Jump to content

Vetpercentage verlagen na borstvergroting

Recommended Posts

Hola lady's

aanstaande dinsdag heb ik mijn borstvergroting met kleine lift. Normaal sport ik 6x per week dus verwacht wel na ineens stil zitten dat me vetpercentage omhoog kruipt. Hoe deden jullie dit en heeft een paar procent verlagen invloed op je borsten dat ze bijvoorbeeld weer leger of slapper worden ^_^

Hoi @Chabeli

Mijn vetpercentage is wel wat gestegen na mijn bv (heb ze voor de spier sinds 5 jaar nu)
Ik kan niet zeggen hoeveel, want had het nooit gemeten, tot 3 maanden terug. 
Zat toen op 27,5% (ja ik sportte nooit) en sindsdien begonnen met sporten. Op t moment 5 kilo lichter en ook 5% in vetpercentage afgevallen.
Als je te laag in vetpercentage komt, kun je rimpels in je boobs gaan zien, maar in principe als je rustig aan doet met het afbouwen van je vetpercentage, moet het goed komen.

Ik kan je niet beloven dat je net zo laag in vetpercentage kunt komen als nu (met 6x per week sporten zul je wel tamelijk laag zitten, neem ik aan) maar van de andere kant is de prothese ook aangepast op je lijf hoe het nu is. Dus zou je wat bijkomen, dan hoeft dat niet persé te betekenen dat je daarna meteen rimpels krijgt als je dat er weer aftraint.

Ik zou je wel adviseren niet te streng in je dieet te zijn, zeker de eerste 3 weken.. Je verbruikt namelijk meer dan je zou denken, aangezien het herstel van je borsten ook energie vreet. 
Dat je er daarna op let, prima, maar ik zou de eerste 6 weken geen strikte voedingsschema's volgen. 
Veel eiwitten, prima. Dat is goed voor herstel en voor het verminderen van spierafbraak, maar luister goed naar je lijf. Ga geen honger zitten lijden :)

xxx BB

7 minuten geleden zei best_boobie:

Hoi @Chabeli

Mijn vetpercentage is wel wat gestegen na mijn bv (heb ze voor de spier sinds 5 jaar nu)
Ik kan niet zeggen hoeveel, want had het nooit gemeten, tot 3 maanden terug. 
Zat toen op 27,5% (ja ik sportte nooit) en sindsdien begonnen met sporten. Op t moment 5 kilo lichter en ook 5% in vetpercentage afgevallen.
Als je te laag in vetpercentage komt, kun je rimpels in je boobs gaan zien, maar in principe als je rustig aan doet met het afbouwen van je vetpercentage, moet het goed komen.

Ik kan je niet beloven dat je net zo laag in vetpercentage kunt komen als nu (met 6x per week sporten zul je wel tamelijk laag zitten, neem ik aan) maar van de andere kant is de prothese ook aangepast op je lijf hoe het nu is. Dus zou je wat bijkomen, dan hoeft dat niet persé te betekenen dat je daarna meteen rimpels krijgt als je dat er weer aftraint.

Ik zou je wel adviseren niet te streng in je dieet te zijn, zeker de eerste 3 weken.. Je verbruikt namelijk meer dan je zou denken, aangezien het herstel van je borsten ook energie vreet. 
Dat je er daarna op let, prima, maar ik zou de eerste 6 weken geen strikte voedingsschema's volgen. 
Veel eiwitten, prima. Dat is goed voor herstel en voor het verminderen van spierafbraak, maar luister goed naar je lijf. Ga geen honger zitten lijden :)

xxx BB

Dankjewel voor je reactie! Het gaat niet om heel veel hoor ik denk ong 3 procent. zit nu rond de 21% en wil hem rond de 19 houden dus werk aan de winkel na me herstel hihi

9 uur geleden zei Chabeli:

Dankjewel voor je reactie! Het gaat niet om heel veel hoor ik denk ong 3 procent. zit nu rond de 21% en wil hem rond de 19 houden dus werk aan de winkel na me herstel hihi

Ik durfde ook al bijna niet te schrijven wat mijn percentage was haha, maarja, hoe geef je dan goed aan wat het gedaan heeft met mn lichaam :P

Denk dat dat bij jou wel goed komt

XXx

18 uur geleden zei Chabeli:

Hola lady's

aanstaande dinsdag heb ik mijn borstvergroting met kleine lift. Normaal sport ik 6x per week dus verwacht wel na ineens stil zitten dat me vetpercentage omhoog kruipt. Hoe deden jullie dit en heeft een paar procent verlagen invloed op je borsten dat ze bijvoorbeeld weer leger of slapper worden ^_^

Ik word a.s. donderdag geopereerd, en zit toevallig met dezelfde vraag, dus lees even mee ;)

p.s. sport ook 6x per week, best spannend he, om 6 weken niets te mogen doen, vanwege het herstel?

