Ga naar inhoud

lampje : 18 september 2017 : bv na borstkanker : Dr. Jurgens : Groene Hart Ziekenhuis


Gast lampje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ook ik lees al enige tijd mee. Allereerst mijn complimenten voor dit forum. Ik heb al zoveel informatie hiervan afgehaald.

 

Laat ik mij even voorstellen. Ik ben 48 jaar (waarschijnlijk een van de oudste op dit forum), 174 cm, 57 kg en moeder van 4 kinderen. 

Twee jaar geleden is er borstkanker bij mij geconstateerd waarna ik een borstbesparende operatie heb gehad waarbij ze de onderste helft van mijn linkerborst hebben moeten verwijderen met aanvullend bestralingstherapie. Dat in combinatie met 4 kinderen borstvoeding gegeven te hebben, zag het er niet meer uit (vond ik). Dit verschil in mijn borsten bleef mij zeer storen (understatement) dus heb ik een gesprek aangevraagd met dr Jurgens, pc in het Groene Hart Ziekenhuis. Wat schertst mij verbazing, dat ik dus in aanmerking kom voor een reconstructie met protheses. Dus toen maar gelijk een maatje (oke, 2 maten :D) groter gevraagd en dat was geen probleem! Dus nu van een kleine B naar grote C/kleine D. Nog groter is helaas niet mogelijk met mijn bestraalde huid.

 

As maandag gaat het gebeuren en ik heb nu al de zenuwen. Spannend!

 

Hoe lang ben je echt "uit de running"? Ik heb een administratiekantoor en heb 2 weken vrij in gepland of is dit te kort? Graag jullie advies en ervaringen. 

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lampje

 

Hoi hoi en welkom, fijn om te horen dat je zo tevreden bent met dit forum, er is inderdaad een hoop informatie te vinden.

Niet zo heel veel over reconstructie na borstkanker, maar natuurlijk wel over protheses en borstvergroting.

 

Dat is helemaal fijn dat je het vergoed krijgt, het valt tenslotte onder medisch. en deze bv is toch weer je stukje vrouwelijkheid terug krijgen, en na de moeilijke tijd die je hebt gehad, is vergoeding een leuke verrassing.

 

Hoe lang ben je uit de running? dat is per persoon verschillend, een kantoorbaan zou te doen moeten zijn na 2 weken, als je je maar aan de regels houd, dus niet met je ellebogen boven de schouders, niet tillen, niet bukken, geen repeterende bewegingen maken.

Dit omdat de protheses ( krijg je gelijk protheses of eerst expanders? ) de eerste 6 weken in gaan kapselen,en als je dat verstoord, kunnen er kleine scheurtjes in dat kapsel komen, wat op de lange termijn voor overmatige kapselvorming zou kunnen zorgen.

 

Ook ligt het eraan hoe het met de pijn is na 2 weken, de eerste 3 tot 5 dagen zijn over het algemeen het ergste, maar sommige hebben ook nog na een paar weken last, dus dat is echt persoon verschillend.

 

Precies, te grote protheses is teveel belasting voor de huid na bestraling, en dan zou je misschien alleen maar complicaties krijgen.

En een grote C/ kleine D is toch een mooie maat, kun je daarna weer trots in de spiegel kijken.

 

Heel veel succes maandag, het is zeker heel erg spannend, en gezonde zenuwen hebben we allemaal.;).

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lampje, welkom op het forum, meis. Wat fijn dat je nu een borstvergroting krijgt en dat het vergoed wordt. Mijn nichtje van 36 zit op het moment midden in de behandelingen voor haar borstkanker; de chemo's zitten erop, vorige week zijn haar borsten geamputeerd, haar lymfeklieren verwijderd, net zoals haar eierstokken en eileiders, en er zijn expanders geplaatst. Die worden nu steeds gevuld, tot ze de gewenste grootte bereikt heeft, zodat ze na de bestralingen haar "echte" implantaten kan laten plaatsen. Snap zo goed dat het heerlijk moet zijn om je "vrouwelijke kenmerken" weer terug te krijgen. Ik gun het jullie nog tien keer zo veel als een ander.

 

Ennuh..... je bent zeker niet de oudste hier hoor. Ik ben zelf bijvoorbeeld al 51 en van @Prinses3512 weet ik dat ze zelfs al begin in de 60 is. En daarbij... je bent net zo oud als je je voelt toch? :38:

 

Meis, ik wens je heel veel succes voor aanstaande maandag. Niet nerveus zijn... is nergens voor nodig.... komt allemaal helemaal goed. Ik ga iig voor je duimen en ik ga je volgen. Jij krijgt maandag prachtige boobs.

 

:71::71::71:

 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose en @Jaydee: Bedankt voor de reacties. Het wordt nu toch wel spannend. Morgenochtend om 8.00 uur word ik geopereerd. Wel fijn zo vroeg, anders ben ik heel de dag enorm zenuwachtig. 

