Ga naar inhoud

vragen en twijfels


Aanbevolen berichten

Hallo

 

Laat ik me even kort voorstellen; Ik ben 24 jaar (student) en heb een J-cup (hoewel ik vermoed dat het ondertussen al een K-cup is, ik durf gewoon meer om een nieuwe BH te gaan).

 

Van jongs af aan heb ik al redelijk zware borsten en sinds mijn 16de speel ik dan ook met het idee voor een borstverkleining. 

Ik heb nooit echt last gehad van men borsten naast de 'ik kan geen gepaste kleren en BH's vinden) tot 1.5 jaar terug. Sinds dien zijn de klachten stilletjes aan meer en meer beginnen worden; rugpijn (vooral s'avonds als ik in bed lig of na een lange dag rondlopen), nek- en shouderpijn, gehindert worden in het dagelijks leven (dingen van mijn bureau stampen met mijn borsten, de kassa die niet vlot open gaat op mijn studentenjop omdat mijn borsten in de weg zitten...)

 

3 jaar geleden ben ik al eens naar de huisdokter gestapt voor een doorverwijzing, maar uiteindelijk nooit mee doorgegaan.

 

Ik twijfel nu enorm of ik wel vergoed zal worden voor de borstverkleining (na gesprek met de CM kwam ik er achter dat de vergoeding een 740 euro zou zijn, indien het goedgekeurd wordt). Ik twijfel omdat ik nóg niet last heb van ernstige rug-, nek-, of shouderpijn, maar ik vrees echt dat deze binnen een paar jaar wel realiteit zullen zijn en wil voorkomen dat ik een slechte rug krijg. De meest erntige klachten heb ik dat ze mijn dagelijksleven verstoren; de BH-band die pijn doet en spant, de kosten en moeilijkheid om een passende BH te vinden en kleren vinden die passen. Het ontzien om te sporten omdat dit zo ongemakkelijk is en het (beetje) overgewicht als gevolg hiervan. en nu in het laatste jaar de rugpijn die ik bijna dagelijks heb wanneer ik in bed lig. De commentaar die ik erop krijg (als ze mijn naam niet weten dan verwijzen ze naar mij als; dat blondje met de hele grote borsten). 

 

Tot nu toe heb ik de rugpijn vooral kunnen tegen gaan door tijdens de lessen en het studeren mijn borsten gewoon op mijn bureau/tafel te leggen; misschien wel niet het mooiste gezicht, maar zo een opluchting om dat gewicht niet te moeten dragen!

 

Die borstverkleining is ergens dus echt wel nodig. Maar tegelijkertijd twijfel ik wel of ik het zou laten doen; mijn borsten zijn immers zo een deel van mij; hoe ga ik me voelen zonder hén? Zelf zie ik ook heel graag een vrouw met rondingen en hou ik ergens wel van mijn grote borsten (mooi uitzicht als ik naar benden kijk). Ik ben dus nu bang dat ik mijn borsten na een borstverkleining te klein ga vinden en ook de littekens maken me bezorgd. Mijn vriend is ook dol op mijn grote borsten (zoals de meeste mannen :P), maar steunt me hier wel in omdat hij ziet hoe het mijn dagelijkse leven beïnvloed.

 

Ik heb nu een afspraak voor eind deze maand bij Dr Isabelle Nolens. Volgens mijn research zou zij goed moeten zijn in borstverkleiningen.

 

Dus nu zit ik met een heleboel vragen; 

- Zijn er nog vrouwen die bang waren voor te kleine borsten? en wat vonden zij van het resultaat?

- Is het mogelijk/realistisch om van een J/K naar een D te gaan (of is dit te klein of nog steeds te groot, of gewoon operatief gezien niet mogelijk?)

- Zijn er nog vrouwen die van zo een grote maat zoals ik naar kleine cup zijn gegaan en wat was hun ervaring?

- Ervaring met Dr. Nolens?

- Hoe zien de littekens er uit na 1-2j of zelf langer? (in het begin zullen ze wel rood zien, maar trekt dit weg of blijven ze heel zichtbaar?)

- ik had ook online gelezen dat het niet altijd meer mogelijk is om een BH met beugels (underwire) te dragen; klopt dit?

- Hoe groot is de kans dat mijn vergoeding wordt goedgekeurd door de adviserende arts?

- Is er een mogelijkheid dat de CM toch meer vergoed dan de 740 euro die ze zeiden?

- Na de borstverkleining zou ik meer gaan sporten; hoe groot is de kans dat mijn borsten nog verkleinen? (ik kies voor een D omdat ik vind van; worden mijn borsten een cup-maat kleiner dan is dit niet er, worden ze er 1 groter (een E) dan kan ik daar ook nog mee leven (het zullen tenminste niet de meloenen van nu zijn).

 

Een heel verhal en een heleboel vragen dus, hopelijk is er iemand die mij wat kan helpen. 

Alvast bedankt! :) 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi @Chiecha,

 

Wat een spannend besluit!

 

Onder het blad 'operatieverslagen Borstverkleining' kun je heel veel verslagen lezen van meiden die voor dezelfde keuze hebben gestaan en inmiddels geopereerd zijn. Je kan bovenin de zoekbalk ook de naam van de chirurg intypen en kijken of er meiden zijn die door haar geopereerd zijn!

 

klinkt inderdaad alsof je er veel last van hebt en snap je twijfel om het door te zetten. Ik ben vorige week geopereerd en ben 25 en iedereen in de kliniek heeft gezegd dat het zo goed is dat ik het op deze leeftijd deed, omdat je er dan nog een leven lang plezier van hebt.

 

als je op consult gaat bij een plastisch chirurg zal zij je aan kunnen wijzen wat de mogelijkheden zijn om weg te halen, omdat ze niet aan de bovenkant van je borst kunnen snijden. Zij kan je precies laten zien wat er wel en niet mogelijk is. Dus wellicht verstandig om in ieder geval een keer op consult te gaan, zodat je daarna gericht na kunt denken.

 

heel veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.