Ga naar inhoud

Noisy : 6 november 2017 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Gast Noisy

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei oopsnewboobs:

Super mooi herstel van je borsten @Noisy! Wat een verschil zeg :wub: Fijn dat het litteken zo goed geneest.

 

Ik ben eigenlijk al sinds de laatste week van december (was toen 5 weken) een beetje aan het sporten, en nu steeds intensiever. Vooral cardio (helling lopen, trappen lopen en hometrainer) en qua krachttraining alleen benen, billen en buik. Toch wel heel fijn om de draad weer langzaam opgepakt te hebben! @noov jij sportte van tevoren ook best veel toch? Hoe gaat het verder met je? En met jou @Sheann?

 

Nog even een algemene vraag. Hebben jullie ook aan de onderkant van de borsten, echt waar het litteken zit eigenlijk, dat je voelt dat aan de binnenkant een hele lijn (lijkt me de onderhuidse hechting) die je voelt en wat hard en wat dikker is? Je ziet er niks van, maar ik voel het wel.. Hoop niet dat dit kapselvorming is :79:

@oopsnewboobs Oh echt? Jij bent al weer lekker bezig  met sporten. Ja, ik sportte ook vrij veel, maar moet eerlijk zeggen dat ik de moed nog niet had om weer te beginnen ;-). Gewoon uit luiheid hoor; heeft echt niets met mijn herstel te maken ha ha! Ik MOET echt weer aan de slag....dus zal mezelf binnenkort vermanend toespreken en per 1 februari mijn sportschoolabonnement maar weer eens activeren. Verder gaat het hier super. Eerlijk gezegd ben ik die hele BV al bijna weer vergeten. Geen pijn meer. Ik zie het alleen nog als ik naar mijn rechtertepel kijk....daar zit natuurlijk nog een zichtbaar rondje omheen. Verder slaap ik ook alweer op mijn buik, voor zover mogelijk met 600 CC ;-). Douchen, haren wassen en armen boven mijn schouders deed ik vrijwel meteen weer (I know...dat was waarschijnlijk niet zo verstandig....maar ja, als je niet voelt is het lastig inhouden). Ik voel geen verdikking aan mijn littekens trouwens. Volgens mij moeten we na 3 maanden weer voor controle he?! En met 2 maanden een foto sturen? Ik heb (nog) niets gehoord. Jullie wel?

 

@Sheann Jeetje....ik ben echt verbaasd dat jij nog zó veel pijn hebt! Jij hebt echt dikke pech hoor.....niet leuk voor je!

En nee, sorry....maar ik heb ook niet het gevoel dat er bij mij iets verschuift bij een bepaalde beweging.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 215
  • Created
  • Laatste Reactie

Het herstel valt me echt vies tegen. En dan hou ik me hier nog groot.

Als ik dit van tevoren had geweten...

 

Ik dacht dat we na 2 maanden zelf een afspraak moesten inplannen. Ik wilde deze week bellen voor een afspraak. Weet iemand of de afspraak met dr Straten zelf is of met de assistent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Sheann:

@MissM oh dat is wel erg lang. Heb je die gevoelloosheid bij beiden borsten? En ook bij je tepels?

 

heb er zelf eigenlijk weinig last van., voelt alleen raar aan tijdens het inzepen :3:

maar tepels en de rest van mijn borsten zijn niet gevoelloos, maar onderaan de tepels begint het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sheann:

Het herstel valt me echt vies tegen. En dan hou ik me hier nog groot.

Als ik dit van tevoren had geweten...

 

Ik dacht dat we na 2 maanden zelf een afspraak moesten inplannen. Ik wilde deze week bellen voor een afspraak. Weet iemand of de afspraak met dr Straten zelf is of met de assistent?

1ste na controle is met de assistente, zij neemt dan ook foto's en geeft deze door aan straten. hij dubbelcheckt dus zoiezo.

de 2 de controle is bij dr straten zelf 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-1-2018 om 09:00 zei MissM:

fijn te horen dat alles goed geheeld is nu. die gevoelloosheid kan nog wel even duren hoor, ik ben nu 7maand po en de onderkant van men borsten zijn nog gevoelloos. heel raar. 

Ok, dan moet ik gewoon wat meer geduld hebben dus. Bij mij ook de onderkant die gevoelloos is en de rechtertepel ook.

Op 15-1-2018 om 10:36 zei oopsnewboobs:

Super mooi herstel van je borsten @Noisy! Wat een verschil zeg :wub: Fijn dat het litteken zo goed geneest.

 

Ik ben eigenlijk al sinds de laatste week van december (was toen 5 weken) een beetje aan het sporten, en nu steeds intensiever. Vooral cardio (helling lopen, trappen lopen en hometrainer) en qua krachttraining alleen benen, billen en buik. Toch wel heel fijn om de draad weer langzaam opgepakt te hebben! @noov jij sportte van tevoren ook best veel toch? Hoe gaat het verder met je? En met jou @Sheann?

