Ga naar inhoud

Boobs en paaldansen


Rocker

Aanbevolen berichten

Topic aangemaakt om mijn ervaring met het weer herstarten met paaldansen ná een borstvergroting te delen.
Vele topics die ik vond, waren vragen of het nog mogelijk was om te doen na de operatie, complicatie verhalen of de vraag die gesteld werd stond in een sport/krachttraining topic. 

 

Voor mijn borstvergroting:
Doe nu 3,5 jaar aan paaldansen altijd rond 5 a 6x per week trainen, met exotic variant ben ik advanced en kan ik in principe bijna alles, geef er ook les in. Bij normale lessen zit ik in de advanced/professionals categorie maar kan en durf nog niet alles alleen te doen.

Kon bijvoorbeeld wel een russian split, maar ben een enorme schijterd die dus iemand naast d'r wil hebben terwijl ik doe move doe. 

https://www.google.nl/search?q=russian+split&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiLtcuYq9TVAhUDIVAKHWo1AygQ_AUICigB&biw=1920&bih=1012

Verder was ik bezig met birds of paradise, maar die lukte nog niet echt https://www.google.nl/search?biw=1920&bih=1012&tbm=isch&sa=1&q=birds+of+paradise+pole&oq=birds+of+paradise+pole&gs_l=psy-ab.3...1369.2479.0.2782.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1.1.64.psy-ab..0.0.0.um7wE7uwrFw

Om even een beeld te scheppen van m'n lenigheid voor de operatie.
Qua kracht loop ik iets achter, altijd al gedaan denk ik.. maar ik kan een Iron-X houden en kan vanaf de grond deadliften (met twisted grip, cup nog niet) naar een handstand. 

Shouldermounts vanaf de grond deadliften, vanuit de paal alleen rechts want links lukte het nog niet tot bovenaan. 
Dus dat is globaal wat ik kon. 
Daarnaast heb ik ook wel redelijk wat prijzen gevonden met paaldansen, zat met wedstrijden nu net in advanced omdat ik nu 3x iets heb gewonnen met intermediate. 

 

Wat heb ik gezien:
Er zijn meerdere meiden die ik ken die ook paaldansen, allemaal een ander advies gehad van de chirurg. De een mocht na 6 weken weer gewoon trainen en de ander moest luisteren naar het lichaam na 8 weken.

Degene die na 6 weken weer kwamen trainen, én dus eigenlijk ook eigenwijs door gingen met zware oefeningen ook al voelden ze iets rekken of verschuiven, zitten nu met complicaties van een te grote pocket/bottoming out e.d. 
Maar zo ken ik er vele, zoals bovenstaand beschreven.. dit zijn ook degenen geweest die mij hebben gewaarschuwd om écht rustig aan te doen. 
Degene die met 8 weken weer langzaam aan wat ging proberen, luistert echt naar het lichaam. Doet bijvoorbeeld geen handstanden en gaat niet naar intermediate klassen omdat ze de dag na een training soms nog last heeft van de borstspieren. 
Denk dat spierpijn in de borstspieren wel een goede indicatie is dat je nog niet toe bent aan moeilijkere/zwaardere moves. 

 

Advies chirurg:
Het advies van mijn chirurg tijdens het herstel was minimaal 12 weken niet paaldansen, het liefste nog wat langer zei hij. 

Dit vond ik in eerste instantie vreselijk maar wat ik hierboven al beschreef, veel meiden hebben me echt op het hart gedrukt om langzaam aan te doen. 

Vooral nadat de chirurg na de operatie zei dat hij flink z'n best had moeten doen om het implantaat tussen m'n borstspier te proppen:rolleyes:

 

Hoe weer gaan beginnen:

Ik ben met 12 weken PO niet gaan sporten.. niet gaan dansen.. 

Ben wel vanaf 12 weken rustig aan thuis rekoefeningen gaan doen, rustig aan, om m'n schouder en borstspieren wat losser te krijgen. Heb niks geforceerd, ik stopte al met rekken voordat ik rek voelde, puur en alleen om m'n borstspier rustig aan te laten wennen aan de specifieke bewegingen.
Hoewel ik het me eerst niet kon voorstellen heb ik inderdaad 12 weken gewacht, sterker nog ik heb met 17 weken PO (gisteren) voor het eerst in de paal gehangen.
Goed lezen: ik heb een beginnersles gevolgd! En ik heb daarbij afgesproken dat de docent me echt als een beginner zou behandelen, want ik deed wel eens vaker mee met een beginnersles maar dat was om m'n technieken te perfectioneren. 
En eigenlijk ging het prima. Ben zelf iets langer bezig geweest met opwarmen dan de klassikale opwarming omdat ik écht op safe wilde spelen. 

