Ga naar inhoud

2e prothesewissel horrorstory zoekt hulp


Moes

Aanbevolen berichten

Hi ladies,
 
Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Moes, 36 jaar, geen kids, 172 lang en 59kg en overweeg een 2e prothesewissel. 
 
Toen ik 21 was heb ik voor het eerst een bv laten in doen in de Arenborgh hoeve in Venlo bij Dr Visser. Ik had bijna geen borsten, kon amper een AA bh aan en wilde me graag meer vrouw voelen. Ik schaamde me altijd enorm dat ik zo plat was. Ik hoefde geen grote borsten, gewoon borsten. Ik kreeg monoblock, rond en op de spier. Hoeveel cc weet ik niet meer, niet veel, ik had uiteindelijk een kleine 70C. 
 
Al snel na de ok vond ik dat het er raar uit zag. Mijn ene borst stond er raar bij en voelde niet ok en ik vond ze niet in proportie met mijn lichaam, te smalle diameter. Ik ben er mee terug gegaan maar de dokter heeft me afgewimpeld en weggestuurd. Ze vond dat ik te dun was en was verder erg naar en ontkennend naar me. Ik heb mezelf er overheen proberen te zetten en heb 15 jaar met enge borsten rondgelopen en me altijd heel erg geschaamd. Je kon heel goed plooien voelen en zien, als een half lege ballon met een beetje water er in. 1 Borst leek heel strak in de pocket te zitten en 1 juist te los. 
 
Uiteindelijk heb ik de moed vorig jaar bij elkaar geraapt om een prothesewissel te laten doen. Ik ben uiteindelijk bij de Boerhaave Kliniek in Amsterdam terecht gekomen bij Dr. Smits. Gekozen voor anatomische 270cc dual plane. Dr smits was een verademing tov Dr Visser; heel aardig en meewerkend, meedenkend. 
 
Tijdens de o.k. bleek dat mijn oude linker prothese gedraaid zat; de voorkant zat aan de achterkant. Dit kan een fout zijn bij het plaatsen, maar het kan ook vanzelf gedraaid zijn. Ik zal het nooit weten. De operatie is verder goed gegaan. 
 
Al na een week of vier had ik het gevoel dat er iets niet goed zat. Mijn linker borst voelde veel mobieler dan de rechter en zat ook 1 cm meer naar het middenrif dan de ander. Soms was die borst van bovenaf gezien vierkant, dan leek hij een beetje gedraaid. Ik kon dan ook heel lelijke kreukels zien. Ik heb daar fotos van gestuurd en ben meerdere keren terug gegaan voor controle. Toen zei Dr. Smits ook ineens dat ik te dun was, terwijl ik steeds gewoon hetzelfde woog als op de dag van de operaties. Ik doe daar echt niet mijn best voor, ik heb gewoon weinig vet. Na 6 weken zei Dr. Smits dat het toch echt goed zat, er niks was, de borst vast zat en dat ik gewoon alles moest gaan doen ondanks mijn eigen bevindingen. Ik moest maar over een jaar terug komen en het tijd geven.
 
Kort daarna ging zij weg bij de Boerhaave kliniek. Een maand geleden, ongeveer 10 maanden post o.k. bleek op een dag mijn linker borst echt gedraaid te zijn. Mijn tepel stak naar boven en achteren. Ik heb direct een afspraak gemaakt bij Boerhaave, nu bij Dr. Kar. 
 
Die zei eigenlijk direct dat de borst een te grote pocket heeft, dat hij te veel naar het middenrif zit en idd gedraaid was. Precies wat ik zelf dus al die tijd al dacht. Hoe frustrerend! Hij vind ook dat in mijn geval anatomische protheses niet handig zijn ivm draaien en vind dat de pocket verkleind moet worden. 
 
