Ga naar inhoud

TheWildchild : 9 september 2017 : Dr. Schellekens : CosMed Kliniek


Aanbevolen berichten

Hi,

zal me even kort voorstellen; ik 'TheWildChild', ben 31 jaar, 168cm kort en weeg 55kg met cupmaat 75B. Over een kleine twee weken ga ik eindelijk mijn borstvergroting doen. Heb er zo lang mee gezeten en nu dat ik het financieel kan veroorloven dacht ik (na een verbroken relatie), fck it.. waarom niet! Ik heb in eerste instantie gekozen voor 400cc, mentor, high profile. Maar omdat ik een klein verschil heb krijg ik in de andere borst 425cc. Ook heb ik gevraagd of ze nog een maatje groter wilde bestellen, omdat ik misschien toch voor 450cc wil gaan.. al ben ik bang dat dit misschien wel heel groot wordt......

 

Ik heb een consult gehad bij Gabriels, veel over gelezen; goede en slechte verhalen en moet zeggen dat ik zelf redelijk tevreden ben over hoe ik word geholpen. Ze waren wat gehaast tijdens mijn eerste consult, maar over het algemeen worden al mijn vragen spoedig beantwoord (per telefoon/mail) en was het gesprek met dr. Schellekens ook heel fijn, denk dat dat voor mij doorslaggevend was. Hij nam de tijd voor al mijn vragen (en die van mijn moeder) en vertelde ook over zijn eigen kliniek, waar ik bijna naartoe ben gegaan nadat ze mijn datum een week hadden verschoven. Omdat ik al betaald had en ik dat gezeik niet wilde hebben en dr. Schellekens via CosMed pas eind September kon opereren, heb ik doorgezet. Echter, als je de kans hebt zou ik direct bij de kliniek gaan. Heb het gevoel dat je qua na-zorg misschien beter af bent, al verwacht ik niet dat een chirurg je aan je lot overlaat op het moment dat er wat aan de hand is, gezien zijn naam er ook aan verbonden is. Dat gezegd hebbende; heb ik nog een aantal vragen en hoop ik dat iemand mij kan helpen, komen ze:

 

- Ik lees veel verschillende dingen over pijnstillers post bv, sommige gebruiken gewoon paracetamol, andere wat sterkere medicatie. Wordt dit voorgeschreven of kan je de sterkere medicatie vragen bij je huisarts? het is me verteld maar ik ben dit gewoon vergeten..

- Ik heb redelijk wat piercings, onder andere een tong piercing. Is deze helemaal niet toegestaan of wel met plastic piercing?

- Ik wil eind oktober op reis (TIP: heb door een fare-error een ticket naar NYC gescoord voor 132 euro via vakantiepiraten.nl), er vanuitgaande dat alles goed gaat, is het bijna 2 maanden post bv verstandig om met een handbagage koffer te sjouwen (max 10-15kg)?

- Misschien een gekke vraag, maar: krijg je na de operatie altijd 1 post operatieve bh of moet je die altijd gewoon zelf kopen en meenemen (anders koop ik er gelijk 2 - wit en zwart)?

- Andere iets wat gekke vraag: Omdat ik alleen woon ga ik de eerste dag met mijn moeder mee en brengt ze mee een dag later naar m'n vader, heeft iemand ervaring met het rijden in een auto een dag later, ik heb het idee dat dit misschien niet zo een heel goed idee is omdat misschien door het schudden van de auto ik pijn kan ervaren, is dit eigenlijk al zo dezelfde dag?

- de arts zei dat ik een 'brede borst' heb, kan dit betekenen dat ik meer kans heb dat het wat kleiner uitpakt?

 

hoop dat iemand me kan helpen met mijn soms wat vreemde vragen,

Alvast bedankt!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Mijn operatieverslag:

Gister was het dan eindelijk zover nadat het, naar mijn gevoel, zo lang duurde. Eenmaal in de kliniek werd ik te woord gestaan door de lieve dame achter de balie, ze legde wat dingen uit en bracht mijn moeder en mij naar de wachtkamer. eenmaal in de wachtkamer werd ik ineens overspoeld met emotie, waarschijnlijk door alle zenuwen! Het was allemaal een beetje onverwachts en mocht daarom ipv van in de wachtkamer al in de uitslaapzaal liggen omdat ik vrij slecht had geslapen die nacht. Daar heb ik 2 uurtjes gelegen totdat ik werd opgehaald door de verpleegkundigen die mij klaarmaakte voor de operatie. 

