Ga naar inhoud

Proces wondje na verwijdering hechting


Gast happynewme

Aanbevolen berichten

Gast happynewme

Hey ladies,

Het heeft even geduurd, maar wil hier toch graag even vertellen over het proces van het wondje dat ik heb opgelopen bij het verwijderen van de hechting. 4 weken geleden werden mijn hechtingen verwijderd. Dit was 1 lange hechting ipv meerdere kleintjes (wat je ook wel eens ziet langs komen op dit forum). De eerste kwam er perfect uit, maar de tweede begon helaas meteen al te bloeden. Volgens de verpleegkundige was dit geen probleem.. ze deed er een gaasje op en al snel stond ik tevreden buiten. Omdat ik bijna geen gevoel had aan de onderkant had ik er ook geen last van de dag zelf. 's avonds wilde ik gaan douchen en merkte ik dat het gaasje niet los kwam. Ik ben met gaasje en al onder de douche gaan staan en heb het ongeveer een kwartier los zitten weken. Op het gaasje zat allemaal geelachtig vocht en viezigheid. Ook was het rood rondom mijn litteken. Het was rond 21:30, maar ik heb toen toch meteen naar mijn kliniek gebeld en werd doorverbonden met een plastisch chirurg. Hij stelde me gerust en ik moest vaseline op een gaasje doen (2x per dag verschonen). Als het niet over was dan maandag weer contact opnemen. Maandag weer gebeld.. en gevraagd of ik iniedergeval een foto mocht sturen.. Na het zien van de foto snapte ze dat ik me zorgen maakte, maar het zou goed komen verzekerde ze mij. Ik moest 2x per dag de wond spoelen, daarna gaas met vaseline erop doen (later paraffine gaas) en koorts opmeten. Als ik koorts zou krijgen of het wondje zou groter worden moest ik meteen langskomen. Het zou wel snel dicht gaan.. ik ben nu 4 weken verder en nu zit er eigenlijk pas een korstje op. Het klinkt misschien heel erg stom, maar wat zo'n klein wondje psychisch met je kan doen is heel gek. Ik zag in die 4 weken alleen dat gaatje en eigenlijk niet hoe mooi mijn borsten waren. Ik was constant bezig met "wat als". Ook vond ik het best lang duren. Gelukkig vond ik op het forum verhalen van meiden die er ook last van hadden. Meer bij de "borstverkleining kant" en daar las ik dat het wel lang kan duren, maar dat het normaal is. Ik ben heel blij geweest met deze verhalen en foto's. Vooral als je verder allemaal mooie littekens zien..  ik hoop dat iemand ook wat aan mijn verhaaltje en foto's heb ;) liefs x

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de dames die dit ook overkomt, hier heel blij zullen zijn en wat is het mooi genezen zeg in die vier weken! 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast happynewme
4 minuten geleden zei B00bies:

Ik denk dat de dames die dit ook overkomt, hier heel blij zullen zijn en wat is het mooi genezen zeg in die vier weken! 

 

xx

Dankjewel! 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey, dit lijkt op wat ik ook heb gehad.

Bij mij bleek het om een onderhuidse hechting te gaan die mijn lichaam af wilde stoten en dus naar buiten probeerde te werken. Mijn chirurg heeft deze toen verwijderd omdat de wond toch open was. Met een hechting (niet oplosbaar) heeft hij het wondje gesloten en na 1,5 week was alles mooi dicht en nu nog steeds :)

 

Ik heb me ook goed gek gemaakt, maar wist gelukkig al vlug dat het om een hechting ging door het forum en de chirurg.

Je bent in ieder geval niet de enige die een wondje had. Bij mij kwam het alleen pas na 3 weken po...

 

Ben jij nog extra voorzichtig met in bad en zonnen omdat litteken open is geweest?

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast happynewme

@Ellen125 bij mij was het echt opengegaan.. mijn hechting was 1 lange draad dus die werd er ook in 1 x uitgehaald. Ik heb er wel even langer mee gelopen. Vrijdag is het 6 weken geleden dat de hechting eruit ging en er zit nog steeds een mini korstje op, maar nu maak ik mij er niet zo druk om omdat het dicht is ^_^ in die 4 weken was het open en dat vond ik een stuk minder haha ik mocht met 4 weken po eigenlijk stoppen met de sportbh, maar door het wondje moest ik die langer dragen. Toen er een korstje op zat was het eerste wat ik deed bh's kopen :3: verder heb ik nog niet gezwommen want dat vind ik toch wel eng.. dat ga ik pas doen als het echt helemaal dicht is. Zonnen doe ik ook nog voorzichtig mee. Met het wondje helemaal niet in de zon en nu zit ik in mijn bikini met mijn bovenlichaam in de schaduw en benen in de zon.. hoop dat het snel helemaal goed is.. ik zie (op mijn benen na) hardstikke wit haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dus bij jou kwam het echt van de hechting eruit halen?

