Ga naar inhoud

SaskiaE : 8 december 2017 : Dr. van Selms : Jan van Goyenkliniek


Aanbevolen berichten

Mijn naam is Saskia ter Haar en ik heb mij sinds jaren weer opnieuw aangemeld op het BF. 

Ik kom uit het 't Gooi en werk als tandarts-preventie assistente in een praktijk in Hilversum. 

In 2003 heb ik een BV voor de borstspier gehad (McGhan MLP) en heb mij op het BF een jaar lang ingelezen en voorbereid op deze operatie. Ook na de operatie ben ik lang actief geweest hier, maar in de loop der tijd nam dat af. Inmiddels is het 14 jr later en nu voel ik sinds 2 weken in mijn linkerborst een verdikking en het model is anders, vandaar dat ik weer terug ben hier om ervaringen te lezen van anderen en het er met anderen over te hebben. 

 

Lieve groetjes, Sas 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SaskiaE

 

Hoi hoi, welkom, wij bestaan sinds 2009, dus neem aan dat jij lid bent geweest van borstenforum.nl, (deze bestaan al een tijd niet meer) en wij zijn .com

 

Als je een verandering/vervorming,en verdikking gaat zien/voelen, dan denk ik toch wel gelijk aan overmatige kapselvorming ,dit heb je in 4 verschillende gradaties, en er word ook over het algemeen geadviseerd om tussen de 10 en 15 jaar een wissel te doen,of  in ieder geval iedere 2 a 3 jaar te laten checken.

In enkele gevallen kan een verdikking soms door een ruptuur komen,kan aanvoelen als een soort bult,  dus het is wel verstandig om een afspraak te maken bij een pc om dat even te laten controleren.

 

x

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt dan, Desert-Rose, haha... ik vond het er al zo anders uit zien qua looks! Complimenten, hoor :)

Zo goed dat een forum zoals deze er is, heb er zoveel aan gehad toen der tijd en nu dus weer!

Dank voor je feedback, ik ben 4 jaar geleden voor een controle bij mijn pc geweest en toen was alles nog prima. Het is echt sinds nu dat ik het heb ontdekt, schrok uiteraard en heb gister ook een afspraak bij de kliniek gemaakt waar ik over 3 weken terecht kan. Fingers crossed dat het niks bijzonders is. 

Ga even uitzoeken onder welk kopje ik mijn situatie neer kan zetten, zodat ik meerdere ervaringen kan lezen 

 

Groetjes Sas 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei SaskiaE:

Dat klopt dan, Desert-Rose, haha... ik vond het er al zo anders uit zien qua looks! Complimenten, hoor :)

Zo goed dat een forum zoals deze er is, heb er zoveel aan gehad toen der tijd en nu dus weer!

Dank voor je feedback, ik ben 4 jaar geleden voor een controle bij mijn pc geweest en toen was alles nog prima. Het is echt sinds nu dat ik het heb ontdekt, schrok uiteraard en heb gister ook een afspraak bij de kliniek gemaakt waar ik over 3 weken terecht kan. Fingers crossed dat het niks bijzonders is. 

Ga even uitzoeken onder welk kopje ik mijn situatie neer kan zetten, zodat ik meerdere ervaringen kan lezen 

 

Groetjes Sas 

 

Ja dat zal inderdaad een heel verschil zijn met het andere forum waar je toen zat, is natuurlijk ook al flink wat jaren geleden.

Ik hoop inderdaad voor je dat alles goed is,maar overmatige kapselvorming, gaat geleidelijk aan.

 

  • Baker 1 – er is geen sprake van een afwijking.
  • Baker 2 – de borst voelt een beetje hard aan, maar ziet er verder normaal uit.
  • Baker 3 – de borst voelt hard aan en ziet er abnormaal uit. Er is nog geen sprake van pijn.
  • Baker 4 – de borst voelt hard aan, ziet er abnormaal uit en aanraken van de borst is pijnlijk.

 

Als je via de zoekbalk kijkt op overmatige kapselvorming komen er ook redelijk wat topics voorbij, met ervaringen.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal. 

Ik kom net van de HA vandaan omdat ik een gekke verdikking voel in mijn linkerborst ( heb McGhan protheses sinds 2003) Hij heeft met een echo gekeken en de begrenzing van de prothese op die plek is idd vaag, alsof dat niet meer doorloopt.... bij de rechterborst is de begrenzing wel duidelijk doorlopend. 

Heb met een de Jan van Goyenkliniek gebeld en kan gelukkig as vrijdag al terecht bij Dr van Selms ( hij heeft mij ook geopereerd in 2003) 

Vind het allemaal wel spannend, ben zo bang :( dat ik een kapotte prothese heb. 

