Ga naar inhoud

Ses : 4 september 2017 : Dr. van Waes : MFIV


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

ik ben 32 jaar en moeder van een dochter. Na een half jaar borstvoeding ben in van een kleine B naar een lege A cup gegaan. Eerlijk gezegd was mijn buikje de eerste reden om naar de kliniek te gaan voor een lipo en toen leek het mij handig om 2 vliegen in 1 klap te slaan en ook mijn borsten te laten vergroten. Over mijn borsten was ik ook nooit tevreden maar ik schaamde me er niet zo voor als wat ik voor mijn buikje deed. Op 4 september ben ik geopereerd.

Ik lees op dit moment veel verslagen over het herstel van iedereen. Ik heb er heel veel aan. Alvast bedankt daarvoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4 september ben in geopereerd aan een lipo van mijn buik en een bv.

Er is 300 cc mentor coI dual plane geplaatst.

 

Het was nog wel even spannend want ik was mega verkouden op de dag van de operatie en hoestte me kapot. De anesthesist had naar mijn longen geluisterd en hij hoorde wel wat (ik ben ook licht astmatisch), maar ik mocht gelukkig geopereerd worden.

 

De operatie ging heel voorspoedig. En ik werd prima wakker. Na een uur mocht ik naar huis.

 

Ik was wel mega beurs en had hulp bij alles nodig. In en uit bed mocht ik alleen dmv buikspieren te gebruiken doen en ondanks de spierpijn daar van de lipo lukte dat heel aardig.

 

Mijn borsten waren flink gezwollen, bovenop vooral. 

Maar ik was al mega blij, ook met de grootte.

 

Na 3 dagen kon ik al weer zelf de koelkast open krijgen en mijn shirt aan en uittrekken. Wel was alles gewoon mega pijnlijk en beurs.

 

na een week zag het er al rustiger uit en moest ik terug naar de kliniek voor controle van lipo. Ze keken daar naar beide gebieden en ze vonden het er uitzonderlijk mooi uitzien. 

Ik hoefde de bewuste martelband niet meer om. Die vond ik nog het ergst, omdat ik er last van mijn rug/ druk op nieren aan de linker kant voelde. Heel erg rotgevoel. Na een week gebruikte ik geen pijnmedicatie meer.

 

Na 2 weken voelen mijn borsten al zachter. Nog steeds wel verdikking bovenop. Maar aan zijkant al minder en ik kan al op mijn zij slapen.

mijn borsten zijn wel echt mega gevoelig. Iedere stap voel ik ze. Ze waren eerst wat dof in gevoel en denk dat het normale gevoel nu terug komt.

 

bijna 3 weken po nu en ik merk dat ik mijn prothese kan voelen. Aan de onderkant en zijkanten bij indrukken voel ik een randje die ik in kan drukken. Ik heb weinig vet op mijn bovenlichaam en hoop dat als straks alle zwelling weg is, er geen plooien en rimpels ontstaan :/

ook heb ik in mijn linker borst soms zo'n nare trekkende pijn aan de onderbinnenkant. Alsof iemand daar aan een zenuwdraadje loopt te trekken. Is dit herkenbaar voor anderen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Ses,

 

fijn dat alles goed gegaan is! 

En nog fijner dat je alweer op je zij kunt liggen. Ik mag van mijn PC pas na 4 weken op mijn zij liggen helaas.

 

meestal is het bij Dual plane niet heel gebruikelijk dat je de prothese kunt voelen? Daar er spier voor zit. Weet je zeker dat het de prothese is wat je voelt?

ik voel zelf helemaal niks, maar ik ben ook pas 11 dagen geleden geopereerd. Plooien en rimpels ontstaan ook meestal als het implantaat voor de spier is geplaatst.

 

is het trekkende gevoel bij je

litteken? Misschien is deze droog en lijkt dat te trekken?

 

heel veel succes nog met het verdere herstel x!

En bij twijfel, gewoon kliniek bellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi :)

dank voor je bericht. Ja het is de prothese. Ik had echt lege enveloppekes zoals mijn pc in Belgisch accent zei. En heel weinig vet daar dus ben bang dat je het gaat zien en voelen straks.

Ik wacht het even af. Heb over 6 weken weer een controle en dan is alles weer iets meer op zijn plek gezakt.

 

Dat van de littekens zal ik eens op letten. 

 

Hoe voel jij je nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mvrtjepauline

wat heerlijk dat alles zo goed voelt!

 

@Namariax

ik heb al 2 controles gehad. Daar zeuren ze dat alles nog op zijn plek moet vallen en dat dat pijntje een zenuw kan zijn. De tijd zal t leren.

succes met jouw controle! Voelt het goed bij jou?

 

ik denk dat mijn prothese ook nog moet zakken aangezien nu mijn eigen borst/tepelhof iets lager hangt dan onderkant prothese 

 

hieronder een foto van vandaag, bijna 3 weken po.

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ses

 

Hoi hoi

 

Ik heb je topics even samengevoegd, op welke locatie ben je geholpen, dan zet ik dat nog eventjes in de titel.

 

En het is heel normaal hoor dat je bij dual plane de protheses aan de onderkant kunt voelen, aangezien de protheses daar niet onder de spier zitten. als de protheses dadelijk helemaal zijn ingedaald ,want deze zitten nu nog te hoog, word dit wel minder.

 

De vervelende pijn die je aan de binnenkant voelt zijn naar alle waarschijnlijkheid de hechtingen, maar als deze meer gaan oplossen, word het trekkerige gevoel minder.verder kun je een soort van zenuwtrekjes voelen, dat hoort er ook bij, dit betekent dat de zenuwen zich gaan herstellen.

 

Dus geen zorgen maken, je bent nog maar zo kort po, zolang je borsten of littekens niet rood of heel warm zijn, en je geen koorts hebt, hoort het allemaal bij het herstel.

 

x

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.