Ik ben bang om weer ronde protheses te krijgen omdat ik trauma's heb van het gevoel van die plooien. Ik heb erg weinig vet en je kan alles zien en voelen. Ik wil niet weer door de grond gaan als iemand mijn borsten voelt of ziet. Hij wil dit oplossen door een hogere cohesie II te kiezen. Het is natuurlijk niet te vergelijken omdat de eerste keer ze op de spier zaten, maar toch vind ik het moeilijk er in te vertrouwen. Ik ben ook bang dat het er straks weer uit ziet als twee van die bolletjes itt de mooiere vorm die de anatomische nu hebben. En de pocket verkleinen met onoplosbare hechtingen. Ik vraag me af of je die dan kan voelen als je weinig vet hebt. En hij geeft al aan dat het dan alsnog los kan gaan. 
 
Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen! Ik vind het ook vervelend dat ik nog geen jaar geleden volledig geadviseerd ben door een goeie arts en we dus een verkeerde beslissing genomen hebben. En dat er door haar niks gedaan is met die pocket (in mijn herinnering heeft ze hem zelfs groter gemaakt, maar dat weet ik niet zeker). Nu moet ik weer door de malle molen, 6 weken downtijd die ik me niet kan permitteren en heb me ook weer bijna een jaar geschaamd voor mijn borsten. Wanneer houd het een keer op? Ik denk vaak dat een bv echt de stomste kutste beslissing ooit in mijn leven is geweest. 
 
Dus ik zoek mensen met ervaring of herkenning:
- Heeft er iemand ook weinig vet en ronde protheses (met cohesie II)? Ik kom graag met je in contact. 
- Heeft er iemand een pocketverkleining laten doen? Hoe gaat het nu met je? Kun je die hechtingen voelen of zien?
- Ik heb al iets gelezen hier over dat een pocketverkleining erg pijnlijk kan zijn en dat het herstel langer kan duren? Kan iemand daar meer over vertellen?
- Heeft iemand advies voor mij na het lezen van mijn verhaal?
- Zou ik een second opinion moeten doen bij een andere kliniek?
- Moet ik contact opnemen met Dr. Smits?
- Ik krijg dit niet vergoed op garantie. Dr. Kar geeft me wel korting, maar niet vanuit Boerhaave zelf. Iemand hier ervaring mee? Ik vind eigenlijk dat ik alles vergoed zou mogen krijgen. Is dit normaal? 
 
Bedankt voor het lezen. Ik hoop dat iemand me kan helpen. liefs
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Moes,

 

Wat een heftig verhaal. 

Ik heb zelf pas net mijn eerste bv gehad, maar een paar dingen kan ik je wel vertellen.

 

- Cohesive 2 wordt volgens mij vaak gebruikt bij mensen met wat minder vet omdat je dan minder snel rimpels zou gaan zien. Deze is iets vaster van vorm dan de cohesive 1 maar ook iets zachter dan een anatomische, cohesive 3.

- Ronde prothesen dual plane geplaatst is erg mooi (vind ik :P) de spier drukt de bovenste helft plat waardoor je geen net effect krijgt zoals jij bedoelt denk ik. Maar een mooie overloop. Kijk maar eens in het foto album dan zie je wel wat ik bedoel denk ik.

 

@best_boobie of @Desert-Rose kunnen jullie misschien wat aanvullen/verbeteren?

Ik kan nu zo vlug niet iemand bedenken om als voorbeeld te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, 

 

wat een heftig verhaal zeg.. waarom ga je ook eens niet horen bij Van Der Weij?? Ik ben nu twee keer door hem geholpen en vind hem top.  Hij is eerlijk en als je ergens over twijfelt schrijf het op en vraag het ik zou sowieso wel even verder horen als ik jou was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Daantje89:

Hey, 

 

wat een heftig verhaal zeg.. waarom ga je ook eens niet horen bij Van Der Weij?? Ik ben nu twee keer door hem geholpen en vind hem top.  Hij is eerlijk en als je ergens over twijfelt schrijf het op en vraag het ik zou sowieso wel even verder horen als ik jou was..

Hi, bedankt voor je reactie. Waar zit dr van der weij? x

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Ellen125:

Hey Moes,

 

Wat een heftig verhaal. 

Ik heb zelf pas net mijn eerste bv gehad, maar een paar dingen kan ik je wel vertellen.

