Tetje Posted June 19, 2017 Share Posted June 19, 2017 Hallo, Na 2 x zwangerschap en borstvoeding (en nu geen kinderwens meer) ben ik bij Dr. Demeyere terecht gekomen. Ik ben van een volle B/kleine C naar een kleine A gegaan. Naast volume verlies ook wat gezakt. Tijdens zwangerschap en borstvoeding een volle D. Dat hoeft voor mij niet, ben ook niet zo graag en wil echt iets natuurlijks dat bij mij past, liefst gewoon weer exact wat ik had voor mijn eerste zwangerschap... Dr. "gouden handjes" stelde ofwel gewoon een borstvergroting met 300cc voor, ofwel tepellift (met enkel incisie bovenaan het tepelhof en 2cm naar omhoog brengen => wat is hier eigenlijk de correcte benaming voor?) maar dan met 250cc want dan mag er geen bolling aan de bovenkant zijn om geen druk te zetten op het litteken. Ik ga voor de 2e optie, maar ik vind zeer weinig info over deze combinatie-ingreep. Heeft iemand iets gelijkaardigs gehad? In bijlage voeg ik een foto toe die ik wil meenemen als voorbeeld voor de dokter. Denken jullie dat deze vorm realistisch is? Groetjes! Pictures visible for members only. Become a member now. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetje Posted July 2, 2017 Author Share Posted July 2, 2017 Hallo, Na 2 zwangerschappen en borstvoeding waren mijn borsten niet meer wat ze geweest waren (ik kwam van een mooie volle B waar ik tevreden mee was). Tijdens zwangerschappen naar volle C gegaan. Maar nadien teruggevallen op een klein A'tje. Toen mijn jongste dochter vorige maand 1j werd, heb ik het besluit genomen dat ik dit nu voor mezelf mocht doen. Ze hebben mijn kinderen goed gediend (mijn borsten) maar nu wou ik mezelf terug. Afspraak gemaakt bij Dr. De Meyere omdat ik vlakbij woon. Hij was nogal verrast toen hij vroeg hoe ik bij hem terecht was gekomen en had mij zelf aangeraden hem toch eens te google-en en borstenforum op te zoeken. Ik had geen idee dat hij zo 'gerenommeerd' was. Met een heel goed gevoel consult buiten gekomen, en toen internet enkel bevestigend werkte heb ik meteen een afspraak gemaakt. Er waren 2 opties: mijn kleine lege zakjes opvullen met 250cc-300cc, of een crescent lift met 200cc-250cc. Omdat alles wel effectief wat gezakt was, was ik bang dat de tepel te laag zou staan met gewoon vullen, en ik wou ook niet echt een bolling bovenaan. Gewoon terug wat ik 4 jaar geleden had, op een naturelle manier. Buiten mijn man wil ik ook niet dat iemand het weet. Ik koos dus voor de crescent lift erbij omdat ik de indruk had dat Dr. De Meyere dat zelf ook de beste optie vond. Echter, ik lees veel verhalen over het geweldige personeel daar. Wat de verpleegsters betreft: absoluut correct! Superlieve dames die je heel goed inlichten en geruststellen. Maar de secretaresse?! Toen ik belde om de afspraak vast te leggen zei ze mij dat dat niet kon, dat de dokter nooit een lift met een bv combineert en ik duidelijk niet had opgelet tijdens de consultatie. Ik probeerde haar meermaals op verschillende manieren uit te leggen wat er precies besproken was met de dokter waarop ze erg lastig werd en zei dat ik mocht stoppen met mezelf te herhalen en onzin uit te kramen.... Na dat telefoontje was ik helemaal aan het trillen en wou de hele boel afblazen. Had er echt geen zin meer in, mijn vertrouwen was volledig weg. Gelukkig kreeg ik 5min later telefoon van Dr. De Meyere zelf. Hij nam alle twijfel terug weg en bevestigde wat we besproken hadden, er was dus geen probleem, alleen een secretaresse die niet op de hoogte was. De dag voor de operatie belde ze nog even zoals afgesproken. Opnieuw een vervelende toon: bij elke vraag die ik stelde was het antwoord dat ze het niet weet gezien dit een operatie is die hij normaal nooit doet. Niet erg geruststellend de dag voor je onder het mes moet!!!! Maar ik besloot het mij niet aan te trekken en mij te baseren op wat de dokter mij vertelde ipv mij te laten meeslepen door de secretaresse. Vrijdagochtend onthaalt door zeer vriendelijke verpleegster, geruststellend gesprek met anesthesist, en daarna alles nog eens overlopen met dr. De Meyere. Verder weet ik niets meer tot het moment dat ik in het ontwaakkamertje lag en mijn man al bij mij was. Tegen 13u30 naar huis. Drukkend gevoel maar niet echt pijn, nam wel langzaam toe. En eerste nacht was de hel. Ik ben een buikslaper, dus vond het erg moeilijk rust te vinden op