Ga naar inhoud

Vanneh : 23 november 2017 : Dr Nolens : Kortrijk


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Jasmijn_:

 

Ja je voelt je echt op en top vrouwelijk in dat schort :125:

Succes zomenteen!! Als je straks wakker wordt heb je ze gewoon :wub:

Ja dat is inderdaad heel flatterend :) en nog eens die spankousen aan t is echt prachtig om zien :) 

ik ga dan stilaan slapen denk ik :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste Reactie

Het was uiteindelijk bijna 14u voor ze me naar beneden brachten. Daar duurde het dan nog even voor ze me kwamen aftekenen. Dus tegen 15u lag ik op de tafel. Ik was echt volledig rustig. toen ik wakker kwam was het 21u30 en tegen 22u op de kamer. De chirurg was zelf heel blij met het resultaat. Eerst niet van mijn ene borst maar dan is ze nog eens herbegonnen, daarom dat het waarschijnlijk zo lang geduurd heeft. Ze heeft zelf nog mijn man opgebeld om te zeggen dat alles ok was aangezien het al zo laat was.

Ik ben heel goed behandeld geweest ook door de verpleegkundigen! Heel rustig, begripvol, zachthandig. Ondertussen ben ik thuis van 15u en dan merk je dat de intraveneuze pijnstiller beter werkt dan de pijnstilling thuis :P

ze zijn niet zo groot uitgevallen maar ik had met de chirurg afgesproken om het vooral natuurlijk te houden en de lift en tepelverkleining prioritair te stellen. Op het eerste zicht ziet het er goed uit. Heel benieuwd naar de evolutie! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hallo,

ik ben nu 3,5 week PO. Alles zag er goed uit op de controle op 2 weken. Nu moest ik 2 weken met een zalf smeren om de littekens te verzorgen. Sinds eergisteren heb ik weer een wondje ontdekt die precies weer groter wordt. Enig idee wat ik hier best mee doe?

@best_boobie

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Vanneh:

Het is inderdaad nog vrij klein en ben gestopt met smeren. Hopelijk snel beter :wacko:

Mijn hemel, dat er nog steeds klinieken zijn die adviseren te smeren, zo kort po. Ik snap dat niet, dit gebeurt namelijk vaker, dat een litteken dan open gaat.

 

Idd droog laten, maar morgen ook meteen even contact opnemen met je kliniek. Zij moeten hiervan op de hoogte zijn.

Ook aangeven of je koorts hebt, en/of je warme of rode huid ervaart om het wondje heen.

Het beste zou zijn als je even op controle kon gaan... Beter het zekere voor het onzekere nemen, tenminste, dat zou ik doen. :)

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-12-2017 om 13:26 zei Vanneh:

Bedankt voor de tips. Ik heb de pc gecontacteerd en de foto gestuurd. Sowieso inderdaad stoppen met de zalf. Ontsmetten en tulle opleggen en droog houden. Zou toch in een week moeten kunnen genezen. Zoniet moet ik op afspraak gaan. Duimen maar! 

X

Prima, en zoals naj1984 al zegt, dit is het nadeel van een lift. Maar daarom is het extra vreemd dat er geadviseerd wordt om de littekens al zo vroeg te smeren.

Hopelijk betert het snel. Houd je ons op de hoogte?

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Naj1984:

Ik had steeds hetzelfde probleem uiteindelijk betadine zalf en vettige gaarsjes op gedaan na 2 weken ging et pas dicht. Dit zijn die rot nadelen van lift met prothese ik weet er alles van 

Ik ontsmet met isobetadine en dan leg ik er idd ook zo een vettige gaasjes op. Daarna afgesloten met een kompres. Nu vroeg ik me af, is het voldoende dagelijks 1 keertje het gaasje te vervangen of best 2 keer? 

Bedankt voor je reactie. Ik ben blij om een ‘lotgenoot’ te treffen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei best_boobie:

Prima, en zoals naj1984 al zegt, dit is het nadeel van een lift. Maar daarom is het extra vreemd dat er geadviseerd wordt om de littekens al zo vroeg te smeren.

Hopelijk betert het snel. Houd je ons op de hoogte?