 

- Cohesive 2 wordt volgens mij vaak gebruikt bij mensen met wat minder vet omdat je dan minder snel rimpels zou gaan zien. Deze is iets vaster van vorm dan de cohesive 1 maar ook iets zachter dan een anatomische, cohesive 3.

- Ronde prothesen dual plane geplaatst is erg mooi (vind ik :P) de spier drukt de bovenste helft plat waardoor je geen net effect krijgt zoals jij bedoelt denk ik. Maar een mooie overloop. Kijk maar eens in het foto album dan zie je wel wat ik bedoel denk ik.

 

@best_boobie of @Desert-Rose kunnen jullie misschien wat aanvullen/verbeteren?

Ik kan nu zo vlug niet iemand bedenken om als voorbeeld te noemen.

Hi ellen, ja dat het iets vaster is weet ik, maar werkt het ook echt.. dat vraag ik me af.

Ik wil ze ook het liefst natuurlijk uitziend. Heb net wat foto's zitten kijken en vind idd dat het wel meevalt met rond onder de spier kwa bolletjes effect. De borsten met anatomische protheses hebben wel mijn voorkeur valt mij op. Maar een gedraaide tiet is ook niet wat ik wil dus misschien is dit wel ok. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Ellen125:

Hey Moes,

 

Wat een heftig verhaal. 

Ik heb zelf pas net mijn eerste bv gehad, maar een paar dingen kan ik je wel vertellen.

 

- Cohesive 2 wordt volgens mij vaak gebruikt bij mensen met wat minder vet omdat je dan minder snel rimpels zou gaan zien. Deze is iets vaster van vorm dan de cohesive 1 maar ook iets zachter dan een anatomische, cohesive 3.

- Ronde prothesen dual plane geplaatst is erg mooi (vind ik :P) de spier drukt de bovenste helft plat waardoor je geen net effect krijgt zoals jij bedoelt denk ik. Maar een mooie overloop. Kijk maar eens in het foto album dan zie je wel wat ik bedoel denk ik.

 

@best_boobie of @Desert-Rose kunnen jullie misschien wat aanvullen/verbeteren?

Ik kan nu zo vlug niet iemand bedenken om als voorbeeld te noemen.

 

10 minuten geleden zei Moes:

Hi, bedankt voor je reactie. Waar zit dr van der weij? x

ow ik zie al dat hij ook in het Boerhaave zit. Is het niet beter om dan in een andere kliniek een second opinion te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi, 

Ik gok dat je toen ter tijd de monobloc hydrogel voor de spier van dr Visser hebt gehad? Dit zijn protheses waarbij er een verhoogde kans is op rimpelvorming bij een dunne huid en weinig eigen borstweefsel. Deze worden daarom in ieder geval vandaag de dag bij een AAcup vrijwel nooit voor de spier geplaatst. Ik had een 70C en ik zat eigenlijk al net op het randje van het wel of niet voor de spier kunnen plaatsen van deze protheses. 

 

Als je ronde Mentor protheses cohesieve II rond dual plane krijgt dan wordt het resultaat heel anders, dan bij de monobloc hydrogel voor de spier. Dit zijn immers siliconen protheses met een vastere gel waarop de kans op rimpelvorming kleiner is. Wat hierboven al werd gezegd, is dat ze door de spier aan de bovenkant platgedrukt worden waardoor ze een mooie druppelvorm krijgen. Als je pocket nu te groot is, dan zijn anatomische protheses denk ik niet zo'n goed idee vanwege de kans op het draaien van deze protheses. Maar daar durf ik niet heel stellig in te zijn en daar kunnen de experts (best_boobie en Desert-Rose) je vast meer over vertellen. 

 

Best_boobie heeft een pocketverkleining gehad en ik zie dat ze al getagged is en zij kan jou daar vast wat meer over vertellen. Je kan ook op "pocketverkleining" zoeken rechts boven in de zoekbalk. 

