Ga naar inhoud

Jorro : december 2016/ hersteloperatie 15 december 2017 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

Op 17/12/2017 om 12:09 zei Jorro:

 

Hii, het gaat gelukkig super met me inderdaad! Dag 2 po nu en echt nergens last meer van. En wat jij zegt inderdaad, dit maakt Verdonck zeker geen slechte pc. Hopelijk worden jouw borsten nog mooi gelijk, vast wel! Dankjewel meis xxxx

Hoi meid, hoe is het nu met je?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • Reacties 157
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey @Jorro hoe is het nu? 

 

Wat heeft Verdonck gedaan tijdens de operatie en zijn je borsten nu gelijk?

 

Ik moet nog een maandje wachten en dan mag ik weer contact opnemen om te kijken wat de status is en wat we gaan doen. 

 

Waarom moest je eigenlijk weer dat blauwe verband dragen? 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

@Ine1 @Ellen125 @Bushaju

 

Hoi meiden, sorry voor mij late reactie! Ik ben een tijdje niet online geweest. 

 

Maar wat mijn hersteloperatie betreft: het is wat dubbel. Is mijn ene borst positief veranderd, ja. Maar ze zijn nog steeds niet gelijk helaas. 

 

Bij mijn hersteloperatie is de overtollige kapselvorming verwijderd en ik voel dat deze borst wel weer bijna even soepel als de andere aanvoelt. (@Ine1 : De herstelperiode is weer hetzelfde als de eerste operatie. 6 weken het bekende verband om, sport bh dragen en rustig aandoen etc.) 

 

Maar helaas is de borst alsnog niet helemaal ingedaald, wel ietsje...

 

Als ik dit had geweten dan had ik toch voor een prothsewissel gekozen ipv alleen het kapsel weg laten snijden.

 

al met al heb ik mij er intussen bij neergelegd en geaccepteerd dat borsten sowieso nooit helemaal gelijk zijn. Ik ben in ieder geval al blij dat ze beiden lekker soepel aanvoelen nu en wie weet dat ik over een paar jaar alles nog eens laat herstellen. 

 

In ieder geval lief dat jullie mij zo gevolgd en gesteund hebben en hopelijk komt het met degenen die hetzelfde “probleem” als ik hebben allemaal goed! 

 

Heel veel liefs xx 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid, ben blij om iets van je te horen. Ik was echt al ongerust aan het worden.. 

jammer dat het nog niet is gelijk je het gewenst had, maar ik denk dat het ook wel normaal is dat het niet gelijk is. Ik zie het op de Facebook groep heel vaak voorbij komen.. bij iedere pc. Maar het is een magere troost..

ga je er een foto opzetten hoe het er nu uitziet?? Ik hoop dat het nog wat betrekt met de tijd.. als je een prothese wissel had gedaan, was dat dan enkel voor die slechte borst?? 

 

Veel liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎6‎/‎04‎/‎2018 om 12:08 zei Bushaju:

Hey meid, ben blij om iets van je te horen. Ik was echt al ongerust aan het worden.. 

jammer dat het nog niet is gelijk je het gewenst had, maar ik denk dat het ook wel normaal is dat het niet gelijk is. Ik zie het op de Facebook groep heel vaak voorbij komen.. bij iedere pc. Maar het is een magere troost..

ga je er een foto opzetten hoe het er nu uitziet?? Ik hoop dat het nog wat betrekt met de tijd.. als je een prothese wissel had gedaan, was dat dan enkel voor die slechte borst?? 

 

Veel liefs 

 

Ahw valt mee hoor, drukke periode! haha. en verder was ik ook wel aan het afwachten tot ik jullie goed op de hoogte kon brengen, want ik moest natuurlijk ook nog wel herstellen. Maar nu na 4 maanden weet ik bijna wel zeker dat dit het "nieuwe" eindresultaat is...

 

ik zal binnenkort even een fotootje plaatsen!

