverlies of is het nu ondertussen stukken beter geworden?
Hoop dat alles goed gaat met je!

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.