Heb al wat oudere topics gelezen ( uit 2015) over " lekkende McGhan " protheses, maar zijn er ook recentere verhalen/ervaringen van mede forumgenoten ? 

 

Liefs van Sas 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi @SaskiaE

 

Hè shit zeg.. . Helaas hoor je het vaker, zeker bij de al wat oudere MC ghan's.... (tegenwoordig heten ze natrelle,  misschien dat als je dat in de zoekbalk intypt,  nog iets recentere topics vindt?)

 

Fijn dat je huisarts meteen even gekeken heeft en je al vrijdag terecht kunt bij van Selms.  Hij is trouwens een arts die ook heel goed bekend staat.

In het Jan van Goyen werken ze sindskort volgens mij ook niet meer met Natrelle  (MC ghan). Ze gebruiken nu voornamelijk Motiva,  zover ik weet... Een nieuwe generatie prothesen die erg goed bevonden wordt!!

 

Als je prothese kapot zou zijn, hoeft dat niet meteen een ramp te zijn trouwens. Vaak blijft de silicone gevangen in je kapsel en kan samen met kapselverwijdering, alles weggehaald worden.

 

Succes vrijdag!  Ben benieuwd wat van Selms zal zeggen!! 

 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Goedemiddag lady's

 

Ben er even tussenuit geweest door wat onvoorziene omstandigheden, maaaaaaar  ben eind juli door Dr van Selms voor een echo ingestuurd en die is uiteindelijk vanmiddag gemaakt van beide borsten.

Ben best geschrokken, want volgens de echografist ziet er het in BEIDE borsten niet erg goed uit. ( Had zelf van rechts niet het idee dat dat niet goed zou zijn ).

Je hoort een mooie, homogene donkere vlek te zien ( dat is dat de inhoud van je prothese ) en bij mij zie je in beide borsten, in de " donkere ruimte " zeg maar, structuren lopen....dat is niet een goed beeld, vertelde hij me.

Morgen word ik door Dr van Selms gebeld, die leest morgen het verslag en ziet de echo's, dus dan hoor ik wel wat het precies is. Probeer nu uit te zoeken op internet, dat als ze echt gescheurd mochten zijn, of er dan garantie op zit na al die jaren....

Vind het wel een heel naar idee, maar goed...op naar morgen! Dan weten we meer en laat ik het jullie weten

 

Liefs, Sas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid

Oh shit zeg, dat was niet wat je verwacht had!!
Maar goed dat je er nu achter komt en er ook daadwerkelijk iets aan kunt gaan doen. 

Ben benieuwd wat van Selms morgen gaat zeggen. Je zou hem ook kunnen vragen naar die garantiebepalingen van de oudere prothesen.. Ik weet dat Natrelle na 2008 levenslang garantie biedt op scheuren, maar hoe dit precies van te voren geregeld was, weet ik even niet meer.. Je pc is daar echter waarschijnlijk wel van op de hoogte!

Succes morgen! Ben benieuwd hoe en wat

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik weer,

Dr van Selms heeft bevestigd dat het er niet goed uitziet in beide borsten, maar of het nou gescheurd is en de binnenkant eruit komt of dat het binnenin de prothese niet goed gaat...dat is aan de hand van de echo niet te zien.

Dat ik er iets mee moet is een ding wat zeker is.

Garantie op deze McGhan MLP-protheses is lastig, zei hij, ze zijn nou eenmaal 14jr oud en Natrelle heeft idd de levenslange garantie als het is geplaatst na 1 jan 2008

Ik probeer er nog steeds van alles over op te zoeken, maar kom niet heel ver.

Pfoeii, ik moet het wel even laten landen, ben er altijd van uit gegaan dat ze ooit vervangen zouden moeten worden omdat je ouder wordt en het niet mooi meer is bijv...maar niet omdat het mis zou gaan.

 

:wacko:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei SaskiaE:

Daar was ik weer,

Dr van Selms heeft bevestigd dat het er niet goed uitziet in beide borsten, maar of het nou gescheurd is en de binnenkant eruit komt of dat het binnenin de prothese niet goed gaat...dat is aan de hand van de echo niet te zien.

Dat ik er iets mee moet is een ding wat zeker is.

Garantie op deze McGhan MLP-protheses is lastig, zei hij, ze zijn nou eenmaal 14jr oud en Natrelle heeft idd de levenslange garantie als het is geplaatst na 1 jan 2008

Ik probeer er nog steeds van alles over op te zoeken, maar kom niet heel ver.

