Ga naar inhoud

Jules90 : 8 december 2017 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

@best_boobie oké, gister mijn 2e consult gehad!

 

Ik blijf bij Motiva en dan de full profile (of is het high profile bij Motiva?). Na een 2e pasronde weet ik bijna zeker dat ik ga voor 275 CC links en 295 CC rechts. Kleine twijfel om voor 255 CC en 275 CC te gaan, maar ik weet niet wat voor verschil dat zou maken. Kun jij dat terug zien in jouw overzicht?

 

Kun jij een inschatting maken op wat voor cupmaat ik ongeveer terecht kom met een 70A als voorsituatie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste Reactie
30 minuten geleden zei Jules90:

@best_boobie oké, gister mijn 2e consult gehad!

 

Ik blijf bij Motiva en dan de full profile (of is het high profile bij Motiva?). Na een 2e pasronde weet ik bijna zeker dat ik ga voor 275 CC links en 295 CC rechts. Kleine twijfel om voor 255 CC en 275 CC te gaan, maar ik weet niet wat voor verschil dat zou maken. Kun jij dat terug zien in jouw overzicht?

 

Kun jij een inschatting maken op wat voor cupmaat ik ongeveer terecht kom met een 70A als voorsituatie? 

Hoi hoi
 

full heet het bij Motiva ;) 

Goed dat je voor jezelf wat meer zekerheid gekregen hebt. Ik zal de maten even onder elkaar zetten en een inschatting voor je maken. Ik geef echter geen garanties he :P;) 

275 is 10,5 cm breed met 4,3 cm projectie
295 is 10,75 cm breed met 4,4 cm projectie
Met deze prothesen kom je vanaf een 70 A uit op een bh maat 70D (misschien 70E, afhankelijk van de vulling van je A op het moment) Voor het zicht is het dan een mooie C.

255 is 10,25 cm breed met een projectie van 4,2 cm.. Dat gaat niet echt verschil geven, al denk ik dat het gewoon puur voor je gevoel beter is (vooral het gevoel achteraf) als je de 275/295 neemt :) 

 

Niet meer twijfelen, echt niet meer doen hihi. Wordt supermooi, die 275/295

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei best_boobie:

Hoi hoi
 

full heet het bij Motiva ;) 

Goed dat je voor jezelf wat meer zekerheid gekregen hebt. Ik zal de maten even onder elkaar zetten en een inschatting voor je maken. Ik geef echter geen garanties he :P;) 

275 is 10,5 cm breed met 4,3 cm projectie
295 is 10,75 cm breed met 4,4 cm projectie
Met deze prothesen kom je vanaf een 70 A uit op een bh maat 70D (misschien 70E, afhankelijk van de vulling van je A op het moment) Voor het zicht is het dan een mooie C.

255 is 10,25 cm breed met een projectie van 4,2 cm.. Dat gaat niet echt verschil geven, al denk ik dat het gewoon puur voor je gevoel beter is (vooral het gevoel achteraf) als je de 275/295 neemt :) 

 

Niet meer twijfelen, echt niet meer doen hihi. Wordt supermooi, die 275/295

xxx

Ik word woensdag geopereerd door Dr

Verdonck en ga ook voor de 295cc. Mijn situatie is ongeveer hetzelfde. Nu ook 90A. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Sofie456:

Ik word woensdag geopereerd door Dr

Verdonck en ga ook voor de 295cc. Mijn situatie is ongeveer hetzelfde. Nu ook 90A. 

er is een heeeeeeeeeeeeeel groot verschil tussen een 90A en een 70A. Stuur me anders even een pb, dan hoeven we dit niet te bespreken in het topic van Jules :) (of heb je het over franse maten toevallig?)

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2017 om 23:26 zei best_boobie:

Hoi hoi
 

full heet het bij Motiva ;) 

Goed dat je voor jezelf wat meer zekerheid gekregen hebt. Ik zal de maten even onder elkaar zetten en een inschatting voor je maken. Ik geef echter geen garanties he :P;) 

275 is 10,5 cm breed met 4,3 cm projectie
295 is 10,75 cm breed met 4,4 cm projectie
Met deze prothesen kom je vanaf een 70 A uit op een bh maat 70D (misschien 70E, afhankelijk van de vulling van je A op het moment) Voor het zicht is het dan een mooie C.