Had verwacht niets meer te kunnen, maar alle draaitjes lukten nog... wauw! En het is maar goed dat ik had afgesproken dat de docent me als beginner zou behandelen, mocht namelijk elke oefening maar 4x doen (2x linksom en 2x rechtsom) anders was ik misschien doorgeslagen haha.:44:

 

Gisteren heb ik dus draaitjes gedaan, in totaal 4x (links 2 en rechts 2) en ik mocht daarbij alleen de static palen gebruiken, de draaiende moest ik overslaan. En dat vond ik helemaal niet leuk want de draaipaal vind ik het leukste haha.

En klimmen ging nog goed, heb ik maar 2x gedaan omdat ze zei dat we ook nog gingen opgooien/helikopteren 2x. 
En dat lukte dus niet zoals ik wilde hahaha, waar ik voor de operatie kon deadliften in de paal met inverts moest ik nu schoppen en kon ik net de paal "grijpen" met m'n voet en me zo verder in de paal trekken.

Maar dan het stomste, zodra ik dan in de paal hing met m'n benen vast o.i.d. was het als vanouds en het is dus inderdaad zoals met fietsen, je verleert het niet. 

Daarna een rustige cooling down/stretch gedaan, met name m'n bovenlichaam/armen/schouders/borstspieren om spanning te verkleinen.

 

Vandaag heb ik wel spierpijn in m'n schouders, bovenarmen en handen.. maar voel niks van m'n borstspier. 

Dus mijn plan is om op deze manier te blijven doorgaan.

Mijn plan voor komende weken is wisselend.

De ene week op maandag stretchles en op woensdag exotic basic (zijn meer vloeroefeningen), dan kijk ik vrijdag of ik nog een stretchles pak.

De week erna dan maandag weer stretchen, woensdag exotic basic en zaterdag dan weer de beginnersles.

Denk dat dit wel even een goed schema is voor mezelf en hoop dan in de tweede week van september richting intermediate te gaan. 

 

Tips en tricks:

- ben van te voren al meer gaan afbouwen met trainen en meer gaan richten op stretchen en dans zelf zodat de borstspier "rust kreeg"
- 12 weken niet paaldansen aanhouden

- na 12 weken niet trainen voorzichtig beginnen met stretchen (niet voor de stretch zelf maar voor de beweging)

- de eerste lessen bij een beginnersles aansluiten (en dan echt als beginner)

- hoe lastig het ook is, niet nieuwsgierig proberen of je die ene vette move nog kan die je eerst kon

- verwacht niet dat je alles nog kan zoals eerst, het kan alleen maar meevallen en jezelf daarmee verrassen

- draag een stevige sportbh, ondersteboven werkt de zwaartekracht ook mee

- neem je docent in vertrouwen over de ingreep zodat ze rekening met je kan houden

- zorg voor een goede warming up, cooling down. Desnoods zorg je dat je na de klassikale warm up of cooling down nog eventjes verder kan gaan. 

- doe rustig aan tijdens de les, als de andere leerlingen een oefening 8x moeten doen doe jij de helft of een kwart

- laat je niet gek maken, hou een tempo aan wat voor jezelf en lichaam fijn voelt

- zodra je weer begint maak je een schema welke lessen je gaat volgen, ik merkte zelf dat ik het best lastig vond om weer naar een les te gaan en stelde het steeds uit. 

- vergelijk paaldansen niet met andere krachttraining, krachttraining is stilstaand en paaldans is dynamisch.. de impact op je lijf is ook heel anders.

 

Ik zal hier ook steeds updates geven over mijn ervaringen tijdens de lessen en vooruitgang. :) 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed om te lezen!! Fijn om eventjes de ervaringen te lezen, ook al heb ik een andere operatie gehad!

