Ga naar inhoud

Plooien in borsten


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben hier nieuw dus ik weet niet of ik het hier goed plaats, maar ik weet niet waar anders dus ik denk dat ik hier goed zit...

 

Ik ben in december geopereerd door Dr. Van der Weij. Een borstvergroting 320 CC rond en voor de spier. Ik was/ben onwijs tevreden alleen de laatste weken voel ik een soort rimpels/plooien/deuken. Ook zie je dit licht. Ik word er zo verdrietig van! Ben je eindelijk super blij, zie je dat komen... Soms is het minder, soms wat meer. Ik word er heel erg onzeker door. :(

 

Is dit voor iemand herkenbaar? Iemand tips?

 

Iedereen alvast heel erg bedankt!!!

 x x x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi @knotjecharlotje

 

Welkom op het forum! Hier zit je goed. Wat balen zeg :( 

 

Weet je ook welke protheses je hebt gekregen en wat was je voorsituatie?  Ben je afgevallen sinds de operatie? 

 

Dit kan helaas voorkomen wanneer je niet veel eigen borstweefsel en een dunne huid hebt. Dan wordt er meestal voor een dual plane plaatsing gekozen om dit te voorkomen. Ook kan er voor een prothese met een hogere cohesieve/hardere gel worden gekozen. Daarnaast is er een prothese van het merk Motiva, die hier op het forum vaker wordt aangeraden bij weinig eigen borstweefsel en dunne huid (weet de naam niet meer). 

 

Je zou terug kunnen gaan naar je pc en dit aan hem voor kunnen leggen. Bij jou hadden de protheses mogelijk beter dual plane geplaatst kunnen worden en mogelijk had er ook beter een prothese met een hogere cohesieve/hardere gel geplaatst kunnen worden (NB ik ben geen plastisch chirurg en ga af op wat jij hierboven hebt uiteengezet en probeer vooral mee te denken met behulp van hetgeen ik hier eerder gelezen heb :) ). 

 

Dus dan zou dit onder de garantie kunnen vallen, omdat het dan een inschattingsfout is van de pc. Tenzij jij natuurlijk sindsdien bent afgevallen. Je zou dan kunnen proberen wat aan te komen, zodat de rimpels niet meer zichtbaar zijn. 

 

Dit is wat ik hier op het forum heb gelezen in de tijd dat ik erop zit. Je zou best_boobie een privebericht kunnen sturen en om advies kunnen vragen. Zij weet erg veel en leest al ruim vijf jaar mee hier op het forum. Je zou ook via de zoekbalk rechtsboven gericht kunnen zoeken op bijvoorbeeld 'rimpels' en 'rimpelvorming'. 

 

Tip: volg even je eigen topic, zodat je een melding krijgt als iemand op je topic reageert (nu krijg je die ook, omdat ik je tag). 

 

Succes! 

 

xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @B00bies

 

Heel erg bedankt voor je reactie!! Ik lees het nu pas, want zoals je zei... ik kreeg geen meldingen hihi...

 

Ik ben sinds de operatie 3 kg afgevallen, en ik was al erg slank. Kunnen die 3 kg echt het verschil maken? Aankomen is erg lastig voor mij, maar als dat het weghaalt wil ik het natuurlijk graag.

 

Ik ben al langs geweest en heb t aangegeven maar hij zei dat het niet zo erg opviel en dat het nou eenmaal het risico is... Het leek er niet op dat ik een nieuwe operatie zou krijgen :(

 

Ik ga degene die je noemt een berichtje sturen! Ik hoop op meer reacties en ik ga je tips opvolgen

 

(ps ik ben 1.70 en weeg 50 kg en toen dus 53 kg)

xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei knotjecharlotje:

Hoi @B00bies

 

Heel erg bedankt voor je reactie!! Ik lees het nu pas, want zoals je zei... ik kreeg geen meldingen hihi...

 

Ik ben sinds de operatie 3 kg afgevallen, en ik was al erg slank. Kunnen die 3 kg echt het verschil maken? Aankomen is erg lastig voor mij, maar als dat het weghaalt wil ik het natuurlijk graag.

