Ga naar inhoud

dahlia_02 : 12 maart 2018 : Dr. Hoorntje : Martini Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! :D:D

 

Jarenlang heb ik getwijfeld over een bvk. Ik heb al een jaar of 10 "last" van mijn borsten. Schaamte, onzekerheid en het anders voelen. Ik ben 26 jaar, 72 kilo, 1.72 cm lang en heb op dit moment bh maat H 75. Wat me erg in de weg zit nu. Mijn borsten zijn erg zwaar vooral mijn schouders trekken het niet. Tot vorige week leek het nog erg ver weg maar vandaag heb ik een afspraak gehad met mijn huisarts en heb ik een doorverwijzing gekregen naar de plastisch chirurg. Ik heb gekozen met advies van de dokter om voor het martini ziekenhuis in groningen te gaan. Eindelijk is de eerste stap gemaakt. Nu hopen dat ik voor een vergoeding van de verzekering in aanmerking kom. Daar maak ik me nog erg druk om. 

Ik heb nu al erg veel informatie en ook wat meer lef gekregen om daadwerkelijk een afspraak te gaan maken door dit forum! Vandaar ook dat ik me hier voorstel, ik hoop dat ik snel meer goed nieuws met jullie kan gaan delen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

welkom op het forum! Wat een spannende stap! Goed dat je zo snel al je verwijzing hebt. Je kan bij operatieverslagen borstverkleining heel veel info vinden, misschien ook wel over het Martini ziekenhuis.

 

zelf ben ik 2,5 week geleden geopereerd en tot nu toe valt het alles mee dus zou het absoluut aanraden!

 

succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Wat goed dat het allemaal meevalt tot nu toe! Vind het een ontzettend spannend idee! Hrb vandaag een brief in huis gekregen voor een eerste consult met de pc in het Martini Ziekenhuis. Jeetje wat gaat dit snel! Moet nog over zoveel dingen nadenken! Welke bh maat ik straks zou willen bijvoorbeeld. . Hebben jullie misschien tips? Hoe de keuze is gemaakt welke maat het beste bij je past? :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het consult gaat de pc laten zien wat er allemaal mogelijk is, omdat ze alleen aan de onderkant van de borst weefsel weg kunnen halen en niet in de breedte kunnen snijden bijvoorbeeld. Dat betekent dat als je een volle borst hebt aan de bovenkant er dus een vollere borst over zou blijven. Ik heb aangegeven dat het voor mij vooral belangrijk is dat het netjes bij m'n lichaam past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 welkom op dit Forum en ik wens je heel veel succes de komende weken met je gesprek met de chirurg en je keuzes die je gaat maken.

Denk maar zo dat het de chirurg zijn dagelijks werk is en hij/zij heel goed weet wat bij jou de beste keuzes zijn ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, gelukt ^_^!!

 

gisteren was mijn kennismaking met de PC. Ik was echt erg zenuwachtig, wat als zou zeggen "dat valt toch best mee"? Er spookte van alles door mijn hoofd tijdens het wachten, maar het ging hartstikke goed!

Ze heeft naar mijn borsten gekeken en verteld wat ze voor me kon doen. De borsten iets smaller, ze worden mooi gelift, de tepel gaat een stukje omhoog,  en er gaat flink wat vanaf!

Ze garandeert geen specifieke BH maat, maar heb wel aangegeven dat ik vooral bang was dat ze te groot zouden blijven dus een C ongeveer. daar was ze het mee eens.  Nu wachten op de verzekering. Dat moet wel goed komen.

Heb ook al een afspraak bij de anesthesie gepland, dus het lijkt toch echt de goede kant op te gaan! De wachttijd bij het Martini ziekenhuis in Groningen is nu 8 tot 12 weken, dus dat is erg snel! :blink:

 

Gister middag na de afspraak de opperatie gelijk met mijn baas besproken. Hij reageerde totaal niet als verwacht! hij was erg blij voor me en de herstelperiode van 6 tot 8 weken kwam ook goed Wat een spannende en zeker ook gekke dag gisteren! :D:D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

eindelijk de brief in huis gehad, komende maandag wordt ik eindelijk geopereerd:D:D. Ben echt ontzettend nerveus! In huis alvast een grote schoonmaak aan het houden :P. Hebben jullie nog tips wat ik niet vergeten moet mee te nemen naar het ziekenhuis? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dahlia_02

 

Hoi hoi

 

Ik heb de titel even gedeeltelijk aangepast, en het topic verhuisd naar operatie verslagen, hier in dit topic kun je alle verdere updates en je verslag neerzetten, zo heb je dan alles netjes bij elkaar staan.

 

Door welke arts wordt je geholpen, dan kan ik dat nog even in de titel vermelden.

 

Heel veel succes morgen.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes @dahlia_02 en sterkte met je herstel. Neem naar het ziekenhuis vooral gemakkelijke kleding (met sluiting vooraan), topjes waar je zo kan instappen en schoenen waar je zo kan instappen mee.

Bukken kan echt niet. Normaal gezien ben je met 5 à 6 dagen tijdig je pijnstillers nemen van het ergste vanaf. Maar iedereen herstelt anders natuurlijk.

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo het zit erop! :-) 

Jeetje wat heb ik een spanning gehad voor de operatie, en wat was ik opgelucht dat het allemaal voorbij en gedaan was. 