 

Deed jij wel voor 12 weken al weer de split/spagaat trainen. Dus puur de lenigheid van je benen? Merk dat ik daar in wel al wat verloren ben namelijk ook. Wil het liefst over een paar weken weer op het podium staan, maar vind het lastig zoeken wanneer ik echt weer op niveau kan dansen (zonder paal!)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@claddie Nee heb tijdens die 12 weken niet de split/spagaat getraind, wel een keertje met 8 weken PO benen en billen getraind maar had er zo weinig zin in in m'n uppie dat dat eenmalig was.

Op zich waren mijn benen al redelijk lenig, maar merk wel dat m'n oversplit met de spagaat bijvoorbeeld minder is, zit nog wel plat op de grond. Split is wel slechter geworden, maar die zat ik nog niet plat.

Deed eigenlijk meer mee met die stretch lessen om m'n hypermobiele lijf te temmen zodat ik minder in m'n gewrichten kon gaan hangen in plaats van actief te stretchen met m'n spieren. :75:


Ik weet niet waar je woont maar er zijn diverse danscentra in Nederland verspreid van Global Dance Centre waar je leuke lessen kan volgen. Volgens mij zit daar dan geen klassiek bij, maar wel moderne dans. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Leerzaam om jouw ervaring te lezen!

 

Ik ben een jaar geleden begonnen met paaldansen en ben sinds dien verslaafd:wub: Ik ben nog in de orientatiefase voor een BV, maar een van de eerste dingen die in me op kwam was 'hoe lang ik niet kan paaldansen'. Ik heb ook een x-pole thuis, wat de verleiding ook nog groter maakt natuurlijk.

 

Bedankt voor de tips!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aloysa Ja het is eventjes doorbijten inderdaad. Dacht echt dat ik na 6 weken gewoon weer in die paal zou hangen maar dat viel me tegen haha, dus heb netjes die 12 weken uitgezeten :P

 

Zal zo nog even update plaatsen over de afgelopen weken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Rocker:

@Aloysa Ja het is eventjes doorbijten inderdaad. Dacht echt dat ik na 6 weken gewoon weer in die paal zou hangen maar dat viel me tegen haha, dus heb netjes die 12 weken uitgezeten :P

 

Zal zo nog even update plaatsen over de afgelopen weken. 

 

Ik ben heel benieuwd naar je update! Ik ga ook gewoon wachten tot 12 weken, zondag wel eerste stretch les. Ben heel benieuwd hoe dat gaat!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 13-8-2017 at 4:07 PM, Rocker said:

Mijn plan voor komende weken is wisselend:

De ene week op maandag stretchles en op woensdag exotic basic (zijn meer vloeroefeningen), dan kijk ik vrijdag of ik nog een stretchles pak.

De week erna dan maandag weer stretchen, woensdag exotic basic en zaterdag dan weer de beginnersles.

Denk dat dit wel even een goed schema is voor mezelf en hoop dan in de tweede week van september richting intermediate te gaan. 

 

Zo nou we zijn bijna halverwege september dus ik vind dat er een update bij past haha. 

Ondertussen heb ik nu drie een stretchles genomen op maandag, de eerste keer was de stretch heel erg gericht op het bovenlichaam en de andere twee keren waren vooral gericht op benen en onderrug. 

Mijn verwachting was dat ik van de eerste stretchles immens veel spierpijn zou krijgen in m'n borstspieren, maar dat was dus niet het geval. Nee ik had vooral spierpijn in m'n bovenbenen van de split en spagaat die we aan het einde van de les altijd doen haha. 

 

Wat betreft lenigheid merk ik dat ik wel iets heb ingeleverd, maar dat dit lang niet zoveel is als ik verwacht had.

Zo zat ik met stretchles nummer twee alweer met m'n billen plat op de grond in de spagaat mét blokje onder m'n voorste been. Split was nooit mijn sterkste stretch maar die was ineens platter dan ooit.. blijkbaar heeft rust ook goede kanten hehe. 

Bovenlichaam merk ik dat ik nog wel word beperkt door m'n borstspier, zo waren mijn schouders en armen altijd debiel flexibel (hypermobiel en uit de kom dat soort dingen) en die zijn nu normaal flexibel. 

