Newbie90 Posted July 28, 2017 Posted July 28, 2017 Hallo, Even een vraagje over littekencreme's. Normaal gesproken gebruikt dr. Visser "Alhydran litteken-creme", maar omdat ik van mezelf weet dat ik geen mooie littekens maak heb ik dit uiteraard op mijn tweede consult met haar besproken. Ze heeft een aantal oude littekens gezien op mijn lichaam en geeft aan dat ik inderdaad risico heb om na mijn borstvergroting hypertrofe littekens te ontwikkelen. Daarvoor moet ik waarschijnlijk na de operatie gaan starten met "Bapscare-care". Heeft iemand toevallig toevallig ervaring met producten van "Bapscare care" en zo ja, welke raad je aan en waarom? Zijn er meer mensen die hypertrofe littekens maken na operaties en zo ja, welke creme's hebben jullie gebruikt om de wondgenezing zo goed mogelijk te laten verlopen? Bedankt voor het delen van jullie kennis
Jules83 Posted July 28, 2017 Posted July 28, 2017 Mijn zus heeft dit ook heel erg snel en bij laatste ooeratie ( verwijderen schildklier ) dus heel groot litteken in hals de klassieke blauwe pot nivea gebruikt en ze had amper iets zichtbaar. ( haar dokter dit aangeraden) mijn dokter heeft ook gezegd deze te gebruiken . Dus ik smeer ochtend en avond.
Henrique Posted July 29, 2017 Posted July 29, 2017 Geen zalf maar een totaal andere manier heb ik gebruikt na groot litteken op mijn buik. In Nederland is het nog niet zo bekend, maar in Amerika gebruiken ze al lang "papertape" na bijvoorbeeld een keizersnede of buikwandcorrectie. Papertape is die hele dunne pleister, bv 3M micropore die maar een paar euro kost bij de apotheek. Doordat je tape over het litteken plakt wordt de druk verdeeld en trekt de huid niet zo aan het litteken zelf. Ik heb een super mooi plat litteken gekregen met deze manier. Na mijn bv (in augustus) ga ik het zeker ook weer doen als het litteken helemaal dicht is.
Newbie90 Posted August 10, 2017 Author Posted August 10, 2017 Hallo dames, bedankt voor jullie reacties. Beide klinken als een goede tip! Vooral die papieren tape over een litteken plakken, dat ik daar als verpleegkundige nooit eerder aan gedacht heb haha. Ik zal ze allebei onthouden
Bellabella Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Ik was gisteren ook nog verschillende sites aan het afschuimen omdat ik met hetzelfde probleem zit mijn dokter raadde me scarban siliconesheets aan en de sicalfate creme van avene. Ga effe langs bij een dermatoloog want die hebben nog een volledig ander zicht op alles. (Zal ik ook doen) En idd nivea werkt ook heel goed. En in het slechtste geval weglazeren? Heb ik ook al zitten over nadenken..
Newbie90 Posted August 14, 2017 Author Posted August 14, 2017 Op 10-8-2017 om 14:42 zei Bellabella: Ik was gisteren ook nog verschillende sites aan het afschuimen omdat ik met hetzelfde probleem zit mijn dokter raadde me scarban siliconesheets aan en de sicalfate creme van avene. Ga effe langs bij een dermatoloog want die hebben nog een volledig ander zicht op alles. (Zal ik ook doen) En idd nivea werkt ook heel goed. En in het slechtste geval weglazeren? Heb ik ook al zitten over nadenken.. Ik heb over 2weken mijn operatie al, dus ik ga het niet redden om voor die tijd bij een dermatoloog op consult te gaan. Daar heb ik nooit over na gedacht eigk. Ik weet uit ervaring dat mijn lijf goed reageert op bepanthen. Als ik bijv een wondje heb en ik smeer dit erop houd ik er nagenoeg niets aan over. Ik krijg wss een product van bapscare care mee, zijn ook goede producten maar extra kennis over hoe anderen het aanpakken is nooit verkeerd
MissV Posted August 17, 2017 Posted August 17, 2017 Ik gebruikte Mepitac. Dat is een siliconentape. Ik moest hem 4 maanden gebruiken en heb er een heel mooi resultaat mee. Ik heb slechts 1 plekje dat wat dikker staat (8m post-op), maar dat is een plekje dat ik pas later heb kunnen afplakken met de tape omdat het wondje bleef lekken. Een zalf reguleert het vocht in je litteken, wat een litteken nodig heeft om te rijpen, samen met de massage moet dat het litteken soepeler maken. Papiertape houdt je litteken netjes 'bij elkaar'. Siliconen tape doet beiden: reguleert vocht en houdt het litteken bij elkaar zodat het niet openrekt. Hij is niet goedkoop, maar wel afwasbaar dus je doet wel even met een rolletje. (Ik gebruikte de tape van 2 cm breedte en gebruikte 1 stukje gemiddelde 4-7 dagen. Daarna verliest het wat kleefkracht en is het tijd voor een wissel.) Mocht je hier nog iets over willen weten qua gebruikswijze, vraag gerust.
best_boobie Posted August 19, 2017 Posted August 19, 2017 @Newbie90 Bij een bv niet masseren, ook niet met scrub Niet goed voor de aanmaak van kapsel. Niet ieder advies is een goed advies hier op het forum, helaas Vandaar dat het ook weggehaald is. xx BB
Newbie90 Posted August 22, 2017 Author Posted August 22, 2017 Op 19-8-2017 om 22:20 zei best_boobie: @Newbie90 Bij een bv niet masseren, ook niet met scrub Niet goed voor de aanmaak van kapsel. Niet ieder advies is een goed advies hier op het forum, helaas Vandaar dat het ook weggehaald is. xx BB Dat masseren niet mocht ivm vorming van kapsel was mij gelukkig bekend. Ik mag alleen insmeren met volle creme vanuit het borstbeen richting de oksels. Maar dit meer ter bevordering van het afvoeren van lymfevocht dan als massage ofzo bedoeld gelukkig heb ik mezelf ook goed ingelezen en neem ik niet zomaar alles klakkeloos aan
best_boobie Posted August 22, 2017 Posted August 22, 2017 2 uur geleden zei Newbie90: Dat masseren niet mocht ivm vorming van kapsel was mij gelukkig bekend. Ik mag alleen insmeren met volle creme vanuit het borstbeen richting de oksels. Maar dit meer ter bevordering van het afvoeren van lymfevocht dan als massage ofzo bedoeld gelukkig heb ik mezelf ook goed ingelezen en neem ik niet zomaar alles klakkeloos aan haha oke, super! Als ik zoiets lees, moet ik gewoon ff reageren Weet namelijk niet meer precies uit mijn hoofd wie nou wel dit soort dingen weet en wie nou niet hihi. Maar bij jou dus top!! xxx
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.