255 is 10,25 cm breed met een projectie van 4,2 cm.. Dat gaat niet echt verschil geven, al denk ik dat het gewoon puur voor je gevoel beter is (vooral het gevoel achteraf) als je de 275/295 neemt :) 

 

Niet meer twijfelen, echt niet meer doen hihi. Wordt supermooi, die 275/295

xxx

Helemaal vergeten te reageren :P

 

maar bedankt voor het onder elkaar zetten! Dit helpt me zeker. Had stiekem al besloten voor de 275 en 295 te gaan na het lezen van jouw bericht haha :D moet het alleen nog even doorgeven aan de BBC. 

 

Moet nu het restbedrag nog over maken en de echo laten doen. Helaas ivm overstappen van huisarts na mn verhuizing zijn mn gegeven nog niet overgezet vanaf mn oude huisarts :mellow: nu val ik tussen wal en schip en kan ik geen afspraak maken voor die echo... Weet jij of ik ook ergens anders een echo kan laten doen? Ik ga 8 december namelijk al onder het mes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Jules90:

 

 

Moet nu het restbedrag nog over maken en de echo laten doen. Helaas ivm overstappen van huisarts na mn verhuizing zijn mn gegeven nog niet overgezet vanaf mn oude huisarts :mellow: nu val ik tussen wal en schip en kan ik geen afspraak maken voor die echo... Weet jij of ik ook ergens anders een echo kan laten doen? Ik ga 8 december namelijk al onder het mes..

Hm, dat is ook vervelend zeg! Kan die nieuwe huisarts geen verwijzing maken voor een echo in een diagnostisch centrum? 
Ik zou anders even de zorgverzekering bellen om te vragen wat je nu het beste kunt doen.. Normaal heb je voor dit soort dingen altijd even een verwijzing nodig... Maar misschien dat de verzekeraar weet wat te doen nu... Heb hier ook geen ervaring mee helaas.... 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei best_boobie:

Hm, dat is ook vervelend zeg! Kan die nieuwe huisarts geen verwijzing maken voor een echo in een diagnostisch centrum? 
Ik zou anders even de zorgverzekering bellen om te vragen wat je nu het beste kunt doen.. Normaal heb je voor dit soort dingen altijd even een verwijzing nodig... Maar misschien dat de verzekeraar weet wat te doen nu... Heb hier ook geen ervaring mee helaas.... 

xxx BB

Goed idee! Ik ga maandag nog eens bellen. Ik heb een brief van Dr. Verdonck gehad, zou dat genoeg zijn? X

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Jules90:

Goed idee! Ik ga maandag nog eens bellen. Ik heb een brief van Dr. Verdonck gehad, zou dat genoeg zijn? X

Zou  best kunnen!! Is ook een verwijzing toch?
Maar ff aan de verzekering vragen, dan weet je het zeker. Kun je meteen vragen waar je het beste kunt gaan en of het onder je vergoedingen of onder eigen risico valt en wat zij dan adviseren in dat geval.. Want prijzen schijnen nogal te verschillen. En als je het zelf moet betalen via eigen risico, is het niet erg om op de prijs te letten ;) 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Het is gelukt met de echo! Ben afgelopen vrijdag bij een ziekenhuis in Rotterdam geweest en alles was goed ^_^

 

Voor degene die het leuk vinden om mijn voortgang te volgen; ik heb een album aangemaakt met mijn voorsituatie. Ik zal daar na mijn operatie foto's in blijven plaatsen. Het is een gesloten album dus laat even weten als je mee wil kijken, dan voeg ik je toe!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Jules90:

Het is gelukt met de echo! Ben afgelopen vrijdag bij een ziekenhuis in Rotterdam geweest en alles was goed ^_^

 

Voor degene die het leuk vinden om mijn voortgang te volgen; ik heb een album aangemaakt met mijn voorsituatie. Ik zal daar na mijn operatie foto's in blijven plaatsen. Het is een gesloten album dus laat even weten als je mee wil kijken, dan voeg ik je toe!

 

 

@Karen1989 en @Margaretha ik heb jullie alvast toegevoegd aan mijn album!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hi meiden, mijn operatieverslag komt erg laat. Ik merkte dat ik best veel last had van stress i.v.m. drukte op mijn werk vlak voor de operatie. Daarnaast heeft mijn beste vriendin mij laten zitten vlak na de operatie. Dit zorgde voor best wat stress en verdriet, terwijl dit eigenlijk 'mijn' moment had moeten zijn. Ik heb al foto's van verschillende dagen in mijn album gezet. Als je nog geen toegang hebt maar wel wil meekijken, let me know!