 

Het plan was om naar exotic basic te gaan, wat ik ook een keer heb gedaan. Maar... het spijt me maar die les is te makkelijk voor mij, dansen op langzamere nummers dan ik gewend ben en aangezien ik altijd gedanst heb is dat voor mij geblinddoekt nog te volgen.

Ook komen hier weinig tot geen paaldans tricks in voor dus heb ik overlegd met mijn vriendin/baas en die zei dat ik gewoon weer naar exotic advanced mocht komen (de les die ik soms zelf gaf trouwens). 

En dit ging ook prima, we deden dit keer geen handstanden of krachtdingen maar wel snellere dynamische bewegingen, merkte dat ik wel een beetje roestig was in de dynamische dingen (maar dit kon ook door de drukke werkweek komen :44: en het feit dat ik eigenlijk half lag te slapen op de bank voor de les). 

Achteraf was ik wel een beetje trots met terugkijken van het filmpje hihi. 

 

De normale lessen heb ik tot nu toe gewoon bij beginners gehouden, de draaitjes gaan steeds soepeler ondanks dat ik nog verschil merk in links en rechts (wij trainen beide kanten). Klimmen gaat nu alweer zoals vanouds, zitten is peanuts. Inverts is nog zoals ik vorige keer beschreef, denk ook dat dit mentaal nog een beetje geblokkeerd is en bang ben om wat te forceren. 

Heb een paar yoga handstanden (op je hoofd) deadliftend, schouderstanden die ik kon liften, in de paal ook een paar handstanden met iemand die me kon vangen. 

Het ligt dus niet aan krachtverlies nu, want m'n buikspieren zijn weer aan het werk en m'n armen worden ook steeds sterker. Denk dat het nu meer ligt aan angst in m'n hoofd en dat gevoel wat je hebt met aanspannen van die borstspier, iewwwww! 

 

Eigenlijk hebben m'n boobbies tot nu toe ook een keer in de weg gezeten met oefeningen, dat was toen we moesten wieken (soort opgooien maar dan met je benen zo'n klokbeweging maken en aan de andere kant van de paal uitkomen) en toen voelde ik aan de zijkant van m'n boob dat die het pletten tegen de paal niet zo grappig vond. Dus toen heb ik die maar overgeslagen na 2x. 

 

Het plan voor nu is om door te gaan zoals ik nu doe, maar tijdens de les van zaterdag wel wat lastigere oefeningen te gaan doen, het is namelijk een beginners en intermediate mix les en dan hoop ik in oktober wel naar intermediate te gaan op een rustig tempo: 
Maandag - Stretch
Woensdag - Exotic beginners 
Donderdag - Exotic advanced 
Zaterdag - Beginners/intermediate  

 

De woensdag heb ik nu toegevoegd, misschien ga ik niet maar waarschijnlijk wel om in ieder geval iets te doen, normaal deed ik bijna dagelijks meerdere lessen. 

En dan is 3x per week een les ineens heel weinig haha. 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rocker leuk om de update te lezen!

 

Fijn dat je minder flexibiliteit hebt ingeleverd dan je had verwacht. Mijn spagaat is nog niet plat, dus ik denk dat ik na mijn operatie, zodra mijn lichaam het toelaat, voorzichtig aan mijn flexibiliteit ga werken. Aangezien we de paal voorlopig dan niet inkunnen:rolleyes:

 

Inverts is soms ook een knop in je hoofd omzetten en dat lukt het opeens wel. Ik vond ze in het begin ook best lastig. Zoals je zelf al aangaf de kracht heb je, maar je bang bent om iets te forceren. Binnenkort zul je vast weer inverten alsof het de normaalste zaak in de wereld is:P

 

Dat je boobies in de weg kunnen zitten had ik nog niet eens over nagedacht:01: hopelijk is dat maar bij een enkele oefening:wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aloysa Met stretchen gebruikte ik normaal 2 blokjes onder beide voeten om plat te komen op de vloer, de laatste keer stretchen dat dit gelukt was was in maart haha.

Ja kan denk ik best hoor als je 6 weken PO bent, aangezien je dan ook weer mag bukken en alles. Denk alleen dat echt split en spagaat lastig word als je je nu nog "omhoog" houd met je armen want dat kost onbewust toch best veel kracht in je borstspieren. 