 

en of ik met een prothesewissel een beter resultaat zou hebben weet ik eerlijk gezegd niet. ik lees wel veel op internet over dat de meeste artsen dat wel aanraden omdat er dan minder kans is op opnieuw problemen.

 

blijft lastig allemaal... voor nu maar even accepteren en het van de positieve kant bekijken, want met BH aan en in bikini zien ze er prachtig uit gelukkig! haha :P 

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lieve meiden, na veel vraag over mijn borsten na de hersteloperatie. Hierbij mijn voor en na foto’s! Bij de collage van 4 foto’s zijn de bovenste foto’s voor en daaronder na de operatie. (Voor de nieuwelingen, mijn linker borst is geopereerd, op de linker foto mijn rechter borst in spiegelbeeld :P

 

Het verschil is in mijn ogen minimaal, maar mijn ene borst voelt wel degelijk soepeler aan gelukkig en oogt ook iets minder gespannen. Maar het is zeker niet mijn gewenste eindresultaat. Gelukkig wel al ietsje beter dan voorheen! 

 

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen en hopelijk hebben degenen die een hersteloperatie overwegen hier ook wat aan! 

 

Liefs xx 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/8/2017 om 14:15 zei Jorro:

Hii,

Inderdaad balen! hopelijk kot het goed allemaal.

en wat lief, dankjewel!!

 

Mijn voor situatie: Ik ben 24 jaar, 1.67m lang en weeg 56 kilo. Heb hiervoor altijd een 75B gehad, tot ik begon met fanatiek fitnessen en mijn borsten krompen tot een kleine B. dit was mijn druppel en ben daarom super blij met deze borstvergroting!

 

En jij??

Hi jorro

wat mooi geworden bij jou!!

heb een vraagje aub

hoeveel cc heb je nu? En zijn het ronde of anatomische...? Zijn ze bij jou voor of achter de spier geplaatst..? Thxxx

srryyy heb over enkele weekjes mijn 300cv gepland maar bang dat ze miss klein uitvallen omdat ik echt wel van “plat” kom na paar borstvoedingen :(:(

dank je

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Linaxxx:

Hi jorro

wat mooi geworden bij jou!!

heb een vraagje aub

hoeveel cc heb je nu? En zijn het ronde of anatomische...? Zijn ze bij jou voor of achter de spier geplaatst..? Thxxx

srryyy heb over enkele weekjes mijn 300cv gepland maar bang dat ze miss klein uitvallen omdat ik echt wel van “plat” kom na paar borstvoedingen :(:(

dank je

grtjs

Hii, Dankje! Ik heb Mentor protheses 325cc rond, dual plane. Dit komt uit op een D, en voorheen had ik een kleine B. Ik ben 1.69m lang en weeg 56kg. Dit was de maximale grootte wat ik kon hebben gezien mijn postuur en ik het er wel zo natuurlijk mogelijk uit wilde laten zien.

 

Ik ben er in ieder geval super blij met de grootte. Ik lees wel veel meiden die voor een maatje kleiner hebben gekozen en hier achteraf spijt van hebben, vandaar dat ik voor het “uiterste” ben gegaan zeg maar :P Maar het moet natuurlijk wel bij je bouw passen vind ik dan. 

 

Succes in ieder geval! Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 15/4/2018 om 11:38 zei Jorro:

Hii, Dankje! Ik heb Mentor protheses 325cc rond, dual plane. Dit komt uit op een D, en voorheen had ik een kleine B. Ik ben 1.69m lang en weeg 56kg. Dit was de maximale grootte wat ik kon hebben gezien mijn postuur en ik het er wel zo natuurlijk mogelijk uit wilde laten zien.

 

Ik ben er in ieder geval super blij met de grootte. Ik lees wel veel meiden die voor een maatje kleiner hebben gekozen en hier achteraf spijt van hebben, vandaar dat ik voor het “uiterste” ben gegaan zeg maar :P Maar het moet natuurlijk wel bij je bouw passen vind ik dan. 