 

Eenmaal met dr. Schellekens gaf ik aan dat ik toch mijn borsten wilden corrigeren omdat ik een klein verschil had, volgens hem was dit niet nodig omdat de kans groot zou zijn dat ik alsnog met een grotere borst zou eindigen als hij meer cc in de ene zou stoppen dan de ander. Ik ben maar op zijn advies afgegaan en heb voor beide borsten 400cc afgesproken, als dat zou passen tenminste. Toen ik door de anesthesisten werd opgehaald waren zij vol praatjes, ik was nog steeds super zenuwachtig en het lukte ze maar niet om met hun grapjes mij gerust te stellen al had ik daarvoor wel fijne gesprekken met de verpleegkundigen. Toen ik uiteindelijk op de tafel lag werd ik eigenlijk alleen maar banger en sprak ik mezelf toe dat het echt wel goed zou komen. Gekke is dat ik normaal nooit zo angstig ben, maar omdat ik nooit onder narcose ben geweest was dit wel echt ff apart. Toen de anesthesist zei dat ik zou gaan slapen voelde ik me wegzakken en werd ik, naar mijn gevoel, seconden later wakker met.. BOOBS ;)

 

Op de uitslaapzaal kreeg ik thee en beschuit en kwam mijn moeder niet veel later aan. Ik heb toen nog wel een paar keer naar mijn borsten gekeken maar vroeg aan mijn moeder om een foto te maken, nadat ze die had gemaakt heb ik echt 10 minuten lang lopen lachen omdat ze zo uber groot leken!! Ik dacht van te voren nog dat ik misschien wel teleurgesteld zou zijn omdat ik twijfelde tussen de maten, maar dat was ik totaal niet, meer geshockeerd, wat waren ze groot!! Toen de chirurg nog even kwam kijken zei hij dat het er goed uit zag en dat de zwelling af zou nemen, er zat namelijk nog steeds een verschil tussen m'n borsten. Ik moet zeggen dat ik met weinig pijn wakker werd, maar ik was wel heel duizelig. Dit ging ook maar niet over en toen ik thuis kwam werd ik ook misselijk, kon geen tv kijken en kon eigenlijk alleen mijn ogen dicht houden om me beter te voelen. 

 

Vannacht heb ik weinig geslapen maar op zich beter dan ik had verwacht. De pijn valt mee, slik ook netjes om de 6 uur paracetamol en soms ibuprofen erbij. Nu heb ik wel een drukkend gevoel maar niet echt pijn ofzo.. Valt me dus wel echt reuze me. Hoor wel lucht als ik mn arm beweeg zijwaarts, maar las hier dat meerdere meiden dat hebben. 

 

Ik heb vanochtend ook nog even naar mijn boobs gekeken voor ik ging douchen en ze zijn nog wel echt groot voor mijn gevoel.. djeez.. hoop dat ze wel wat meer gaan slinken wantuh.. hahha ja, voor mijn gevoel zijn ze gewoon mega! Maar goed, ben blij dat ik in ieder geval niet teleurgesteld ben!

 

HET ZIT EROP, IK HEB GROTE MEMMEN!! ;)

 

 

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TheWildchild gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!!! Ziet er al heel mooi uit zeg! Hadden ze bij jou ook gezegd op welke bh maat je ongeveer uit zal komen? Ik heb nu 75a en wordt volgende maand geopereerd en krijg 380cc anatomisch (als het past natuurlijk) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nadia.i super lief, dankjewel! :D

@Toetje1993 nee mijn chirurg zei dat hij niet in cupmaten spreekt en dat hij niet kon garanderen dat ik een D-cup zou krijgen wat ik zo graag wilde.. Maar als ik er nu naar kijk vraag ik me af of dit niet iets groter is dan D... Ik heb ronde prothesen ook dus zal ook wel verschillen hoe dat uitvalt. Heel veel succes met je operatie!

