Ga naar inhoud

Sanka : 21 januari 2011 : Dr. Heintz : AZ Sint-Lucas : Gent


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben bijna 29j, samenwonend en mama van een dochter van 9j. Ik heb een 100 D/E. Ik heb besloten om een borstverkleining te laten doen en ben nu aan het 'shoppen' naar een goede plastische chirurg. Vandaag mijn eerste consultatie gehad bij dr. Lefevre in Aalst. Hele vriendelijke man die veel uitleg gaf. Voelde mij wel goed bij hem. Echter het kostenplaatje was even schrikken... Ook met tussenkomst van de mutualiteit vraagt hij nog 1800euro voor zichzelf en ongeveer 700euro voor de anestisist.... Is dit normaal?

Heb eind deze maand nog een afspraak bij dr Cambier in Dendermonde en bij dr Heintz in Gent.

Wat zijn zo de prijzen die julloie betalen en bij welke chirurg?

bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste Reactie

Heey Sanka,

Welkom op het forum :D

Over een borstverkleining kan ik je niet zo goed helpen maar ik was 3950 kwijt voor mijn bv.

Ik denk dat een totaal van 2500 dus helemaal niet zo gek is? :blush:

Succes :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben bijna 29j, samenwonend en mama van een dochter van 9j. Ik heb een 100 D/E. Ik heb besloten om een borstverkleining te laten doen en ben nu aan het 'shoppen' naar een goede plastische chirurg. Vandaag mijn eerste consultatie gehad bij dr. Lefevre in Aalst. Hele vriendelijke man die veel uitleg gaf. Voelde mij wel goed bij hem. Echter het kostenplaatje was even schrikken... Ook met tussenkomst van de mutualiteit vraagt hij nog 1800euro voor zichzelf en ongeveer 700euro voor de anestisist.... Is dit normaal?

Heb eind deze maand nog een afspraak bij dr Cambier in Dendermonde en bij dr Heintz in Gent.

Wat zijn zo de prijzen die julloie betalen en bij welke chirurg?

bedankt!

Hé Sanka,

ik krijg dinsdag mijn borstverkleining door Dr Heintz. Ik heb het akkoord van de ziekenkas en het medisch gedeelte wordt door hen vergoed maar het esthetisch deel, daar moet ik zelf 1500 euro voor betalen (moet een week voor de operatie gestort zijn op rekening van het ziekenhuis!)

Ik heb bij hospitalisatieverzekering nagevraagd en daar zeggen ze dat op basis van het verslag van de chirurg (motivatie en hoeveelheid die weggenomen wordt)beslist wordt of er nog een deel terugbetaald zal worden. Veel succes bij je zoektocht...

Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Sanka,

ik krijg dinsdag mijn borstverkleining door Dr Heintz. Ik heb het akkoord van de ziekenkas en het medisch gedeelte wordt door hen vergoed maar het esthetisch deel, daar moet ik zelf 1500 euro voor betalen (moet een week voor de operatie gestort zijn op rekening van het ziekenhuis!)

Ik heb bij hospitalisatieverzekering nagevraagd en daar zeggen ze dat op basis van het verslag van de chirurg (motivatie en hoeveelheid die weggenomen wordt)beslist wordt of er nog een deel terugbetaald zal worden. Veel succes bij je zoektocht...

Omie

Hallo Omie,

Ik heb volgende week donderdag ook een afspraak bij Dr. Heintz.... Laat je weten hoe alles verlopen is?

Veel sterkte en geniet van je nieuwe boezem....

Gr Sanka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de grote knoop doorgehakt te hebben om toch maar een bvk te laten doen dacht ik dat het moeilijkste achter de rug is maar mooi niet!

Ben actief begonnen aan een goede chirurg en ben al radeloos....

Ik ben bij 2 plastische chirurgen geweest en kan niet beslissen. Ik zet even de pro's en contra's op een rijtje zetten. Misschien kunnen jullie even jullie mening geven?

Dr Lefevre:

- het ziekenhuis geeft een warmer gevoel, is gezellig en dicht bij huis.

- is heel vriendelijk, geeft veel uitleg en stelt je echt op je gemak.

- laat een litteken achter vertikaal vanaf de tepel.

- 5 dagen hospitaal

- doet een borstverkleining en lifting tegelijk.

- kostprijs eigen aandeel ongeveer 2500euro.

Dr Heintz:

- ongezellig ziekenhuis en verder van huis.

- was ook wel vriendelijk maar vond hem wel gespannen.

- laat een anker litteken achter

- ongeveer 2 dagen hospitaal

- doet een borstverkleining en eventueel liposuctie aan zijkant borsten.

- kostprijs eigen aandeel ongeveen 1000 a 1500euro

Welke van de 2 artsen moet ik nu nemen? Beiden voldoen ze naar mijn gevoel....

groetjes Sanka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi..

Welkom hier... :D

Heb net ff je voor en nadelen gelezen.. En ik zou het ook zo snel niet weten hoor!

5 dagen ziekehuis vind ik wel lang, is dit altijd zo?