Pfoeii, ik moet het wel even laten landen, ben er altijd van uit gegaan dat ze ooit vervangen zouden moeten worden omdat je ouder wordt en het niet mooi meer is bijv...maar niet omdat het mis zou gaan.

 

:wacko:

 

Hm.. kan me voorstellen dat je hier van schrikt.. Maar het is wel zo wat van Selms zegt idd.. De polymeren van de Natrelle-gel, kan een soort van 'breken'. Dit zijn langwerpige polymeren (soort staafjes) die dus de gel vormen. Tegenwoordig zijn er gels die van 'bredere' polymeren zijn en dit breekt niet, is flexibeler. Dus het kan dus idd ook binnenin de prothese zijn dat de gel niet meer zo mooi is van structuur.. Helaas zie je dat pas op het moment dat ze eruit gehaald worden..

En idd.. ik gaf het in het bericht hierboven ook al aan.... Levenslange garantie op implantaten van na 2008 (plaatsing) maar over hoe het daarvoor zat, kan ik ook niet echt iets vinden... Ik dacht altijd dat Natrelle 10 jaar garantie gaf, daarvoor... maar durf dat dus niet met zekerheid te zeggen...

Stel dat je geen garantie hebt, dan is het misschien een mogelijkheid (als alles geland is en je een beslissing gaat maken) om Motiva prothesen te gaan nemen.. Je moet er van Selms maar eens naar vragen. Schijnen hele goede prothesen te zijn, met de verbeterde vorm van gel. Ik weet niet hoe het zit met houdbaarheid/levensduur, maar heb zelf het idee dat deze wel eens langer mee zouden kunnen gaan.

Laat het even bezinken en ga dan samen met van Selms bekijken wat je graag wilt, hoe je het wilt en wanneer... Misschien dat er wel nog een gedeelte vergoed kan worden door de zorgverzekering? (als de prothesen gescheurd zouden zijn)

Heel veel succes meid!

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hello Lady's,

 

Daar was ik weer eens!

Heb inmiddels een machtiging van  de verzekering dat de explantatie vergoedt wordt, zoooo blij mee!

Heb as vrijdag een gesprek bij Dr van Selms en dan ga ik beslissen wanneer ik tot de operatie over ga...

Het liefst zou ik meteen een prothese wissel doen, maar dat is financieel op dit moment een dingetje :wacko:

Dus zit er heel diep over na te denken om de protheses er alleen uit te laten halen, ben alleen zo bang voor het resultaat! Heb het niet voor niets laten doen natuurlijk in 2003.

Maar mijn gezondheid gaat uiteraard voor alles en denk ik dat het alleen op verwijderen van uit zal draaien.

Liefst nog dit jaar!

Heeft er iemand ervaring met alleen explanteren en het herstel ( zowel fysiek als mentaal ;) )

 

lieve groetjes Saskia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎29‎-‎10‎-‎2017 om 11:17 zei SaskiaE:

Hello Lady's,

 

Daar was ik weer eens!

Heb inmiddels een machtiging van  de verzekering dat de explantatie vergoedt wordt, zoooo blij mee!

Heb as vrijdag een gesprek bij Dr van Selms en dan ga ik beslissen wanneer ik tot de operatie over ga...

Het liefst zou ik meteen een prothese wissel doen, maar dat is financieel op dit moment een dingetje :wacko:

Dus zit er heel diep over na te denken om de protheses er alleen uit te laten halen, ben alleen zo bang voor het resultaat! Heb het niet voor niets laten doen natuurlijk in 2003.

Maar mijn gezondheid gaat uiteraard voor alles en denk ik dat het alleen op verwijderen van uit zal draaien.

Liefst nog dit jaar!

Heeft er iemand ervaring met alleen explanteren en het herstel ( zowel fysiek als mentaal ;) )

 

lieve groetjes Saskia

Hey

Oh kijk, dat is wel al heel fijn, dat dit je geen geld gaat kosten.. Maar wat vreselijk balen dat je niet meteen nieuwe prothesen kunt laten plaatsen zeg... Ook niet nu er een gedeelte vergoed kan worden? Ik weet niet of de prijs dan anders is? Waarschijnlijk zou je dan toch alleen nieuwe prothesen moeten betalen.. of werkt dat niet zo...? (misschien is dit te simpel gedacht of heb je gewoon geen geld om prothesen te betalen, maar ik zit altijd hardop te denken....) 

Je zou @Francien eens een berichtje kunnen sturen. Zij heeft een explantatie gehad, en kan en wil je er vast meer over vertellen :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks ! Ik zal @Francien idd een pb’tje sturen.  