 

Maar ik begrijp je zorgen na alles wat jij hebt door moeten maken.. Mijns inziens is een te grote pocket een fout van de pc (tenzij jij je niet netjes aan de leefregels hebt gehouden tijdens je herstel) en zou de kliniek een heroperatie moeten vergoeden. Mocht je een second opinion willen, dan kan ik je dr Nio aanbevelen. Hij werkt in het Olvg west in Amsterdam en in de parkkliniek in Rotterdam. 

 

Heel veel succes Meis! Ik hoop zo voor je, dat jij straks ook van je boobs kan genieten xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Moes:

Hi ellen, ja dat het iets vaster is weet ik, maar werkt het ook echt.. dat vraag ik me af.

Ik wil ze ook het liefst natuurlijk uitziend. Heb net wat foto's zitten kijken en vind idd dat het wel meevalt met rond onder de spier kwa bolletjes effect. De borsten met anatomische protheses hebben wel mijn voorkeur valt mij op. Maar een gedraaide tiet is ook niet wat ik wil dus misschien is dit wel ok. 

 

 

Hmm ja voordeel van rond is dat je het niet vlug ziet als deze draait. Maar als je anatomisch mooier vind? Misschien ook wel een beetje afhankelijk van hoeveel cc je neemt? 

 

Second opinion is nooit verkeerd denk ik. Soms is het verstandig om naar een andere kliniek te gaan. 

Als de pocket inderdaad te groot is gemaakt vind ik het vreemd dat het niet vergoed wordt door de kliniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Moes:
Hi ladies,
 
Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Moes, 36 jaar, geen kids, 172 lang en 59kg en overweeg een 2e prothesewissel. 
 
Toen ik 21 was heb ik voor het eerst een bv laten in doen in de Arenborgh hoeve in Venlo bij Dr Visser. Ik had bijna geen borsten, kon amper een AA bh aan en wilde me graag meer vrouw voelen. Ik schaamde me altijd enorm dat ik zo plat was. Ik hoefde geen grote borsten, gewoon borsten. Ik kreeg monoblock, rond en op de spier. Hoeveel cc weet ik niet meer, niet veel, ik had uiteindelijk een kleine 70C. 
 
Al snel na de ok vond ik dat het er raar uit zag. Mijn ene borst stond er raar bij en voelde niet ok en ik vond ze niet in proportie met mijn lichaam, te smalle diameter. Ik ben er mee terug gegaan maar de dokter heeft me afgewimpeld en weggestuurd. Ze vond dat ik te dun was en was verder erg naar en ontkennend naar me. Ik heb mezelf er overheen proberen te zetten en heb 15 jaar met enge borsten rondgelopen en me altijd heel erg geschaamd. Je kon heel goed plooien voelen en zien, als een half lege ballon met een beetje water er in. 1 Borst leek heel strak in de pocket te zitten en 1 juist te los. 
 
Uiteindelijk heb ik de moed vorig jaar bij elkaar geraapt om een prothesewissel te laten doen. Ik ben uiteindelijk bij de Boerhaave Kliniek in Amsterdam terecht gekomen bij Dr. Smits. Gekozen voor anatomische 270cc dual plane. Dr smits was een verademing tov Dr Visser; heel aardig en meewerkend, meedenkend. 
 
Tijdens de o.k. bleek dat mijn oude linker prothese gedraaid zat; de voorkant zat aan de achterkant. Dit kan een fout zijn bij het plaatsen, maar het kan ook vanzelf gedraaid zijn. Ik zal het nooit weten. De operatie is verder goed gegaan. 
 
Al na een week of vier had ik het gevoel dat er iets niet goed zat. Mijn linker borst voelde veel mobieler dan de rechter en zat ook 1 cm meer naar het middenrif dan de ander. Soms was die borst van bovenaf gezien vierkant, dan leek hij een beetje gedraaid. Ik kon dan ook heel lelijke kreukels zien. Ik heb daar fotos van gestuurd en ben meerdere keren terug gegaan voor controle. Toen zei Dr. Smits ook ineens dat ik te dun was, terwijl ik steeds gewoon hetzelfde woog als op de dag van de operaties. Ik doe daar echt niet mijn best voor, ik heb gewoon weinig vet. Na 6 weken zei Dr. Smits dat het toch echt goed zat, er niks was, de borst vast zat en dat ik gewoon alles moest gaan doen ondanks mijn eigen bevindingen. Ik moest maar over een jaar terug komen en het tijd geven.
 