 

Succes in ieder geval! Xx 

Hoi Jorro,

 

Het resultaat is echt mooi hoor. Nauwelijks nog verschil te zien. Hang er ook vanaf hoe je, je schouders zet, bij het nemen van een foto. Ik denk dat het alsnog goed komt. Ik had aanvankelijk ook een verschil. Ze zeggen dat wanneer je, je sport bh mag uitdoen, er niet meer veel verandert. Maar ik heb de indruk dat er alsnog van alles veranderd is bij mij. Ik denk dat bij mij het verschil nu echt wel heel klein geworden is. Verdonck vroeg de 6 maandelijkse controle zo lang mogelijk uit te stellen, totdat er zo weinig mogelijk verschil was. Ik denk dat ik hem nu een der dagen ga opbellen.


Groetjes Ine

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ziet er echt veel beter uit  @Jorro... verschil is echt nog maar minimaal.

 

Helaas is het bij mij na 2 operaties nog niet goed.

Ik word 28 mei weer geopereerd , krijg nu een Litteken correctie ( verlaging van de plooi) en prothese wissel.

Hopelijk is het hierna eindelijk goed en kan ik ook eens gaan genieten .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Manueeltje:

Ziet er echt veel beter uit  @Jorro... verschil is echt nog maar minimaal.

 

Helaas is het bij mij na 2 operaties nog niet goed.

Ik word 28 mei weer geopereerd , krijg nu een Litteken correctie ( verlaging van de plooi) en prothese wissel.

Hopelijk is het hierna eindelijk goed en kan ik ook eens gaan genieten .

 

Hey, hopelijk is het dan echt wel in orde bij jou.. na deze operatie.. en prothese wissel?? Waarom gaan

ze dat doen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Bushaju:

Hey, hopelijk is het dan echt wel in orde bij jou.. na deze operatie.. en prothese wissel?? Waarom gaan

ze dat doen! 

Omdat die rechterborst nu echt slapjes is, die moet terug op spanning gezet worden.

Maar je kunt natuurlijk niet in 1 borst 475 cc doen en in de ander 325cc laten zitten.

Hoop ook echt dat het hierna eindelijk goed is.

Na 3 operaties in 11 maanden tijd.

Nu ook gekozen voor een ander arts.

Kost wat , maar dan heb je ( hopelijk ) ook wat. 

Hoe gaat het bij jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎16‎-‎5‎-‎2018 om 08:16 zei Manueeltje:

Ziet er echt veel beter uit  @Jorro... verschil is echt nog maar minimaal.

 

Helaas is het bij mij na 2 operaties nog niet goed.

Ik word 28 mei weer geopereerd , krijg nu een Litteken correctie ( verlaging van de plooi) en prothese wissel.

Hopelijk is het hierna eindelijk goed en kan ik ook eens gaan genieten .

 

Heyy, wat balen! hopelijk wordt het dit keer dan wel eindelijk goed...

bij wie had je ook al weer je hersteloperatie laten doen?

 

ik zal je heel eerlijk zeggen, naar mate ik nu weer wat meer hersteld ben en wat kritischer ben misschien, vind ik ze ook echt nog niet zoals ze horen te zijn. mijn herstelde borst voelt wederom weer wat strakker aan en oogt intussen weer iets kleiner dan vlak na de hersteloperatie lijkt het...

 

daarom zit ik er ook heel erg aan te denken om (ooit) een prothesewissel te gaan doen! en dan zeker bij een andere arts dan Verdonck. ook omdat ik vanaf deze zomer weer van Belgie naar Nederland terug verhuis...

 

ik ben heel benieuwd naar hoe de prothesewissel bij jou verloopt in ieder geval! houd me zeker op de hoogte en heel veel succes!!! <3

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jorro:

Heyy, wat balen! hopelijk wordt het dit keer dan wel eindelijk goed...

bij wie had je ook al weer je hersteloperatie laten doen?