Klopt, het is nu ook wel meer dat mijn hoofd het nu even niet meer snapt hoe ik het altijd deed. Plus toch wel wat kracht in core verloren. Maar het komt dus echt heel snel terug want die hoofdstanden lukte me 2 weken geleden voor geen meter haha. 

Denk dat ze alleen in het begin in de weg zitten, mijn docente heeft ook nepperds en die heeft grotere dan ik maar die doet ook gewoon alles. Heeft ook NK duo gedaan en op WK duo gestaan in 2014, dus het is mogelijk hihi.

 

Op welk niveau zit je met paaldansen, train je alleen thuis of ook in een studio? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben begonnen in juli een jaar geleden. Ik train in een studio 2 x per week, en sinds december heb ik ook een paal thuis waarmee ik kan oefenen. 

 

Mijn lerares geeft eigenlijk algemene lessen, niet specifiek op een bepaald niveau gericht. Afhankelijk van je niveau geeft ze je dan moeilijkere of makkelijkere variaties van de oefening die we op dat moment doen. Ik ben in ieder geval geen beginner meer, ik denk meer intermediate dan?  

 

Ik heb inmiddels een paar pleasers aangeschaft omdat ik exotic steeds meer begin te waarderen. Wil binnenkort ook een proefles exotic gaan doen. Je voelt je toch wel meteen een stuk sexier als je op zo'n hakken staat:wub:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rocker Super dat je zo'n uitgebreide topic hebt aangemaakt hierover. Zelf doe ik niet aan paaldansen maar train ik wel veel en zwaar. Ik doe aan crossfit dit is een combinatie van weightlifting en gymnastics. Ik heb mijzelf ook al voorgenomen om na de operatie 12 weken niet meer te gaan crossfitten. Ik denk dat ik langzaam wil gaan opbouwen met Yoga en ook stretch oefeningen.

 

Ik vraag mij alleen nog af hoe het zit voor de operatie. Na sommige workouts heb ik soms zo'n erge spierpijn en het lijkt mij niet goed om zo de operatie in te gaan. Heb jij de week voor je operatie ook rustig aan gedaan? Of ben je toen juist nog heel vaak gegaan omdat je wist dat je voor lange tijd niet meer kon trainen?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om je update te lezen @Rocker! Ik heb gisteren voor het eerst weer een stretch workshop gedaan (6,5 week PO) en ik heb spierpijn! Het op een neer springen met de warming up was vreemd, dus die sprongen heb ik maar een paar keer gemaakt. Ik zit wel weer bijna in de spagaat, met mijn voorste been raakte mijn kuit al de grond. Dus nog even lekker stretchen en ik ben weer de oude. Kan niet wachten totdat ik weer de paal in mag!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aloysa Als je zelfstandig kan inverten ben je wat mij betreft een intermediate haha. Als je in de paal een invert kan maken wat mij betreft zelfs meer richting intermediate 2 aan het gaan :P 

Elke studio hanteert ook weer andere richtlijnen haha, als ik kijk naar de lessen in Amsterdam ben ik nog een dikke intermediate haha terwijl ik bij m'n eigen school in de professionals les zit. 

 

@Lucy89 Ja ik heb de week voor de operatie wel wat rustiger aan gedaan inderdaad, ook de week daarvoor al wat minder met m'n armen gedaan. Dus eigenlijk vanaf 2 weken van te voren alleen nog choreografie gedanst en gestretcht om die borstspieren al wat meer te kunnen ontspannen. Maar goed ook, aangezien hij nu al flink moeite heeft moeten doen met mijn sterke spiertjes hihi. 

Had echt verwacht dat ik die weken niet sporten vreselijk zou vinden, vond ik ook wel maar lang niet zo erg als ik verwacht had. Verlies van spierdefinitie is er wel, maar die is ook wel redelijk snel terug ondervind ik nu. 

 

@abj Ja zie je! Die lenigheid is niet heel snel verdwenen dus dat is wel fijn haha. 
Maar durfde je al te springen met je boobs? Ik hou ze echt nog vast :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Rocker:

 

Ja zie je! Die lenigheid is niet heel snel verdwenen dus dat is wel fijn haha. 
Maar durfde je al te springen met je boobs? Ik hou ze echt nog vast :P 

 

Ja, gelukkig! Ik dacht ik spring gewoon mee, had geen ervaring met bewegende borsten. Maar dat is nu wel anders haha.. Ik was op een gegeven moment gestopt met springen:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hello ladies! Tijd voor een update haha. 

