Jump to content

Verlies je cc's achter de spier??

Recommended Posts

Guest B00bies

Ze zeggen dat je bij dual plane plaatsing ongeveer 50cc verliest. Hoe het precies zit weet ik eerlijk gezegd ook niet.. 

Ik heb ze ook dual plane (anatomisch). Toch heb ik een goede bolling aan de bovenkant. In het begin drukt je spier de bovenkant van de prothese plat maar als de spier gaat ontspannen komt vanzelf de x aantal cc onder de spier vanzelf weer in vorm denk ik zo. Misschien dat iemand anders een andere verklaring heeft...? Het zal toch niet zo zijn dat 50cc opeens "weg" is als het onder een spier wordt geplaatst? <_<

11 minuten geleden zei Schildpad:

Ik heb ze ook dual plane (anatomisch). Toch heb ik een goede bolling aan de bovenkant. In het begin drukt je spier de bovenkant van de prothese plat maar als de spier gaat ontspannen komt vanzelf de x aantal cc onder de spier vanzelf weer in vorm denk ik zo. Misschien dat iemand anders een andere verklaring heeft...? Het zal toch niet zo zijn dat 50cc opeens "weg" is als het onder een spier wordt geplaatst? <_<

Lijk mij ook niet?

ik had gister de kliniek gebeld en gevraagd of mijn ronde prothesen minder worden door dat het achter de borstspier geplaatst word. Zij zegt "nee hoor, er verdwijnen geen cc" maar als je het wel lees weet ik het allemaal niet meer

Guest B00bies

Dr. Nio zei tegen mij wel dat als ik dual plane zou nemen, ik meer cc zou moeten nemen om op hetzelfde uit te komen.. 

2 uur geleden zei B00bies:

Dr. Nio zei tegen mij wel dat als ik dual plane zou nemen, ik meer cc zou moeten nemen om op hetzelfde uit te komen.. 

Bi mij word het achter de borstspier geplaatst weet niet of dat veel verschil uitmaak met dual plane? 

Guest B00bies
17 minuten geleden zei Debbos:

Bi mij word het achter de borstspier geplaatst weet niet of dat veel verschil uitmaak met dual plane? 

Dual plane is het gedeeltelijk achter de spier plaatsen van de prothese. Dit wordt in het normale spraakgebruik ook wel "achter de spier" genoemd (maar is dus eigenlijk gedeeltelijk achter de spier). Ik neem aan dat jij ze ook dual plane krijgt en niet volledig achter de spier? Dat zie je namelijk niet zo vaak meer, maar kan natuurlijk wel. 

Ik neem aan dat je bij het volledig achter de spier plaatsen ook cc's verliest, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Die manier van plaatsen heb ik namelijk niet besproken met dr. Nio en ook geen research naar gedaan.. 

3 uur geleden zei B00bies:

Ze zeggen dat je bij dual plane plaatsing ongeveer 50cc verliest. Hoe het precies zit weet ik eerlijk gezegd ook niet.. 

Lijkt me toch wel vreemd als je cc zou 'verliezen'. Bijv. 350cc blijft 350cc of het nu voor of achter/dual plane geplaatst is. Bij de ene zit de spier er achter en bij de ander er een stukje voor.

Misschien is dat eerder het gevoel dat je cc's zou verliezen omdat de spier de bovenkant een beetje tegenhoud bij dual plane. Echt cc's verliezen lijkt mij dan ook geen sprake, het alleen ziet het er anders uit of je het voor de spier plaatst of dual plane...

Guest B00bies
7 minuten geleden zei Ellen125:

Lijkt me toch wel vreemd als je cc zou 'verliezen'. Bijv. 350cc blijft 350cc of het nu voor of achter/dual plane geplaatst is. Bij de ene zit de spier er achter en bij de ander er een stukje voor.

Misschien is dat eerder het gevoel dat je cc's zou verliezen omdat de spier de bovenkant een beetje tegenhoud bij dual plane. Echt cc's verliezen lijkt mij dan ook geen sprake, het alleen ziet het er anders uit of je het voor de spier plaatst of dual plane...