 

ik zal je heel eerlijk zeggen, naar mate ik nu weer wat meer hersteld ben en wat kritischer ben misschien, vind ik ze ook echt nog niet zoals ze horen te zijn. mijn herstelde borst voelt wederom weer wat strakker aan en oogt intussen weer iets kleiner dan vlak na de hersteloperatie lijkt het...

 

daarom zit ik er ook heel erg aan te denken om (ooit) een prothesewissel te gaan doen! en dan zeker bij een andere arts dan Verdonck. ook omdat ik vanaf deze zomer weer van Belgie naar Nederland terug verhuis...

 

ik ben heel benieuwd naar hoe de prothesewissel bij jou verloopt in ieder geval! houd me zeker op de hoogte en heel veel succes!!! <3

Ik ga het nu door Drs Gijsvan Selms in de Jan van Goyen kliniek in Amsterdam laten doen. Hij staat erg goed aangeschreven .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Jorro:

daarom zit ik er ook heel erg aan te denken om (ooit) een prothesewissel te gaan doen! en dan zeker bij een andere arts dan Verdonck. ook omdat ik vanaf deze zomer weer van Belgie naar Nederland terug verhuis..

Dan zou ik je Nio aanbevelen. Als je ziet hoe mooi hij het bij mij heeft gemaakt (na mijn mislukte prothesewissel hier in het streekziekenhuis), dan zie je dat hij echt een vakman is. Het heeft me wel weer €3500,- gekost, maar dan heb je ook wat :38:

Maandag 28 mei gaat hij het laatste bubbeltje onder mijn rechterborst herstellen en dan hoop ik dat ik ook gewoon van twee gelijke boobs kan gaan genieten. 

Ik zie bij jou inderdaad ook nog steeds een verschil :23:. Als ik jou was zou ik gewoon toch weer terug gaan naar Verdonck.....je hebt er genoeg voor betaald, dus je hebt recht op twee gelijke boobs!!! Hij zorgt maar dat het goed komt toch? Ze zijn wel heel mooi van grootte en vorm. Maar je wilt gewoon twee gelijke boobs, zonder een bubbel/ ongelijke borstplooi... dat snap ik als geen ander. Succes ermee, meis. 

 

:53:, Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Jaydee:

Ik zie bij jou inderdaad ook nog steeds een verschil :23:. Als ik jou was zou ik gewoon toch weer terug gaan naar Verdonck.....je hebt er genoeg voor betaald, dus je hebt recht op twee gelijke boobs!!! Hij zorgt maar dat het goed komt toch? Ze zijn wel heel mooi van grootte en vorm. Maar je wilt gewoon twee gelijke boobs, zonder een bubbel/ ongelijke borstplooi... dat snap ik als geen ander. Succes ermee, meis. 

 

:53:, Jaydee

Dat wil bij Verdonck helaas niet altijd evenveel zeggen.

 

Ik ben voor een second opinion naar Nio geweest omdat mijn borsten ook niet gelijk zijn. Nu zei Verdonck dat er met de borstvergroting niks mis is gegaan omdat het precies is vergroot obv voorsituatie. Nu achteraf wordt pas gezegd dat ik een iniminie verschil had met borstplooi. Maar na een vergroting valt dit pas meer op en het stoort mij heel erg. Verdonck ziet het verschil ook dus hopelijk kan ik met hem (en met Danau, hij zit bij mijn gesprek metr Verdonck begin juni) samen tot een goede oplossing komen. Wil graag 2 gelijke borsten en als ik Nio moet geloven is het zo gepiept om de borstplooi ietsje lager te maken zodat het implantaat ook ietsje zakt. Dan kijkt mijn ene tepel ook niet meer zo zielig naar beneden gaf hij aan :) 