@Aloysa dankjewel!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey dames, een paar vraagjes; moet je nu telkens blijven liggen? nee toch, je kan toch gewoon rechtop zitten gedurende de dag als je verder geen pijn hebt ofzo? Ik lig wel veel maar ik ben dat liggen na 2 dagen toch wel een beetje zat, ik zit veel liever rechtop. 

Daarnaast mag je toch wel gewoon je armen bewegen zonder dat je het boven je hoofd optrekt of zware dingen tilt?

 

Vanochtend voelde mijn rechterborst ineens een stuk harder dan gister, was ook wat pijnlijker en ik voelde de wond ook wat meer. Het is niet heel veel meer opgezet ofzo, maar had vanochtend ineens even moeite met ademen (kon eerste kwartier alleen oppervlakkig zeg maar) wanneer moet je nou alarm slaan? als het ineens heel veel meer gezwollen is of pijn doet? Vind het allemaal maar moeilijk in te schatten omdat het allemaal net nieuw is aan je, dus je hebt ook helemaal geen idee wat hoort en wat niet.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Gefeliciteerd met je nieuwe boobies! Ik weet ook niet goed wat je wel en niet mag. Ik heb totaal geen pijn en heb ook geen zin om niks te doen. Volgens mij mag je veel zolang het geen pijn doet en de eerste week max 1,5 kg tillen staat er op mijn kaart. En je armen niet boven he hoofd. Ik moet donderdag op controle en ga het dan ook goed navragen, want ik verveel me te pletter :rolleyes:

 

Ik ben trouwens al hele dag uit bed nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Annette1975 ja, ik kan niet meer liggen, heb dat echt gehad. Moet zeggen dat vandaag wel een slechtere dag is dan gister maar kan feitelijk wel gewoon normaal bewegen en dat rug liggen bevalt me al helemaal niet. Doe wel rustig aan en til vrij weinig anders dan een bord of kopje dus naar mijn weten is dat allemaal wel prima. Slik ook alleen maar paracetamol en geen andere troep.. Hoop wel dat ik snel gewoon weer normaal kan functioneren.. wil gewoon lekker naar buiten nu dat het nog mooi weer is haha! Hoe lang ben jij nu al PO?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Annette1975 ja ik kan er ook echt slecht tegen. maar ik kan mijn haar nog niet wassen.. hoe deed jij dat dan? Ik mocht ook nog niet in bad? jij wel met je pleisters? Dan ben jij een dagje voor mij geopereerd.. grappig dat we een beetje vergelijkbaar herstel hebben, hebben we wel geluk mee als ik sommige verhalen las! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei TheWildchild:

@Annette1975 ja ik kan er ook echt slecht tegen. maar ik kan mijn haar nog niet wassen.. hoe deed jij dat dan? Ik mocht ook nog niet in bad? jij wel met je pleisters? Dan ben jij een dagje voor mij geopereerd.. grappig dat we een beetje vergelijkbaar herstel hebben, hebben we wel geluk mee als ik sommige verhalen las! 

Ik ben in bad gaan zitten en mijn hoofd voorover. Zo kon ik mijn armen laag houden. Echt wel een gedoe, maar het was het waard! Ging mezelf ruiken :lol:. Ik mocht na 24 uur douchen. Ben ook maar met klein laagje water in bad gegaan, dus mijn hechtingen werden niet kletsnat.

 

Nou inderdaad, we hebben echt geluk tot nu toe! Moet zeggen dat bij mijn eerste bv het herstel wel langer duurde. Nu is alles toch al opgerekt denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Annette1975ah ok, ja wel handig.. Mijn moeder gaat me vanavond maar helpen om mijn aar te wassen, volgende keer ga ik het zelf proberen ;)

 

ik heb nu nog pleisters denk ik over mijn hechtingen, maar weet nou niet of deze erop moeten blijven want het lijken gaas pleisters en in de kliniek zeiden ze dat ik die eraf moest halen, maar toen de assistente keek (door mn bh beetje omhoog te trekken) zei ze dat ik geen gaas pleisters had.. ik laat ze er maar op zitten tot mijn nacontrole.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TheWildchild volgens mij moet je die erop laten. Bij mij zitten er ook pleisters overheen en die gaan ze er donderdag uithalen. Hechtingen ook volgens mij. Weet niet of er dan nog een oplosbare pleister op komt. 