 

Vorige keer was het plan om in oktober naar intermediate te gaan, maar daar ben ik nog niet, zit nog steeds bij beginners. Dan wel mixlevel met intermediate, maar toch. 
Op zich merk ik dat de kracht in m'n armen weer terug komt, wel ben ik veel kracht in m'n core kwijt en dat is denk ik ook de reden dat ik nog niet kan inverten vanaf de grond. 
Heel vervelend, vooral als je je bedenkt dat ik rond deze tijd vorig jaar aan het trainen was voor een wedstrijd op gevorderden niveau... zucht.. :44:

Lenigheid is weer bijna op m'n oude niveau, qua benen dan, m'n rug is echt wel 6 stappen terug gegaan merk ik. 
Exotic kom ik goed mee, maar dat is gewoon m'n tweede liefde haha. 

 

Ook was het afgelopen weken zo druk op m'n werk dat ik regelmatig lessen heb overgeslagen.
De enige waar ik wel braaf steeds heen ben geweest is exotic advanced (als ik niet moest werken) en de stretch. 
Merk ook wel dat m'n motivatie soms een beetje half is, omdat ik weet wat ik vorig jaar allemaal kon en dat lukt nu dus niet, frustratie is soms een domper.
Maar om een stok achter de deur te hebben heb ik me ingeschreven voor een wedstrijd in april op gevorderd niveau (of intermediate, nu weet ik het niet meer haha), dan heb ik ook weer een motivatie erbij. 

 

Dus ik hou m'n schema voorlopig wel aan zoals hij was, al kan ik komende week niet echt trainen omdat ik dinsdag een (flinke) tattoo laat zetten. 
Dus we gaan verder met... 
Maandag: Stretch
Woensdag: Exotic basic
Donderdag: Exotic advanced
Zaterdag: Mixpole beginners/intermediate
En eigenlijk hoop ik dat het vanaf november eigenlijk meer intermediate is, voelt nu een beetje alsof ik vast zit. 
 

@abj Nog 2 weken! Hoe is het met je boobies? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me ook heel frustrerend dat je met paaldansen niet verder kunt waar je was gebleven, hoop dat je motivatie snel weer terug is. Goed dat je je hebt ingeschreven voor een wedstrijd, leuk ook! Ik ga ook in mei, een duo. Dus hoop dat ik snel weer in vorm ben, zodat we lekker kunnen trainen. Ik kijk er zo naar uit! Het lijkt wel een eeuwigheid. Inmiddels wel begonnen met fitness en kan nog niet opdrukken, althans dat voelt raar (niet pijnlijk gelukkig). Merk wel dat ik vooruit ga, vorige week kon ik nog niet roeien (zonder apparaat, op een matje). En dat lukte me vandaag wel. Hoop dat het paaldansen ook meevalt! Met mn boobies gaat alles goed gelukkig en ze zijn heel mooi. Met sporten valt het me ook mee, ik heb het hele proces nog geen pijn gehad. Allen bepaalde oefeningen en huishoudelijke dingen voelen gek.. Chirurg was ook heel tevreden:)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
On 8-10-2017 at 3:13 PM, Rocker said:

Dus we gaan verder met... 
Maandag: Stretch
Woensdag: Exotic basic
Donderdag: Exotic advanced
Zaterdag: Mixpole beginners/intermediate
En eigenlijk hoop ik dat het vanaf november eigenlijk meer intermediate is, voelt nu een beetje alsof ik vast zit. 

 

Op de valreep haha! 30 oktober heb ik weer voor het eerst meegedaan met een intermediate les, ging eigenlijk super goed! Handstanden gedaan, veel dingen ondersteboven is alsof ik nooit gestopt ben. Al is het nu onwennig omdat ik (weer zoals 3,5 jaar geleden toen ik begon) bang ben om te vallen :75: ik ben echt een schijterd haha.


Alleen met opgooien heb ik nog steeds moeite, al heb ik nu meer en meer in de gaten dat dat een buikspieren en core probleem is dan dat het te maken heeft met kracht in de armen of m'n borstspier/boobs. 