Kort daarna ging zij weg bij de Boerhaave kliniek. Een maand geleden, ongeveer 10 maanden post o.k. bleek op een dag mijn linker borst echt gedraaid te zijn. Mijn tepel stak naar boven en achteren. Ik heb direct een afspraak gemaakt bij Boerhaave, nu bij Dr. Kar. 
 
Die zei eigenlijk direct dat de borst een te grote pocket heeft, dat hij te veel naar het middenrif zit en idd gedraaid was. Precies wat ik zelf dus al die tijd al dacht. Hoe frustrerend! Hij vind ook dat in mijn geval anatomische protheses niet handig zijn ivm draaien en vind dat de pocket verkleind moet worden. 
 
Ik ben bang om weer ronde protheses te krijgen omdat ik trauma's heb van het gevoel van die plooien. Ik heb erg weinig vet en je kan alles zien en voelen. Ik wil niet weer door de grond gaan als iemand mijn borsten voelt of ziet. Hij wil dit oplossen door een hogere cohesie II te kiezen. Het is natuurlijk niet te vergelijken omdat de eerste keer ze op de spier zaten, maar toch vind ik het moeilijk er in te vertrouwen. Ik ben ook bang dat het er straks weer uit ziet als twee van die bolletjes itt de mooiere vorm die de anatomische nu hebben. En de pocket verkleinen met onoplosbare hechtingen. Ik vraag me af of je die dan kan voelen als je weinig vet hebt. En hij geeft al aan dat het dan alsnog los kan gaan. 
 
Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen! Ik vind het ook vervelend dat ik nog geen jaar geleden volledig geadviseerd ben door een goeie arts en we dus een verkeerde beslissing genomen hebben. En dat er door haar niks gedaan is met die pocket (in mijn herinnering heeft ze hem zelfs groter gemaakt, maar dat weet ik niet zeker). Nu moet ik weer door de malle molen, 6 weken downtijd die ik me niet kan permitteren en heb me ook weer bijna een jaar geschaamd voor mijn borsten. Wanneer houd het een keer op? Ik denk vaak dat een bv echt de stomste kutste beslissing ooit in mijn leven is geweest. 
 
Dus ik zoek mensen met ervaring of herkenning:
- Heeft er iemand ook weinig vet en ronde protheses (met cohesie II)? Ik kom graag met je in contact. 
- Heeft er iemand een pocketverkleining laten doen? Hoe gaat het nu met je? Kun je die hechtingen voelen of zien?
- Ik heb al iets gelezen hier over dat een pocketverkleining erg pijnlijk kan zijn en dat het herstel langer kan duren? Kan iemand daar meer over vertellen?
- Heeft iemand advies voor mij na het lezen van mijn verhaal?
- Zou ik een second opinion moeten doen bij een andere kliniek?
- Moet ik contact opnemen met Dr. Smits?
- Ik krijg dit niet vergoed op garantie. Dr. Kar geeft me wel korting, maar niet vanuit Boerhaave zelf. Iemand hier ervaring mee? Ik vind eigenlijk dat ik alles vergoed zou mogen krijgen. Is dit normaal? 
 
Bedankt voor het lezen. Ik hoop dat iemand me kan helpen. liefs
 

Hoi hoi

Ik zie dat ik getagd ben, en wil wel wat meer info geven, voor zover ik die kan geven als leek.

Allereerst zit ik me te bedenken, of je je prothesen nu achter de spier hebt, of weer voor de spier? Dit is mijns inziens wel belangrijk voor wat ik wil gaan zeggen :)

Van rond naar anatomisch, zeker als een pocket al te groot is, is nooit een goede keuze, tenzij de prothese bij de wissel in een nieuwe pocket geplaatst wordt. Dus stel dat je van voor naar achter de spier gegaan bent, dan had het mogelijk geweest, om de pocket goed op maat te maken en had een anatomisch implantaat geen probleem mogen zijn.

