Jump to content

Te jong? Te groot? Twijfelend over bvk, ik stel me even voor.

pienelien

Recommended Posts

Dag dames!

Mijn naam is Eline, ik ben 22 jaar en "gezegend" met maat 65GG.

Uitleg over fysieke en mentale klachten kan ik jullie denk ik wel besparen, het is het oude liedje. Momenteel ben ik bezig met een dry neesling behandeling bij de fysiotherapeut vanwege de knopen en spanning en last in mijn schouders. Ik heb pas een behandeling gehad en ken de therapeut verder niet, dus ik heb hem nog niet overdonderd met de vraag wat hij van mijn borsten denkt.

Sinds ik een jaar of vier geleden bh's in mijn maat (mijn maat!) heb kunnen vinden, heb ik het hele probleem redelijk naast me neer kunnen leggen, vind af en toe mijn borsten (meestal in bh) zelfs mooi, en ben ik verslaafd geraakt aan bh's :) maar op zijn tijd ben ik mijn cupmaat weer helemaal zat en dienen de waterlanders zich aan. 

Op dit moment ben ik zover dat ik naar de huisarts ben gegaan om me te laten informeren (al heb ik het onderwerp al zo vaak opgezocht dat ze me niks nieuws kon vertellen) en om haar te informeren, en ik heb me vanavond aangemeld op dit forum! Ik denk dat ik binnenkort een intakeconsult aanvraag bij een plastisch chirurg voor informatie van de bron zelf, en daarna zien we wel verder.

Volgens de huisarts zou ik een operatie niet vergoed krijgen omdat ik geen medische reden (zoals drie tepels of heel ongelijke borsten) heb, ik studeer nog en vind vijfduizend euro nogal een inslag op mijn studentenbudget ;)

Komende tijd blijf ik waarschijnlijk nog lekker wikken en wegen, en houd me zo lang bezig met jullie ervaringen.

Liefs, Eline

Hi Eline, welkom op dit forum :-)

Wat een lastig besluit is dit he! Waar ben je verzekerd als ik vragen mag? Want ik had (ja, had haha ze zijn er maandag afgegaan) kleinere borsten dan jij en heb het volledig vergoed gekregen. 

Zelfs heb ik echt wel een aantal jaar getwijfeld en uiteindelijk de knoop doorgehakt. Kan niet anders zeggen dat ik er zo blij mee ben en dat het allemaal beter bij mijn figuur past! 

Ga inderdaad naar de consulten toe en laat je goed informeren, dan kun je daarna een keuze maken. 

En aangezien je topic begint met 'te jong'.. ik ben 25 en iedereen in de kliniek heeft tegen me gezegd dat ze het zo goed vinden dat ik het op deze leeftijd laat doen, zodat je er nog een leven lang plezier van hebt!

succes met de keuze! 

Liefs 

• 2 weeks later...
Op 23-7-2017 om 10:17 zei muisje4:

De eerste keer dat ik naar een PC ben geweest was ik 24 jaar....

Ik heb nu een BVK laten doen ik ben 45 jaar...Bijna 46.... 

Raad van tante kaat? Wacht niet zo lang..... 

Hoi, bedankt voor de reactie! Klinkt alsof je er nu helemaal blij mee bent, wat fijn! Mag ik vragen waarom je toch nog zo lang hebt gewacht en waarom je nu toch besloten hebt de operatie te ondergaan? 

Op 22-7-2017 om 23:11 zei pienelien:

Dag dames!

Mijn naam is Eline, ik ben 22 jaar en "gezegend" met maat 65GG.

Uitleg over fysieke en mentale klachten kan ik jullie denk ik wel besparen, het is het oude liedje. Momenteel ben ik bezig met een dry neesling behandeling bij de fysiotherapeut vanwege de knopen en spanning en last in mijn schouders. Ik heb pas een behandeling gehad en ken de therapeut verder niet, dus ik heb hem nog niet overdonderd met de vraag wat hij van mijn borsten denkt.