Dus ik doe nu opgooien met een zwiepje van m'n voet, mag van de docent hehe maar vanaf januari mag het van haar niet meer. Dus ga nu wel weer vol aan de core oefeningen :P Die heb ik een beetje verwaarloosd.

 

Qua lenigheid ben ik weer op m'n oude niveau met m'n benen, m'n rug is er bijna. Alleen m'n schouders lopen dan weer iets achter, maar die waren voorheen eigenlijk té lenig. 

 

Heb mijn schema ook wel weer een beetje omgegooid:
Maandag: Intermediate en stretch
Woensdag: Exotic basic en beginners
Donderdag: Exotic advanced
Zaterdag: Mixpole beginners/intermediate (tenzij ik moet werken) 

 

Zit dus eigenlijk alweer op de 4 dagen trainen als ik zo kijk haha, nog 2 dagen erbovenop te gaan :P 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rocker leuk om weer een update te lezen! Ik zie er toch wel tegenop om straks weer voorzichtig te beginnen. Ik denk dat ik heel bang ben om dingen te forceren en helemaal niks meer kan en durf :P

 

Ik ben nu op vakantie en heb vandaag een lesje intermediate static pole bij polefit Dubai meegepakt. Was heel leuk, wat dingetjes gedaan die ik nog nooit gedaan heb. Toch heel ander soort lessen dan de lessen die ik in Nederland volg :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aloysa Kan ik me voorstellen, had ik ook toen ik weer begon.

Maar het is heel raar, veel dingen doe je vrijwel automatisch weer na een paar keer proberen. Net als ondersteboven in de paal dat gaat als vanzelf, alsof ik nooit pauze heb genomen haha. 
Eigenlijk had ik de instelling, "ik kan toch niks meer" en dat kan dan eigenlijk alleen maar meevallen.

 

Oh super vet! Mijn docente is daar volgens mij ook geweest toen ze daar 6 weken aan het werk was voor promobedrijf.
Ben wel nieuwsgierig wat je moest doen eigenlijk haha. 
Maar volgens mij zijn de lessen per dansschool ook al verschillend, in onze studio staan 8 palen en je gaat eigenlijk alle palen af met z'n allen. De docent staat dan bij de eerste twee palen om te vangen en voor aanwijzingen. 
Dus echt netjes in een rijtje, eerste oefening aan de linker kant, volgende paal rechterkant en zo die 8 palen langs.
Terwijl er ook studio's zijn waar je steeds op je "eigen" paal bezig blijft en de docent loopt dan rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rocker Heel fijn om jouw updates te lezen, ik hoop dat het ook automatisch weer gaat straks! Inderdaad, bereid me ook maar op het ergste voor kan het alleen maar meevallen :P 

 

Heel leuk om eens lessen te doen bij een andere studio. Een jaar geleden was ik ook in Dubai en heb ik een beginnerslesje gevolgd. Ik heb nu een nieuwe grip geleerd, lastig uit te leggen maar je wrapped je arm om de paal en hebt de paal verder vast met normale grip. Andere arm op borsthoogte normaal de paal vast en dan gooi je op naar een helikopter. Je moest er lopend in zegmaar, geen idee hoe het heet! Bijna van een soort radslag eindigen in een helikopter. 

 

Een andere die we geleerd hebben was vanuit een outside leghang, andere arm onder je hoofd in cupgrip en dan beide benen naar de andere kant brengen bijna als een balletje en dan het onderste been strekken. Ook geen idee wat de naam was :P ook lastig altijd die namen want sommige oefeningen worden door iedereen anders genoemd

 

En we hadden ook nog een leuke overgang van een halve jade naar een allegra :D 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2-11-2017 at 1:50 PM, Aloysa said:

Ik heb nu een nieuwe grip geleerd, lastig uit te leggen maar je wrapped je arm om de paal en hebt de paal verder vast met normale grip. Andere arm op borsthoogte normaal de paal vast en dan gooi je op naar een helikopter. Je moest er lopend in zegmaar, geen idee hoe het heet! Bijna van een soort radslag eindigen in een helikopter. 

 

Jaaa ik weet welke je bedoelt, die moest ik een tijdje terug ook doen was echt een beetje eng haha. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.