Ik vond het ook raar, maar ik heb het hier op het forum al vaker gelezen en aangezien dr. Nio ook tegen mij zei dat ik bij een achter de spier plaatsing meer cc zou moeten nemen.. Ik heb dat mailtje net nog even opgezocht en het staat er echt.. 

'Verliezen' is misschien niet helemaal de juiste woordkeuze, maar het valt blijkbaar volgens mijn pc wel kleiner uit. Wacht met smart op het antwoord van best_boobie! :) 

6 minuten geleden zei B00bies:

Ik vond het ook raar, maar ik heb het hier op het forum al vaker gelezen en aangezien dr. Nio ook tegen mij zei dat ik bij een achter de spier plaatsing meer cc zou moeten nemen.. Ik heb dat mailtje net nog even opgezocht en het staat er echt..

Is dat niet gewoon omdat het er door dual plane plaatsing anders uit ziet?

Guest B00bies
50 minuten geleden zei Ellen125:

Is dat niet gewoon omdat het er door dual plane plaatsing anders uit ziet?

Ik vroeg letterlijk: 

"Indien u toch bijvoorbeeld vlak voor de operatie zou aangeven dat het toch dual plane moet, is er dan eventueel een grotere prothese, bijvoorbeeld 370cc, beschikbaar? Ik ben niet afgevallen, maar het is toch een beetje een angst waar ik mee zit. Bij dual plane plaatsing vallen ze denk ik iets kleiner uit?"

Het antwoord was letterlijk: 

"Heb grotere monobloc op voorraad. Als achter de spier moet je iets groter gaan idd."

Maar goed. We kunnen hier eindeloos over gaan speculeren. Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies hoe het zit en daarom ben ik er benieuwd naar wat best_boobie gaat zeggen of Desert- Rose. :)

Volgensmij is het zo dat prothesen voor de spier er groter uit zien omdat ze niet plat gedrukt worden.

prothesen die achter de spier geplaatst worden, worden indd een soort van plat gedrukt door de spier. Daardoor is de overloop van de prothese gelijdelijker en lijken ze optisch iets kleiner.

maar het is niet zo dat je ineens cc's verliest 

31 minuten geleden zei Blondie22:

Volgensmij is het zo dat prothesen voor de spier er groter uit zien omdat ze niet plat gedrukt worden.

prothesen die achter de spier geplaatst worden, worden indd een soort van plat gedrukt door de spier. Daardoor is de overloop van de prothese gelijdelijker en lijken ze optisch iets kleiner.

maar het is niet zo dat je ineens cc's verliest 

Ja zo dacht ik dus ook.

Maar om het zelfde te creëren dual plane als voor de spier moet je dan voor iets meer cc kiezen denk ik?

:45:@B00bies heerlijk
Jij zit echt met smart te wachten :45: 

Maar ik heb er geen verklaring voor haha.. Moet eerlijkheidshalve ook zeggen dat ik er nooit rekening mee houdt, met het gokken van een bh maat. Ik heb niet het idee dat iemand met bijvoorbeeld 370 voor de spier of achter de spier op een andere maat uit komt.
Al die cc's gaan er natuurlijk gewoon in. Enige wat kan gebeuren, is dat de spier de rand van de prothese wat afvlakt. Om de bolling dan even hoog te krijgen dan wanneer je voor de spier plaatst, zou je misschien een iets bredere prothese moeten plaatsen, of net wat meer projectie. Dat is het enige dat ik me zo kan bedenken. 
Qua cupmaat zal het echt niet uitmaken, tenzij je natuurlijk een cm breder gaat of meer dan 0,8 cm meer projectie krijgt.....

Kan er ook niet meer van maken :P 

xxx

Guest B00bies

@best_boobie Dankjewel, voor de opheldering daar zat ik inderdaad met smart op te wachten, hihi. 

Begrijp dan alleen niet waarom ik dat steeds op het forum tegen kom, maar dan kan ik de volgende keer mooi hiernaar verwijzen.

En waarom ik dual plane dan voor meer cc moest gaan, zal dan wel met die bolling te maken hebben gehad.. :) 

@Ellen125 Dan had je toch gelijk! 

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.