Ga naar inhoud

vragen en twijfels


Aanbevolen berichten

Hallo

 

Laat ik me even kort voorstellen; Ik ben 24 jaar (student) en heb een J-cup (hoewel ik vermoed dat het ondertussen al een K-cup is, ik durf gewoon meer om een nieuwe BH te gaan).

 

Van jongs af aan heb ik al redelijk zware borsten en sinds mijn 16de speel ik dan ook met het idee voor een borstverkleining. 

Ik heb nooit echt last gehad van men borsten naast de 'ik kan geen gepaste kleren en BH's vinden) tot 1.5 jaar terug. Sinds dien zijn de klachten stilletjes aan meer en meer beginnen worden; rugpijn (vooral s'avonds als ik in bed lig of na een lange dag rondlopen), nek- en shouderpijn, gehindert worden in het dagelijks leven (dingen van mijn bureau stampen met mijn borsten, de kassa die niet vlot open gaat op mijn studentenjop omdat mijn borsten in de weg zitten...)

 

3 jaar geleden ben ik al eens naar de huisdokter gestapt voor een doorverwijzing, maar uiteindelijk nooit mee doorgegaan.

 

Ik twijfel nu enorm of ik wel vergoed zal worden voor de borstverkleining (na gesprek met de CM kwam ik er achter dat de vergoeding een 740 euro zou zijn, indien het goedgekeurd wordt). Ik twijfel omdat ik nóg niet last heb van ernstige rug-, nek-, of shouderpijn, maar ik vrees echt dat deze binnen een paar jaar wel realiteit zullen zijn en wil voorkomen dat ik een slechte rug krijg. De meest erntige klachten heb ik dat ze mijn dagelijksleven verstoren; de BH-band die pijn doet en spant, de kosten en moeilijkheid om een passende BH te vinden en kleren vinden die passen. Het ontzien om te sporten omdat dit zo ongemakkelijk is en het (beetje) overgewicht als gevolg hiervan. en nu in het laatste jaar de rugpijn die ik bijna dagelijks heb wanneer ik in bed lig. De commentaar die ik erop krijg (als ze mijn naam niet weten dan verwijzen ze naar mij als; dat blondje met de hele grote borsten).