Het is idd zo dat ik geen geld heb op dit moment voor de nwe protheses.. ik zal toch €2500 zelf moeten betalen, de ONVZ vergoedt €1500 voor de explantatie. 

Dus dat is al echt fantastisch! 

 

Groetjes Saskia

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Yesssss, ik ben zo blij!!

8 dec gaat het gebeuren, mijn lekke protheses eruit en dan toch nieuwe erin!!!

vind het spannend toch weer, maar ben zo opgelucht dat die kapotte dingen mijn lijf uitgaan

links wordt ook steeds soepeler en Euh ja, anders gewoon! 

as woensdag het voorgesprek met de anaesthesist en dan op naar vrijdag de 8e :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei SaskiaE:

Yesssss, ik ben zo blij!!

8 dec gaat het gebeuren, mijn lekke protheses eruit en dan toch nieuwe erin!!!

vind het spannend toch weer, maar ben zo opgelucht dat die kapotte dingen mijn lijf uitgaan

links wordt ook steeds soepeler en Euh ja, anders gewoon! 

as woensdag het voorgesprek met de anaesthesist en dan op naar vrijdag de 8e :)

Oh wat fijn meid!!! Eindelijk die kapotte protheses eruit! 

Ik ga je topictitel aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen. Dan kun je hier straks ook je operatieverslag en zo schrijven als je dat wilt doen. 
Vergeet niet te vragen aan van Selms, of ze een foto willen maken van de prothese die eruit gekomen is (als je dat zelf zou willen zien). Hoop dat het allemaal in het kapsel is blijven zitten.

Nu lekker aftellen meid, het is gewoon bijna al zover :43:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh super, Thanks BB! 

Ga zeker vragen of ik ze sowieso mag zien, desnoods op een foto! 

Natuurlijk ga ik een operatieverslag schrijven! Beloofd;) 

het is zeker te hopen dat het in het kapsel is blijven zitten, alhoewel ik steeds meer jeuk en rode lijnen op mijn armen en romp krijg :wacko:

maaaaar wie weet is dat wel van heel iets anders !! 

Fingere crossed en hopen dat het snel 8 dec is !! X 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @SaskiaE,

 

Leuk, ik krijg ook op 8 december mijn prothesewissel. Ik heb mijn McGhan  protheses vorig jaar al laten wisselen, maar ik heb vanaf dag 1po een flinke double bubble. Tijdens die operatie bleek ook dat mijn linker prothese lek was. Mijn protheses zaten al 21 jaar :blush: en het waren dus protheses met vloeibare siliconengel, dus geen cohesive. Mijn borst is tijdens die operatie drie keer gespoeld. Ik heb toen alleen de nieuwe protheses hoeven te betalen ... de operatie is verder helemaal vergoed door mijn zorgverzekeraar. We kregen €2250,- terug. Omdat ik niet zo'n lekker gevoel had bij mijn pc van toen, laat ik nu mijn hersteloperatie van de double bubble doen bij dr.Nio in Parkkliniek. Ook op 8 december dus. Ik ben toevallig vanmiddag gebeld dat ik volgende week om 8.30 uur verwacht word en de operatie is op z'n laatst om 9.45 uur. Ik heb er zin in. Hoeveel cc krijg jij? Ik ga van 560cc hp van Natrelle maar 825cc Corsé van Motiva. 

We hebben hier ook een cluppie van allemaal dames, die ook in december worden geopereerd. Ik zal je een uitnodiging sturen, dan moet je maar kijken of je ook bij de club wil. 

Nog 8 nachtjes slapen, meis... dan zijn we al aan de beurt :43:

Je kunt mijn topic hier vinden......

 

 

XXX Jaydee 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey hallo Anke en verder iedereen die meeleest :D

het gaat goed!! 

Alles is goed gegaan gisteren, hij heeft alles goed schoon kunnen krijgen en de nieuwe frisse erin gedaan!

Het viel me daarna toch wel weer wat tegen qua pijn ook vannacht, maaaaar vandaag moet ik zeggen dat ik alleen de littekens voel trekken en een beetje “ stuwing- gevoel “ heb.

Dus so far so good! 

 

En Jaydee, hoe ben jij gegaan ?? 

Liefs van Sas 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SaskiaE, fijn dat het achter de rug is en dat het goed gegaan is. Nu lekker je rust pakken, op tijd je medicijnen nemen, lekker veel drinken om je vocht en narcose weg te spoelen en je heerlijk laten vertroetelen. Ik wens je een fijn herstel toe. 

Met mij gaat het prima. Je kunt mijn verslag in mijn topic vinden. 

 

Xxx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.