Pien8 Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en heb nog niet helemaal door hoe het forum werkt. Afgelopen maanden flink bezig geweest met het eventueel plannen van een borstvergroting. Ik begon bij de huisarts, echo laten maken en toen naar Bergman clinics, omdat ik voorgelicht was dat ik eventueel in aanmerking zou kunnen komen voor vergoeding met minder dan 1cm klierweefsel. Uiteindelijk vanuit de zorgverzekeraar te horen gekregen dat deze operatie nauwelijks meer vergoed wordt. Doordat ik er zo mee bezig ben geweest, ook emotioneel, wilde ik het toch graag doorzetten en de operatie zelf gaan bekostigen. Bergman is daarvoor voor mij helaas te duur. Daarom naar Praktijk Gabriels gegaan. Het eerste consult in Barendrecht verliep prima, al voelde ik mij daar niet volledig op mijn plek tussen de popjes. Een week later afspraak gehad bij de gabriels arts Dr. van Waes in Oisterwijk. Daar liep ik verdrietig de deur uit omdat ik met 2 minuten buiten stond en er niet geluisterd werd naar mijn (medische) achtergrond en wensen. Ik besloot daardoor mij niet op mijn plek te voelen in de cosmetische klinieken en koos ervoor om naar het OLVG te gaan. Een ziekenhuis lijkt mij een prettigere behandeling. En dat bleek tot nu toe ook waar. Vorige week bij Dr. Nio geweest. Prettige arts die de tijd voor mij nam en alles duidelijk uitlegt. Dus de beslissing is genomen om hem te laten opereren. 17 oktober staat de operatie gepland. Omdat de OK's in het OLVG niet meer beschikbaar zijn voor cosmetische ingrepen, vindt de operatie in het Park kliniek in Rotterdam plaats. Ik ben 26 jaar, 1.80 en weeg 62kg. Ik ben op dit moment plat (cup aa?) Dr. Nio adviseert 325 cc, ook omdat ik lang ben, schijn ik veel te kunnen hebben. Het wordt dualplane, onder de spier, omdat ik geen vetweefsel heb. Voor mij belangrijk dat het er natuurlijk uit gaat zien en ik ga van geen borsten naar wel borsten, dus wil ik zeker geen grote borsten. Ik twijfel zelf of ik toch voor 300cc zal gaan. Ik ben vrij tenger gebouwd en een lichtgewicht. Daarom bang dat het al snel te groot oogt in verhouding met mijn lichaam. Maar ik hoor en lees ook verhalen dat er vrouwen zijn die na een paar maanden gewend zijn en dan spijt krijgen dat ze toch niet een grotere maat gekozen hebben. Ik zou graag ervaringen horen wat betreft de maat? En hebben jullie een idee welk merk prothese Dr. Nio standaard gebruikt? Daar heb ik hem namelijk nog niet over gehoord. Ik ben ook op zoek naar geschikte sportbh's. Tips waar ik die het beste kan kopen? Als ik bijvoorbeeld bij de hunkemoller kijk, hebben die allemaal pads. Dr. Nio gaf aan dat het belangrijk is dat er een sluiting achter zit en dat er bovenop klittenband zit. Zijn er verder nog tips ter voorbereiding op de operatie en daarna voor het herstel? Ik hoor het graag! Ik vind het super spannend allemaal! Maar hoop zo dat ik daarna eindelijk blij ga zijn met mijn eigen vrouwelijke lijf, wat ik voor mijn gevoel nu niet heb. Groet, Pien
gastmama Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Hoi pien, Ik ga zelf ook naar dr nio maar dan in december. Ik ga voor de hydrogels. Dat geeft mij een veiliger gevoel dan siliconen. Je kunt hier veel vinden over sportbh en er is ook een plek op het forum waar je ze kunt kopen en verkopen. Veel plezier met de voorbereidingen en straks met je mooie nieuwe borsten!
frbarbie Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Hey, ik kan je niet heel goed helpen, ik ben ook bij Dr. Nio geweest, maar dan via Park kliniek. ik heb 400 cc voor de spier en wil groter, maar ik ben klein en niet uber skinny, wel een doel haha. Ik ga 6 oktober groter nu via Dr. Plovier, omdat 5 jaar geleden Nio niet naar mij heeft geluisterd wat ik wilde. En ik dus maar 2 weken blij was met het resultaat. Nu schijnt hij wel te luisteren en 't is wel echt een goede arts. Mijn littekens zijn wel echt super mooi, zijn eigenlijk bijna weg. Ik heb Euro Silicone, gaan levenslang mee, maar ik weet niet of hij daar nog steeds mee werkt. Maar je kan vast wel een mail sturen of bellen en vragen naar het merk van de siliconen. Ik raad je aan 325 cc te nemen, ik weet natuurlijk niet je precieze bouw, maar 325 cc is niet immens groot. Je komt van "niks", maar het went echt heel snel. Meestal willen vrouwen na 1 jaar toch groter, of denken was ik maar groter gegaan. Maar in dat opzicht kan ik dus niet heel goed helpen, omdat ik echt van grote boobies houd haha Succes in ieder geval! xx p.s. ik had een soort bh ding vanuit de kliniek gekregen, zat overigens erg strak. Na overleg met verpleging van de kliniek over gegaan op een sportbh van Hunkemöller.