 

Xx

Ze adviseerde me om 2 weken die zalf te smeren en na die twee weken te beginnen met silicone pleisters. Ik hou je zeker op de hoogte. Ik leg er nu dagelijks 1 keer zo’n vettig gaasje op. Is dit voldoende? 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Vanneh:

Ze adviseerde me om 2 weken die zalf te smeren en na die twee weken te beginnen met silicone pleisters. Ik hou je zeker op de hoogte. Ik leg er nu dagelijks 1 keer zo’n vettig gaasje op. Is dit voldoende? 

X

Ik zou het zelf eerder droog houden, of aanstippen met betadine twee keer per dag (want betadine maar 12 uur) en dan afdekken met een (steriel) gaasje.

Als dat vette gaas echter het beleid van de kliniek is, dan heb ik niks gezegd :70: hihi

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei best_boobie:

Ik zou het zelf eerder droog houden, of aanstippen met betadine twee keer per dag (want betadine maar 12 uur) en dan afdekken met een (steriel) gaasje.

Als dat vette gaas echter het beleid van de kliniek is, dan heb ik niks gezegd :70: hihi

 

Xxx

Was inderdaad op aanraden van de kliniek <_< maar als je er iets vettige op legt kan het natuurlijk niet uitdrogen. Het nadeel van een gewoon gaasje is dat het er dan blijft inplakken en dan trek je de wond weer een beetje open. Met het vettig gaasje beschadig je de wond op die manier niet dus ik denk dat beide manieren wel voor -en nadelen hebben. Vandaag heb ik een dagje verlof en ik denk de wond eens een uurtje gewoon open te laten? 

In elk geval bedankt dat je dit wilt helpen opvolgen! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Vanneh:

Was inderdaad op aanraden van de kliniek <_< maar als je er iets vettige op legt kan het natuurlijk niet uitdrogen. Het nadeel van een gewoon gaasje is dat het er dan blijft inplakken en dan trek je de wond weer een beetje open. Met het vettig gaasje beschadig je de wond op die manier niet dus ik denk dat beide manieren wel voor -en nadelen hebben. Vandaag heb ik een dagje verlof en ik denk de wond eens een uurtje gewoon open te laten? 

In elk geval bedankt dat je dit wilt helpen opvolgen! X

Oke! Ik wist niet dat jouw wondje iets nat is en dus in je gazen plakt. Dan is het vette gaas de beste oplossing :35: 
Als je alle info hebt, is het beter beoordelen ;) 

Aan de lucht laten drogen is zeker goed! Alleen moet je op die momenten niet gaan rondlopen, maar op de bank zitten is dan prima bijvoorbeeld :) 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Vanneh:

Ik ontsmet met isobetadine en dan leg ik er idd ook zo een vettige gaasjes op. Daarna afgesloten met een kompres. Nu vroeg ik me af, is het voldoende dagelijks 1 keertje het gaasje te vervangen of best 2 keer? 

Bedankt voor je reactie. Ik ben blij om een ‘lotgenoot’ te treffen...

Ja zou 2 keer doen want de werking van betadine is volgens mij 8 uurtjes ik deed ochtend na het douche en dan voor het slapen. Tegen Mij is niks gesegt over die pleister alleen maar smeren wanneer het wondje dicht is met littekencreme. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Naj1984:

Ja zou 2 keer doen want de werking van betadine is volgens mij 8 uurtjes ik deed ochtend na het douche en dan voor het slapen. 

12 uur heb ik gehoord sinds het onderzoek van een paar jaar geleden. Of zijn er nieuwe inzichten? Ben altijd wel benieuwd naar dit soort dingen :)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Naj1984:

Oh kan ook 12 uur zijn de arts zij tegen mij 2 keer per dag betadine omdat de werking paar uur maar is maar goed elk arts adviseert wat anders heb ik gemerkt Hahaha 

als het twee keer per dag is, is het 12 uur hihi :P 3 keer per dag zou 8 uren zijn.
Niet om mijn gelijk te halen hoor, was gewoon benieuwd of die inzichten nog bijgesteld waren, sinds ik gestopt ben met werken.
In dit geval adviseren alle artsen tot nu toe hetzelfde, aangezien ze dezelfde richtlijnen hebben tav wondzorg. Alleen kiest de een soms liever voor het ene wondbeleid en de ander graag voor het andere, op basis van ervaring.
xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei best_boobie:

als het twee keer per dag is, is het 12 uur hihi :P 3 keer per dag zou 8 uren zijn.
Niet om mijn gelijk te halen hoor, was gewoon benieuwd of die inzichten nog bijgesteld waren, sinds ik gestopt ben met werken.
In dit geval adviseren alle artsen tot nu toe hetzelfde, aangezien ze dezelfde richtlijnen hebben tav wondzorg. Alleen kiest de een soms liever voor het ene wondbeleid en de ander graag voor het andere, op basis van ervaring.
xx