Zou ik bij Nio een wissel willen en borstplooi ietsje verlagen ben ik € 4.420 kwijt met motiva implantaten. (wat ik nu ook heb). Maar ik wil eerst nog kindjes. Hopelijk wil Verdonck het bij mij goed oplossen en dan over 5-10 jaar een wissel bij Nio denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ellen125, gelijk heb je. Als je na het krijgen van kindjes toch voor een wissel wil gaan, dan zou ik zeker naar Nio gaan. Hij heeft mijn mislukte prothesewissel van mei 2016 (door dr. Macaré hier in het streekziekenhuis) ook heel mooi hersteld. Nu maandag 28 mei nog een keer onder het mes om de puntjes op de i te zetten en dan ben ik er ook wel klaar mee, twee jaar na de oorspronkelijke prothesewissel. Nio heeft bij mij ook een wissel gedaan met Motiva protheses (825cc), hij heeft mijn borstspieren opgerekt, ingesneden en helemaal losgemaakt van mijn eigen weefsel, kapsel en littekenweefsel weggehaald én mijn borstplooien verlaagd. Maar ik heb maar €3500,- hoeven te betalen. Of is dat omdat ik wel in Parkkliniek Rotterdam geopereerd ben, maar dat het via het OLVG liep? Want daar heb ik dus wel mijn consulten voor en na de operatie gehad. En mijn laatste hersteloperatie 28 mei wordt ook gedaan in het OLVG. 

Maar ik hoop voor je dat Verdonck eerst nog met een passende oplossing komt. 

Succes ermee, meis. 

 

XXX Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎17‎-‎5‎-‎2018 om 21:34 zei Jaydee:

Dan zou ik je Nio aanbevelen. Als je ziet hoe mooi hij het bij mij heeft gemaakt (na mijn mislukte prothesewissel hier in het streekziekenhuis), dan zie je dat hij echt een vakman is. Het heeft me wel weer €3500,- gekost, maar dan heb je ook wat :38:

Maandag 28 mei gaat hij het laatste bubbeltje onder mijn rechterborst herstellen en dan hoop ik dat ik ook gewoon van twee gelijke boobs kan gaan genieten. 

Ik zie bij jou inderdaad ook nog steeds een verschil :23:. Als ik jou was zou ik gewoon toch weer terug gaan naar Verdonck.....je hebt er genoeg voor betaald, dus je hebt recht op twee gelijke boobs!!! Hij zorgt maar dat het goed komt toch? Ze zijn wel heel mooi van grootte en vorm. Maar je wilt gewoon twee gelijke boobs, zonder een bubbel/ ongelijke borstplooi... dat snap ik als geen ander. Succes ermee, meis. 

 

:53:, Jaydee

Nio heb ik inderdaad heel veel voorbij zien komen! zou ik eens een foto van jouw resultaat mogen zien? ben heel benieuwd! en inderdaad, hij zou er wel voor moeten zorgen dat het goed komt, maar ik heb er een hard hoofd in eigenlijk... en om nou voor de 3e keer in anderhalf jaar tijd onder het mes te gaan zie ik ook niet zo zitten...

 

buiten dat verrekend hij materiaalskosten bij elke hersteloperatie als het goed is. ik moest in ieder geval de vorige keer ook 350 euro betalen. wie weet wacht ik maar beter tot ik kids etc heb gehad en laat ik dan het hele zooitje in 1x herstellen, haha. maar inderdaad hoor, elke vrouw heeft recht op gelijke borsten! ik heb me er voor nu maar even bij neergelegd in ieder geval

 

bedankt voor je tip in ieder geval en jij ook veel succes! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Jorro, ik heb je aan mijn album toegevoegd. 

Echt jammer dat Verdonck het zo verprutst heeft. Als het je plan is om het er voor nu bij te laten zitten, dan zou ik er inderdaad voor kiezen om nooit meer naar Verdonck terug te gaan en als je "uitgebaard" bent, om Nio eens een bezoekje te brengen.

 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Jaydee:

Hoi @Jorro, ik heb je aan mijn album toegevoegd. 

Echt jammer dat Verdonck het zo verprutst heeft. Als het je plan is om het er voor nu bij te laten zitten, dan zou ik er inderdaad voor kiezen om nooit meer naar Verdonck terug te gaan en als je "uitgebaard" bent, om Nio eens een bezoekje te brengen.