Eigenlijk is er 1 ding dat ik heel belangrijk vind om te zeggen: Neem GEEN mentor prothesen in jouw geval!! Als je de operatie toch niet vergoed krijgt (wat vaak gebeurt hoor, dat is geen uitzondering en zeker omdat jouw pc er niet meer werkt, wordt het lastig) ga dan ergens waar ze Motiva implantaten gebruiken! Neem liefst dan de ergonomix variant. Google daar maar eens op. Het is een ronde prothese, maar met het effect van een anatomische. Motiva is ook verder een prothese met een speciale gel die weinig kans geeft op rimpelvorming. Als je al snel last daar van hebt, dan zou ik geen andere prothese nemen als die. Je wilt ook niet het nep-effect van rond (moet wel zeggen dat rond achter de spier er anders uit kan zien dan rond voor de spier, maar dat is ook afhankelijk van de dikte van je spier) dus vandaar dat ik aangeef dat de ergonomix variant, de beste keuze is voor jou (mijns inziens)

Verder.. Ik heb idd, zoals B00bies al zegt, 5 jaar geleden mijn pockets laten verkleinen. Ik had een prothese van 14,4 cm breed in mijn borst gepropt gekregen, terwijl mijn borsten zelf maar 12,5 cm breed waren. Ik kreeg hier last van en nadat ik een en ander uitgezocht had en enkele second opinions gedaan had, bleek dit idd een grove fout van mijn pc. Mijn pc zag zijn fout niet in en ik ben toen naar de pc gegaan die het beste verhaal had (in mijn geval dr. Demeyere, maar dit is voor jou niet de beste keuze, dus dat terzijde. Hij plaatst namelijk voornamelijk voor de spier)
Mijn pocket is toen verkleind, en het klopt wat je zegt: dat is geen pretje. De hechtingen zijn de eerste weken ook erg teer, dus wat dr. van de kar aangeeft, dat dit niet altijd blijft zitten, is idd het risico helaas. Nu is er wel een verschil. Mijn pocket zat dus voor de spier (zit ie nog steeds) en de hechtingen om de pocket te verkleinen, hoefden dus niet aan een spier vast gemaakt te worden. Wel werd er aan het weefsel dat op je ribben ligt, gehecht, vandaar dat je dus ook die extra pijn hebt. Hecht je aan een spier vast, dan is elke samentrekking van die spier, een mogelijk risico voor het loslaten van de hechtingen. Heel voorzichtig zijn, gedurende enkele weken is dus echt heel belangrijk.
De hechtingen voel ik niet! In het begin had ik wel deuken op de plekken waar die hechtingen zaten (bij mij aan de zijkant en aan de onderkant van de borsten) maar dit trekt allemaal mooi bij. Wel moet je hier een portie geduld voor hebben, maar het trekt dus echt bij. Na verloop van tijd heb je hier ook eigenlijk geen last meer van. Ik vond de pijn trouwens goed te doen, ik nam een combinatie van paracetamol en ontstekingsremmer (volgens een eigen schema, omdat ik met medicatie gewerkt heb, dus mocht je een keer een schema nodig hebben, dan stuur me maar een pb). Ik nam daarnaast tramadol zonodig om de piekpijntjes weg te nemen. Het is echt niet zo dat je op die manier ligt te kreperen van de pijn, dus niet te bang zijn :) 

Ja, ik zou een second opinion doen bij een andere kliniek. Ik weet niet wat ze je nu vragen te betalen? maar als je naar Nio gaat (zou wel eerst even navragen of hij met de ergonomix variant werkt van Motiva, want dat weet ik niet zeker. Weet dat hij met Motiva werkt, maar dus niet of hij alleen de gewone ronde plaatst of kan krijgen) dan kan hij je wel vertellen wat mogelijk is. Hij werkt in het OLVG-west, in Amsterdam en is echt een top-pc. Doet ook reconstructies bij borsten en weet dus van wanten.