 

Maandag tegen 11 uur heb ik me gemeld in het ziekenhuis. Ik mocht na een tijdje wachten al naar mijn kamer, waar ik ook de rest van de 24 uur zou blijven. Tot mijn opluchting was het een twee-persoons kamer en hoopte ik dat ik alleen in de kamer zou blijven, dit was ook het geval gelukkig. na een korte uitleg over de procedure werd ik klaargemaakt voor bed, dus een schort aan en medicatie innemen, dan om kwart over 12 was het zover, afscheid nemen van m'n vriend en naar de anesthesie afdeling gebracht. Hier kreeg ik mijn infuus en de laatste controles. Na een klein halfuurtje werd ik naar de operatiekamer gebracht. hier ging het gebeuren. Nog steeds erg veel spanning maar ook zo blij dat het EINDELIJK ging gebeuren!

En toen werd ik wakker, helemaal van de wereld, na de operatie. Misselijk, ontzettend emotioneel en een zere keel. dat was ontzettend naar. gelukkig ben ik goed geholpen en duurde het niet lang of de paniek was weg. 

 

Terug van de uitslaapkamer, naar mijn eigen kamer, flink wat geslapen de hele middag/avond. m'n viend is nog langs gekomen, had totaal geen energie om tegen hem te praten, viel steeds in slaap.

 

Tegen een uur of 11 in de avond was ik over de ergste slaap heen en heb even een momentje genomen om eens goed naar m'n nieuwe borsten te kijken. wow wat een verschil, wat zijn ze een stuk kleiner!! toen kwam pas het besef :-D

 

Nu 2 dagen later, nog steeds erg tevreden, maar een lichaam dat ontzettend moe is. m'n nek, schouders en natuurlijk borsten zijn ontzettend pijnlijk. gelukkig heb ik hulp en neem ik lekker veel rust, ik kan niet wachten om er ECHT van te gaan genieten!! wat een avontuur, heb er geen moment spijt van gehad, ondanks de pijn die ik nu heb. Ik ga een heerlijk zomer tegemoet :-D

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Jeetje wat gaat de tijd snel! Bijna 8 weken na de operatie. Ik moet zeggen dat de herstelperiode best meegevallen is. Na 3 weken zijn mijn hechtingen losgemaakt en daarna heb ik wel verschillende wondjes gehad. De onopgeloste hechtingen kwamen eruit. Gelukkig zelf kunnen oplossen met gaasjes. Dit heeft een week of 2 geduurd. Helaas heb ik nog (bijna) geen gevoel in mijn tepels. Ik hoop dat dit nog gaat verbeteren. Ik slaap nu weer op mijn zij en merk dat ik in de ochtend en gedurende de dag erg veel pijn heb in mijn rechterborst. Ook merk ik steken in allebei mijn borsten en tepels. 

Maar dat gezegd ben ik zo ontzettend blij met het resultaat! Lekker fietsen zonder last te hebben van het hobbelen, ontspannen met de bus gaan, in een T-shirt lopen zonder me vreselijk onzeker te voelen. En heerlijk die goedkope bhs! Geen 50 euro meer voor een stevige bh!! Ik heb geen moment spijt gehad van deze beslissing :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei dahlia_02:

Jeetje wat gaat de tijd snel! Bijna 8 weken na de operatie. Ik moet zeggen dat de herstelperiode best meegevallen is. Na 3 weken zijn mijn hechtingen losgemaakt en daarna heb ik wel verschillende wondjes gehad. De onopgeloste hechtingen kwamen eruit. Gelukkig zelf kunnen oplossen met gaasjes. Dit heeft een week of 2 geduurd. Helaas heb ik nog (bijna) geen gevoel in mijn tepels. Ik hoop dat dit nog gaat verbeteren. Ik slaap nu weer op mijn zij en merk dat ik in de ochtend en gedurende de dag erg veel pijn heb in mijn rechterborst. Ook merk ik steken in allebei mijn borsten en tepels. 

Maar dat gezegd ben ik zo ontzettend blij met het resultaat! Lekker fietsen zonder last te hebben van het hobbelen, ontspannen met de bus gaan, in een T-shirt lopen zonder me vreselijk onzeker te voelen. En heerlijk die goedkope bhs! Geen 50 euro meer voor een stevige bh!! Ik heb geen moment spijt gehad van deze beslissing :-) 

Hoi @dahlia_02 Ik begrijp helemaal wat je bedoelt met die laatste opmerkingen.

Welke methode heb jij gehad? 

Ik sliep pas na 3 maanden terug op mijn zij. Ik ben dit weekend 5 maanden PO en voel soms nog pijn als ik op mijn zij slaap. Succes nog met je herstel. X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik heb een sleutelgat methode gehad. Laatste opmerking? Die van de bhs? Had maat 75h dus altijd via internet moeten kopen. Dus de altijd de hoofdprijs betaald. Nu kan ik ze kopen bij de Hema, zeeman waar ik maar wil. Of bedoelde je dat niet?, 

Bedankt voor je antwoord, jij hebt dus ook nog last soms, na het slapen op je zij. Jij ook succes met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei dahlia_02:

Hoi! Ik heb een sleutelgat methode gehad. Laatste opmerking? Die van de bhs? Had maat 75h dus altijd via internet moeten kopen. Dus de altijd de hoofdprijs betaald. Nu kan ik ze kopen bij de Hema, zeeman waar ik maar wil. Of bedoelde je dat niet?, 

Bedankt voor je antwoord, jij hebt dus ook nog last soms, na het slapen op je zij. Jij ook succes met je herstel!

Hoi hoi; ja ik bedoelde je opmerking dat je nog steeds heel blij bent met het resultaat. En dat niet meer voelen hobbelen bij het fietsen of stappen of lopen, enz enz. Ik snap je helemaal. En geen BH's meer kopen waar nooit korting op zit. Ik heb nu een hele collectie. En ik weet gewoon dat een Europese 85B past. Heerlijk.

Ik heb vandaag gepoetst this en bij het stofzuigen en dweilen voel ik toch ook nog iets aan mijn littekens hoor.

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.