 

Nog even een algemene vraag. Hebben jullie ook aan de onderkant van de borsten, echt waar het litteken zit eigenlijk, dat je voelt dat aan de binnenkant een hele lijn (lijkt me de onderhuidse hechting) die je voelt en wat hard en wat dikker is? Je ziet er niks van, maar ik voel het wel.. Hoop niet dat dit kapselvorming is :79:

Bij mij gaat het sporten ook goed. Ik heb zelfs alweer een keer aan het rek gehangen om te kijken of dat gaat, zodat ik weer aan de pull-ups kan beginnen. Ik voel in mijn spieren niks, alleen waar de littekens zitten is het dan wel een beetje gevoelig omdat er rek op komt, dus dat gaan we voorlopig maar even met een elastiek doen, dan hang ik niet helemaal uit. Roeien gaat trouwens ook gewoon goed nu. Ik heb nu 7,5min geroeid en ik geen spierpijn, dus dat ga ik ook steeds meer uitbouwen.

 

Dat wat jij beschrijft van die verdikking, dat heb ik ook een beetje. Niet over het gehele litteken maar wel op verschillende plekjes. Is geen overmatige kapselvorming maar gewoon het herstelproces van het litteken.

 

@noov 2 maanden na je operatie mag je zelf bellen om een afspraak in te plannen. Bij die afspraak is Frans ook aanwezig.

 

@Sheann Ahh, ik heb echt te doen met je. Echt balen dat je spieren niet mee willen werken en steeds verkrampen. Is magnesium misschien een optie? Dat werkt tegen spierkrampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Noisy:

oov 2 maanden na je operatie mag je zelf bellen om een afspraak in te plannen. Bij die afspraak is Frans ook aanwezig.

 

 

Ah oké, dank je! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Magnesium is een spierontspanner, krijg je ook als je teveel harde buiken krijgt tijdens je zwangerschap.

heb er ook van genomen na men operatie, helpt echt wel hoor. aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sheann:

Goed om te weten. Ik zal mijn man weer op pad sturen.

Ik slik ook dagelijks magnesium. Al een paar jaar. Idd ter voorkoming van kramp (in mijn kuiten..heb ik vaak last van :blush:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sheann Wat ontzettend rot voor je dat je nog zoveel pijn hebt :( Heeft de kliniek er niet een beetje een logische verklaring voor? Zit er misschien een spier of zenuw bekneld? Ik zeg maar wat hoor.. Maar als dat zo is, dan kan je lang wachten dat het beter gaat denk ik. Vervelend ook dat ze zo gevoelig zijn!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet het gevoel heb dat ze een beetje verschuiven soms. Wel heb ik soms ineens pijn als ik op mijn zij lig en iets teveel op een borst druk heb. 

 

@noov Hihi, over twee weekjes weer eraan dan :P Wat fijn dat je helemaal geen pijn meer hebt. Ik heb dat dus alleen nog af en toe met op mijn zij liggen, zie hierboven. Maar dat is echt niet vaak. Op m'n buik gaat met mijn 345cc echt nog niet, dan heb ik na 1 minuut echt wel pijn. 

 

Fijn dat het sporten bij jou ook zo goed gaat @Noisy! Hoewel ik aan een rek hangen nog even niet kan denken :39: 

 

Ja die verdikking is niet mijn buitenste litteken, die is gewoon plat (wel wat uitgerekt, want ik denk dat ik het 'syndroom' Ehlers Danlos van mijn moeder heb geërfd. Wat oa tot gevolg heeft dat littekens minder snel genezen en vaak wat uitrekken/groter worden :(). De verdikking zit echt onder mijn huid en voelt dus als een dikker litteken of wat kapselvorming aan. Ik heb in het begin nog getwijfeld of dat niet de randen van de prothese waren, maar dat denk ik nu toch niet meer. Hopelijk hoort het idd bij het genezingsproces en voelen we het over een tijdje allebei niet meer! Sheann heb jij niet het idee dat het aan de binnenkant zit? Want als het buitenste litteken dikker is, dan lijkt het me dat je dat duidelijk voelt dat het dat litteken is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@oopsnewboobs de kliniek zegt dat het bij sommige mensen helaas wat langer duurt voordat ze weer hersteld zijn. Ik denk zelf dat het een combi is van zenuwpijn en spierpijn. Ik merk wel dat hoe meer ik me kan bewegen, dus bijvoorbeeld mn armen weer boven mn hoofd, hoe minder pijn ik heb. Het verschilt per dag maar vandaag voelde ik me een stuk beter dus ik blijf mn oefeningen doen en rondjes lopen en hopen dat het gauw beter gaat.

 

Ik heb niet het gevoel dat mijn littekens overdreven dik zijn maar je voelt ze nog wel. Ik heb al helemaal niet het idee dat het onderhuids zit. Heb je de kliniek hierover gebeld of gemaild?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sheann oke nou dat is wel een geruststelling toch, dat het niet zo raar is! Fijn dat je steeds meer kan en dat ook helpt tegen de pijn. Ik hoop het ook voor je!! 

 

Oké, nouja ik heb het wel onderhuids. Nee, niet gedaan, maar ik maak me ook niet zo'n zorgen. Zal wel goedkomen en het voelt niet zo 'erg'. Bovendien denk ik dat hij er toch niks aan kan doen, dus ik wacht gewoon ff de controle af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.