 

Ik ben al langs geweest en heb t aangegeven maar hij zei dat het niet zo erg opviel en dat het nou eenmaal het risico is... Het leek er niet op dat ik een nieuwe operatie zou krijgen :(

 

Ik ga degene die je noemt een berichtje sturen! Ik hoop op meer reacties en ik ga je tips opvolgen

 

(ps ik ben 1.70 en weeg 50 kg en toen dus 53 kg)

xxxxx

 

Ja, dat kan zeker het verschil maken. Zeker als je zo licht bent. Ik weeg 54 kg en ben ook 170 cm en mijn pc heeft echt benadrukt dat ik absoluut niet af mag vallen en dat als ik rimpels voel of zie ik dan iets moet aankomen. 

 

Ik heb dat hier ook al vaker gelezen. Dus ik hoop dat het ook in jouw geval helpt. 

 

Hmm ja ik weet niet hoe het eruit ziet, aangezien je ook bent afgevallen en als hij je hier van te voren voor gewaarschuwd heeft en jij kiest toch voor een plaatsing voor de spier dan is het logisch dat ze niet vergoeden. Daarnaast zijn ze daarmee niet bij iedere kliniek/ziekenhuis even netjes. 

 

Maar probeer eerst maar iets aan te komen en een heroperatie meer als een ultimum remedium te zien. Lijkt mij dat je liever niet weer onder het mes gaat.

 

p.s. Ik zie dat je nog steeds je topic niet volgt :36:

 

Succes! Ben benieuwd xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei knotjecharlotje:

ik ga volgende week even bellen! volgens mij volg ik het nu wel eindelijk :75: #blond

We hebben idem lengte en gewicht! Dus vrij slank vr onze lengte! Bij mij werd om die reden echt aangeraden achter spier en ook anatomisch omdat deze "stugger" zijn dan rond.

 

ronde zijn zachter en zouden rimpeling kunnen geven. Ook was de optie vr de spier uitgesloten om die reden.

 

succes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik denk dat idd achter de spier beter was... thanks voor je reactie! Heb jij ze nu al laten zetten?? @Jules83

 

Ik ben wat aangekomen maar het word totaal niet minder ik denk dat ik dan wat kilos erbij moet maar dat gaat moeilijk bij mij, dan moet ik me vol proppen :( 

 

Van dr Weij zei dat ik makkelijk voor de spier kon doen en daarom ging ik ermee akkoord... zit nu serieus te denken om te bellen en te vragen of ik een her-operatie mag om ze achter de spier te plaatsen, zal dit vergoed worden of misschien wel goedkoper?

 

Echt zo kut allemaal heb je gespaard voor zon operatie en ben je van je herstel af en is t nog niet goed mehhh

 

xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ben nu 6 weken po ( foto's openbaar) 

ja bizar! Ben bij meerdere dokters geweest en dat was het eerste dat ze zeiden.. sowieso achter spier anders rimpling.

 

2de dokter was dus nog specifieker hierover ( anatomisch dus nog beter hiervoor)

 

succes!!!

Heb je foto's inline staan?

Hoop goed komt xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi meiden ik zocht een itemhierover omdat ik ineen een soort rimpelig gevoel had in een van mijn borsten ( 8 wkn po) ik ben ook weer gaan sporten. Ihet was al mijn 2 e operatie ivm kapselvormng dus ik baal nu natuurlijk erg. Je ziet t niet maar ik voel t wel. Hoe is het verder nu bij jullie verlopen ? Groeten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tes33:

Hoi meiden ik zocht een itemhierover omdat ik ineen een soort rimpelig gevoel had in een van mijn borsten ( 8 wkn po) ik ben ook weer gaan sporten. Ihet was al mijn 2 e operatie ivm kapselvormng dus ik baal nu natuurlijk erg. Je ziet t niet maar ik voel t wel. Hoe is het verder nu bij jullie verlopen ? Groeten 

Voelbare plooien komen vaak voor, niet echt iets om je zorgen over te maken :) Er zit nou eenmaal iets onnatuurlijks in je lichaam. Pak maar eens aan zakje water aan de bovenkant vast, dan zitten daar ook rimpels in, zo is het bij elke vloeistof/gel. Dus plooien die je voelt, dat is normaal. Zichtbare plooien is echter niet de bedoeling. De pc bepaalt namelijk aan de hand van je huiddikte welke grootte en welke methode hij gebruikt bij het plaatsen van de prothese. Heb je te weinig vetweefsel, wordt de spier gebruikt als extra laagje om de prothese te bedekken. De spier loopt echter niet over de hele prothese, aan de buiten-zijkant en onderkant zit de spier niet over de prothese, en gedeeltelijk richting borstbeen. Daar heb je dus de meeste kans op voelbare rimpels

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.