Guest B00bies Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Hoi @Pien8 Welkom! Ik heb ruim vijf maanden geleden 320cc hp monobloc hydrogel voor de spier van dr Nio gekregen en ben er ontzettend blij mee! Als je twijfelt over de maat, dan kan je altijd een afspraak maken om nog een keer te gaan passen. Ze hadden van mij achteraf wel ietsje groter gemogen, net als bij de meeste dames hier. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je bouw en een kwestie van smaak. Ik denk dat je de Eurosilicone krijgt dan, want daar werkt hij standaard mee. Maar je kan het altijd aan hem vragen in een mailtje. Hij antwoord over het algemeen vrij snel (sowieso binnen een dag is mijn ervaring, zelfs 's avonds en in het weekend). Ik kan zijn mailadres eventueel in een privébericht aan je sturen. Veel leesplezier hier op het forum! xx
Desert-Rose Posted September 26, 2017 Posted September 26, 2017 @Pien8 Hoi hoi, Ik heb het topic eventjes verhuisd naar een andere categorie, verder kun je in dit topic alle updates, vragen en dadelijk je verslag neerzetten, en heb je alles netjes en overzichtelijk bij elkaar staan. x
Jaydee Posted September 26, 2017 Posted September 26, 2017 @Pien8, de Triumph triaction sportbh is een fijne bh; deze sluit aan de achterkant en heeft aan de voorzijde verstelbare bandjes d.m.v. klittenband. Wat ik zelf ook een fijne post-operatieve bh vind, is de carefix Mary (te koop op de site van "mooi hoofd".) Deze sluit wel aan de voorkant, maar heeft ook verstelbare bandjes. Ik vond het zelf juist reuze fijn, vorig jaar na mijn prothesewissel, dat de bh aan de voorkant sloot. Dan kun je de bh veel gemakkelijker zelf aan- en uittrekken. Dus ik weet niet waarom Nio een bh wil, die aan de achterzijde sluit. Ik word 8 december weer geopereerd, deze keer door Nio, maar ik ga wel gewoon mijn Carefix Mary weer dragen hoor. Volgende week moet ik op consult bij hem, dus dan zal ik het eens aan hem vragen. Veel liefs, Jaydee
Guest lampje Posted September 27, 2017 Posted September 27, 2017 Hoi @Pien8, ik ben vandaag 9 dagen PO en zoals hierboven vertelt is een sportbeha met voorsluiting ideaal omdat je die zelf aan en uit kan doen. Ik heb zelf de PI special Comfort van Lipoelastic. Wel een rib uit mijn lijf (€85,— ) maar zit fantastisch. Succes.
Amber98 Posted September 27, 2017 Posted September 27, 2017 Hoi @Pien8, 11 Juli ben ik geopereerd door Dr Nio. Ik heb een beetje dezelfde route genomen als jij: eerst Bergman clinics maar daar ben ik huilend weggelopen omdat ik me niet op me gemak voelde terwijl ik aangaf onzeker te zijn. Hierna bij dr nio terecht gekomen en ondanks dta hij aangaf dat de verzekering niks betaald tenzij je er uit ziet als een jongetje toch een echo gemaakt maar ook ik kreeg niks vergoed. Bij mij is 325CC geplaatst dual plane. Ouders vonden dit eerst te groot klinken (volle C) dus nog een keer langs gegaan en toen was iedereen toch heel tevreden. Operatie ging goed en iedereen die werkt bij park clinic is super lief en gezellig. Wel veel pijn na de operatie maar ja dat is wel logisch. Mijn bouw: 160 lang, 50 kilo, borstomvang van 65cm voorsituatie: 3cm klierweefsel huidige cupmaat Hunkemöller (opgemeten) 70E (vanwege de kleine taille). En ik ben echt heel tevreden! Niet te klein niet te groot en staat prachtig met v hals topjes. Ik had een bh van de Hema gekocht Ik geloof dat het deze was: https://www.hema.nl/winkel/dames/lingerie-nachtmode/dames-sportondergoed/non-padded-sportbh-b-e-heavy-support-(21700084) Ik had een cup C genomen en die paste goed. Merk is geloof ik euro silicone. Liefs
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.