 

Bij mij was mijn litteken dicht na afknippen van de uiteinden maar is daarna open gegaan, hoewel het wel hetzelfde eruit zag als op jouw foto's. Ook een beetje dat vieze gelige vocht/pus. Bij 3 weken ging het open en week 4 heeft Verdonck het opgelost en is het dicht gegaan. Wel antibiotica kuur gekregen omdat ik een open wondje had. Met zo'n wondje kun je jezelf helemaal gek maken en de raarste dingen verzinnen die er aan de hand zijn. Je gaat meteen uit van het ergste (ik tenminste) maar gelukkig is dat niet gebeurd :D 

 

Dat korstje zal er binnenkort wel afvallen denk ik? 

 

Ik moet opnieuw tellen voor in bad gaan en zonnen nadat de hechting gesloten is en ik ben ook heel wit :( Had voor de zekerheid maar nagevraagd maar het was niet het antwoord waar ik op gehoopt had :P 

 

Vorige week ben ik ook bh's gaan shoppen. Gelukkig nog in de sale bij de hunkemoller. 

Bij Verdonck moet ik 8 weken wachten dus vrijdag eindelijk een bh aan :lol: (wel zonder beugel dat lijkt me nu nog even fijner).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast happynewme

@Ellen125 ja ik denk zelf van de pleister die er overheen zat. Toen die eraf gehaald werd dat er wat huid werd meegenomen ofzo.. verder was het ook helemaal dicht behalve het plekje dus en de andere borst was helemaal prima.

 

Fijn dat het bij jou dan zo snel dicht is gegaan! 4 weken rondlopen met een wondje leek voor mij eeuwen te duren :unsure: en ja ik had ook al het ergste scenario in mij hoofd hoor.. :P achteraf valt het allemaal mee..

 

nee snap dat je liever meteen alles ook weer wilde doen.. had ik ook maja alles voor de goede genezing he;) 

 

Lekker he bh's kopen en ze straks lekker dragen was die sportbh zo zat! En ik vind het ook wel wat mooier hoor onder shirtjes enzo

 

hoeveel cc heb jij gekregen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@happynewme oh dat is wel lang inderdaad. Gelukkig nu weer dicht. Geloof ik graag dat dat voor je gevoel eeuwen duurt. Had ik ook. Kreeg een pleister en mocht weer niet normaal douchen :( telde de dagen af tot het dicht was :P 

 

ja ik wacht nu nog 2 weken extra. Die 2 weken maken dan ook niks uit. Liever dat dan dat er weer iets gebeurd.

 

Ik heb 275cc van Motiva gekregen. Achteraf liever groter gehad, maar tijdens passen leken ze huge en had bij Verdonck maar max 295 kunnen nemen. Verschil is niet groot maar ben nu wel zeker dat ik ooit wen wissel wil nadat ik kindjes heb. Vind ze heel mooi maar had ze groter verwacht :( 

 

Vrijdag mag ik een bh aan dus hoop dat het dan iets beter uit ziet in kleding..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast happynewme

@Ellen125 ik heb even in je album gespiekt, maar vind het echt heel mooi hoor! Mag je trots op zijn! Ik wilde zelf eerst ook een maatje kleiner dan ik nu heb, maar mijn pc adviseerde deze maat (345cc) en heb toch naar hem geluisterd, ondanks ik het doodeng vond zo groot haha.

ik had niet groter willen hebben dan nu, maar ook niet kleiner... vind het precies goed.

En als je een bh straks aan hebt lijken ze ook weer wat groter he.. ik draag zelf wel al weer met beugel en dat geeft ze toch weer even een extra boost.:P;)

 

Waarom werd er bij jou 275 gesteld als max? Ook omdat ze anders van de achterkant dan te zien waren? (Dat was bij mij de reden tot max 345) of konden je spieren dit max aan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei happynewme:

@Ellen125 ik heb even in je album gespiekt, maar vind het echt heel mooi hoor! Mag je trots op zijn! Ik wilde zelf eerst ook een maatje kleiner dan ik nu heb, maar mijn pc adviseerde deze maat (345cc) en heb toch naar hem geluisterd, ondanks ik het doodeng vond zo groot haha.

ik had niet groter willen hebben dan nu, maar ook niet kleiner... vind het precies goed.

En als je een bh straks aan hebt lijken ze ook weer wat groter he.. ik draag zelf wel al weer met beugel en dat geeft ze toch weer even een extra boost.:P;)

 

Waarom werd er bij jou 275 gesteld als max? Ook omdat ze anders van de achterkant dan te zien waren? (Dat was bij mij de reden tot max 345) of konden je spieren dit max aan?

 

 

Max was 295 bij verdonck. Terwijl ik bij Straten wel 325cc kon van Mentor en die zijn zelf iets breder dan Motiva. Vreemd maar heb er eigenlijk niet echt bij stil gestaan. Misschien dat hij meer risico durft te nemen? Ik weet dat Verdonck wel heel erg van naturel is. Ik ben smal (68cm omvang) en volgens Verdonck zou meer niet passen ivm mijn borstspier ofzo.

 

Ik ben nog maar 24 en heb een kinderwens dus wellicht daarna een wissel als ik ze nog steeds klein vind of als ze door de zwangerschap niet meer mooi zijn. En dan ga ik wel een stukje groter.