Het kan trouwens ook zijn, dat als er een prothese geplaatst word, die breed genoeg is voor jouw pocket (afhankelijk van hoe breed die is) dat een prothese plaatsen, zonder pocket te verkleinen, volstaat.

Wil je eerst een mail sturen aan dr. Nio, dan stuur me ff een pb, geef ik je het emailadres van hem. Hij is meestal heel kort in antwoorden op mail, maar wel to the point. Je kunt altijd dan een afspraak maken, nadat je via mail (of telefoon) gevraagd hebt of hij met ergonomix werkt :)

Heb je meer vragen, dan laat maar weten. Ik heb niet overal antwoord op, maar kan wel proberen met je mee te denken :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB, heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga eens googelen op die soort protheses waar jij het over had. Ik had bij 1e bv voor de spier en 2e bv achter de spier. De Dokter wil nu weer achter de spier doen.

Ik ga zo een weekend weg dus kan er helaas niet helemaal induiken en uitgebreider reageren. liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Moes:

Hoi BB, heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga eens googelen op die soort protheses waar jij het over had. Ik had bij 1e bv voor de spier en 2e bv achter de spier. De Dokter wil nu weer achter de spier doen.

Ik ga zo een weekend weg dus kan er helaas niet helemaal induiken en uitgebreider reageren. liefs 

 

Ik heb die ook gehad. Kijk maar eens op Motivaimplants.com of .nl

Is de zachtste gel. Een ronde prothese maar doordat deze een 'slimme' gel heeft beweegt deze mee zonder te kunnen lekken. 

Dames die net zoals ik bij Verdonck kiezen voor Motiva krijgen de ergonomix. 

http://motivaimplants.nl/

 

imagepng

 

imagepng

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 plaatjes bijgevoegd. Misschien heb je daar iets aan? 

 

De ergonomix is de Ultima.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Ellen! Ja ik moet zeggen dat ik hier wel enthousiast van word. Gezien dat ik zo weinig vetje heb is alles wat je voelt als je mijn tiet aanraakt prothese. Het klinkt mij als muziek in de oren dat die protheses echt heel natuurlijk aanvoelen. En dus kreukvrij. 

 

Het enige ding is nu nog dat de dr. zo lief wilde zijn om zijn honorarium niet te vragen bij de nieuwe operatie wat er op neer zou komen dat ik maar rond de 1500 zou moeten betalen. Dat was natuurlijk een buitenkans. En als ik nu bij een andere kliniek ga dan betaal ik de volle mep. Maar dan ben ik misschien wel eindelijk van mijn eeuwige schaamte af. Dit is ook geen leven. 

 

Ik ga iig een second opinion aanvragen bij Dr. Verdonck. Heel erg bedankt voor je reactie, liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Moes:

hey Ellen! Ja ik moet zeggen dat ik hier wel enthousiast van word. Gezien dat ik zo weinig vetje heb is alles wat je voelt als je mijn tiet aanraakt prothese. Het klinkt mij als muziek in de oren dat die protheses echt heel natuurlijk aanvoelen. En dus kreukvrij. 

 

Het enige ding is nu nog dat de dr. zo lief wilde zijn om zijn honorarium niet te vragen bij de nieuwe operatie wat er op neer zou komen dat ik maar rond de 1500 zou moeten betalen. Dat was natuurlijk een buitenkans. En als ik nu bij een andere kliniek ga dan betaal ik de volle mep. Maar dan ben ik misschien wel eindelijk van mijn eeuwige schaamte af. Dit is ook geen leven. 

 

Ik ga iig een second opinion aanvragen bij Dr. Verdonck. Heel erg bedankt voor je reactie, liefs

 

Graag gedaan. Bij Verdonck kost Motiva €3499. Dus wel een flink verschil. De kosten bij Nio weet ik niet. Ook niet of hij de ergonomix heeft. Maar hij werkt ook met Motiva zoals best_boobie zei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Ellen125:

 

Ik heb die ook gehad. Kijk maar eens op Motivaimplants.com of .nl

Is de zachtste gel. Een ronde prothese maar doordat deze een 'slimme' gel heeft beweegt deze mee zonder te kunnen lekken. 