 

Ik ben vandaag wat vermoeider. Denk toch teveel gedaan. Dat heb je als je geen pijn hebt <_<. Hoe gaat het met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Annette1975 ja het gaat wel, vanochtend had ik wel steken in mn rechter borst, maar na de paracetamol en ibuprofen is het wel weg.. Slapen gaat wel nog steeds heel rot al moet ik zeggen dat ik niet super moe ben overdag, dus dat scheelt wel. 

 

oh ok, ja dan laat ik het ook gewoon zonder zorgen. Maar als ze nat worden dan lijkt het wel als of het een tijdje vochtig blijft en dat probeer ik nu wel te vermijden als ik onder de douche ga, dus doe de kraan echt tot onder mn borstplooi en dan met washandje boven afnemen.. 

 

Slaap jij wel gewoon goed 's nachts? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey! Ja gaat ok, heb allemaal wel kleine kwaaltjes hier en daar waar ik een beetje bang van word.. rechter borst daalt prima en ziet er mooi uit maar heeft nog wel vocht denk ik en is wat hard, linker is zacht maar daalt niet.. ben een beetje bang dat ik misschien te actief ben geweest en dat ik straks last krijg van kapsel vorming in Mn rechter borst enzo.. ook hoop ik niet dat ze nog meer gaan slinken want vind de grootte nu echt perfect! maak mezelf misschien een beetje gek maar ben gewoon wat bang denk ik. Qua pijn eigenlijk wel goed, geen pijn echt meer. Alles nog wel heel gevoelig en ongemakkelijk.. schuren van Mn jas tegen Mn borst is echt te veel, maar dat is het ook wel...

 

hoe is het bij jou? Helemaal wat je er van verwacht had?

 

xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Annette1975 said:

Hoi! Hoe gaat het met je herstel? Ben je tevreden?

Hey! Ja gaat ok, heb allemaal wel kleine kwaaltjes hier en daar waar ik een beetje bang van word.. rechter borst daalt prima en ziet er mooi uit maar heeft nog wel vocht denk ik en is wat hard, linker is zacht maar daalt niet.. ben een beetje bang dat ik misschien te actief ben geweest en dat ik straks last krijg van kapsel vorming in Mn rechter borst enzo.. ook hoop ik niet dat ze nog meer gaan slinken want vind de grootte nu echt perfect! maak mezelf misschien een beetje gek maar ben gewoon wat bang denk ik. Qua pijn eigenlijk wel goed, geen pijn echt meer. Alles nog wel heel gevoelig en ongemakkelijk.. schuren van Mn jas tegen Mn borst is echt te veel, maar dat is het ook wel...

 

hoe is het bij jou? Helemaal wat je er van verwacht had?

 

xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Annette1975 said:

Hoi! Eigenlijk zelfde als bij jou..soms ook bang dat ik toch teveel doe, dus probeer nog wel en beetje rustig aan te doen. Ben verder super tevreden, ze worden mooi rond. Ook wel erg gevoelig, vooral mijn huid. Maar mag verder niet klagen :D

 

ja zo mijn huid is zo gevoelig, ik ben gister naar buiten gegaan met mn jas erover heen en het was zooo onprettig als het er tegen aan kwam :( echt niet fijn..!

En zooo ja jouw borsten zijn zo erg veranderd vanaf het eerste moment, super mooi hoor, mag je trots op zijn! 

zo zie je maar hoe je borsten nog kunnen veranderen, ik merk het ook wel, mijn borst begint nu echt te zakken rechts en dat ziet er echt al heel mooi uit, alleen links is nog een beetje minder rond die duurt wat langer. Ben nu ook 16 dagen po, lopen wij nou gelijk op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.