3 uur geleden zei Tassie1983:

Ik word a.s. donderdag geopereerd, en zit toevallig met dezelfde vraag, dus lees even mee ;)

p.s. sport ook 6x per week, best spannend he, om 6 weken niets te mogen doen, vanwege het herstel?

Oh spannend duurt ook niet lang meer! Ja vind het echt vreselijk ik kom super snel aan en had eindelijk resultaten maarja het is voor een goed doel haha. Ik pas me voeding een beetje aan en ga gewoon lekker veel wandelen als het kan!

18 minuten geleden zei Chabeli:

Oh spannend duurt ook niet lang meer! Ja vind het echt vreselijk ik kom super snel aan en had eindelijk resultaten maarja het is voor een goed doel haha. Ik pas me voeding een beetje aan en ga gewoon lekker veel wandelen als het kan!

Ik had precies hetzelfde voorgenomen, succes morgen en laat even weten hoe het allemaal is gegaan

• 3 weeks later...

Hallo allemaal!

ik ben 2 weken geleden geopereerd aan een borstvergroting met minilift, in het Baulandkliniek door dokter Fresow!

Hiervoor sportte ik 5 a 6 x in de week alleen nu gaat dat natuurlijk even niet. Ik wandel wel en doe een half uurtje op laag tempo fietsen op een spinningfiets zonder handen. Hoe goed ik ook op me eten let ik kom gewoon heel snel aan helaas. Hoe deden jullie meiden dit en als ik straks weer ga sporten en me vetpercentage omlaag werk ( 2 a 3%) zullen je borsten dan weer leeg raken of gaan hangen? 

Xxxx

• 2 weeks later...

Ik sport normaliter ook 6 dagen in de week, en ben wat lager onder mijn calorie-inname gaan zitten. Ben daardoor wel 2 kilo afgevallen, of ik daarmee mijn vetpercentage heb verlaagd, weet ik natuurlijk niet zeker. Maar dat heb ik bewust gedaan, zodat ik niet zou aankomen. Verder wandel ik elke dag 10000 (wel opgebouwd) stappen, zodat ik toch aan mijn beweging toekom.

Ik ben 3,5 weken geleden geopereerd. Helaas merk je wel dat je lichaam nog strakker aanvoelt, als je traint dan dat je een tijdje niets meer aan krachttraining hebt gedaan.

Misschien heb je wat aan mijn tips. Gelukkig is er niets verandert aan mijn borsten ;)

Afvallen door verminderde calorie-inname, na een operatie is niet echt aan te bevelen...
Je lichaam vreet energie voor het herstel, dus probeer niet te laag te gaan zitten. Je verbruikt nu ook meer doordat je lichaam wil herstellen. Als het niet genoeg 'bouwstenen' krijgt, vertraagt dat je herstel.
Wees daar dus voorzichtig mee @Tassie1983

xxx BB

Ik sport normaal ook vaak en voel me 'vastzitten' als ik lang niet beweeg. Vandaag 3 dagen PO en heb ongeveer een halfuurtje gewandeld (niks dus want ik zwem en loop normaal een uur of langer) ... het was warm en de druk op on borsten voelde pijnlijk aan. Morgen ga il toch terug wandelen want daarna komen mn kindjes terug naar mij. Ik hen hier een pot eiwitten vr shakes gekocht en dacht daar iets mee te doen maar ik weet ook niet of dat eigenlijk goed of slecht is na de operatie  ... groetjes!!!!

7 minuten geleden zei Sari:

Ik sport normaal ook vaak en voel me 'vastzitten' als ik lang niet beweeg. Vandaag 3 dagen PO en heb ongeveer een halfuurtje gewandeld (niks dus want ik zwem en loop normaal een uur of langer) ... het was warm en de druk op on borsten voelde pijnlijk aan. Morgen ga il toch terug wandelen want daarna komen mn kindjes terug naar mij. Ik hen hier een pot eiwitten vr shakes gekocht en dacht daar iets mee te doen maar ik weet ook niet of dat eigenlijk goed of slecht is na de operatie  ... groetjes!!!!

eiwitten zijn prima!! Goed voor wondgenezing en goed tegen spierafbraak. 

Forceer het wandelen niet, luister naar je lichaam. Moe=stoppen. Je lichaam heeft namelijk veel energie nodig voor wondgenezing, en die wonden zitten binnen in je lichaam, die zie je dus niet ;) 

xx

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.