Ga naar inhoud

Boobs en paaldansen


Rocker

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Rocker:

 

Jaaa ik weet welke je bedoelt, die moest ik een tijdje terug ook doen was echt een beetje eng haha. 

Ja eng he! Toen lukte hij een paar keer alleen. Wou hem net voor doen tijdens onze les hier maar durfde hem niet meer alleen:blush:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei abj:

Klimmen jullie al in de paal?

Nog wel, ik ben pas 18 december aan de beurt. :P probeer er nu nog zo veel mogelijk van de genieten aangezien ik het straks een lange tijd niet kan doen:(

 

@Rocker ja stom he! Ik heb dat ook met een twisted grip handspring. Lukt prima op eigen kracht als er iemand bij staat, maar alleen kom ik er niet in. Durf ik toch niet ver genoeg op te gooien ofzo:blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@abj Ben gisteravond weer naar de les geweest, probeer er inderdaad zoveel mogelijk van te genieten nog!

 

Ik wil al zo lang een bv, dus moet een tijdje niet paaldansen/sporten er maar voor over hebben :) na hoeveel weken PO ben jij weer begonnen?

 

Yay gaaf spinning pole combos! Vind dat er altijd zo mooi uit zien. Doen jullie veel op spinning? Wij af en toe maar, we hebben ook maar 1 spinning paal bij de les maar mijn lerares zei van de week toevallig nog dat ze ook vaker spinning wil gaan doen. Ik heb thuis een xpole die ook op spinning kan, dus probeer thuis wel eens te oefenen maar ik word toch nog wel snel misselijk/duizelig:67:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aloysa ik ben na 12 weken rustig aan begonnen met yoga en buikspieren. Na 14 weken kreeg ik van de sportschool oefeningen met een weerstandsband om bovenlichaam rustig op te bouwen. En na 16 weken begonnen met paaldansen, alleen draaien.. Maar in week 17 probeerde ik toch de helikopter en dat lukte:D

 

De lessen hebben bij ons niet echt een vaste opbouw (volgens een boekje). Natuurlijk krijgen we wel oefeningen die passen bij ons niveau. We bepalen zelf of we spinning willen of niet, bij ons kunnen alle palen op spinning. Ik wissel vaak af, meestal begin ik static en als de oefening goed gaat doe ik het op spinning. Ik train thuis ook en dan oefen ik bijna altijd met spinning. Ik had in het begin ook vaak dat ik misselijk was, maar dat went wel!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@abj @Aloysa Grappig om dat verschil dan te lezen. 
Bij mij is het wel echt les per niveau en dan zitten er nog wel niveauverschillen in en krijg je aangepaste opdrachten. 

Maar meestal worden er ook wel oefeningen gedaan die op instagram gezien zijn ofzo haha. 

En ik hou spinning, alles is net even wat mooier ofzo haha.


Eerste les terug klom ik eigenlijk met gemak van boven naar beneden maar invert/helikopter lukte me vanaf de grond (met wat smokkelen) pas na een maand lessen weer zonder dat ik met een voetje achter de paal hoefde te haken haha.

Was wel heeeeel trots dat ik vorige week m'n handspring aan beide kanten kon vasthouden, alleen m'n legwaves in handspring lukt nog niet helemaal haha. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
On 1-11-2017 at 6:36 PM, Rocker said:

Alleen met opgooien heb ik nog steeds moeite, al heb ik nu meer en meer in de gaten dat dat een buikspieren en core probleem is dan dat het te maken heeft met kracht in de armen of m'n borstspier/boobs. 

Dus ik doe nu opgooien met een zwiepje van m'n voet, mag van de docent hehe maar vanaf januari mag het van haar niet meer. Dus ga nu wel weer vol aan de core oefeningen :P Die heb ik een beetje verwaarloosd.

 

Qua lenigheid ben ik weer op m'n oude niveau met m'n benen, m'n rug is er bijna. Alleen m'n schouders lopen dan weer iets achter, maar die waren voorheen eigenlijk té lenig. 