 

Op de dag van mijn operatie was het erg slecht weer! Het hagelde en ijzelde enorm, dus mijn vriendin en ik zijn rond 7 uur vertrokken (moest om 10 uur in Diest, België zijn). Onderweg nog een paar ongelukken zien gebeuren, maar gelukkig kwamen wij heelhuids en 45 minuten te vroeg aan. Ik was helemaal niet zenuwachtig; ik was goed voorbereid en écht klaar voor dit moment!

 

Rond 10 uur werd ik opgehaald door verpleegkundige Nick en moest ik afscheid nemen van mijn vriendin. Ik werd meegenomen naar een aparte ruimte waar ik mij moest uitkleden (behalve mijn onderbroekje) en mijn spullen in een kluisje moest doen. Ik kreeg een lekkere badjas om mijn schouders en toen werd het infuus geprikt. Toen moest ik ongeveer 20 minuten wachten totdat Dr. Verdonck foto's kwam maken en mij kwam opmeten en aftekenen. Ongeveer 5 minuten later kreeg ik een papieren mutsje op en papieren slippers aan en mocht ik meelopen naar de operatiekamer, waar mijn operatie om 11 uur zou plaatsvinden.

 

Het was een vrij grote ruimte met de anesthesist en 2 andere verpleegkundigen, die zich allemaal netjes voorstelden. Ik moest de maat van de protheses nogmaals noemen ter check en mocht toen met mijn armen wijd gaan liggen. Ik kreeg alvast wat pijnstillers toegediend en ik kreeg wat zuurstof door een kapje. Daarna kreeg ik snel de verdoving toegediend. Het moment dat ik wakker werd zat ik rechtop op de operatietafel en zei Dr. Verdonck: 'kijk maar eens naar beneden, het ziet er prachtig uit'! Ik was nog super suf maar zag 2 mooie borsten zitten. Daarna viel ik blijkbaar weer in slaap, want het volgende moment werd ik wakker in de uitslaapzaal. Ik voelde me best oké en mocht al snel wat drinken en zelfstandig plassen. Mijn hele borst voelde stijf en vrij hard, maar met wat hulp kon ik naar het toilet en wat drinken. Omdat ik nog wat duizelig was ben ik nog even gaan liggen en kreeg ik wat cola. Uiteindelijk werd ik om 1 uur geholpen met aankleden en kreeg ik een tasje met uitleg over de weken na de operatie en de receptjes voor pijnstilling. Toen bracht de verpleegkundige mij in een rolstoel naar mijn vriendin. Er werd me nogmaals op het hart gedrukt dat ik 24/7 mocht bellen als er wat aan de hand was en toen liep ik al naar de auto. Op de terugweg heb ik weinig pijn gehad. Natuurlijk voelde ik de hobbels en scherpe bochten wel, maar ik merkte dat de pijnstilling hielp.

 

De eerste 3/4 dagen waren uiteindelijk het zwaarst. Mijn borsten voelden hard, gespannen en heel strak aan. In bed gaan liggen/zitten en weer opstaan voelde ik heel goed en was niet makkelijk. Gelukkig had ik veel hulp, waardoor ik de dagen goed ben door gekomen. Vanaf dag 5 begon ik duidelijk te merken dat ik me beter ging voelen; ik was minder moe en kon zelf langzamerhand in/uit bed stappen en zelf wat drinken pakken.

 

Inmiddels ben ik alweer 2,5 week PO en voel ik me goed! Mijn borsten beginnen zachter te worden en langzaam te zakken. De littekens zijn vrijwel helemaal dicht en zien er goed uit. Ik ben super blij dat ik deze beslissing heb genomen! Gisteren heb ik een oude bikini aangepast en mijn boobs knalden er bijna uit haha, wat een verschil. Mijn voorsituatie was 70A en met een sportbh zit ik nu op 70C. De komende 5 weken draag ik nog een sportbh met borstband en daarna kan ik eindelijk mooie bh's gaan shoppen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zondag 10 december 2017 om 21:20 zei Auks:

En? Hoe zijn de eerste dagen en nachten gegaan? ^_^

Sorry voor mijn lange afwezigheid! Ik heb net mijn verslag geplaatst met korte toelichting waarom hij er pas zo laat op staat.. Ik heb ook foto's toegevoegd van de afgelopen weken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/12/2017 om 14:50 zei Grownbabe:

Zou ik je foto's mogen meekijken? :D 

 Zou ik ze ook mogen bekijken? :) ik heb 8 januari een afspraak bij dr. Verdonck. Ik wil voor “natuurlijke” borsten gaan. Zit nu op een A-cup (kleine B ) maar zou gewoon graag een volle B willen of een kleine C. Wil jouw C dan wel eens zien :) heb je nog veel pijn? Ben je lang thuis gebleven van je werk? 

