Ga naar inhoud

Hoeveel weken vrij na een bv duo plane


Cato

Aanbevolen berichten

Hallo daar ben in weer met een vraagje. Ik ben gastouder en ben benieuwd of hier misschien iemand is die ook gastouder is. 

 

Hoeveel weken hebben jullie vrij genomen. 

 

Wanneer Kun je weer een beetje aan het werk na een bv duo plane. 

 

Na hoeveel dagen ben je niet meer afhankelijk van hulp. 

 

Wat moet je absoluut niet doen. 

 

Moet je echt volle 6 weken rust houden. 

 

Een aantal vragen waar ik erg graag antwoord op zou willen hebben zo dat ik mij zo goed mogelijk kan voorbereiden op de grote dag. Ik heb nog geen datum. Juist nog niet omdat ik alles nog moet regelen en het goed geregeld wil hebben :):) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Cato said:

Moet je echt volle 6 weken rust houden. 

 

Je moet je de volle 6 weken aan de voorschriften houden van de chirurg, dus niet tillen/armen boven je hoofd/bukken/springen/rennen/sporten/herhaalde bewegingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Rocker:

 

Je moet je de volle 6 weken aan de voorschriften houden van de chirurg, dus niet tillen/armen boven je hoofd/bukken/springen/rennen/sporten/herhaalde bewegingen. 

je ellebogen mogen niet hoger dan je schouders. (dat is iets specifieker ;)

Anders krijgen we dadelijk weer vragen van meiden die per ongeluk met 1 vinger op hun hoofd gekrabt hebben ;)

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei best_boobie:

je ellebogen mogen niet hoger dan je schouders. (dat is iets specifieker ;)

Anders krijgen we dadelijk weer vragen van meiden die per ongeluk met 1 vinger op hun hoofd gekrabt hebben ;)

 

xx

Hahaha. 1 vinger krabben mag geluklig wel :)  

 

Ja dat dacht ik al wel, 6 weken. Maar lees toch ook dat sommige dames al wel na 3 weken weer aan het werk kunnen. Lichte werkzaamheden.  dacht ook ergens gelezen te hebben niet zwaarder dan 10 kilo tillen de eerste 6 weken. Klopt dit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Cato:

Hahaha. 1 vinger krabben mag geluklig wel :)  

 

Ja dat dacht ik al wel, 6 weken. Maar lees toch ook dat sommige dames al wel na 3 weken weer aan het werk kunnen. Lichte werkzaamheden.  dacht ook ergens gelezen te hebben niet zwaarder dan 10 kilo tillen de eerste 6 weken. Klopt dit? 

Bij de meeste pc's geldt dat je de eerste 6 weken niet meer dan 2 kg mag tillen, maar dit moet je toch echt even navragen aan je eigen pc. Die is eindverantwoordelijk over jouw boobs ;) 

Was trouwens niet op jou bedoelt he, dat van die ene vinger... Maar soms krijgen we hier vragen...... :P Vandaar dat ik het even aangaf :) 

 

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Cato:

Heb je verder nog advies, tips of iets wat ik nog kan vragen wanneer ik voor het tweede consult ga. 

X

Ik zou vooral specifiek vragen stellen over wat je wel en niet mag mbt tot je werk en hoeveel weken je dat wel/niet mag hihi

Zou toch echt toespitsen op je eigen situatie, zodat je weet waar je aan toe bent en hoe lang je niet zult kunnen functioneren of iemand in huis moet halen om bepaalde dingen voor je te doen (kinderen in bed leggen, verschonen (weet niet of je aan arbeidsvoorwaarden vast zit mbt gezondheid) enz...)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Cato:

Dank dank. Sorry voor al die vragen hoor. Hihi. Zit er nog al vol van :)

Als ik een specifiek antwoord zou kunnen geven op jouw situatie, gespecificeerd op jouw pc, dan deed ik het. Het is helemaal niet erg dat je veel vragen hebt, goed juist!

Alleen is het gewoon belangrijk om het toch ff aan je pc te vragen :)

Als er vragen zijn waar we eenduidig over kunnen zijn, dan doen er dat zeker :35:

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Cato:

@best_boobie heb jij een idee op welke maat ik uit kom met 240cc/275cc. Heb een 75b. 