 

Heb mijn schema ook wel weer een beetje omgegooid:
Maandag: Intermediate en stretch
Woensdag: Exotic basic en beginners
Donderdag: Exotic advanced
Zaterdag: Mixpole beginners/intermediate (tenzij ik moet werken) 

 

We zijn in januari en ondanks dat ik dus niet meer mocht zwiepen met mijn voet van de docent gaat dat nog niet helemaal. Buikspieroefeningen doe ik bijna dagelijks, ben ook weer begonnen met fitness om mijn basiskracht en vooral stabiliteit in m'n knieën en bekken te verbeteren. Hypermobiliteit ole! 
Maar een aantal keer opgooien vanuit kracht lukt, maar na 4 a 5 keer kom ik niet meer over het kantelpunt heen en moet ik toch echt weer "lelijk" opgooien haha. In de paal opgooien is me tot nu toe 2 a 3 keer gelukt.

En het stomme is dat shouldermounts dan weer wel gaan zonder al te veel te schoppen met m'n benen :huh: maar nu moet ik zeggen dat ik een shouldermount junkie ben haha misschien ligt het daaraan :D |
Maar goed, die inverts komen er wel, duurt lang! 

 

Lenigheid is weer terug, maar moet ik wel mee oppassen vanwege hypermobiliteit. En dan niet omdat ik dan te ver door zak maar op de verkeerde manier waardoor ik a: niet lenig word en hang in m'n gewrichten en b: blessures opduikel. Vandaar die krachttraining.

 

Schema is eigenlijk niet heel veel veranderd, enkel dat ik dan niet meer naar de woensdaglessen ga omdat ik me daar verveel en dan andere cursisten ga helpen (en dus half les sta te geven). 
En ik doe op maandag niet meer beide lessen maar 1 van de twee, omdat ik het anders niet kan combineren met krachttraining 3x per week. 


Wedstrijd van april gaat helaas niet door, waren te weinig aanmeldingen waardoor hij verplaatst is naar November :( 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Nou ik ben aankomende woensdag 12 weken po, en het begint nu toch wel echt te kriebelen! Even dit topic weer opgezocht om @Rocker‘s tips te lezen. 

 

Ik denk dat ik eind deze week inderdaad maar eens ga beginnen met voorzichtige stretchoefeningen en na een goede warming up kijken of ik wat draaitjes op mijn paal thuis kan doen en zien hoe dat gaat. Ben bang als ik meteen naar de les ga dat ik er achter kom dat ik misschien nog wel helemaal niets kan doen en nog wat langer de tijd moet nemen. (En dan de les jaloers makend naar alle paaldansende dames moet kijken :153:) Als het thuis niet gaat, dan kan ik er ook direct mee stoppen. Ik ben heel benieuwd hoe mijn borstspier gaat aanvoelen.. Met krachttraining kun je proberen het direct trainen van je borstspier te vermijden, maar dat is met paaldansen toch wel anders. 

 

Bedankt voor de tips @Rocker! Hoe gaat het paaldansen nu? Jammer dat je wedstrijd verplaatst is :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aloysa Heel gek maar dat had ik dus ook verwacht dat ik keihard over m'n grens zou gaan met paaldansen in een groep, maar daar lette de docent dus ook op me haha. 
En ik warm altijd veel beter op in de les dan thuis, dan vind ik het na 4 minuten wel weer mooi geweest. 

Sowieso nam ik eerste tijd beginnerslessen, dus mag je toch geen "gekke" dingen doen, scheelt weer haha.

 

Op zich gaat het goed, nog niet heel erg vooruit helaas. Inverts zijn nog een dingetje... maar denk dat dat echt weer tussen m'n oren zit net als toen ik net begon. Toen heeft het ook 6 maanden geduurd voor het kwartje viel haha. 

En heb me ondertussen dus ook al voor een wedstrijd in oktober ingeschreven, dus ja.... het komt vast wel terug haha. 

 

Ben benieuwd hoe je eerste keer dansen je gaat bevallen! Hou me op de hoogte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ben benieuwd hoe het ondertussen met mijn mede danseressen gaat. 

 

Hier helaas nog op hetzelfde niveau als in maart, komt ook wel deels door mezelf dat ik heel weinig maar dan ook heel weinig ben gaan trainen.

Erger me er kapot aan dat iedereen vooruit is gegaan en ik nog zit te kutten met die inverts, ben ook weer overal bang voor en dat zit ook zwaar tussen m'n oren. 