Dames die net zoals ik bij Verdonck kiezen voor Motiva krijgen de ergonomix. 

http://motivaimplants.nl/

 

imagepng

 

imagepng

 

 

Nog een vraagje: Ik belde  net met de welnesskliniek om een afspraak te maken met Verdonck, maar ze zeiden dat ze in die kliniek alleen werken met monobloc hydrogel implantaten. Verdonck zou in zijn eigen kliniek misschien die implantaten gebruiken zegt de vrouw aan de telefoon, maar dat weet ze niet zeker..? Als ik verder op hem googel vind ik ook een Belgium Breast Clinic. Is dat dan waar hij dat doet, de site is niet heel duidelijk over welk soort implantaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Moes:

Nog een vraagje: Ik belde  net met de welnesskliniek om een afspraak te maken met Verdonck, maar ze zeiden dat ze in die kliniek alleen werken met monobloc hydrogel implantaten. Verdonck zou in zijn eigen kliniek misschien die implantaten gebruiken zegt de vrouw aan de telefoon, maar dat weet ze niet zeker..? Als ik verder op hem googel vind ik ook een Belgium Breast Clinic. Is dat dan waar hij dat doet, de site is niet heel duidelijk over welk soort implantaten.

Klopt, je moet de Belgian Breast Clinic hebben.

Ik raad je aan, als je naar hem gaat, om toch ook even een afspraak te maken bij Nio in het OLVG-west.
Verdonck is een goede pc hoor, maar misschien is het handig in dit geval om toch even twee personen aan het woord te laten ;) 
Wel ff eerst mailen of bellen naar Nio of hij met de ergonomix werkt.
Bij Nio kost een bv (of dat nou een eerste of een wissel betreft, dat maakt niet uit) 3100 euro.

Goed dat het trouwens nu achter de spier zat, maar dan heeft dr. Smits ook niet heel erg goed die pocket op maat gemaakt destijds, helaas.....

Hm.. 1500 euro, jeetje, wat lief van van de kar.... Zou hij aan Motiva kunnen komen anders? Misschien dat ook even navragen... Wie weet :) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Moes:

Nog een vraagje: Ik belde  net met de welnesskliniek om een afspraak te maken met Verdonck, maar ze zeiden dat ze in die kliniek alleen werken met monobloc hydrogel implantaten. Verdonck zou in zijn eigen kliniek misschien die implantaten gebruiken zegt de vrouw aan de telefoon, maar dat weet ze niet zeker..? Als ik verder op hem googel vind ik ook een Belgium Breast Clinic. Is dat dan waar hij dat doet, de site is niet heel duidelijk over welk soort implantaten.

 

Ja dat klopt. Belgische breast clinic is van hem zelf. Hij huurt dan een operatie ruimte op vrijdag in Lichtaart. Consult is dan bij hem thuis in Tessenderlo.

Zijn website is inderdaad niet heel duidelijk. 

 

Ik zou ook Nio proberen zoals best_boobie zegt of hij de ergonomix heeft. Is een hele goede man zeggen ze hier op Het forum. Velen doen bij hem een second opinion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Ellen125:

 

Ja dat klopt. Belgische betast clinic is van hem zelf. Hij huurt dan een operatie ruimte op vrijdag in Lichtaart. Consult is dan bij hem thuis in Tessenderlo.

Belgian betast clinic :45: 
Wat een heerlijke autocorrect heb jij :45:

We zaten stereo te antwoorden zie ik hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei best_boobie:

Belgian betast clinic :45: 
Wat een heerlijke autocorrect heb jij :45:

We zaten stereo te antwoorden zie ik hahaha

 

Haha ja oeps :rolleyes:

Ik wil te snel op mijn iPad denk ik. Hij herkent de Engelse woorden ook niet echt <_<

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.