Ga naar inhoud

Nog verschil na 2 operaties


Vinnie

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

 

Met mijn hoofd vol, probeer ik hier misschien wat raad of troost te vinden. 

 

Hier gaat mijn verhaal,...

 

Bijna 10 jaar geleden liet ik een gastric bypass uitvoeren, en verloor uiteindelijk 35 kilo, waar ik heel trots op ben, maar zoals jullie kunnen verwachten waren mijn borsten verschrikkelijk gaan hangen. Vorig jaar liet ik, zoals ik mijzelf altijd voorgenomen had, eindelijk een borstlift met prothesen uitvoeren. Alles was in het begin, in orde en de littekens zagen er ook zeer goed uit. Na 3 weken ging ik terug werken, dit wel nog met een stevige sportbh. Ik heb zwaar werk, magazijnier/ orderpicker, maar mocht van de chirurg toch terug aan de slag, wel nog de volgende 3 weken goed opletten bij het heffen en tillen. Alles goed opgevolgd en alles gedaan zoals het hoorde.

Na enkele maanden vond ik toch dat mijn linkerborst (ik ben linkshandig) niet mooi was, de prothese zat te hoog en onderaan mijn borst hing het wat slapper. Telkens werd er veronderstelt dat dit toch door mijn werk kwam en waarschijnlijk nog zou beteren.

Uiteindelijk besloot de chirurg dat ze via een kleine incisie de prothese wat 'naar beneden zou trekken', dit bij een tweede operatie, waarvoor ik niets zou moeten betalen.

In februari dit jaar is dit inderdaad gebeurd. Jammer genoeg werd ik na de operatie wakker, met het nieuws dat de prothese schuin zat en dat de chirurg deze helemaal had moeten verwijderen en opnieuw had moeten plaatsen. Waardoor ik 5-6 weken zeker niet mocht werken en een speciale band boven mijn borsten moest dragen, zodat de prothese niet terug in de nog open holte zou zakken. Terug heb ik alles volgens het boekje gedaan en de raad van de chirurg opgevolgd. 

 

Nu vind ik terug dat er een enorm verschil is tussen beide borsten. De linker is kleiner, net afgeplat aan de zijkant. Wanneer ik naar beneden kijk, zelfs met een bh vind ik dit al enorm opvallen. Ook blijf ik na maanden een nog zeurend gevoel hebben in deze borst, een lichte pijn die niet wegebt... 

 

Door een verschil aan mijn borstkas, heeft de chirurg in mijn linkerborst 190CC geplaatst en in de rechter 240CC. Wat ik op zich ook al raar vind. 

 

Bij de laatste controle heb ik flink gehuild, haar ook duidelijk gezegd dat ook na deze 2de operatie ik niet tevreden ben met het resultaat. Zij vond dat het op zich twee mooie borsten zijn. Ja, het zijn 2 mooie borsten, wanneer je ze apart bekijkt, maar ze passen niet samen. Ze vroeg mij om er een tijdje over na te denken, hoe ik er nog tegenover stond en haar dan terug te contacteren. Ikzelf wil het graag in orde zien komen, mooie, volle en ronde borsten hebben. Die vooral ook gelijk zijn.

 

Nu was mijn vraag naar jullie toe of hier iemand reeds ervaring met heeft of misschien enig advies heeft in deze situatie. Echter ben ik niet van plan nogmaals een operatie te betalen aan deze chirurg, want uiteindelijk heb ik er dan ook niet veel vertrouwen meer in...

 

Alvast bedankt,

 

Vinnie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vinnie

 

He meis, wat vervelend dat je je zo rot voelt en eigenlijk weinig gehoor krijgt van je pc.kan me voorstellen dat je dan even helemaal in zak en as zit, en je niet weet wat je er mee aan moet.

 

Op zich is het niet raar dat er soms verschillende aantal cc worden geplaatst, dit gebeurt vaker, als er een correctie gedaan moet worden, of als er verschil qua maat tussen de borsten is.

 

Wat voor protheses heb je? anatomische? 

 

Als een prothese te hoog blijft zitten heeft dit vaak te maken met een te kleine pocket, aan de onderkant, deze word dan ruimer gemaakt zodat de prothese netjes kan indalen, dit is de laatste keer dan gedaan,maar is daarbij ook de bovenkant van de pocket hersteld voor zover je weet? want als de pockets alsnog niet goed op maat zijn gemaakt, is er weer kans op een prothese die kan gaan draaien.

 

Wat ik je aan zou raden is om een second opinion aan te gaan vragen, en een andere onafhankelijke pc eens te laten kijken en beoordelen,en met wat daar uitkomt terug naar je eigen pc.

 

Maak ook foto's en neem die mee.

 

Heb je toevallig ook een foto van hoe het er nu uitziet? als je wilt kun je mij die in een pb sturen, dan wil ik wel eens met je meekijken.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.