Sinds ik een jaar of vier geleden bh's in mijn maat (mijn maat!) heb kunnen vinden, heb ik het hele probleem redelijk naast me neer kunnen leggen, vind af en toe mijn borsten (meestal in bh) zelfs mooi, en ben ik verslaafd geraakt aan bh's :) maar op zijn tijd ben ik mijn cupmaat weer helemaal zat en dienen de waterlanders zich aan. 

Op dit moment ben ik zover dat ik naar de huisarts ben gegaan om me te laten informeren (al heb ik het onderwerp al zo vaak opgezocht dat ze me niks nieuws kon vertellen) en om haar te informeren, en ik heb me vanavond aangemeld op dit forum! Ik denk dat ik binnenkort een intakeconsult aanvraag bij een plastisch chirurg voor informatie van de bron zelf, en daarna zien we wel verder.

Volgens de huisarts zou ik een operatie niet vergoed krijgen omdat ik geen medische reden (zoals drie tepels of heel ongelijke borsten) heb, ik studeer nog en vind vijfduizend euro nogal een inslag op mijn studentenbudget ;)

Komende tijd blijf ik waarschijnlijk nog lekker wikken en wegen, en houd me zo lang bezig met jullie ervaringen.

Liefs, Eline

Hoi Eline! Las jouw verhaal toevallig ik denk reageer ff..

Dat vind ik wel heel gek het niet vergoeden, ik zou als ik jou was je zorgverzekeraar eens opbellen en je goed laten informeren! Toen ik afgelopen woensdag voor mijn borstvergroting kwam, zat er een meisje van 19 die een borstverkleining had gekregen) had maat H) en haar moeder vertelde toen nog dat tegenwoordig vrijwel alle gevallen (vanaf DD) van borstverkleiningen vergoed werden!! Zeker als er dus last van ervaren wordt (schouderpijn ed.) 

dus ik zou je niet te snel laten ontmoedigen en even alles goed uitzoeken! 

Zij was ook nog echt jong maar zo blij dat ze het gedaan had, ze was twee weken PO en het was haar allemaal erg meegevallen! :-) 

succes ermee meid! X

Op 23-7-2017 om 09:23 zei claddie:

Hi Eline, welkom op dit forum :-)

Wat een lastig besluit is dit he! Waar ben je verzekerd als ik vragen mag? Want ik had (ja, had haha ze zijn er maandag afgegaan) kleinere borsten dan jij en heb het volledig vergoed gekregen. 

Zelfs heb ik echt wel een aantal jaar getwijfeld en uiteindelijk de knoop doorgehakt. Kan niet anders zeggen dat ik er zo blij mee ben en dat het allemaal beter bij mijn figuur past! 

Ga inderdaad naar de consulten toe en laat je goed informeren, dan kun je daarna een keuze maken. 

En aangezien je topic begint met 'te jong'.. ik ben 25 en iedereen in de kliniek heeft tegen me gezegd dat ze het zo goed vinden dat ik het op deze leeftijd laat doen, zodat je er nog een leven lang plezier van hebt!

succes met de keuze! 

Liefs 

Hoi, bedankt voor je reactie! Wat is het kort geleden dat je de operatie bent ondergaan, gaat het goed met je?

Mag ik naar je cupmaat vragen (je oude :P oh en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat het nu ongeveer is/gaat worden, als je dat al weet) en hoe je hem vergoed kreeg? Mijn huisarts leek er redelijk van overtuigd dat ik geen vergoeding zou krijgen, dus mijn nieuwsgierigheid is gewekt ;) ik ben verzekerd bij zilveren kruis.

Qua leeftijd.. ik zie echt op tegen een eventuele operatie en vooral het hele herstellen, hoe pas je dat in hemelsnaam in je leven zonder alles plat te leggen? Aan de andere kant vind ik het heel benauwend om te bedenken dat ik nog bijvoorbeeld vijf jaar zo blijf rond lopen. En misschien herstel je beter op jongere leeftijd, dus als ik het zou doen dan liever nu dan veel later.