Maar ja als je niet gaat word je ook niet beter dus ga mezelf echt pushen om te gaan en om extra kracht en conditie te winnen ben ik sinds vorige week gestart met crossfit. 
Kracht heb ik nog wel, maar conditie is echt om te huilen hahaha... 400 meter rennen en ik ben dood, maar voor een goed doel zeggen we dan maar ;) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rocker vervelend zeg dat het nog steeds niet gaat zoals je wilt! Hopelijk kun je snel die knop in je hoofd omzetten en inverten zoals vroeger! :71:

 

Ik ben inmiddels 5 maanden po en vorige week voor de eerste x naar de les geweest. Ik had eigenlijk verwacht dat ik niets meer zou kunnen, maar dat viel reuze mee gelukkig! Ik heb het wel enorm gemist zeg, deze week ook alweer 2 x naar de les geweest :11: Wel een flinke portie spierpijn, maar geen last van mijn borstspier! En kramp in mijn tenen omdat ik het niet meer gewend ben om de teentjes mooi door te strekken:44:

 

Mijn conditie is ook nog steeds belabberd ja :45: Tijdens onze vakantie moesten we een stuk hiken naar de andere kant van een eiland, 45 minuten met verschillende rotstrappen. Nou ik was kapot helemaal nat van het zweet, en mijn vriend keek me echt aan van wat is er met jou aan de hand :45: 

 

Iemand trouwensnnog tips voor leuke high support sportbh’s/paaldanstopjes? :) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu pas een topje gekocht van creatures of xix en die zit lekker stevig. 

En ook eentje van gymshark. Zijn beide wel wat duurder maar heb ik wel over voor m’n boobies. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Rocker:

Heb nu pas een topje gekocht van creatures of xix en die zit lekker stevig. 

En ook eentje van gymshark. Zijn beide wel wat duurder maar heb ik wel over voor m’n boobies. 

Bedankt voor de tips! Ik was in de veronderstelling dat die van gymshark allemaal low support waren. Welk model heb jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-6-2018 om 16:59 zei Rocker:

Ben benieuwd hoe het ondertussen met mijn mede danseressen gaat. 

 

Hier helaas nog op hetzelfde niveau als in maart, komt ook wel deels door mezelf dat ik heel weinig maar dan ook heel weinig ben gaan trainen.

Erger me er kapot aan dat iedereen vooruit is gegaan en ik nog zit te kutten met die inverts, ben ook weer overal bang voor en dat zit ook zwaar tussen m'n oren. 

Maar ja als je niet gaat word je ook niet beter dus ga mezelf echt pushen om te gaan en om extra kracht en conditie te winnen ben ik sinds vorige week gestart met crossfit. 
Kracht heb ik nog wel, maar conditie is echt om te huilen hahaha... 400 meter rennen en ik ben dood, maar voor een goed doel zeggen we dan maar ;) 

 

Ik lees even terug en verbaas me hoe snel ik weer vooruit ben gegaan. Ik zag dat ik met 17 weken (eind november) de helikopter voor het eerst deed. Ik kan me herinneren dat ik eind december bijna weer de oude was, toen was ik ook begonnen met het maken van een choreo samen met mijn duo maatje. Paar weken geleden hebben we samen voor het eerst een wedstrijd gedaan. Bijna alles gaat weer zoals het was. Toch blijft mijn linkerborst gek voelen, misschien omdat rechts mijn voorkeurskant is? Met opdrukken voel ik de implantaat vreemd bewegen links, ziet er ook anders uit dan rechts. Maar alleen ik zie dat, mijn duo maatje zegt dat ze het niet echt ziet. En draaien met links gaat wel, maar voelt soms nog wat vreemd. Als ik te lang met links door ga dan tintelt het een beetje. Ik weet niet of het normaal is, maar ik voel geen pijn en zoek die grens ook niet op.

 

Wanneer was je ook alweer geopereerd @Rocker?

