Jump to content

Niet genoeg rust?

Recommended Posts

Hoi dames!

Ik ben inmiddels al 3 weken PO. Ik voelde me na een paar dagen al zo goed als de oude en had ook bijna geen pijn, ik denk omdat ik nog jong ben alles veel sneller herstelt. Ik merk dat ik sinds ik geen pijn meer heb ik toch wel vaak me armen boven de schouders heb en mezelf moet corrigeren (als ik wakker word uitrekken, iets pakken wat toch hoger ligt eigenlijk allemaal kleine dingen).
Ik probeer er echt op te letten maar het is dan vaak al te laat. Wil mezelf nu niet bang maken maar door een paar keer uitrekken en/of niet 2 weken plat te hebben gelegen (moest wel gewoon naar school na 1 week) is er dan kans op kapselvorming of andere dingen? 

Guest B00bies

Ja, het is echt beter om er op te letten dat je je ellebogen niet boven je schouders heft en je netjes aan de leefregels houdt. Je protheses kunnen verplaatsen en je kan op de langere termijn extreme kapselvorming ontwikkelen als je je er nu niet netjes aan houdt.

Ik vond dat ook ontzettend moeilijk, omdat ik mij na 5 dagen eigenlijk al redelijk goed voelde. 

Dus niet je ellebogen boven je schouders heffen, geen repeterende bewegingen maken, niet bukken, niet zwaar tillen, geen zwaar huishoudelijk werk en niet sporten de eerste zes weken. Dan herstel je het mooist xx

Ik ben nu 5 dagen po en de pijn is zo goed als weg nu (yes :43:)

Maar het is nu al lastig om niet vals te spelen met wat ik wél al zelf ga doen. Mijn pc heeft overigens vertelt dat ik na 2 weken mijn armen wel weer boven mijn hoofd mag doen..? Maar dat is dus eigenlijk niet verstandig? x

@juni17 ik had het ook al na zo'n korte tijd en het is allemaal zo verleidelijk.. Ik heb ook wel eens gezien na een borstvergroting dat je gelijk alles in principe kan doen. Elke pc heeft andere regels ik weet niet waar dat aan ligt helaas..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.