 

Veel liefs, Jaydee 

Zou ik ook mogen meekijken in jou album? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bushaju, ik heb je toegevoegd aan mijn album. Wel even een kanttekening; veel dames vragen toegang tot mijn album, ze kijken en je hoort er niks meer van. Even een reactie zou ik wel op prijs stellen. (Zelfs als het een negatieve reactie is). Dat doe ik zelf ook altijd als iemand me toegang geeft tot haar album. 

 

Xxx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Jaydee:

@Bushaju, ik heb je toegevoegd aan mijn album. Wel even een kanttekening; veel dames vragen toegang tot mijn album, ze kijken en je hoort er niks meer van. Even een reactie zou ik wel op prijs stellen. (Zelfs als het een negatieve reactie is). Dat doe ik zelf ook altijd als iemand me toegang geeft tot haar album. 

 

Xxx Jaydee 

Amai wat een verschil.. nu zul je wel heel erg tevreden en gelukkig zijn met je boobies. 

Ik zelf ben door Verdonck geopereerd en heb ook wat verschil en ga er ook vanuit dat hij het in orde gaat brengen. In okt ben ik pas 1 jaar po, dus het is nog even afwachten. Ik stoor me er nu niet meer zoveel aan.. in beha en bikini zijn ze heel mooi en zie er totaal niets van., 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Bushaju:

Amai wat een verschil.. nu zul je wel heel erg tevreden en gelukkig zijn met je boobies. 

Ik zelf ben door Verdonck geopereerd en heb ook wat verschil en ga er ook vanuit dat hij het in orde gaat brengen. In okt ben ik pas 1 jaar po, dus het is nog even afwachten. Ik stoor me er nu niet meer zoveel aan.. in beha en bikini zijn ze heel mooi en zie er totaal niets van., 

Dankjewel voor je reactie, @Bushaju. Ja, ik ben er nu heel blij mee. Heb ook geen pijn meer aan mijn borstspieren, wat ik na mijn prothesewissel in mei 2016 wel heel erg had. Kon ook bijna niet meer schakelen in de auto. Maar gelukkig heeft dr. Nio dit 8 december 2017 netjes opgelost. Ik heb alleen nog een klein bubbeltje onder mijn rechterborst en dit gaat hij aankomende maandag operatief verwijderen en dan ben ik klaar met de booboperaties. 

Heb jij ook een album? Ben nu ook wel benieuwd naar jouw boobs. 

Ach......als je zelf maar tevreden bent, daar gaat het allemaal om!

 

Xx Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Jaydee:

Hoi @Jorro, ik heb je aan mijn album toegevoegd. 

Echt jammer dat Verdonck het zo verprutst heeft. Als het je plan is om het er voor nu bij te laten zitten, dan zou ik er inderdaad voor kiezen om nooit meer naar Verdonck terug te gaan en als je "uitgebaard" bent, om Nio eens een bezoekje te brengen.

 

Veel liefs, Jaydee 

zeker mooi geworden bij jou! al met al gaat het erom dat je zelf blij bent met het eindresultaat, dat is het belangrijkste. mijn vriend en vriendinnen zien het minimaal, maar ik heb er zelf soms last van ook en zie het de ene keer erger dan de andere keer...

 

dat Verdonck het heeft verpest wil ik niet zeggen... mijn overmatige kapsel is wel weggehaald en ik voel de silicoon nu gewoon zitten als ik erop druk ipv dat er nog iets tussen zit zeg maar. alleen het is ook zo bepalend hoe je genezingsproces is en ik heb gewoon dubbel pech denk ik... of het beter hersteld had kunnen worden bij een andere arts heb ik geen idee van, zal deels ook aan de genezing zelf liggen helaas.

 

ach het had altijd erger gekund denk ik dan maar!

 

fijn dat jij nu blij bent in ieder geval. geniet ervan xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.