Jump to content

Littekens verminderen?! Erg rood

Recommended Posts

Mijn 6 weken zitten er inmiddels op. Nu zijn mijn littekens best wel rood en duidelijk (ik denk dat dit komt door mijn slechte weerstand). Heeft iemand iets wat de littekens goed zullen verminderen? Het liefste niet de hoofdprijs tenzij de rest niet werkt natuurlijk.

Hoi, 

Calendula creme van vsm werd bij mij aangeraden. Top spul!! Littekens worden zichtbaar minder. 2 x per dag smeren. Kan ook worden gebruik op andere wondjes bijv. van puistjes o.i.d. Had bij mijn eerste borstvergroting hele dure siliconen gel gekocht om mee te smeren, maar resultaat was matig. Nu, na 2e prothesewissel, waren mijn littekens groter en roder. Na 4 weken begon ik te smeren en zag na een week al verschil. Er werd mij aangeraden om pas te smeren na 8 weken, maar bij mijn eerste bv (dr. Verdonk) mocht ik wel al smeren na 4 weken. Heel verhaal, maar komt er op neer dat calendulan top werkt whahah

Hoop dat het bij jou ook werkt :)

@aamber

Ik ben 9 weken po. En mijn littekens zitten nu  één week  heel rood.

Ik denk dat het door die beugel komt in mijn bh. Ik voel die zeer goed op mijn litteken. Ik had zaterdag een controle afspraak en dokter zei me goed inmaseren met de blauwe pot van nivea.

Bij een andere operatie (buik) die ik heb gehad waren mijn littekens eerste weken rustig maar werden toen ook rood.

Trouwens precies zo bij mijn zoon, die heeft een enorm litteken en werd ook eerst rood en trok daarna weg.

Volgens mijn dokter was dat normaal en kwam het helemaal goed. Ik heb het litteken toen ingesmeerd en lichtjes gemasseerd met de simpele litteken-crème van kruidvat. En bovendien de "papertape" methode gebruikt. Het heeft misschien wel een jaar geduurd maar het is een prachtig plat en nauwelijks zichtbaar litteken geworden. Kleur is prima in orde gekomen.

Dus dat het litteken rood kan worden hoef je denk ik niet gelijk in paniek van te raken. Inderdaad smeren met een crème die je fijn vindt en het de tijd geven.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.