mijn rug. En de pijn was intussen echt wel toegenomen. Alles zo gespannen. Toen er zaterdagochtend het verband af mocht hielp dat wel al, een stuk spanning weg want dat zat echt heel strak. En ook leuk om voor het eerst iets te zien te krijgen. Alles zit wel nog met waterdichte pleisters afgeplakt, maar het volume is nu wel zichtbaar: 175cc. Eerst behoorlijk teleurgesteld toen ik dat hoorde maar volgens De Meyere kon er niet meer in. En toen ik het zag lijkt het precies goed: dit is echt "wat het was" en wat ik terug wou. Hoop nu alleen dat als alles ontzwelt het niet veel kleiner wordt?? Maandagavond (morgen dus) al voor de eerste keer op nacontrole. Fingers crossed dat hij dan bevestigt dat alles prima is want ik maak me wel wat zorgen omdat er normaal voor de spier niet zoveel pijn zou mogen zijn en ik toch nogal sukkel... Het feit dat ik hier permanent 2 kleintjes heb lopen die mij weinig of geen rust bieden helpt natuurlijk niet. Heeft nog iemand deze combi-operatie laten doen? Vertraagt dit erg het herstel tov een standaard BV? Groetjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Desert-Rose Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 @Tetje Hoi hoi, gefeliciteerd met je nw boobs, en wat vervelend dat je op zo'n toon te woord werd gestaan door degene aan de telefoon, dat is inderdaad niet hoe het hoort. Hoe was je controle? Alles helemaal goed? Het is niet zo zeer dat een bv en lift je herstel vertraagd, maar het is meer dat je je toch goed aan de regels moet houden, wat je wel en niet mag, dit geldt voor zowel een lift als een bv. Luister goed naar het advies van je pc. Pak echt op tijd je rust, hoe lastig dat ook is met kleine kinderen, je moet ook een beetje aan jezelf en herstel denken. Wellicht willen je ouders, een vriendin of een buurvrouw de kinderen af en toe even opvangen. Ik heb ook even je topics samengevoegd, zo heb je alles netjes bij elkaar staan. Ik wens je een goed herstel. xx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss.S Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 hoi hoi ! Congratz met je boobs wat jammer dat de secretaresse zo onbeleefd was. Bij mij was ze super vriendelijk. Misschien komt dit omdat dokter De Meyere deze techniek nog maar pas doet? (heb het zelf hier nog niet gezien van hem daarmee dat ik dit denk) en zij dus niet op de hoogte was en hierdoor beetje lastig deed? Ik had ook vernomen dat dit zijn vrouw is dus wie weet had het echtpaar een ruzie? ik weet het niet hoor, vind ook wel jammer dat het zo verlopen is. Algoed word je niet door de secretaresse geopereerd hé Ben blij dat het toch goed verlopen is. Neem je rust! Als ik van jou was zou ik idd toch iets of wat hulp inroepen. Dit ga je niet alleen kunnen. Veel beterschap !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetje Posted July 4, 2017 Author Share Posted July 4, 2017 Bedankt!! Intussen dag 4 PO en eigenlijk zo goed als geen pijn meer. Vandaag gaan shoppen met oudste dochter! Ik probeer mijn bovenarmen zo weinig mogelijk te gebruiken, niet te veel voorover te bukken en geen zware dingen te tillen maar verder kan ik zo goed als alles. Volgens De Meyere is de enige beperking "geen ellebogen boven schouders". Zelfs dat bukken, op m'n zij slapen, dochters dragen, ... mag allemaal. Ben er toch wat voorzichtig in. Andere pc's lijken allemaal zoveel strikter? Controle was helemaal goed. Vrijdag opnieuw. Heb 'm ook even gezegd dat ik wel wat ongerust was geworden door de reactie van de secretaresse, maar het is effectief een operatie die hij zelden in combinatie doet. Doordat ik heel soepele, natuurlijke borsten wou met weinig of geen bolling bovenaan, kon het uitzonderlijk in mijn geval wel. (anders wordt er teveel spanning gezet op de tepel en krijg je een lelijk litteken). Gezien de crescent lift zitten er wel nog permanent plakkers op mijn borsten. Maar gisteren dus voor het eerst het 'echte' resultaat gezien en ik ben echt tevreden! Benieuwd hoe ze nu evolueren! Het lijkt of ik nog niet echt durf te geloven dat dit ze nu zijn, maar volgens hem gaat het allemaal ook niet zo heel veel meer veranderen en hoef ik niet bang af te wachten wat het wordt... Volgende week donderdag gaan de draadjes eruit en mag ik hopelijk weer douchen, want dat is wel erg vervelend. Ik heb lang haar en het is echt niet evident het te wassen zonder dat je borsten nat worden met armen die niet hoger dan je schouders mogen Hoe doen jullie dat?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
