Jump to content

borstverkleining

Anelmari

Recommended Posts

Hallo,

Graag wil ik me aan jullie voorstellen.

Al heel lang denk ik na over een borstverkleining.

Ik heb veel last van lichamelijke klachten vooral van nek,en rug.

Heb inmiddels al veel geprobeerd, fysiotherapie, pijnstillers, stevige bh's.

Niets heeft mij geholpen.

Ik ben 48 jaar, vrij klein (1 meter 55) weeg 65 kilo en heb nu cupmaat 95 G

Zo dadelijk heb ik een afspraak met de huisarts en ga ik eindelijk de eerste stap zetten.

Ik heb veel vragen onder andere of ik in aanmerking kom voor een operatie en of een operatie vergoed zal worden door de zorgverzekering.

Ik heb inmiddels al wat topics doorgelezen en raak steeds meer gemotiveerd (eindelijk) deze

grote stap te zetten.

Inmiddels terug van bezoek aan huisarts.

Klachten besproken.

Uiteindelijk besloten om een eerste gesprek aan te gaan met plastisch chirurg

op verwijs van huisarts.

Deze afspraak staat gepland voor maandagochtend 8.35 uur.

Ziekenhuis rivierenland Tiel dr Jansen.

Ongelofelijk spannend..

Dag iedereen,

Vanochtend ben ik eindelijk na jarenlange twijfel langs de huisarts geweest en heb mijn probleem voorgelegd.

Gelukkig reageerde de huisarts heel erg begripvol.

Heb een verwijsbrief gekregen en kon gelijk een afspraak met de plastisch chirurg maken.

Hier kan ik maandagochtend al terecht voor een consult.

Wat moet ik allemaal vragen? Waar moet ik aan denken?

Ben nu al erg nerveus ben bang dat ik de helft vergeet, wil daarom een lijstje maken met de belangrijkste vragen.

Hebben jullie tips?

Ben net nieuw hier en weet nog niet goed waar ik alles kan vinden..

Heb inmiddels al wel wat ervaringsverhalen gelezen..

Hoop hier wat lotgenoten te ontmoeten waar ik mee kan praten.

Zo jij mag al lekker snel terecht, fijn!

Ik geloof dat we hier (voor een borstverkleining) behoorlijk in de minderheid zijn.

Ik zelf loop ook al eigenlijk jaren met het idee, maar paar wk geleden ook eindelijk de stap gezet, een afspraak bij de ha gemaakt en een verwijzing gekregen naar waar ik maar wou, het is de verantwoordelijkheid kliniek geworden.

Ik mag 17 juli heen voor 1e consult, ben ook heel erg benieuwd.

Laat je maandag even weten hoe het was? Misschien heb je nog tips voor me over welke vragen ik kan stellen..

Hallo,

Dankjewel voor je reactie!

Ik hou je graag op de hoogte over de afloop as maandag.

Fijn dat je ook binnenkort terecht kan voor een eerste consult.

Was zelf wel verbaasd dat ik zo snel terecht kon, aan de andere kant niet veel tijd om

na te denken of er tegenop te zien..

Ben erg benieuwd hoe het consult zal gaan en of ik inderdaad in aanmerking kom voor een

borstverkleining..

Hallo allemaal,

Ben zojuist terug van het 1e bezoek aan de pc.

Was ongelofelijk zenuwachtig.

Helaas kan bij een borstverkleining de tepel niet gedeeltelijk losgemaakt en verplaatst worden en zal een volledige tepeltransplantatie nodig zijn om dat de kans groot

is dat de tepel anders af zal sterven omdat hij gezien de gemeten afstand (34 cm) normaal 21 dit risico te groot is.

Verteld werd dat het bij 30 cm en meer het risico op afsterven groot is..

Wie heeft hier ervaring mee en wil dit delen?

Zit nu enorm in twijfel wat te doen..

Hoi!

Wauw wat word en kan er veel weggehaald worden!

Dat zou wel heel mooi zijn grote B kleine C.

Ik lees hier voornamelijk toch wel dat als ze van een G  komen het vaak een D/E nog is.

Ikzelf draag een 70G en hoop naar een C te kunnen.

Dat van die tepel begrijp ik niet helemaal, hoe meten ze 30 cm?

Tepel transplantatie, klinkt wel heftig zeg. En wat houd het in? Krijg je er dan wel gevoel in terug en kan ie dan niet afsterven?

Ik weet eigenlijk van wat ik gelezen heb dat ze de tepel wel verplaatsen maar dat ie aan de 'steel' vast blijft zitten.en dat afsterven van de tepel eigenlijk nooit voorkomt tenzij de patiënt rookt( bloedsomloop) of overgewicht heeft.

En kan me voorstellen dat je nu echt met een dilemma zit...lastig.

Ik hoop dat je meer informatie hierover kan vinden.

En nu, vervolgafspraak gemaakt?

Hou me op de hoogte!