Als je je bij alle 2 goed voelt dan zou ik gaan voor het ziekenhuis met de laagste kosten..

Maar het is natuurlijk jou keus, hoop dat je eraan uit komt !

Laat je even weten van je kiest?

:58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sanka,

Ligt misschien een beetje aan het feit dat dat andere ziekenhuis dichtbij huis is, dat je het daar gezelliger vind? Ken persoonlijk het AZ Sint-Lucas heel goed, is in m'n thuisstad en m'n moeder is er drie jaar terug onder behandeling geweest (oncologie), vind het er persoonlijk wel gezellig, wel groter misschien dan in Aalst? Kan het niet echt vergelijken. Maar als je bij beide artsen een goed gevoel had en je hebt geen echte voorkeur wat de littekens betreft, zou ik net als Mii kiezen voor de laagste kosten en de kortste verblijfsduur, ben je toch sneller weer lekker thuis in je eigen omgeving.

Succes met je keuze!

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben bijna 29j, samenwonend en mama van een dochter van 9j. Ik heb een 100 D/E. Ik heb besloten om een borstverkleining te laten doen en ben nu aan het 'shoppen' naar een goede plastische chirurg. Vandaag mijn eerste consultatie gehad bij dr. Lefevre in Aalst. Hele vriendelijke man die veel uitleg gaf. Voelde mij wel goed bij hem. Echter het kostenplaatje was even schrikken... Ook met tussenkomst van de mutualiteit vraagt hij nog 1800euro voor zichzelf en ongeveer 700euro voor de anestisist.... Is dit normaal?

Heb ondertussen nog een consult gehad bij dr Heintz in Gent en ook daar voelde ik mij wel goed bij. Beide heren lijken goed ik hun job… Maar hoe kies je nu de man waar je je vertrouwen in stelt en die de rest van je leven gaat veranderen?

Wat zijn zo de prijzen die jullie betalen en bij welke chirurg?

Ik zet even de pro's en contra's op een rijtje zetten tussen de 2 chirurgen die ik ga kiezen. Misschien kunnen jullie even jullie mening geven?

Dr Lefevre:

- het ziekenhuis geeft een warmer gevoel, is gezellig en dicht bij huis.

- is heel vriendelijk, geeft veel uitleg en stelt je echt op je gemak.

- laat een litteken achter vertikaal vanaf de tepe, sleutelgatmethodel.

- 4 a 5 dagen hospitaal

- doet een borstverkleining en lifting tegelijk.

- kostprijs eigen aandeel ongeveer 2500euro.

Dr Heintz:

- ongezellig ziekenhuis en verder van huis.

- was ook wel vriendelijk maar vond hem wel gespannen.

- laat een anker litteken achter

- ongeveer 2 dagen hospitaal

- doet een borstverkleining en eventueel liposuctie aan zijkant borsten.

- kostprijs eigen aandeel ongeveer 1000 a 1500euro

Welke van de 2 artsen moet ik nu nemen? Beiden voldoen ze naar mijn gevoel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

EINDELIJK beslist.... Met de nadruk van eindelijk!

Na weken nadenken en nadenken over welke pc ik zou nemen is de beslissing gevallen. Het is dr Heintz geworden.

Ik voelde mij al goed bij hem maar twijfelde nog tussen een andere pc (zie mijn topics). Ik heb naar beide chirurgen een mail gestuurd. Van de ene kreeg ik een mail terug van 3 regels met maar op 1 van de 4 vragen reactie. Van de andere kreeg ik bijna een halv A4 blad terug en was heel geruststellend van uitleg. Ook op het einde van zijn mail stond dat ik gerust og contact mocht opnemen bij nog verdere vragen... Dit gaf een heel warm en uitnodigend gevoel. Het liet mij voelen dat deze pc om mij gaf en niet enkel om mijn centen...

Heb dus besloten om mij te laten opereren door deze chirurg...

Heb vandaag mijn goedkeuringsaanvraag binnen gedaan bij de mutualiteit, dus nu bang afwachten. Hopelijk duurt het niet TE lang en kan ik in januari geopereerd worden....

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn goedkeuring is binnen sinds een week nu... Ben benieuwd!

Hoe lang hebben jullie ongeveer moeten wachten op een reactie? negatief of positief...

Gr. Een ongeduldige Sanka

Even voor de duidelijkheid... Ik bedoelde mijn goedkeuringsaanvraag hè....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij daar moest ik 2 weekjes op wachten. Ik heb dan ook gebeld op een gegeven moment gewoon om te checken of hij al was verzonden naar mijn huis haha. Mijn aanvraag is toen ook goed gekeurd. Ik had al eerder eens een aanvraag laten doen maar dat is toen afgekeurd omdat ze wilden dat ik 70kg zou wegen en dat was ook een voorstel van de chirurg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had daar ook schrik voor (en ik kan mij gerust dik noemen met 151cm en 72kilo) maar dr Heintz maakte daar geen probleem van en (tot mijn verbazing!) de ziekenkas ook niet....ik duim voor jou !

Ik heb wel een 4tal weken moeten wachten omdat de adviserend geneesheer zelf ziek was.

Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.