Bedankt en heel veel beterschap!

9 minuten geleden zei Ikbengeenrobot:

Hoi Eline! Las jouw verhaal toevallig ik denk reageer ff..

Dat vind ik wel heel gek het niet vergoeden, ik zou als ik jou was je zorgverzekeraar eens opbellen en je goed laten informeren! Toen ik afgelopen woensdag voor mijn borstvergroting kwam, zat er een meisje van 19 die een borstverkleining had gekregen) had maat H) en haar moeder vertelde toen nog dat tegenwoordig vrijwel alle gevallen (vanaf DD) van borstverkleiningen vergoed werden!! Zeker als er dus last van ervaren wordt (schouderpijn ed.) 

dus ik zou je niet te snel laten ontmoedigen en even alles goed uitzoeken! 

Zij was ook nog echt jong maar zo blij dat ze het gedaan had, ze was twee weken PO en het was haar allemaal erg meegevallen! :-) 

succes ermee meid! X

Hoi hoi, lief dat je reageert! 

Ben je woensdag geopereerd? Gaat het nu goed met je, en ben je er blij mee?

19 is erg jong inderdaad, knap dat ze het toch heeft laten doen. Ik heb er op mijn zeventiende al overna gedacht, maar toen ontdekte ik een speciaalzaak die zich richt op grote cupmaten bij alle omvangen, dus ook smalle. En hoppa, opeens kon ik kiezen! En nog uit leuke bh's ook :) ik kreeg rond die tijd ook voor het eerst verkering, hij vond mijn borsten helemaal geweldig dus toen kon ik het ook beter accepteren. Maar het zit zo in de weg steeds, ik kan me heel goed voorstellen dat het (soms letterlijk) een verademing is om die dingen niet meer op je te hebben en mee te hoeven slepen.

Ik ben inderdaad van plan om met de verzekering te bellen en om sowieso een afspraak te maken met een plastische chirurg voor informatie.

Liefs!

2 uur geleden zei pienelien:

Hoi, bedankt voor je reactie! Wat is het kort geleden dat je de operatie bent ondergaan, gaat het goed met je?

Mag ik naar je cupmaat vragen (je oude :P oh en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat het nu ongeveer is/gaat worden, als je dat al weet) en hoe je hem vergoed kreeg? Mijn huisarts leek er redelijk van overtuigd dat ik geen vergoeding zou krijgen, dus mijn nieuwsgierigheid is gewekt ;) ik ben verzekerd bij zilveren kruis.

Qua leeftijd.. ik zie echt op tegen een eventuele operatie en vooral het hele herstellen, hoe pas je dat in hemelsnaam in je leven zonder alles plat te leggen? Aan de andere kant vind ik het heel benauwend om te bedenken dat ik nog bijvoorbeeld vijf jaar zo blijf rond lopen. En misschien herstel je beter op jongere leeftijd, dus als ik het zou doen dan liever nu dan veel later.

Bedankt en heel veel beterschap!

Ja, vandaag twee weken geleden! Het is me echt 100% meegevallen. De operatie zelf viel echt enorm mee (narcose etc) en vond de kliniek waar ik geopereerd ben ook super fijn! Heb vanaf dag 1 echt géén pijn gehad. Heb de eerste drie dagen paracetemol geslikt, maar dat was eigenlijk niet eens nodig. Het is wel enorm gezwollen en een ongemak, omdat je voornamelijk aan het begin je armen niet zo goed kan gebruiken en zelf had ik wel veel last van vermoeidheid, maar dat zijn allemaal maar kleine dingetjes. Heb zelfs wel spijt dat ik het niet vijf jaar geleden al gedaan heb! Ik had zelf 80F/G en nu 80C en dat past veeeeel beter bij mijn figuur, maar ook bij mijn leven (qua sporten etc)

Mijn huisarts zei in eerste instantie ook dat vergoeding moeilijk is, maar in de klinieken/ziekenhuizen weten ze hoe ze het aan moeten vragen. Ik ben ook verzekerd bij Zilveren Kruis en daar vergoeden ze vanaf DD. In de kliniek (velthuis) ging ze mijn vergoeding aanvragen en binnen 10 seconde was het al goed gekeurd en konden we meteen een datum kiezen, dus maak je daar maar geen zorgen over!