Na de operatie was ik er heel blij mee maar sinds de zwelling eruit is wat minder. Bovendien zie ik nu op het forum alleen maar grote borsten bij dames die kleiner en lichter zijn dan mij. Eerst vond ik dat echt niet mooi. 325cc met passen vond ik bij Straten too much en als ik nu de foto's bekijk snap ik niet waarom ik dat kon denken :12: Het went ook gewoon zo vlug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast happynewme

@Ellen125 Ja dat zei Koopmann dus ook, je kan beter iets groter nemen ivm dat je gaat wennen aan je borsten met zwelling. Ik vond ze na de operatie echt huge.. ik ben 164cm, 49kg en omvang is 65cm en had toen wel echt het gevoel dat ik twee borsten met benen was.. gelukkig is het goed gekomen haha maar dit was echt de max omdat je anders als ik met mijn rug naar je toe zou staan je ze al zou zien zitten. Ik heb nu een klein beetje een side boob maar wil het ook niet extreem hebben.

 

Het is ook gewoon spannend om van bijna geen borsten (dat was bij mij echt zo) naar opeens grote borsten te gaan.. maar het zou ook niet fijn zijn als je ze nu TE groot vindt.. kan je inderdaad beter zeggen over een aantal jaar iets erbij! En je hoort ook iedereen over het ploppen in week 8 t/m 12 he dus misschien straks nog iets meer volume.

 

Ik word dit jaar 27 en had het achteraf wel veel eerder willen doen, maar ik durfde het niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@happynewme hmm ja daar heb ik tijdens passen niet zo over nagedacht. Gewoon de maat genomen die ik toen heel mooi vond. Ik ben 168cm 60kg omvang 68cm.

 

Hahaha 2 borsten met benen :45:

Dat hele erge sideboob vanachter kunnen zien vind ik ook niet mooi hoor, een beetje wel.

Ik had 70A denk ik en is nu wel een mooi verschil. Nee inderdaad te groot zou verschrikkelijk zijn geweest.

 

Ben morgen 8 weken dus ben benieuwd wat er de komende 4 weken nog gaat veranderen. Dat 'ploppen' is bij mij nog niet gebeurd, bij jou wel?

 

Ik dacht er al ong 5jr over maar ook nooit eerder de stap durven te zetten. Pas eigenlijk nadat collegaatje zei dat ze dat had gedaan, toen durfde ik het eindelijk :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast happynewme

@Ellen125 nee bij mij ook nog niks te merken van het ploppen.. maja ze zeggen tussen de 8 en 12 weken.. gister was ik 8 weken po dus het kan nog.

 

Ja haha ik had hetzelfde de heletijd de boobjob in gedachte, maar niet echt de stap durven te zetten tot ik vriendinnen werd met iemand die het ook heeft laten doen.. is wel fijn hoor als ik over iets twijfelde of ergens schrik voor had kon ik haar bellen en foto's sturen. ^_^ en die momenten zijn er echt geweest! Ik had met best wel veel dingen.. hoort dit? Is dit wel goed? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Update:

Omdat ik toch af en toe een berichtje of de vraag krijg hoe mijn litteken uiteindelijk is geworden na het wondje plaats ik even een  update foto. Zelf ben ik heel erg tevreden hoe het er nu uitziet :) oké je ziet nog wel echt verschil met mijn andere litteken en ook zie ik zelf wel waar het wondje zat (dat plekje is iets groter en donkerder), maar dat maakt me niet heel veel uit. Ik smeer nog elke avond goed met litteken crème en het zal vast nog wel iets bijtrekken neem ik aan :)

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...
Gast happynewme

update 

Uiteindelijke litteken na 1 jaar

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Op 31-5-2018 om 22:31 zei happynewme:

update 

Uiteindelijke litteken na 1 jaar

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Ohh @happynewme

 

Dat ziet er keurig uit zeg! 

Ik heb ook nog een hechtdraadje eruit hangen. Ben nu 3 weken po. Met 2 weken mn controle gehad en dr hawinkels zei dat het er prima uit zag en kan geen kwaad. Moet er vanzelf afvallen. Is ook totaal niet rood oid maar zou onderhand wel willen dat het er is afkomt hahaha

 

Fijn dat het bij jou zo mooi is genezen! Geniet ervan meid!

 

Liefs noelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb 3 weken terug een bv en bl gehad. Ik had hechtpleisters en de doktor zij dat ik daaronder zelf oplosbare hechtingen had. Nadat ik vorige week de hechtpleistrt eraf heb gehaald zag ik al gauw dat ze tussrn de hechtingen bovenaan me tepels ontstoken waren. Na gebruiken van antibakterieel creme wad rechts snel genezen maar links werd dieper en lelijker. De huisarts heeft het overgenomen en zal dit ok de 2 dagen schoonmalen en afdekken. Ben erg benieuwd. En gisteravond deed mijn litteken onder in de borst erg pijn. Ik voelde de hechtingen erg prikken nadat ik heb gekeken.zag ik kleine punt aan de hoek met kleine wondje en hechtingem.eruit komen. Ik heb ze er zelf uitgetrokken en moet zeggen het zag er vandaag rustiger uit.zie foto gisteren en vandaag

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.