Ga naar inhoud

Hoe lang heb je hulp nodig?


Aanbevolen berichten

Ik heb al veel gelezen op dit forum over het herstelproces. Ik ben benieuwd hoe lang je echt hulp nodig hebt. Als alles goed gaat is mijn vriend de eerste 3/4 dagen thuis van zijn werk. Daarna zal ik door de dag alleen zijn omdat hij gewoon moet werken. 

 

Tevens ben ik erg nieuwsgierig na dames die 450cc hebben gekregen achter de borstspier. Zelf ben ik 1.70, 68kg en heb ik nu een 75/80b. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf vandaag geopereerd, en ik moet zeggen dat ik er goed ben uit gekomen (niet misselijk en de pijn valt mee) maar ik denk dat het wel fijn is dat je een paar dagen iemand om je heen hebt die kan helpen met koken / je overeind helpen en dat soort kleine dingetjes. Je kan natuurlijk alleen maar dingen pakken op armhoogte.

is ook makkelijk met aankleden etc. Wanneer is je OK gepland en bij wie ga je ? Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Michellev:

Ik ben zelf vandaag geopereerd, en ik moet zeggen dat ik er goed ben uit gekomen (niet misselijk en de pijn valt mee) maar ik denk dat het wel fijn is dat je een paar dagen iemand om je heen hebt die kan helpen met koken / je overeind helpen en dat soort kleine dingetjes. Je kan natuurlijk alleen maar dingen pakken op armhoogte.

is ook makkelijk met aankleden etc. Wanneer is je OK gepland en bij wie ga je ? Liefs

Ik ben nog aan het wachten op de datum. Als het goed is word ik deze week gebeld. Ik ga in Maastricht 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Evah:

Ik ben alleenstaande moeder en was dus vanaf de eerste dag alleen. Had wel wat familie die af en toe langskwam om te stofzuigen, maar het lukte me prima om overeind te komen of een broodje te smeren voor mezelf.

Sow dat is dan wel pittig!! Maar gelukkig wel allemaal goed gegaan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb echt wel de volle eerste 2 weken hulp nodig gehad. had het echt niet gered zonder. maar is echt bij iedereen anders. maar toch al zeker de eerste week hoor. dat je naar niets hoeft te zien en rustig kan herstellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei MissM:

ik heb echt wel de volle eerste 2 weken hulp nodig gehad. had het echt niet gered zonder. maar is echt bij iedereen anders. maar toch al zeker de eerste week hoor. dat je naar niets hoeft te zien en rustig kan herstellen

Je hoort inderdaad dat het bij iedereen anders is. Ik kan wel nog andere hulp krijgen indien nodig en mijn vriend kan in de pauze altijd even langs huis komen. Als ik het zo lees ga ik er stiekem vanuit dat het wel goed komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van tevoren gevraagd of ik 24 uur per dag hulp nodig zou hebben, en ook in de kliniek gaven ze aan dat dat niet perse nodig is. Kan me voorstellen dat het wel fijn is als je vriend er iig s ochtends en s avonds is, maar verder red je het denk ik best. Ik lag de eerste week eigenlijk vooral op de bank :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bij iedereen anders. Ik ben alleen en mijn kinderen waren de eerste week op vakantie met hun vader. Voor de operatie heb ik mijn hele huis aan kant gemaakt en betreft boodschappen goed ingeslagen . Mijzelf verzorgen ging goed en na een paar dagen kwam vriendin wat verse boodschappen brengen. Ik had geluk dat ik maar klein beetje pijn had en mijzelf met enige moeite  uit bed kon hijsen. Maar heb verhalen gehoord van andere dames die veel meer pijn hadden en de hulp thuis toch wel een weekje hard nodig hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste 4 dagen wel hulp nodig gehad met overeind komen uit bed, wassen/douchen, afdrogen en aankleden daarna ging het langzaam aan steeds beter.
De tweede week douchte ik zelf, alleen m'n haar doen lukte niet dus liep ik rond met een halfbakken knotje die m'n man of de buurvrouw erin draaide haha. Uit bed komen lukte door m'n voeten onder de verwarming te klemmen en dan te trekken aan m'n benen en met m'n buikspieren. 