 

Ongeveer ..... helemaal zeker weten we het pas na de bv. Snap ik ;):) 

Zou je me in pb even de preciese prothese willen sturen? Dus merk en profile, rond of anatomisch?
Dan idd ook even erbij zetten wat je huidige cupmaat is, en je postuur :) (lengte/gewicht)
Dan zal ik even voor je kijken :35: 
Doe dat liefst in pb, omdat er vaak aanvullende vragen zijn, en ik dan alles bij elkaar heb staan 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei best_boobie:

Zou je me in pb even de preciese prothese willen sturen? Dus merk en profile, rond of anatomisch?
Dan idd ook even erbij zetten wat je huidige cupmaat is, en je postuur :) (lengte/gewicht)
Dan zal ik even voor je kijken :35: 
Doe dat liefst in pb, omdat er vaak aanvullende vragen zijn, en ik dan alles bij elkaar heb staan 

xx

@best_boobieHoe stuur ik een Pb? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, best_boobie said:

je ellebogen mogen niet hoger dan je schouders. (dat is iets specifieker ;)

Anders krijgen we dadelijk weer vragen van meiden die per ongeluk met 1 vinger op hun hoofd gekrabt hebben ;)

 

xx

 

Hahaha oh ja inderdaad :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hey hey, kan iemand mij vertellen hoeveel dagen ik minstens hulp MOET hbbn??? Ik heb nl alleen mijn moeder in de buurt die me evt kan helpen maar ik weet niet goed in hoeverre ik van haar op aan kan. Eerste paar dgn zal geen probleem zijn...maar daarna zal ze er geen zin meer in hbbn vrees ik... ik ben van mezelf uit nogal zelfstandig en vraag alleen hulp as t echt nodig is maar dut maakt me wel zenuwachtig...let me know pls xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Elisa85:

Hey hey, kan iemand mij vertellen hoeveel dagen ik minstens hulp MOET hbbn??? Ik heb nl alleen mijn moeder in de buurt die me evt kan helpen maar ik weet niet goed in hoeverre ik van haar op aan kan. Eerste paar dgn zal geen probleem zijn...maar daarna zal ze er geen zin meer in hbbn vrees ik... ik ben van mezelf uit nogal zelfstandig en vraag alleen hulp as t echt nodig is maar dut maakt me wel zenuwachtig...let me know pls xx

Voor mijn werk heb ik 3 weken gepakt, van mijn man mag ik nu heel langzaam kleine dingen gaan doen, ik ben nu bijna 2 weken po, maar thee zetten, boterhammen smeren zelf douchen doe ik vanaf 1 week po ongeveer. koken doe ik samen met mijn kinderen momenteel.... al het zware doen zij de rest doe ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gastmama dabk je voor je reactie. Wauw ik mag hopen dat t bij mij ook zo gaat. Wat top voor je dat t zo snel en goed gaat! Mag ik je vragen waar en wat jij precies heb ltn doen? Ik ga voor dualplane mentor rond via faceland bij bauland kliniek te mill op de 29e. Liefs Elisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Elisa85:

@gastmama dabk je voor je reactie. Wauw ik mag hopen dat t bij mij ook zo gaat. Wat top voor je dat t zo snel en goed gaat! Mag ik je vragen waar en wat jij precies heb ltn doen? Ik ga voor dualplane mentor rond via faceland bij bauland kliniek te mill op de 29e. Liefs Elisa

Ik heb monoblock hydrogel ook dual plane bij Dr Nio in het park medisch centrum op 22 december. Ik doe het gewoon lekker rustig aan, luister naar mijn lichaam en rust nog best veel tussen door. De 9de heb ik mijn eerste controle en dan zal ik zien of die tactiek goed is B) en als ik heel eerlijk moet zijn is het ook best lekker als alles voor je gedaan wordt. Maar niet te lang want dan word het vervelend :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk erg afhankelijk van het soort werk dat je doet en hoe je herstel verloopt. Ik heb een kantoorbaan en volgens mijn pc zou ik na een week wel weer aan het werk kunnen. Ik ben vandaag precies een week PO en denk dat het  op zich wel zou kunnen. Maar dat het wel erg vermoeiend zou zijn. Ik slaap niet lekker snachts waardoor ik moe ben. Als ik een stukje loop heb ik daarna erg pijnlijke borsten en moet ik echt even liggen. Ik loop bijvoorbeeld ook nog in joggingbroek want een strakke broek aantrekken is nog niet handig. Ik ben nog vrij tot maandag en mag volgende week nog de hele week thuis werken. Dat is goed te doen denk ik. Mijn herstel verloopt vlot maar is wel voor iedereen anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gastmama said:

douchen doe ik vanaf 1 week po ongeveer

 

Had ik ook inderdaad, maar was er wel even mee bezig haha. Denk dat ik er de eerste keer dat ik het zelf ging doen bijna een uur bezig ben geweest vanaf binnenstappen van de douche en de laatste sok aan hebben. 

Kwam ook door de leefregels niet zozeer door de pijn, maar deed wel extra voorzichtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.