Ga naar inhoud

Seroom in rechter borst / verzakking prothese in linker borst.


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

1,5 jaar geleden heb ik geopteerd voor een borstlift en vergroting. 6 maanden geleden kreeg ik voor het eerst een seroma in de rechter borst. Deze is 2x met een prik verwijderd, telkens 33 cl vocht. De laatste prik was 2 weken terug. Na 1 week is de borst voor 2/3 weer gaan zwellen. De chirurg raad me aan hier een nieuwe prothese te plaatsen. 1 jaar na deze operatie kan de linker borst behandeld worden. Deze prothese is gezakt. Wanneer het seroma in het komende jaar weer keert zullen de protheses verwijderd worden en zal de operatie voor een nieuwe prothese aan de linker gezakte borst niet door gaan. Het seroma is puur vocht, geen ontsteking of bloeding. Alles is bij elke prik naar het labo gestuurd. Hevige pijn heb ik totaal niet, sporten is wel uitgesloten en dit is zeer belangrijk voor mij.

Twee weken geleden ben ik ook op eigen navraag bij mijn chirurg te weten gekomen dat ik oorspronkelijk tubulaire borsten heb. Is dit niet iets wat de patiënt bij de eerste consult voor de operatie mag horen?

Verder nog, 1 jaar en enkele maanden geleden liet ik door een tweede opinie extra vel weg halen 13 cm x 4 cm onder de borstplooi. Dit omdat mijn chirurg beweerde het probleem weer zou keren na 1 jaar. Tot nu is alles nog prima hoor.

 

Ik heb door allerlei factoren het vertrouwen verloren in mijn chirurg.

Wat is er nu van mijn seroma in mijn rechter borst? Is de kans zo groot dat dit weer keert door Allergan te vervangen bij Sabbin?

 

Wat van de linkse borst die gezakt is en dit door mijn tweede opinie meteen bevestigd is en mijn huidige chirurg doet er 3 consulten over.

 

Wie kan dit alles verhelderen?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat wij hier advies op kunnen geven, dit is veels te medisch en alleen een arts kan je daar gericht antwoordt op geven. Als je het vertrouwen kwijt bent in je eigen chirurg kun je altijd nog een second opinion vragen bij een andere chirurg.

 

In ieder geval heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2017-07-11 om 22:13 zei Keisha:

Hallo,

 

1,5 jaar geleden heb ik geopteerd voor een borstlift en vergroting. 6 maanden geleden kreeg ik voor het eerst een seroma in de rechter borst. Deze is 2x met een prik verwijderd, telkens 33 cl vocht. De laatste prik was 2 weken terug. Na 1 week is de borst voor 2/3 weer gaan zwellen. De chirurg raad me aan hier een nieuwe prothese te plaatsen. 1 jaar na deze operatie kan de linker borst behandeld worden. Deze prothese is gezakt. Wanneer het seroma in het komende jaar weer keert zullen de protheses verwijderd worden en zal de operatie voor een nieuwe prothese aan de linker gezakte borst niet door gaan. Het seroma is puur vocht, geen ontsteking of bloeding. Alles is bij elke prik naar het labo gestuurd. Hevige pijn heb ik totaal niet, sporten is wel uitgesloten en dit is zeer belangrijk voor mij.

Twee weken geleden ben ik ook op eigen navraag bij mijn chirurg te weten gekomen dat ik oorspronkelijk tubulaire borsten heb. Is dit niet iets wat de patiënt bij de eerste consult voor de operatie mag horen?

Verder nog, 1 jaar en enkele maanden geleden liet ik door een tweede opinie extra vel weg halen 13 cm x 4 cm onder de borstplooi. Dit omdat mijn chirurg beweerde het probleem weer zou keren na 1 jaar. Tot nu is alles nog prima hoor.

 

Ik heb door allerlei factoren het vertrouwen verloren in mijn chirurg.

Wat is er nu van mijn seroma in mijn rechter borst? Is de kans zo groot dat dit weer keert door Allergan te vervangen bij Sabbin?

 

Wat van de linkse borst die gezakt is en dit door mijn tweede opinie meteen bevestigd is en mijn huidige chirurg doet er 3 consulten over.

 

Wie kan dit alles verhelderen?

 

Groetjes

Wie had je geopereerd? Ik heb ook tubulaire borsten en moet een goede arts zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Hallo,

 

Ik ben voor een tweede opinie gegaan bij de Atlas kliniek in Meise. Dinsdag 1 augustus ben ik geopereerd door Dr Willekens. Beiden protheses (295cc) zijn vervangen door 425 cc op aanraden van de chirurg. Tijdens de operatie bleek dat er aan de linker "gezakte" borst kapselvorming aanwezig was. Hierdoor was de prothese vervorm en dus ook voel en zichtbaar. Aan de rechter borst waar het seroom zich had ontwikkeld was er spraken van een dubbel kapselvorming. Kapsel rond de prothese dan ophoping van vocht waar zicht ook een kapsel heeft gevormd. Dit beiden in de 4de graad.

 

Mijn genezing gaat prima, wel is de rechter borst gezwollen door een bloeding. Deze zocht afgelopen weekend een uitweg langt het litteken. Kleine bloeding, even schrikken maar het litteken is nog steeds zeer mooi en maandag 21 augustus is het weer controle en gaat men de zwelling afnemen. Ik hoop op geen kapselvorming in de toekomst.

 

De ingreep is geslaagd met mooi resultaat. De opvolging van de Atlas kliniek is zeer persoonlijk en zacht van aanpak met een open en eerlijke communicatie. Dr. Willekens is een zeer aangenaam lieve man die weet wat hij moet doen dit ook voor zijn assistente Martine.

 

Groetjes,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.