Groetjes Tanya 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Gorit:

 Zou ik ze ook mogen bekijken? :) ik heb 8 januari een afspraak bij dr. Verdonck. Ik wil voor “natuurlijke” borsten gaan. Zit nu op een A-cup (kleine B ) maar zou gewoon graag een volle B willen of een kleine C. Wil jouw C dan wel eens zien :) heb je nog veel pijn? Ben je lang thuis gebleven van je werk? 

Groetjes Tanya 

Hi Tanya, ik heb je toegevoegd hoor! Ik zal de komende weken foto's blijven plaatsen zodat je de voortgang kan volgen. Ik heb een heel goed gevoel bij Dr. Verdonck en ben al super blij met het resultaat!

Ik begon dus met een kleine A-cup en zit nu op een kleine C, richting een kleine D (kan nog veranderen de komende weken/maanden)

Ben nu bijna 3 weken PO en mijn borsten en tepels zijn nog wel gevoelig voor aanrakingen en warmte/kou. Onderin mijn borsten, rond de littekens, heb ik nog weinig gevoel maar dat komt beetje bij beetje terug. Aan het einde van de dag zijn ze wel wat harder en merk ik dat ze toe zijn aan slaap haha..

Ik heb 2,5 week niet gewerkt, ben gisteren weer begonnen. Gaat allemaal goed, maar ben wel gesloopt rond half 3/3 uur.

 

Let me know als ik je nog ergens mee kan helpen meid! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-12-2017 om 16:32 zei Jules90:

Sorry voor mijn lange afwezigheid! Ik heb net mijn verslag geplaatst met korte toelichting waarom hij er pas zo laat op staat.. Ik heb ook foto's toegevoegd van de afgelopen weken!

Hoi hoi, 

Geen probleem. Ik snap je helemaal. Werk kan soms echt killing zijn. Goed dat je tijd voor jezelf hebt genomen! 

Maar ze zien er echt prachtig uit!! 

 

Heb jij de volle 2 weken met dat verband gelopen? Of toch al eerder afgedaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Auks:

Hoi hoi, 

Geen probleem. Ik snap je helemaal. Werk kan soms echt killing zijn. Goed dat je tijd voor jezelf hebt genomen! 

Maar ze zien er echt prachtig uit!! 

 

Heb jij de volle 2 weken met dat verband gelopen? Of toch al eerder afgedaan? 

Dankjewel! :67:

Ik heb het er op de 11e dag af gehaald in overleg. Het zat na 8 dagen vrij los en gaf niet genoeg ondersteuning meer. Voelde heel fijn om een sportbh aan te hebben die alles bij elkaar hield haha!

 

Hoe gaat het met jou? Is het nog gelukt met je echo? X

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Jules90:

Natuurlijk! Ik heb je toegevoegd!

Heb jij ook een ingreep laten doen of ben je je nog aan het oriënteren?

Bedankt!

 

Ik ben as woensdag aan de beurt:31: 330 CC anatomisch voor de spier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Jules90:

Wat spannend! Kijk je er naar uit? En al helemaal voorbereid voor de dag zelf en de dagen er na? :)

Ja en nee. Nee als in dat ik het best eng en spannend vind. Voor de rest heb ik alles in huis behalve wat verse boodschappen, die doe ik dinsdag. Dan maak ik ook heel het huis nog ff goed schoon. Daarna draag ik het stokje over aan mn vriend. Die zorgt dan 1.5 week fulltime voor me. Verwacht dat ik na die tijd al kleine dingetjes zelf weer kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei prix:

Ja en nee. Nee als in dat ik het best eng en spannend vind. Voor de rest heb ik alles in huis behalve wat verse boodschappen, die doe ik dinsdag. Dan maak ik ook heel het huis nog ff goed schoon. Daarna draag ik het stokje over aan mn vriend. Die zorgt dan 1.5 week fulltime voor me. Verwacht dat ik na die tijd al kleine dingetjes zelf weer kan. 

Dat is logisch hoor meid, dat hebben we allemaal (gehad)! Wat fijn dat je vriend je zo bijstaat, dat zal heel fijn zijn na de operatie ^_^ 

bij welke kliniek wordt je geopereerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.