Ga naar inhoud

Explantatie advies van pc en nu?


Zeester64

Aanbevolen berichten

In 2004 heb ik een borstvergroting gehad. Van een kleine AA naar een flinke C dat in de loop der jaren zelfs een DD geworden is.

Nu ben ik net op controle bij mijn pc geweest en heb het advies gekregen in de loop van volgend jaar de protheses te verwijderen.

mijn financiele situatie is er niet meer naar om nieuwe te kunnen plaatsen, dus wordt het een Explantatie.

ik zie hier best tegenop. Ben ook bang dat het een hangend theezakjes effect zal worden, want veel klierweefsel heb ik niet. Er is net een foto en echo gemaakt waar dit duidelijk op te zien was.

of word er ook huid weggehaald bij een explantatie? Ik ben op zoek naar ervaringsverhalen van meiden die dit hebben gehad.

Ik ben 54 jaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zeester64

 

Hoi hoi 

 

Ja kan me voorstellen dat je schrikt van zo'n advies, en mijn vraag is eigenlijk ook, waarom raadt je pc dit aan? 

Want als er iets niet goed meer zou zijn met de protheses, denk dan bijv aan een ruptuur,dan worden door bijna alle fabrikanten de protheses vergoed.

Heb je last van je borsten, last van overmatige kapselvorming? Want in dat geval word bij een bepaalde gradatie de operatie vergoed door de zorgverzekeraar en dan betaal je zelf de protheses, wat ligt tussen de 1000 en 1500 euro, wat al weer een stuk goedkoper is als je een volledige wissel moet laten doen.

 

Normaal gesproken word er bij een explantatie geen huid weggehaald, en gaat het puur om het verwijderen van de protheses,en vaak ook het kapsel, dit kan er soms wel een beetje voor zorgen dat het borstweefsel ietsje minder word, niet altijd, maar dit ligt aan de dikte van het kapsel,  en hoe je borsten er daarna uit komen te zien is lastig te voorspellen, ligt ook een beetje aan de rekbaarheid van je huid.

Huid word alleen weggehaald als je een lift laat doen, wat natuurlijk ook weer extra kosten met zich mee brengt.

 

Dus het gaat er een beetje om waarom je pc aanraadt om de protheses te laten verwijderen,en anders zou je ook voor je eigen gemoedsrust nog eens voor een second opinion kunnen gaan.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Zeester64,

 

Waarom was je eigenlijk na 13 jaar bij je pc? Heb je klachten? Want als je geen klachten hebt, dan kunnen ze denk ik best nog blijven zitten. Bij mij hebben ze 21 jaar gezeten voordat ik overging op een prothesewissel. Dan kun je vanaf nu langzaamaan gaan sparen voor een prothesewissel óf voor een explantatie met borstlift. Maar als je klachten hebt, of pijn, tja... dan wordt het verhaal anders. Wat heeft de pc voor reden gegeven dat je protheses eruit moeten? Want bij ernstige kapselvorming wordt de operatie ook vergoed door de zorgverzekeraar, net zoals bij gescheurde of kapotte protheses. Alleen de nieuwe protheses moet je dan zelf betalen, maar dat had Desert-Rose al verteld. 

 

Veel liefs, Jaydee  (51 jaar :38:).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi Zeester64,

 

Ik heb ook gekeken naar explantatie. In Nederland kon ik er niet veel over vinden. Op Amerikaanse sites wel met realistische foto’s. Misschien heb je daar wat aan? Weefsel komt niet meer terug maar de huid kan(!) afhankelijk van de conditie ervan, wel wat bijtrekken. Misschien is massage een optie, samen met collageen capsules?

 

Heel veel succes en doe wat goed voelt :)

Groetjes, Bosbloemen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.