Anouk123 Posted July 20, 2017 Share Posted July 20, 2017 Hierbij stel ik mij eerst even kort voor, ik ben een moeder van een zoon van 18 jr en ik heb afgelopen maandag een borstverkleining ondergaan. in het normale dagelijkse leven werk ik in een drukke administratieve baan en daarnaast volg ik een HBO studie in deeltijd. Ik dacht dat ik mij heel goed had voorbereid op deze ingreep, maar ik heb het toch nogal onderschat. Ook doordat ik echt niet juist geinformeerd ben over de dagen na de ingreep en ik heb hier toch echt naar gevraagd. Kortom als ik nu op de website kijk dan staat daar ook gewoon verkeerde info. Gelukkig heb ik veel aan dit forum. Waardoor je wel een beetje weet waar je aan toe bent en handige tips. Wat ik een in ieder hier in ieder geval mee wil geven, luister naar je lijf! Echt daar kun je op vertrouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted July 20, 2017 Share Posted July 20, 2017 Hoi hoi Oef, dat is balen zeg, als je niet goed voorgelicht bent. Het is namelijk echt wel een zware operatie, een borstverkleining. Daarbij de onzekerheid die het in het begin ook wel met zich meebrengt, omdat het tijd nodig heeft om te herstellen en om mooi vorm te krijgen. Geef het maar de tijd, luister naar je lichaam en probeer ook voldoende rust te nemen. Hier op het forum kun je idd wel wat info halen uit ervaringsverhalen, en hoop dat je daar idd iets aan hebt De borstverkleiningen zijn helaas niet heel erg vertegenwoordigd hier op het forum, dus weinig meiden die je op dit moment advies kunnen geven vanuit eigen ervaring.. Mag ik vragen door wie je geopereerd bent, wanneer en in welke kliniek? Dan kunnen we je titel aanpassen en heeft iemand anders ook nog iets aan je ervaring naderhand Een goed herstel verder! xx BB Link to comment Share on other sites More sharing options...
claddie Posted July 21, 2017 Share Posted July 21, 2017 Hi, toevallig ik ben ook maandag geopereerd! Ik moet zeggen dat ik er rekening mee gehouden had dat ik echt niks kon en veel pijn zou hebben, dus dat het me juist alles mee valt! Waar ben je geopereerd en hoe staat het er voor met de pijn? Ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad echt niets doe dus dat het me waarschijnlijk daarom meevalt. Heb je voorlopig vrij van je werk? sterkte met het herstel!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anouk123 Posted July 23, 2017 Author Share Posted July 23, 2017 Ik ben geopereerd bij Bergman Clinics de arts daar ben ik wel erg tevreden over. Maar ik kwam bij in een bebloed bed met een handdoek er overheen gegooid. Die na lang aandringen savonds uiteindelijk verschoond werd. De volgende ochtend werd ik ruw wakker gemaakt en door 2 verpleegkundige het verband er af getrokken. Er pijnlijk en weer bloedingen, hier was ik totaal niet op voorbereid. Op de website van Bergman staat letterlijk' De eerste dagen na de operatie zijn uw borsten nog verbonden, waardoor u niet meteen het resultaat kunt zien van de borstverkleining. Het verband wordt echter na enkele dagen verwisseld. Vanaf dat moment draagt u een speciale beha, die u moet blijven dragen tot de zwellingen en blauwe plekken verdwenen zijn' !! Nadat het verband was verwisseld voor de bh kreeg ik een boterham en er werd aangegeven dat ik echt s middags moest douchen want dat was na 24 u anders zou ik ontstekingen krijgen. Maar ik gaf aan dat ik amper op mijn benen kon staan. Ik werd toch naar huis gestuurd en een vriend heeft mij met een rolstoel naar de auto gebracht. Mijn zoon was thuis voor hulp, en dat ging prima. Echter ik bleef nabloedingen houden en heb mij zoon kraammatrassen laten halen bij de drogist. En ik heb gaasjes tussen de bh gestopt. De volgende dag heb ik de kliniek gebeld en werd doorverbonden met een Verpleger hij bleef aandringen dat ik moest douchen, ik zei ja maar dat gaat helemaal niet, hij kwam met een lang verhaal dat mijn hb waarde goed was e d ik vroeg of ik hulp kon krijgen maar hij zei dat ik echt geen hulp kon krijgen voor een borstverkleining. Ik heb dit toen samen