 

En jazeker, je bent net zo oud als je je voelt!! :) En ik voel me nog totaal niet oud, daarom vind ik het zo fijn dat er wat aan mijn borsten gedaan word. Er gaan gelijk protheses in dus ik ben in 1 keer klaar. Heb al genoeg gedoe aan mijn lijf gehad met die kanker. :D Ik krijg nog wel eerst drains en moet 1 nachtje blijven maar als alles goed gaat mag ik dinsdag naar huis en gaan herstellen (en genieten van mijn nieuwe boobs!!). 

 

@Jaydee: Je nichtje krijgt het wel heel erg voor haar kiezen. Hopelijk is het niet verder uitgezaaid. Ik heb in mijn vriendengroepje van mijn borstkankercursus een vriendin die hetzelfde heeft meegemaakt en je nichtje heeft het niet makkelijk. Wens haar heel veel sterkte!

 

Heel veel liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei lampje:

Jaydee: Je nichtje krijgt het wel heel erg voor haar kiezen. Hopelijk is het niet verder uitgezaaid. Ik heb in mijn vriendengroepje van mijn borstkankercursus een vriendin die hetzelfde heeft meegemaakt en je nichtje heeft het niet makkelijk. Wens haar heel veel sterkte!

 

@lampje, dankjewel. Ik zal het doen. Mijn nichtje had ook uitzaaiingen in de lymfeklieren onder haar oksel en in de lymfeklieren achter haar borstbeen. Maar dat is twee weken terug allemaal weg gehaald. De tumor had goed gereageerd op de chemo. Hij was geslonken van 6.5cm naar 5mm, dus dat was heel goed nieuws. Komt vast weer goed met haar (Maar is wel spannend, omdat mijn zus, de moeder van mijn nichtje, ook overleden is aan borstkanker met uitzaaiingen in de lymfeklieren).

 

Jij heel veel succes morgen. Spannend meis.... het is je van harte gegund. Jij gaat morgen weer mooie boobs krijgen.

Good luck.:71: Ik zie graag je operatieverslag tegemoet als je daar weer toe in staat bent. 

 

Veel liefs, Jaydee :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lampje

Hey meis, gefeliciteerd met je nieuwe boobs. Is het allemaal goed gegaan gisteren? Nu lekker je rust pakken, op tijd je medicijnen nemen en je heerlijk laten vertroetelen. Ik wens je een heel fijn herstel toe. 

 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 9 dagen PO. En als ik stiekem eerlijk ben, is het me een beetje tegen gevallen. Operatie is goed gegaan. Tweede drain bleef te hard lopen dus moest een extra nachtje blijven in het ziekenhuis. Afgelopen woensdag naar huis en tweede drain is afgelopen vrijdag verwijderd :wacko: . 

 

Borsten zijn gespannen en gezwollen. Lijken nu nog van die ronde opgeplakte bollen maar als het goed is, gaan ze nog in vorm komen. Verder veel paracetamol en rust genomen. Gaat helemaal goed komen. Ben nu al helemaal blij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-9-2017 om 09:38 zei Jaydee:

@lampje

Hey meis, gefeliciteerd met je nieuwe boobs. Is het allemaal goed gegaan gisteren? Nu lekker je rust pakken, op tijd je medicijnen nemen en je heerlijk laten vertroetelen. Ik wens je een heel fijn herstel toe. 

 

Veel liefs, Jaydee 

 

@Jaydee lief van je. Dank je wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei lampje:

Vandaag 9 dagen PO. En als ik stiekem eerlijk ben, is het me een beetje tegen gevallen. Operatie is goed gegaan. Tweede drain bleef te hard lopen dus moest een extra nachtje blijven in het ziekenhuis. Afgelopen woensdag naar huis en tweede drain is afgelopen vrijdag verwijderd :wacko: . 

 

Borsten zijn gespannen en gezwollen. Lijken nu nog van die ronde opgeplakte bollen maar als het goed is, gaan ze nog in vorm komen. Verder veel paracetamol en rust genomen. Gaat helemaal goed komen. Ben nu al helemaal blij. 

Ja, vaak wordt een bv nogal onderschat. En de één heeft er veel meer last van dan een ander. Ik heb vorig jaar ook zes dagen drains gehad en dat vond ik idd ook behoorlijk lastig. En die flessen worden ook iedere dag zwaarder... en je moet het allemaal maar met je mee zeulen. Fijn dat de drains er nu uit zijn. Lekker rustig aan doen en lekker op je gemak gaan herstellen. Fijn dat je nu al blij bent met je nieuwe boobs. De komende tijd worden ze alleen maar mooier en mooier. Geniet ervan!

 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.