Rebekah Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 Hallo allemaal, sinds gisteren aangemeld hier op het forum omdat ik binnenkort een prothese wissel moet ondergaan. bijna 13 jaar geleden heb ik een borstvergroting gehad bij DR Kanhai toen nog in Amsterdam bij het VUMC. Even kort iets over mijzelf. Op 11 jarige leeftijd terecht gekomen in Utrecht bij kinder psycholoog Cohen waar de diagnose transgender gesteld werd. Op 13 jarige leeftijd overgenomen door een endocrinoloog(hormonen dokter) in het VUMC, daar direct met pubertijd remmers begonnen en op 16 jarige leeftijd begonnen met vrouwelijke hormonen. Helaas weinig borstgroei op de hormonen gekregen maar door weinig financiële ruimte(te jong, ouders geen geld) moest ik wachten tot ik 18 jaar was om in aanmerking te komen voor vergoeding via het ziekenfonds. Toen was er nog een 2 voor de prijs van 1 regeling. Deed je de geslachtsaanpassende operatie tezamen met de borstvergroting kreeg je het vergoed. Ik dus gewacht tot 18 jaar(mocht niet eerder) was dolblij met mijn borstvergroting al vond ik ze altijd wel erg klein(290 cc beiderzijds) (kleine c cup?) maar eerlijk is eerlijk had me niet groot genoeg gekund Door omstandigheden ben ik na deze periode erg aangekomen en had op een gegeven moment morbide obesitas met als bijkomend voordeel een F cup. Na een Gastric Bypass bijna 60 kilo afgevallen en dat doet je lichaam geen goed kan ik je vertellen heb nu een C cup waar al het leven uit is zeg maar LOL. Maar goed, dat neem ik graag op de koop toe, ik kan weer leven en dat is onbetaalbaar!!! Maar nu het probleem rondom de implantaten, mijn linker borst heeft onregelmatig heden(uitstulpingen) welke in 2012 al aanwezig waren tezamen met pijnklachten en warmte van binnen uit. omdat ik toen bezig was met opleidingen en veel wisseling had van werkgevers i.v.m. geen vaste aanstellingen geven durfde ik de stap niet te zetten om ze te laten wisselen. Nu ik bijna klaar ben met mijn opleiding en omdat de pijnklachten echt wel toe nemen moet ik ze nu wel laten verwisselen. Na veel rond kijken denk ik dat DR Nio een goede kundige chirurg is, kom weinig tot geen complicaties bij hem tegen al moet ik zeggen dat ik de zoekfunctie nog niet helemaal onder de knie hebt. denk dat ik het in Rotterdam laat uitvoeren, is in de buurt. Ik twijfel alleen over de operatie techniek en welke protheses. Ik denk alleen dat gezien mijn voorgeschiedenis hij mij daar echt persoonlijk advies in moet geven. Ik heb ook geen idee of mijn huidige protheses op of onder de spier geplaatst zijn maar ik neem aan dat hij dat zo kan zien. heb je tips advies of opmerkingen, graag!!! hoop veel over jullie te lezen, mee te kunnen leven en ervaringen uit te wisselen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellen125 Posted July 5, 2017 Share Posted July 5, 2017 Hey, Wat een verhaal! Ik denk dat je bij Nio aan het juiste adres bent als ik dat zo lees hier op het forum. Wat beteft operatie techniek en prothesen dat kun je het beste afstemmen met hem. Heb je geen informatie meer over je ingreep toendertijd? Maar ik neem aan dat Nio daar wel iets over kan zeggen. Ik zou gewoon eens een consult inplannen met Nio en kijken wat hij te zeggen heeft. Vanuit daar kun je dan kijken wat je wilt en of je eventueel nog op zoek moet naar een ander, maar dan heb je in ieder geval wel een idee Succes! xx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebekah Posted July 5, 2017 Author Share Posted July 5, 2017 @Ellen125 ik heb toevallig vanmiddag een afspraak gemaakt, kon niet meer wachten was wel vreemd, bel de parkkliniek op, kon pas 15 september op poliafspraak komen, dus ik bel het ziekenhuis waar Nio werkt, kon ik 3 augustus terecht maar de wachtlijsten voor de OK zijn echt mega lang daar. Dus ik bel terug naar parkkliniek, was er ineens wel plek op 11 augustus. Dus nu een poliafspraak op 11 augustus, heb de verwijzing al van mijn huisarts dus heb er soort van zin in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellen125 Posted July 5, 2017 Share Posted July 5, 2017 Ooh wat vreemd! Misschien hebben ze de 1e keer niet goed gekeken? Snap dat wel hoor dat je daar zin in hebt. Je hebt nu in ieder geval iets om naar uit te kijken voor dat je het weet is het al zover Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.