Dat is ook een optie..nu ik alles laat bezinken zit het bezoek vanochtend me niet lekker..heb er geen goed gevoel bij..toen ik vanochtend kwam en eigenlijk veelte vroeg was stond een vervangend pc mij al op te wachten..moest gelijk door de spreekkamer in..was hierdoor nogal overvallen omdat ik van de huisarts een verwijs had voor een (vrouwelijk ) arts waar zij goede ervaringen mee heeft.

Beide deze arts had ik vanochtend ook de afspraak maar die was er zelf niet..

Deze arts deed nogal luchtig..zij ik haal de tepels eraf als ze niet meer terug kan plaatsen haal ik huid uit je lies..als je dat wilt kan ik er een soort nippeltje opmaken...brr kreeg kippenvel van de ma..hij zij ook geen gevoel in je tepel dat is toch niet belangrijk..je wilt toch van je last af? Was nogal overdonderd..er is wel een aanvraag voor de verzekering voor een goedkeuring weggedaan...als ik het zou willen kon ik al heel snel terecht..even naar de anestesie en hup..ik heb zojuist de huisarts gebeld met de vraag of ik elders een second opinion zou kunnen krijgen..kan na 4 uur terug bellen..hier voelt het in ieder geval niet goed..neem je vraag over de hoogte van de plaatsing van de tepel zeker mee! Hier had ik zelf niet aan gedacht en ook niet gevraagd..

Nou ik kan het me goed voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit, dat gesprek van vanmorgen.

Zo luchtig...

Oke je wilt van je last af, maar daarom zou het wel heel prettig zijn als je nog gevoel behoud in je tepels en dat het er ook cosmetische mooi uit ziet!

Oke we weten dat de littekens behoorlijk zijn, maar de rest zo mooi mogelijk graag!

Ik ga ook bewust naar een kliniek, heb het idee ( misschien onzin hoor, maar puur in mijn hoofd)dat ze daar niet alleen puur de klacht verhelpen maar ook zeker naar het uiterlijk kijken.

Je krijgt vast een andere verwijzing!

Ik.ga het zo dadelijk voorleggen aan de huisarts moet om 4 uur terugbellen, hopelijk krijg ik een verwijs voor een second opinion..denk ook over een kliniek.. ik had sterk het gevoel dat het ziekenhuis mij alleen wil bevrijden van mijn last..dit gevoel werd versterkt door de opmerking die de pc maakte je zou ze zeker het liefst helemaal weghebben? :o No way!!Mag ik vragen naar welke kliniek jij gaat?

Weet inmiddels wat meer..situatie uitgelegd..gelukkig is de huisarts begripvol..kwam nog met een optie met 2 andere ziekenhuizen..aangegeven dat ik toch graag een second opinion in een kliniek zou willen..de keus hiervoor is gevallen op Bergman kliniek in Bilthoven.dit is oor ons het makkelijkst bereikbaar..deze kliniek heeft ook een contract met de zorgverzekeraar (VGZ). Kan morgen het verwijs ophalen en dan bellen voor een afspraak..

Dit is de afstand gemeten van bovenkant borst tot onderkant borst..vond dit niet echt duidelijk..werd overigens niet nauwkeurig opgemeten wat ik nogal vreemd vond..en van een afstand..verder zijn er geen metingen van de borsten gedaan wat ik achteraf ook raar vind..Spannend! Dat is al snel! Heb je lang op de afspraak moeten wachten?

Nou fijn dat je een nieuwe verwijzing kan ophalen.

En de ha begripvol was..

Bij mij zit er 2,5 werk tussen verwijzing door ha en afspraak.

Wel apart hoor dat meten, denk dat iedereen die grote borsten heeft toch wel een 30cm tussen helemaal onder en boven heeft zitten. Als het maar 15 was hoefde we geen verkleining toch??

Heb je net toevallig op tv ook nog lelijke eendjes gezien? Was ook borstverkleining, was erg mooi het eindresultaat. En dat ze nu weer leuke bh's kon kopen en bloesjes dicht konden...klinkt als een fijn vooruitzicht, hihi.

Lees nu pas je reactie..hihi  pas nu pas valt het  kwartje dat je dezelfde  Karin  bent  als in de fb groep! Normale  afstand  was  volgens de pc 21..heb het programma  lelijke eendjes  op tv niet gezien..even kijken  of ik terug  kan zien. Heb inmiddels  wel wat filmpjes  gezien  op Internet ook met  mooie  resultaten..als ik dat zie slaat mijn twijfel  weer  om en denk ik ga ervoor! 

Haha geeft niks, ik had die fb pagina al eens voorbij zien komen maar toch beetje bang dat mensen toch kunnen zien dat je lid bent van die groep, maak er verder geen geheim van maar om het nu open en blood iedereen van mijn 'hopelijk komende' bvk op de hoogte te stellen...

En ik las daar je verhaal, denk, dat kan niet missen!herkende je gelijk!

Fijne pagina, iets meer activiteit als hier.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.