 

@Aloysaik draag nog dezelfde sport bh's als voorheen (van Nike, zoals Indy). Niet hele stevige.. Pas een setje bij Bandurska gekocht voor de wedstrijd (zijn wat duurder) maar wel heel fijn. Welke maat had je ook alweer eerst en nu? Ik heb namelijk niet echt het idee dat ik versteviging nodig heb, maar heb nu ook geen hele grote borsten (vind ik zelf)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aloysa Ik heb die bh van die nieuwe campagne, die is wel stevig en een fijn dik stofje. Die bandjes zijn ook verstelbaar. Die andere heb ik niet geprobeerd omdat je die niet strakker kan zetten. 

Zie die van mij niet meer op de site staan, volgens mij was dat een limited edition ofzo.... 
Volgens mij zijn de bh's van de Elite en Empower lijn sowieso vanaf medium support, maar met trainen en exotic heb ik nooit heavy support aan. Merk wel dat ik het tegenwoordig fijner vind als de stof iets dikker is, voelt ook wel iets steviger. Heb ook wel grote schoonmaak gehouden in m'n topjes.... aangezien AA en F/G wel een beetje verschil in centimeters geeft haha.
Maar ik heb bijvoorbeeld ook topjes van Rad in maat L die nu nog steeds prima zitten, alleen m'n boobies worden dan ietsje geplet maar is niet vervelend ofzo. 

Enige wanneer ik stevigere bh's aan trek is als ik naar crossfit ga omdat ik dan ook moet rennen, maar dan heb ik ook een brace om m'n knie :P 

 

@abj April vorig jaar, maar heb sowieso langer stil gezeten omdat die borstspier niet wilde ontspannen en ik niet normaal kon werken. En ook weinig kunnen trainen door mantelzorgen na m'n werk, eigenlijk pas sinds maart dat het echt rustig is en ik weer tijd heb om te trainen.
Maar nu merk ik dus dat ik er tegenaan loop dat ik het vervelend vind dat dingen niet meer lukken en de meiden waar ik mee train (die bij mij in de beginnersles zaten vorig jaar) het allemaal wel kunnen. Zit ook deels tussen m'n oren.
Want opgooien in de paal lukt nu ook wel maar niet meer 60 keer achtereen zoals eerst. 

 

Dat tintelen heb ik ook nog een tijdje gehad, dat is toch die borstspier die een beetje protesteert. 
Heb zelf nu geen last meer met push-ups en planken enzo... 
Hoe is je wedstrijd gegaan? Of komt die er nog aan? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-6-2018 om 19:17 zei Rocker:

 

@abj April vorig jaar, maar heb sowieso langer stil gezeten omdat die borstspier niet wilde ontspannen en ik niet normaal kon werken. En ook weinig kunnen trainen door mantelzorgen na m'n werk, eigenlijk pas sinds maart dat het echt rustig is en ik weer tijd heb om te trainen.
Maar nu merk ik dus dat ik er tegenaan loop dat ik het vervelend vind dat dingen niet meer lukken en de meiden waar ik mee train (die bij mij in de beginnersles zaten vorig jaar) het allemaal wel kunnen. Zit ook deels tussen m'n oren.
Want opgooien in de paal lukt nu ook wel maar niet meer 60 keer achtereen zoals eerst. 

 

Dat tintelen heb ik ook nog een tijdje gehad, dat is toch die borstspier die een beetje protesteert. 
Heb zelf nu geen last meer met push-ups en planken enzo... 
Hoe is je wedstrijd gegaan? Of komt die er nog aan? 

 

 

 

@Rocker begrijp je frustratie, had ik in het begin ook! Maar dat trekt wel weer bij:) De wedstrijd ging heel goed, was de 1e keer. En ging veel beter dan we hadden verwacht, we waren 3e geworden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Ik paaldans dus ook (competities) en heb in november nog 2 en in december nog 1 wedstrijd(en), maar ik ben dus echt bang, dat de lenigheid in mijn rug blijvend zal afnemen. Ik heb zo'n nare gedachte in mijn hoofd dat de littekens bij een backbend openscheuren ofzo, waardoor ik bang zou zijn om erin door te gaan. 

 

Ik wil heel graag een bv, maar ik wil liever backbends kunnen blijven doen, en ja- het is voor mij werkelijk een k.o. criterium bij de keuze voor of tegen een bv.

 

Please, haal die gedachte uit mijn hoofd. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.