met mijn zoon van 18 geprobeerd, maar viel flauw. Ik dacht hem de kaart met het spoedtelefoonnr te hebben gegeven. Maar hier staat wel bij spoed maar is het gewone algemene telefoonr van Bergman. Hij werd in de wacht gezet en daarna kreeg hij weer de verpleger. Die zei dat ik mij niet zo druk moest maken en weer een heel verhaal, en dat ik naar de huisarts moest gaan. Ik kreeg hem niet aan zijn verstand dat ik amper op mijn benen kon staan. Ik had de kracht niet om de discussie aan te gaan en heb toen opgehangen. En echt ik ben een enorme flinkerd, maar het ging gewoon echt niet. Ik ben mijn bed weer ingegaan. En de volgende ochtend mijn huisarts gebeld, maar hij is op vakantie, uiteindelijk maar mijn zorgverzekeraar gebeld en toen is er thuiszorg ingezet, om de wonden te verzorgen en hulp bij het douchen. Sindsdien gaat het beter. Bergman heeft niet meer gebeld, of wat dan ook. Maandag moet ik terug voor de hechtpleisters . Zodra ik herstelt ben ga ik hier wel een klacht voor indienen dat begrijpen jullie wel. Sorry voor het nare verhaal, maar na lang twijfelen vind ik dat men mag weten dat het zo dus ook kan gaan. Ik was totaal niet voorbereid op deze wonden, ook de maandagavond na de operatie ging het in principe gewoon goed. Totdat ze dat strakke verband eraf gerukt hadden eigenlijk. Ik had een kennis geregeld voor vervoer en hulp thuis, precies zoals was gezegd, maar dit totaal onderschat. Ook hadden zij mij nooit naar huis mogen sturen met deze nabloedingen en was het handig geweest als ik in het ziekenhuis, (de kliniek gebruikt nu tijdelijk een ziekenhuis in spijkenisse ivm de verhuizing in rijswijk) mij misschien al had kunnen douchen, dat had ook een verschil gemaakt en rust gegeven de eerste dagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Natje3 Posted July 23, 2017 Share Posted July 23, 2017 @Anouk123 Wat een verhaal. Ik vind dit ook niet kunnen dat ze je naar huis laten gaan. Ik vind het ook wel erg dat de dokter niet eens komen kijken is. Ik weet niet of dat in Nederland ook zo is dat jullie een mail kunnen sturen naar de ombudsdienst van het ziekenhuis. Je laat toch niemand naar huis gaan die een nabloeding heeft. Gaat het al wat beter met je ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
claddie Posted July 23, 2017 Share Posted July 23, 2017 @Anouk123 wat een heftig verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je hier een klacht over in gaat dienen. Hoe gaat het nu met de wonden en qua pijn? Heel veel sterkte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellen125 Posted July 23, 2017 Share Posted July 23, 2017 Wat heftig! Heel onvriendelijk allemaal om zo maar afgescheept te worden aan de telefoon terwijl jij terecht onzeker bent en gewoon normaal hulp/antwoord wilt. Hopelijk gaat het snel beter met je! Ik geef je groot gelijk hoor dat je een klacht gaan indienen. Zo hoor je niet met patiënten om te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted July 23, 2017 Share Posted July 23, 2017 @Anouk123 Mijn hemel, ik schrik hier wel heel erg van! Nooit geweten dat er zulke rare verplegers bij Bergmankliniek werken!! Wat erg voor jou, wat moet je je miserabel gevoeld hebben zeg... Goed dat je zelf uiteindelijk actie ondernomen hebt en je thuiszorg gekregen hebt. Dat wordt een dikke vette klacht, laat je maar niet zomaar met een kluitje in het riet sturen. Echt belachelijk op deze manier! Eigenlijk zou je je hb nog even moeten laten overprikken (als je huisarts komende week terug is van zijn vakantie?), om te zien of dat idd niet te laag geweest is.. Misschien dat daar nog iets aan te zien is, als het nu bijvoorbeeld ook nog niet in orde is of aan de lage kant. Op die manier heb je evt. nog iets in handen, iets extra's. Verder een goed herstel gewenst meid! Laat maar even weten als je je pc en kliniek in de titel vermeld wilt hebben, of dat je nog even wilt wachten daarmee.. Misschien dat dat laatste een betere optie is tot je klacht afgehandeld is? xxx BB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.