best_boobie Posted July 5, 2017 Share Posted July 5, 2017 Hoi hoi Oh wat herken ik die wat bitchy secretaresse!! Man man, dacht dat ik de enige was die er last van had. Dacht zowaar al dat het aan mij lag! Maar gelukkig, het komt vaker voor.. Niet dat dat echt prettig is en ook niet handig voor zijn praktijk uiteraard, maar wel fijn om te horen dat het niet aan mij lag Ik heb eens gebeld, toen was er een 'Sandy' aan de lijn. Die was wel heel vriendelijk, maar die andere vrouw..... Die had er duidelijk geen zin in! Meid, fijn dat alles zo goed gegaan is bij jou! Had niet anders verwacht bij Demeyere, want hij is gewoon een hele goede pc. Ben benieuwd naar je volgende updates! Als ik destijds het forum niet gehad had, en op de bonnefooi gebeld had naar Artemedis en die secretaresse aan de telefoon gehad had, dan had ik meteen opgehangen. Maarja.. hier op het forum staat hij heel goed bekend, en dat is ie ook, dus dat deed me doorzetten destijds. Een goed herstel!! xxx BB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetje Posted July 9, 2017 Author Share Posted July 9, 2017 Vrijdag was ik precies 1 week PO en had ik nacontrole. Voor het eerst bemerkt dat ik een benelli lift hebt gehad ipv een crescent lift. Ik weet niet hoe dat kan, had ik dat dan echt verkeerd begrepen of heeft mijn pc gewoon een andere ingreep nodig geacht op't moment hij aan het opereren was? Moet ik nog eens vragen... Ik neem al sinds dag 4 geen pijnstillers meer en doe alweer alles net als vroeger (met uitzondering van ellebogen boven schouders, de enige regel die mijn pc oplegt). Ik slaap op mijn zij, ga weer werken, zorgt voor de kinderen, doe het huishouden (we hebben wel wekelijks poetshulp dus dweilen, strijken, etc... hoef ik niet te doen), rijd met de auto, ... gaat allemaal prima. Maar als ik een drukke dag heb gehad voel ik wel dat ik nog sneller moe ben en me 's avonds toch even rustig moet houden. Tot vandaag had ik wel constant een drukkend gevoel, dat heb ik nog steeds links, maar rechts is mijn borst totaal niet pijnlijk meer. Voelt echt al helemaal soepel. Ik heb ook de indruk dat rechts al lager zit (en dat is nieuw want tot nu stonden ze mooi gelijk). Ik hoop dus dat links gewoon iets trager hersteld maar er wel gewoon hetzelfde mee zal gebeuren? Nu nog steeds een constant zeurend drukkend/trekkend gevoel. Tepel in die borst is momenteel ook nog doof. Vind het ook iets minder mooi gelukt dan rechts. Maar de verschillen die ik noem zijn allemaal nog zo subtiel dat ik er mij nog geen zorgen in maak, al hoop ik wel dat de tijd de verschillen zal wegnemen en niet versterken. Hoe verhoudt zich dat? Worden verschillen meestal net duidelijker als je die 1 week PO al merkt of mag je op dat moment echt nog geen oordeel maken omdat alles gewoon nog vol op aan het genezen is?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlientje Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 Hoe gaat het nu met je? Ik ben 3 dagen Po bij demeyere en voel me al prima! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celine001 Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 Hey ik stel me even voor ben Celine 32j na de kids te hebben heb ik besloten om te gaan v een BV die morgen gepland staat bij dokter B demeyere. Ik heb nooit grote borsten gehad kleine B na 2kids AA daarom kon ik niet kiezen welke cc erin ging hij raadde me aan om v d Naturelle style 510 te gaan bij opmeting kwam hij uit op 245cc max 290cc hoop zo op 290cc maar dat ging hij maar morgen bij operatie kunnen zien... slechtste geval maar 210cc. Wie heeft nog ervaring met die type prothese en welke grote? alvast bedankt ben mega nerveus... en excited eindelijk na al die jaren grtjes Celine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlientje Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 @Celine001 veel succes morgen. Hij is een topdokter. Ik ben na 3 dagen al weer heel wat opgeknapt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo90 Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 Op 5-7-2017 om 21:21 zei best_boobie: Hoi hoi Oh wat herken ik die wat bitchy secretaresse!! Man man, dacht dat ik de enige was die er last van had. Dacht zowaar