En je vind overal wel een foefje voor om die armen maar niet omhoog te moeten doen. 

 

Heb trouwens dezelfde maten (lengte, gewicht, omvang) als jij maar heb uiteindelijk toch 500cc gekozen omdat ik bang was dat 450cc te klein zou worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Rocker:

Ik heb de eerste 4 dagen wel hulp nodig gehad met overeind komen uit bed, wassen/douchen, afdrogen en aankleden daarna ging het langzaam aan steeds beter.
De tweede week douchte ik zelf, alleen m'n haar doen lukte niet dus liep ik rond met een halfbakken knotje die m'n man of de buurvrouw erin draaide haha. Uit bed komen lukte door m'n voeten onder de verwarming te klemmen en dan te trekken aan m'n benen en met m'n buikspieren. 

En je vind overal wel een foefje voor om die armen maar niet omhoog te moeten doen. 

 

Heb trouwens dezelfde maten (lengte, gewicht, omvang) als jij maar heb uiteindelijk toch 500cc gekozen omdat ik bang was dat 450cc te klein zou worden. 

Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen. Alleen mijn haren doen had ik nog niet over nagedacht. Misschien mijn vriend vooraf een cursus vlechten/knotten maken geven haha. 

 

Heb jij foto's die ik kan zien? Ben heel nieuwsgierig hoe het er uit komt te zien. Duurt me allemaal te lang nu 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen hulp gehad niet bij mijn eerste BV ook niet met mijn wissel (met een eigen zaak sluit je ook niet zomaar je tent )

Ik heb overdag 2 dagen op bed gelegen ,maar de nachten waren minder de rugpijn was erger dan de BV ik ben toen half op mijn zij gaan slapen ondersteunt door kussen en een washandje op gevouwen tussen mijn borsten.

Overdag rustig aangedaan in het huishouden om de spieren niet te laten verkrampen ,en natuurlijk niet boven je macht strekken en te zwaar te tillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woonde tijdens mijn borstvergroting tijdelijk in een studenten woning met 2 vrienden. Zij hadden alle huishoudelijke taken opgenomen zodat ik in principe de heledag op de bank kon luieren. (Vond ik erg moeilijk!)

 

verder had ik ze eigenlijk niet nodig. Ik sliep de eerste 5 dagen op de bank omdat ik daar prima rechteop kon slapen met heeeel veel kussens (ook onder mn benen zodat ik geen rugpijn kreeg) en daardoor kon ik makkelijk zonder hulp opstaan (voelde ook niet al te fijn) 

aankleden deed ik ook zelf trok gewoon een losse broek aan met een oversized vest.

 

het enige waar ik echt hulp bij nodig had was mn haren wassen en daarvoor kwam het vriendinnetje van een van die vrienden langs om het te doen. Na ruim een week deed ik ik het zelf door mijn hoofd heel goed schuin te houden zodat mijn arm niet te hoog hoeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik ben nu 2 weken po en kan al heel veel zelf. De eerste 3 dagen heb ik veel

hulp gehad. En ik heb voor 5 weken iemand gevonden die in het huishouden helpt. Mijn drie kids hebben de eerste tien dagen veel bij familie en vrienden doorgebracht, dat was onwijs fijn om rustig te kunnen slapen en herstellen. Douchen, aankleden, haren wassen, jas aantrekken kon ik na 9 dg weer zelf. Ook theewater opzetten gaat prima. Maar echt kracht zetten voelt nog niet goed. Bijv de achterklep van de auto dicht trekken, hard broodje snijden, stofzuigen.. ik vond de eerste 10 dagen herstel voorspoedig gaan maar nu heb ik het idee dat het een beetje stil staat. Fietsen en autorijden raadde de chirurg ook echt af voor de eerste 6 weken. Het enige dat ik doe is rustig wandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.