Ik zal het 2x per dag dan doen. Kan ik niet veel mee missen denk ik dan? Ik hoop maar dat het snel weer toe is want ik vind het zo wel wat vies om te zien. En natuurlijk moet ik met een spiegeltje verzorgen om het te kunnen zien. Hopelijk snel beter!

hartelijk dank voor jullie goeie raad en bijstand. Zo voel ik me niet zo alleen in deze situatie :) 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vanneh
Ik heb je topics even samengevoegd, omdat dit vaak voorkomt bij een lift en dit dus in je operatieverslagtopic hoort :) 
Heb ook de hele mikmak even verhuisd naar de operatieverslagen borstlift met prothesen. Zag dat je operatieverslag nog bij de borstvergrotingen stond.

Zo heb je alles bij elkaar staan, wel zo makkelijk voor jezelf en voor ons ;) 

Volg anders ff je topic, dan krijg je een melding als iemand erop reageert, zonder je te taggen of te citeren.

Hoop dat het snel betert met je wondje!!

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei best_boobie:

@Vanneh
Ik heb je topics even samengevoegd, omdat dit vaak voorkomt bij een lift en dit dus in je operatieverslagtopic hoort :) 
Heb ook de hele mikmak even verhuisd naar de operatieverslagen borstlift met prothesen. Zag dat je operatieverslag nog bij de borstvergrotingen stond.

Zo heb je alles bij elkaar staan, wel zo makkelijk voor jezelf en voor ons ;) 

Volg anders ff je topic, dan krijg je een melding als iemand erop reageert, zonder je te taggen of te citeren.

Hoop dat het snel betert met je wondje!!

 

xxx BB

Bedankt! Mooi overzichtelijk zo. Top! 

:) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/12/2017 om 18:42 zei best_boobie:

@Vanneh
Ik heb je topics even samengevoegd, omdat dit vaak voorkomt bij een lift en dit dus in je operatieverslagtopic hoort :) 
Heb ook de hele mikmak even verhuisd naar de operatieverslagen borstlift met prothesen. Zag dat je operatieverslag nog bij de borstvergrotingen stond.

Zo heb je alles bij elkaar staan, wel zo makkelijk voor jezelf en voor ons ;) 

Volg anders ff je topic, dan krijg je een melding als iemand erop reageert, zonder je te taggen of te citeren.

Hoop dat het snel betert met je wondje!!

 

xxx BB

Voorlopig is het wonde nog niet dicht. Ik had het idee dat het wondje uit 2 delen bestond. De bovenste huid en dan de laag eronder. Wel denk ik dat de laag eronder nu dicht is, maar de bovenste huid maar niet dicht wil. Kan dit @best_boobie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen @Vanneh er ontstaat ook wel eens een vliesje, wat evt aangezien kan worden voor die onderste laag.. maar de huid bestaat uit verschillende lagen, en normaal gezien groeien ze van beneden naar boven dicht. Dit gaat geleidelijk, en pas als het heel oppervlakkig is, is alleen de bovenste laag nog open, zeg maar.. Weet niet hoe ik dat beter uit moet leggen, misschien is dat wel te googlen :) 
Maar goed.. bij een lift is het gewoon knudde.. het kan soms lang duren.. Als het maar in de gaten gehouden wordt door je pc, of dat die in ieder geval aangeeft wat je met je wond moet doen.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

@best_boobie ik heb gisteren nog mijn pc gemaild met de nieuwe foto. Ik hoop dat ze me vandaag opbellen. Ik kan het zelf moeilijk inschatten wat ik er verder mee moet. Ik zou toch graag eens wat vooruitgang zien. Ik wil ook helemaal niet als ‘zaag’ overkomen bij m’n pc... 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.