al dat het aan mij lag! Maar gelukkig, het komt vaker voor.. Niet dat dat echt prettig is en ook niet handig voor zijn praktijk uiteraard, maar wel fijn om te horen dat het niet aan mij lag Ik heb eens gebeld, toen was er een 'Sandy' aan de lijn. Die was wel heel vriendelijk, maar die andere vrouw..... Die had er duidelijk geen zin in! Meid, fijn dat alles zo goed gegaan is bij jou! Had niet anders verwacht bij Demeyere, want hij is gewoon een hele goede pc. Ben benieuwd naar je volgende updates! Als ik destijds het forum niet gehad had, en op de bonnefooi gebeld had naar Artemedis en die secretaresse aan de telefoon gehad had, dan had ik meteen opgehangen. Maarja.. hier op het forum staat hij heel goed bekend, en dat is ie ook, dus dat deed me doorzetten destijds. Een goed herstel!! xxx BB Hahahaha! Heel erg herkenbaar die secretaresse!! Ik heb veel geduld, maar ik had ze bijna door de telefoon gesleurd Vreselijk persoontje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celine001 Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 10 uur geleden zei Charlientje: @Celine001 veel succes morgen. Hij is een topdokter. Ik ben na 3 dagen al weer heel wat opgeknapt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celine001 Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 @Charlientje bedankt voor je reactie! Spannend ben precies minder nerveus dan gisteren zal wel nog komen op weg nr daar... sorry heb iets geciteerd wou reageren ben nog ni goed mee hoe hier te reageren enz! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlientje Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 @Celine001 En? Hoe voel je je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celine001 Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 @Charlientje goed ze. Vind ze super mooi had voor ik beha aankreeg gevraagd aan verpleegster foto te trekken :-). Heb geen pijn wel blauwe plekken gevoel straks weer pijnstilling... zal blij zijn als da spannend gevoel weg is... is da bij jou al minder? Hoeveel cc heb jij? Bedankt v je berichtje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlientje Posted August 11, 2017 Share Posted August 11, 2017 48 minuten geleden zei Celine001: @Charlientje goed ze. Vind ze super mooi had voor ik beha aankreeg gevraagd aan verpleegster foto te trekken :-). Heb geen pijn wel blauwe plekken gevoel straks weer pijnstilling... zal blij zijn als da spannend gevoel weg is... is da bij jou al minder? Hoeveel cc heb jij? Bedankt v je berichtje Ik kreeg 500 cc voor de spier. Als het verband morgen af is, zal dat al een hoop schelen hoor! Ik heb enkel nog wat pijnscheuten af en toe, maar neem niets van pijnstilling meer. Was wel misselijk de eerste 2 dagen, maar daarna helemaal kiplekker. Rust maar goed uit, na het weekend ben je al weer een hele andere! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celine001 Posted August 12, 2017 Share Posted August 12, 2017 Ik heb zo'n elastische band die ik dag en nacht moet dragen v 2 weken en dan enkel overdag door h soort silicone die ik heb gekregen. Wat ben ik blij dat je me dat zegt was misselijk wel da voelde ik net zo wat in vlagen... mag die band en beha max 1uurtje aflaten om te douchen of als ik beha was... doet zo'n deugd als die even af is. Heb totaal nog geen gevoel in borsten, en ben zo moe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlientje Posted August 12, 2017 Share Posted August 12, 2017 43 minuten geleden zei Celine001: Ik heb zo'n elastische band die ik dag en nacht moet dragen v 2 weken en dan enkel overdag door h soort silicone die ik heb gekregen. Wat ben ik blij dat je me dat zegt was misselijk wel da voelde ik net zo wat in vlagen... mag die band en beha max 1uurtje aflaten om te douchen of als ik beha was... doet zo'n deugd als die even af is. Heb totaal nog geen gevoel in borsten, en ben zo moe... Heb je zo voor de spier of achter? Ik hoefde geen band, enkel de bh, maar ik vind dat nog wat vreemd als die af is, toch liever de bh aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celine001 Posted August 12, 2017 Share Posted August 12, 2017 Ik heb voor de spier maar "speciale" silicone mits ik zelf heel weinig borstweefsel heb en niet achter de spier wou doen... verlang naar iets minder spanning tis nu da... ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.