Ik zag ook het meeste op tegen de herstelperiode, maar dat valt echt mee. Is wel per persoon verschillend natuurlijk, maar als je een goed vangnet hebt en misschien wel even ergens kan logeren (of wellicht woon je nog thuis) is dat wel heel prettig! Ik heb ook bewust deze periode gekozen, omdat in de zomer veel dingen stop staan en het dan makkelijker in was te plannen in mn leven, maar uiteindelijk moet je er altijd even dingen voor laten en heb je er daarna super veel plezier van! 

Als je wilt kun je bij Operatie Borstverkleiningen veel operatieverslagen lezen en ook de ervaringen lezen hoe meiden het vonden in hun herstelperiode!

Succes met je keuze! En als je nog wat wilt weten, let me know! xx

• 2 months later...

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik een gesprek gehad met een plastisch chirurg. Ik weet nog steeds niet wat ik wil, maar ik wilde wel graag informatie van de bron. Ik heb een heel fijn gesprek gehad, de chirurg keek, mat me op en knikte begrijpend dat hij wel snapte waar mijn klachten vandaan komen. :D hij leek er behoorlijk van overtuigd te zijn dat een operatie een goed idee is, ik heb nog gevraagd naar of ik misschien met een psycholoog zou gaan praten omdat een deel van de klachten mentaal zijn, maar hij zag daar het nut niet van in omdat ik dan nog steeds rondloop met fysieke klachten. Hij heeft gelijk een vergoeding aangevraagd bij de verzekeraar, en ik krijg het zelfs 100% vergoed! Ik kon ook gelijk door naar de afsprakenbalie voor een operatiedatum.. ik ben wel langs geweest maar heb besloten om nog geen datum te prikken maar dat ik binnenkort bel om af te zeggen of alsnog een operatie te plannen. De chirurg had wachttijden van zes tot acht weken en dat ging me toch net iets te snel.

Fijn gesprek dus, fijne chirurg, ik zou me er goed bij voelen als hij de operatie doet. Het enige minpunt is dat ik zelf een cupmaat moet kiezen.. ik had daar al over nagedacht en vind dat erg lastig, dus hoopte ik dat hij een inschatting zou maken van wat bij mijn lichaam zou passen en goed in verhouding zou zijn, maar helaas. 

Misschien kunnen jullie me helpen met een inschatting maken? Ik ben ongeveer 1m75, weeg zo'n 67 kg en mijn meeste bh's (Panache en Bravissimo) zijn in 65GG. Ik vind voor mezelf een grotere cupmaat wel mooi, maar niet té groot (zoals nu). Een beetje volume, liefst lekker stevig maar wel praktisch. Ik dans heel graag en dan zit het ook altijd in de weg. De chirurg zei dat de meeste vrouwen naar C/D gaan, en dat DD minder handig is omdat ik dan misschien snel weer op mijn huidige cupmaat beland als ik wat aan zou komen. Maar C klinkt zo klein... wat denken jullie? Ik ga morgen naar de Hunkemöller om naar maten te kijken. 

En als laatste.. nu de operatie "binnen handbereik" is, vind ik het idee van afscheid moeten nemen van mijn borsten opeens heel verdrietig. Hadden of hebben jullie dat ook? Ik vind het best een dilemma, maar ik vraag me ook af of ik er te zwaar aan til en het meer zou moeten zien als een levensverbeterende operatie. 

Ik hou jullie op de hoogte van mijn keuze!

Liefs

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.